Η εκπαίδευση των παιδιών στη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος και στην αξία της κυκλικής οικονομίας, ανάγεται πλέον στην εποχή μας σε ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας. Ακριβώς πάνω σε αυτό συμφώνησαν απόλυτα οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και η δημοτική Αρχή στη Νέα Σμύρνη κι έτσι όταν «έπεσε στο τραπέζι» η πρωτότυπη ιδέα, όλοι την αποδέχθηκαν με χαρά... Να διοργανωθεί ένα πρωτάθλημα ανακύκλωσης για τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της πόλης!
Ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης Γιώργος Κρικρής τα έβαλε κάτω, τα μελέτησε και τα οργάνωσε, το 7ο Δημοτικό Σχολείο ανέλαβε την εφαρμογή της ιδέας, τα πρώτα δείγματα της δράσης είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά, οι μικροί μαθητές έχουν υποδεχθεί με ενθουσιασμό αυτή την άσκηση ανακύκλωσης και αν όλα κυλήσουν όπως έχουν σχεδιαστεί, τότε με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, το πρωτάθλημα θα επεκταθεί και στα άλλα δημοτικά σχολεία της Νέας Σμύρνης.
Για την υλοποίηση του 1ου ψηφιακού σχολικού πρωταθλήματος ανακύκλωσης, εγκαταστάθηκαν στο 7ο Δημοτικό ειδικοί ψηφιακοί κάδοι με ζυγαριές. Κάθε τάξη θα μπορεί να ανακυκλώνει με τον δικό της κωδικό και υπό την καθοδήγηση των δασκάλων του κάθε τμήματος. Τα υλικά που ανακυκλώνονται, όπως μπουκάλια, πλαστικά, χαρτί, καπάκια κ.α., θα πρέπει απαραιτήτως να έχουν χρησιμοποιηθεί στο σχολείο (όχι να φέρνει το κάθε παιδί όγκο υλικών από το σπίτι). Οι κάδοι βρίσκονται τοποθετημένοι στους κοινόχρηστους χώρους και στο γραφείο του διευθυντή τοποθετήθηκε ένα μόνιτορ, όπου καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο οι «επιδόσεις» των τμημάτων με βάση το ζύγισμα που προκύπτει στους κάδους.
Τα τρία τμήματα από όλο το σχολείο, που στο τέλος του πρωταθλήματος θα έχουν πετύχει τις τρεις καλύτερες επιδόσεις, θα ανακηρυχθούν πρωταθλητές και θα ανταμειφθούν με βραβείο.
«Είναι ένας βιωματικός τρόπος εκμάθησης με σύγχρονα μέσα, ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν και να διδαχθούν στην πράξη τις αρχές της ανακύκλωσης και τις αξίες της κυκλικής οικονομίας», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Γιώργος Κρικρής γι’ αυτή την πρωτότυπη δράση και επισημαίνει: «Ουσιαστικά το πρωτάθλημα στο 7ο Δημοτικό θα λειτουργήσει πιλοτικά αυτόν τον μήνα και με τη νέα χρονιά σκοπεύουμε να το εφαρμόσουμε σε όλα τα σχολεία. Ο στόχος μας είναι διπλός. Από τη μια μεριά να διδαχθούν τα παιδιά από μικρή ηλικία τη διαλογή των απορριμμάτων και την ανακύκλωση, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και από την άλλη, να μελετήσουμε εμείς τι ακριβώς παράγει σε απορρίμματα το κάθε σχολείο και σε πόσο χρονικό διάστημα. Θα γίνει δηλαδή μία ανάγνωση του τι παράγει σε απορρίμματα το σχολείο μέσα σ’ ένα μήνα και αυτό θα μας βοηθήσει να βρούμε την ετήσια παραγωγή, ώστε να δουλέψουμε πάνω σε αυτή τη βάση, για να καταφέρουμε να πετύχουμε τη μηδενική παραγωγή απορριμμάτων, που είναι και το ζητούμενο».
Ο δήμος βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τον Σύλλογο Γονέων του συγκεκριμένου σχολείου και με τους εκπαιδευτικούς. «Οι γονείς και ο διευθυντής είναι οι πρωταγωνιστές σε αυτή την πρωτοβουλία», τονίζει ο κ. Κρικρής και προσθέτει: «Οι γονείς το υποδέχθηκαν με μεγάλο ενθουσιασμό, γιατί επιθυμούν πραγματικά να εξοικειωθούν τα παιδιά τους με την ανακύκλωση. Τον ίδιο ενθουσιασμένοι είναι και οι δάσκαλοι, οι οποίοι ανέλαβαν και το βάρος για να γίνει πράξη όλο αυτό. Όλοι μας, εμείς ως δήμος, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, θέλουμε να μάθουν τα παιδιά πως το περιβάλλον πρέπει να το αντιμετωπίζουμε με δικαιοσύνη».
Όσο για το αν τα παιδιά έχουν ανταποκριθεί σε όλο αυτό, ο αντιδήμαρχος Νέας Σμύρνης απαντά με σαφή τρόπο: «Τα παιδιά το έχουν αγκαλιάσει. Βλέπουν την ανακύκλωση σαν παιχνίδι και το απολαμβάνουν. ‘’Παίζουμε ανακύκλωση’’ λένε συνεχώς. Και η διάθεσή τους για συμμετοχή αποτυπώνεται και στο μόνιτορ του διευθυντή, όπου καταγράφονται σε πραγματικό χρόνο οι επιδόσεις και βλέπουμε πως υπάρχουν συνεχώς ανατροπές στο ποιά τμήματα προηγούνται. Και θα αναφέρω και κάτι ακόμη, που δείχνει πως τα παιδιά μεταφέρουν πλέον την ανακύκλωση και στο σπίτι. Ήρθε μία μητέρα και γελώντας μου είπε: ‘’Μας μπλέξατε αντιδήμαρχε. Το παιδί μαλώνει τη γιαγιά στο σπίτι, επειδή η γιαγιά πετάει τα απορρίμματα όλα μαζεμένα στο ίδιο καλάθι και δεν κάνει διαλογή’’. Έχει μεγάλη σημασία και η ανακύκλωση στο σπίτι. Γιατί όση δουλειά και να γίνει στο σχολείο, εάν το παιδί πάει στο σπίτι και δει τον γονιό του να ακυρώνει την ανακύκλωση, θα αδιαφορήσει και αυτό».
Στο τέλος ο κ. Κρικρής συμπληρώνει: «Ως δήμος ετοιμάζουμε κι άλλες δράσεις γύρω από αυτό το ζήτημα. Αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε εργαστήρια για παιδιά και γονείς, ώστε να γίνει αντιληπτή η κλιματική κρίση».
Από τη δική του μεριά, ο διευθυντής του 7ου Δημοτικού Γιώργος Γουρναρόπουλος, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το πρωτάθλημα που διεξάγεται πλέον στο σχολείο του: «Εμείς ως σχολείο κάνουμε ανακύκλωση και σε μπαταρίες, χαρτί, πλαστικά, δίνουμε μεγάλο βάρος σε αυτό, όμως όταν τέθηκε η ιδέα την αποδεχθήκαμε με μεγάλη χαρά. Το ίδιο και ο Σύλλογος Γονέων. Όσο για τους μαθητές βρίσκουν το πρόγραμμα εξαιρετικά ενδιαφέρον και συμμετέχουν με ενθουσιασμό. Στόχος είναι η εξοικείωση των παιδιών με τη διαλογή των σκουπιδιών και την ανακύκλωση. Άλλωστε για τα παιδία έχει μεγάλη σημασία το πώς συμπεριφερόμαστε όλοι εμείς στη φύση. Χρειάζεται λοιπόν να ξεκινήσει κάτι σωστά για να πειστεί και το παιδί να το κάνει. Αν δεν ξεκινήσει σωστά, τότε θα μείνει στη μέση και θα αποτύχει. Αυτό το πρόγραμμα σίγουρα θα έχει και συνέχεια».
Και ο κ. Γουρναρόπουλος προσθέτει: «Να μιλάμε στα παιδιά για την ανακύκλωση. Και να μάθει το παιδί πως η ανακύκλωση εμπεριέχει και την ανταπόδοση, αφού προστατεύεις το περιβάλλον, αλλά και από το ίδιο το υλικό θα πάρεις πίσω και κάτι καινούργιο για νέα χρήση».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη