Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης δηλώνει πως εδώ και ένα χρόνο η δημόσια εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στο στόχαστρο νομοθετικών παρεμβάσεων και κατηγορεί την κυβέρνησης για το γεγονός ότι «θεωρεί» ότι βρήκε τη χρυσή ευκαιρία για την προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές έγκλειστους και πελαγωμένους στον κόσμο των ψηφιακών πλατφορμών.
Όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, η κυβέρνηση ψήφισε δεκάδες νόμους που πλήττουν το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, ιδιωτικοποίησε πλευρές της εκπαίδευσης και θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια (Τράπεζα θεμάτων, ελάχιστη βάση εισαγωγής) σε χιλιάδες παιδιά φτωχότερων οικογενειών, ώστε, «να εγκαταλείψουν το Λύκειο και να μην σπουδάσουν».
Μια από τις κορυφαίες μάχες που έδωσε ο εκπαιδευτικός κόσμος σ’ αυτή τη λαίλαπα ήταν η μάχη ενάντια στην επιβολή της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δέχθηκε σοβαρό πλήγμα από την συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που συμμετείχε στην αποχή - απεργία από τις διαδικασίες εξιολόγησης.
Είχε προηγηθεί η παταγώδης απόρριψη (πάνω από το 95%) της αντιδημοκρατικής εμμονής τους για τις ηλεκτρονικές εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια.
«Έτσι και στη μάχη της αξιολόγησης με ποσοστό πάνω από το 85% σε α/θμια και β/θμια -στη δική μας ΕΛΜΕ 74 σχολεία συν ένα αργότερα,75 στα 79 - οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν τη συνενοχή και τη συμμετοχή τους στο έργο της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της αντιδραστικής αλλαγής των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Και συνεχίζουν λέγοντας πως «οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι συσπειρωμένοι σε συλλόγους, ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ και ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, μετέτρεψαν την αλαζονεία της υπουργού Κεραμέως, του επιτελείου της και της ίδιας της Κυβέρνησης σε οδυνηρή ήττα. Είχε προηγηθεί η άρνηση της μεγάλης πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών να συναινέσουν στα τηλε-διαγωνίσματα, ενώ αρκετοί έστειλαν βροντερό μήνυμα αντίστασης μη καταθέτοντας βαθμολογίες για το 1ο τετράμηνο παρά τις ασφυκτικές πιέσεις και τις απειλές από την διοίκηση και το υπουργείο, αναδεικνύοντας τις τεράστιες τεχνικές και παιδαγωγικές αδυναμίες του τηλε μαθήματος ως μη κανονικής εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και την υποτιθέμενη δωρεάν είσοδο εταιρειών στην εκπαίδευση, που στόχο έχουν να εμπορευθούν τα προσωπικά δεδομένα και μεταδεδομένα μαθητών, εκπαιδευτικών, φοιτητών με τεράστια κέρδη και να ασκήσουν πανοπτικό έλεγχο σε αυτούς, όπως απέδειξε και το σκάνδαλο της cisco».
«Τι αποδεικνύει αυτή η φετινή μας εμπειρία;», διερωτώνται οι εκπαιδευτικοί.
Και απαντάνε λέγοντας: «Ότι ακόμη και όταν απέναντί τους βρίσκεται μια σκληρή και ανάλγητη εξουσία, ακόμη και σε συνθήκες εγκλεισμού, φόβου, απειλών, απογοήτευσης, όταν οι εργαζόμενοι συσπειρώνονται αποφασιστικά γύρω από τα σωματεία τους και διεκδικούν το δίκιο των αναγκών τους ,είναι ΑΝΙΚΗΤΟΙ! Η συντονισμένη απάντηση από την πλευρά του κινήματος, αλλά και η ταυτόχρονη δραστηριοποίηση των συναδέλφων από τα κάτω με συσκέψεις ανά σύλλογο, ανά ΕΛΜΕ συνετέλεσαν σε αυτή τη μεγάλη νίκη. Αυτό το συμπέρασμα, που σήμερα ενισχύεται και από την μεγάλη νίκη του φοιτητικού και εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στο ν. Κεραμέως –Χρυσοχοίδη για την είσοδο της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια, είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη τόσο για το παρόν, όσο και για το μέλλον».
Ο πρώτος γύρος της επίθεσης με τις αντιεκπαιδευτικές διαλυτικές συνέπειες για το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, συνάντησε την αποφασιστική αντίσταση του εκπαιδευτικού κόσμου.
«Ο πόλεμος όμως που μας έχουν κηρύξει ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ!», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.
Το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να επιτίθεται σε όλα τα μέτωπα, ανασυντάσσει τις δυνάμεις, τα επιχειρήματα και τις συμμαχίες του για τους επόμενους γύρους, μέχρι ή αυτό να ολοκληρώσει την αποδόμηση του ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν για όλους χαρακτήρα της εκπαίδευσης, όπως επιτάσσουν ΕΕ και ΟΟΣΑ, ή εμείς να ανατρέψουμε τα σχέδια και την πολιτική τους.
Ήδη προετοιμάζει ελιγμούς φέρνοντας με έμμεσο τρόπο (Αυτοτελείς Υπουργικές Αποφάσεις) την Αξιολόγηση μέσω άλλων θεσμών, που στοχεύουν στην επιβολή των αξιολογικών δεικτών: πχ ο «εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου» , η μετατροπή σχολείων σε Πρότυπα και Πειραματικά ή αξιολόγηση μόνο της τηλεκπαίδευσης και όχι όλων των αξόνων και δεικτών όπως όρισε αρχικά.
«Κάθε τέτοια απόπειρα, για κάθε τέτοιο δείκτη, με ολόπλευρη ενημέρωση προς όλες και όλους, η αποφασιστική ενωτική δική μας στάση πρέπει και μπορεί να την αποκρούσει ως επί μέρους κομμάτι της αξιολόγησης με την απεργία-αποχή», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί.
«Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι στόχος τους είναι η προώθηση της ατομικής αξιολόγησης από το Σεπτέμβρη και ότι ετοιμάζονται να ψηφίσουν νέο σχετικό νόμο. Δεν το κρύβουν. Οφείλουμε ως κλάδος να προετοιμαστούμε από τώρα γι’ αυτή τη σκληρή μάχη με την αυτοπεποίθηση που μας έδωσε αυτή η πρώτη νίκη μας. Με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, ενισχύοντας τις συλλογικές διαδικασίες και διεκδικήσεις», καταλήγουν.
Το ΔΣ της Ε ΕΛΜΕ οργάνωσε την ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τις στοχεύσεις του υπουργείου και τις συνέπειες της αξιολόγησης για το δημόσιο σχολείο, για τη θέση του κλάδου για απεργία αποχή, βήμα –βήμα και παρά τον αποκλεισμό ενημέρωσης από τη διοίκηση και συγκεκριμένους διευθυντές . Η ενεργητική συμμετοχή και οι πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών, μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, έφεραν το πιο ελπιδοφόρο αποτέλεσμα: το 94% των σχολείων της ΕΛΜΕ τάχθηκαν με την απεργία αποχή και κατά της αξιολόγησης.
«Μέσα στη δίνη αυτής της μάχης αποκαλύφθηκαν όχι μόνο οι επιδιώξεις και οι αυταρχικές πρακτικές της κυβέρνησης, αλλά και ο ρόλος της κυβερνητικής παράταξης», αναφέρει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Η ΔΑΚΕ στην ΟΛΜΕ ψήφισε λευκό σχετικά με την απεργία αποχή και το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης. Το ίδιο έκανε και στην Ε΄ ΕΛΜΕ. Αποτελεί μείζον πολιτικό και συνδικαλιστικό ζήτημα ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος του σωματείου-εκπρόσωποι της ΔΑΚΕ στο Δ.Σ.- να απουσιάζουν από όλες τις ενημερωτικές συσκέψεις της ΕΛΜΕ, επικαλούμενοι το λευκό της παράταξής τους, αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.
Υποστήριξαν ότι “εμείς δεν είπαμε στους συναδέλφους ούτε να μπουν, ούτε να μη μπουν” στην αξιολόγηση, απογειώνοντας έτσι τη λογική της ατομικής ευθύνης, και αγνόησαν την καταστατική υποχρέωση ειδικά του προέδρου, που “εκπροσωπεί” την ΕΛΜΕ, να υλοποιεί τις αποφάσεις του Δ.Σ. και των Γ.Σ.
Αντίθετα τα μέλη της ΔΑΚΕ, όπως ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και ο πρώην αιρετός, σε διάφορες συσκέψεις συλλόγων επαναλάμβαναν τα επιχειρήματα της κυβέρνησης , όπως η “αξιολόγηση είναι νόμος και η μη τήρησή του αποτελεί παραβίαση καθήκοντος” ή ακόμα και ότι “δεν ξέρουμε τι θα κάνει το Υπουργείο σε όσους αρνηθούν”, εννοώντας ότι θα επιβάλλει κατασταλτικά μέτρα, και έτσι καταφέρονταν εναντίον των αποφάσεων του κλάδου και της ομοσπονδίας, διερωτώμενοι μάλιστα “γιατί να εμπιστευόμαστε την ΟΛΜΕ”. Εκτός των άλλων, τις προθέσεις και το ρόλο της ΔΑΚΕ αποκαλύπτουν και οι ίδιες οι ανακοινώσεις της.
«Η μόνη κριτική που ασκούν στην κυβέρνηση είναι η “άκαιρη στιγμή” που έφερε την αξιολόγηση και όχι η ουσία και οι στοχεύσεις της, ενώ συναινούν με την κυβέρνηση που ηγείται “της εθνικής προσπάθειας” για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δεν κάνουν κουβέντα για τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, υπερασπίζονται την τηλεκπαίδευση υιοθετώντας όλη την επιχειρηματολογία του Υπουργείου και φυσικά το μόνο που λένε για το σκάνδαλο της cisco είναι ότι “όλα είναι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία», καταλήγουν οι εκπαιδευτικοί
Το Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ, στο οποίο εκπροσωπούνται δυνάμεις με διαφορετικές ιδεολογικές και πολιτικές θέσεις, θεωρεί ότι δεν είναι ανεκτό και αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του καταστατικού της ΕΛΜΕ ο πρόεδρος και ο αντιπρόεδρος να κινούνται ενάντια στις αποφάσεις του κλάδου.
Η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς «να μείνουν συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, να μην κάνουν ούτε βήμα πίσω στους τακτικούς ελιγμούς του υπουργείου, να μην επιτρέψουν να σπάσει το ενιαίο μέτωπο που πετύχαμε στην εκπαίδευση».
- Παλεύουμε για να μην περάσει καμία μορφή εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, καμία ατομική αξιολόγηση, υπερασπίζουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα.
- Θέλουμε δημόσιο, καθολικό, δωρεάν σχολείο με κρατικούς πόρους για όλους, χωρίς κατηγοριοποίηση και αποκλεισμούς, χωρίς χορηγούς.
- Η κυβέρνηση να πάρει πίσω όλο το αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο μέτρων που ψήφισε μέσα στην πανδημία που αποδομούν το δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας και ισοπεδώνουν τα εργασιακά δικαιώματα εκπαιδευτικών.
- Ζητάμε άμεσα αύξηση δαπανών για την παιδεία, αύξηση μισθών, μείωση ωρών εργασίας για όλους τους εκπαιδευτικούς και μαζικούς διορισμούς.
- Να ανοίξουν άμεσα τα σχολεία με το πολύ 15 μαθητές ανά τάξη, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και όλα τα υγειονομικά μέτρα (συχνά τεστ-νοσηλευτές-απολυμαντικά κλπ, όπως ζητάμε από την αρχή της πανδημίας).
- Άμεσο εμβολιασμό όλων των εκπαιδευτικών και των εργαζόμενων στα σχολεία.
- Μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών με πτυχίο και προϋπηρεσία.
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της βάσης εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
- Να μη γίνουν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο Γυμνάσιο και το Λύκειο.
- Μείωση της ύλης σε όσα έχουν διδαχθεί εντός των αιθουσών των σχολείων. Να μην υπολογισθούν οι απουσίες της τηλε εκπαίδευσης για την επαρκή φοίτηση των μαθητών.
«Σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο όλοι οι εκπαιδευτικοί και από όλες τις δομές της εκπαίδευσης, με τους φοιτητές, τους γονείς και τους μαθητές μπορούμε να ανατρέψουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους, να μην τους επιτρέψουμε να την εφαρμόσουν», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη