Πού μπορεί να κινηθεί αυτή την εβδομάδα ελεύθερα ένας μαθητής ή μαθήτρια γυμνασίου και λυκείου; Ποιες από τις καθημερινές, συνηθισμένες, κατά κανόνα, δραστηριότητές του μπορεί να ασκήσει, τώρα που τα σημαντικότερα περιοριστικά μέτρα έχουν αρθεί;
Εύκολη η ερώτηση. Εδώ και δύο εβδομάδες πηγαίνει καθημερινά στο σχολείο, μπορεί να αθλείται σε γήπεδα τηρώντας τους σχετικούς κανόνες, μπορεί να συχνάζει σε πλατείες, πάρκα κλπ, μπορεί και να πηγαίνει για καφέ ή φαγητό σε όλους τους ανοιχτούς χώρους εστίασης. Μπορεί ακόμα να πηγαίνει και στα μπαράκια που διαθέτουν εξωτερικούς χώρους. Μπορεί να μπαίνει σε τρένα, λεωφορεία ή ακόμα και σε διαδημοτικές συγκοινωνίες αν θέλει να δει τον παππού ή τη γιαγιά. Μπορεί να μπαίνει να ψωνίζει σε όλα τα καταστήματα, μπορεί ακόμα να πηγαίνει για μπάνιο σε οργανωμένες πλαζ το Σαββατοκύριακο. Μπορεί να πηγαίνει στην εκκλησία την Κυριακή. Σε γάμους, βαπτίσεις και σε γιορτές. Με μάσκα, αντισηπτικά κλπ, αλλά μπορεί.
Και τώρα η δύσκολη ερώτηση : σε ποιους από τους χώρους που σύχναζε καθημερινά προ καραντίνας δεν επιτρέπεται να πάει; Ναι, καθημερινά. Δεν λέμε ούτε για γήπεδα την Κυριακή ούτε για κλαμπ του Σαββατοκύριακου. Λέμε για καθημερινή ενασχόληση. Η ερώτηση είναι δύσκολη όχι γιατί η απάντηση είναι περίεργη αλλά γιατί δύσκολα θα γίνει πιστευτή. Δεν φαίνεται λογική. Δεν είναι αναμενόμενη ύστερα από όλους αυτούς τους περιορισμούς που, επιτέλους, έχουν αρθεί.
Είναι τα φροντιστήρια. Η καθημερινή, απογευματινή δραστηριότητα της πλειοψηφίας των μαθητών του λυκείου και πολλών του γυμνασίου. Σε μια πολύ δύσκολη χρονιά για όλη την εκπαίδευση κι ενώ όλα τα σχολεία λειτουργούν κανονικά πλέον, κάποιοι θεωρούν τα φροντιστήρια ακόμα επικίνδυνους χώρους. «Ξεχνώντας» ότι τα φροντιστήρια είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις που έχουν πολύ περισσότερους λόγους συμφέροντος να παραμείνουν «καθαρά» από οποιονδήποτε ιό και από οποιαδήποτε μόλυνση. Οι λόγοι είναι προφανείς. Καμία επιχείρηση δεν ρισκάρει τη φήμη της, καμία δεν θέλει να αποκτήσει τη ρετσινιά του υγειονομικά ακατάλληλου χώρου. Στοιχειώδες επιστήμονα Γουότσον !
Και να πεις ότι έχουν δώσει «δικαιώματα» ; Από την πρώτη καραντίνα έδειξαν υπευθυνότητα και συμμόρφωση στα μέτρα που πρότειναν οι ειδικοί. Σχολαστικοί καθαρισμοί σε όλους τους χώρους τους, μάσκες προσφερόμενες σε όσους δεν είχαν, καθαριστικά και αντισηπτικά σε κάθε αίθουσα, εξαερισμός όλων των χώρων, τεστ για τους διδάσκοντες και το διοικητικό προσωπικό. Και το κυριότερο : μικρά τμήματα ή ολιγομελή γκρουπ με έναν μαθητή/τρια σε κάθε θρανίο. Κατά κανόνα πάντα, γιατί ασυνειδησία ή ανευθυνότητα υπάρχει σε όλους τους χώρους. Συγκριτικά πάντως με άλλους χώρους, μάλλον διεκδικούν εύσημα υγειονομικής ασφάλειας. 3, 5 ή 7 παιδιά σε μια αίθουσα δεν το λες και υγειονομική βόμβα. Ειδικά εσύ που κρίνεις ότι 25 παιδιά σε μια σχολική αίθουσα, ανά δύο σε κάθε θρανίο, δεν αποτελούν επικίνδυνη κατάσταση ή «συνωστισμό».
Κάθε υπουργείο ή επιτροπή ειδικών μπορεί να προτείνει ή να πάρει τα μέτρα που κρίνει. Οι υπόλοιποι, γιατροί δεν είμαστε και δεν μπορούμε να κρίνουμε. Τις αντιφάσεις ή τον παραλογισμό μπορούμε όμως να τον διακρίνουμε. Το να μην επιτρέπονται τα δια ζώσης μαθήματα σε ολιγομελή τμήματα με ανοιχτά παράθυρα όταν επιτρέπονται όλα όσα αναφέρονται στην εισαγωγή, κανένας γιατρός ή ιστορικός του μέλλοντος δεν θα μπορέσει να το ερμηνεύσει ! Τα μισά από τα memes που έχουν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο αν είχαν διαβάσει όσοι παίρνουν τις αποφάσεις, μάλλον θα το καταλάβαιναν : «στο μετρό δεν κολλάει, στο σχολείο δεν κολλάει, στο φροντιστηριακό τμηματάκι κολλάει… Είστε σίγουρα ειδικός ;;;»
Αλλά να, τα φροντιστήρια είναι … «παραπαιδεία» και όπως λένε και στο Κολάμπια «who cares» ; Θα είμαστε δίκαιοι. Ο μόνος υπουργός που ενδιαφέρθηκε ήταν ο της Ανάπτυξης. Ο κατά τα άλλα ανεκδιήγητος Άδωνις Γεωργιάδης κατάλαβε τι σημαίνει «λειτουργία επιχείρησης», κρατικά έσοδα και «παραοικονομία». Γιατί την ώρα που το υπουργείο Παιδείας «δεν έβλεπε, δεν ήξερε, δεν άκουσε» για το όργιο των «μαύρων» ιδιαίτερων που συνεχίζονταν κανονικά σε σπίτια (στο ιδιαίτερο δεν κολλάει…), το Ανάπτυξης κατάλαβε το στοιχειώδες : όπου δεν λειτουργεί η «κανονική οικονομία», οργιάζει η παραοικονομία. Σχολεία λοιπόν κανονικά, ιδιαίτερα κανονικά, φροντιστήρια … «περιμένουμε τις αποφάσεις των ειδικών» ! Τί είναι οι μαθητές, τουρίστες να πηγαινοέρχονται ανεμπόδιστοι όπου θέλουν με ένα απλό self-test ;;;
Κατ’ εξαίρεση επιτράπηκε η παρακολούθηση διά ζώσης μαθημάτων στα παιδιά της Γ’ Λυκείου που δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις. Μάλλον κάποιος νοήμων «σφύριξε» σε όσους παίρνουν αποφάσεις ότι υπάρχει κίνδυνος να γίνουν τα φροντιστήρια «πλατείες Νέας Σμύρνης» ! Γιατί αρέσει, δεν αρέσει, όσοι είναι υποψήφιοι για Ανώτατες Σχολές στα φροντιστήρια έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους. Όσο κι αν υπάρχουν αξιόλογοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία, τα φροντιστήρια είναι που «θα βγάλουν το φίδι από την τρύπα».
Όμως κρίσιμη δεν είναι η χρονιά μόνο για αυτά τα παιδιά. Όσα τελειώνουν φέτος τη Β’ Λυκείου δεν έχουν περάσει ποτέ από τελικές εξετάσεις ! Στην Α’ Λυκείου τους έτυχε η πρώτη καραντίνα. Ανολοκλήρωτη χρονιά και οι εξετάσεις τους ματαιώθηκαν. Μόνο με τους προφορικούς βαθμούς, χαλαρά και αβασάνιστα «ολοκλήρωσαν» την τάξη. Την επόμενη χρονιά πέρασαν τους 7 από τους 9 σχολικούς μήνες μπροστά από μία οθόνη. Το τι ΔΕΝ έμαθαν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο ολόκληρου άρθρου… Πάλι χωρίς επαναλήψεις και χωρίς τελικές εξετάσεις «ολοκληρώθηκε» κι η επόμενη χρονιά… Πάλι με τους προφορικούς βαθμούς προάχθηκαν. Αν κάποιος προβλέψει ότι φέτος θα έχουμε ιστορικό ρεκόρ «αριστούχων», ε, δεν θα είναι προφήτης. Κι αν κάποιος προβλέψει ότι αυτά τα παιδιά που θα εξεταστούν σε τρίωρες εξετάσεις πρώτη ουσιαστικά φορά στη μαθητική τους ζωή του χρόνου στις πανελλαδικές εξετάσεις, με της ίδιας δυσκολίας με τα περυσινά θέματα, δεν θα καταφέρουν να περάσουν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, ε, δεν διαβάζει βουλωμένο γράμμα. Αν φέτος λόγω αυτής της Βάσης περιμένουμε μείωση των εισακτέων, του χρόνου θα μιλάμε για «σφαγή» !
Η θερινή προετοιμασία στα φροντιστήρια αρχίζει την άλλη εβδομάδα κι ακόμα δεν ξέρουμε αν θα είναι διά ζώσης. Τετάρτη πρωί γράφονται αυτές οι γραμμές και καμία πληροφόρηση δεν υπάρχει. Μάλλον κάποιοι και κάποιες διοικούντες δεν θα στενοχωρηθούν αν του χρόνου τα μισά παιδιά «αποτύχουν» να περάσουν τη βάση εισαγωγής…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη