Μόνιμοι διορισμοί: Διελκυστίνδα ειδικοτήτων και η ...τέχνη του πολέμου
Εν αναμονή της κατανομής των μόνιμων διορισμών: «...Ο πόλεμος βασίζεται στην εξαπάτηση. Αν ο εχθρός σου ξεκουράζεται, μην τον αφήσεις σε ησυχία. Αν οι δυνάμεις του είναι ενωμένες, διάσπασέ τες...»

Μια κρυφή διελκυστίνδα εξελίσσεται τις τελευταίες ημέρες τόσο ανάμεσα στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, όσο και ανάμεσα στις διάφορες ειδικότητες των εκπαιδευτικών, με αφορμή την επικείμενη κατανομή των 11.700 μόνιμων διορισμών που εξήγγειλε για εφέτος η κυβέρνηση.

Το υπουργείο Παιδείας, εδώ και μήνες απαντάει μονότονα ότι η κατανομή των μόνιμων προσλήψεων ανά κλάδο και ειδικότητα αναμένεται το αμέσως προσεχές διάστημα, διατύπωση που επανέλαβε και χθες σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου.

Ωστόσο, εν αναμονή και της ανακοίνωσης των οριστικών πινάκων της προκήρυξης 2ΓΕ από το ΑΣΕΠ (θυμίζουμε ότι ο οριστικός της 1ΓΕ δημοσιεύθηκε αρχές του μήνα) τις μέρες που διανύουμε, σύμφωνα με την εικόνα που δίνουν εκπαιδευτικοί στο alfavita.gr , ο "πόλεμος" για την κατανομή εξελίσσεται με αυξανόμενη ένταση. Τις επόμενες ημέρες η υπουργός Παιδείας κ.Κεραμέως αναμένεται να συναντηθεί εκ νέου με την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ για να συζητήσουν -και να κλείσει επιτέλους με τη σχετική ανακοίνωση- το θέμα της κατανομής.  Το ζήτημα έχει χρονίσει τόσο που απέκτησε πλέον και χιουμοριστική πλευρά, όπως φαίνεται στο meme που ακολουθεί από τους anaplirotes.gr

anaplirotes_tziar.jpg

ΟΛΜΕ: Θέλουμε 50-50%

Η ΟΛΜΕ προτείνει στο πλαίσιο της ισονομίας η κατανομή των προσλήψεων ανάμεσα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να είναι της τάξης του 50-50%, δεδομένου ότι ελλείψεις υπάρχουν μεγάλες και στις δύο βαθμίδες. «Λόγω των αφυπηρετήσεων πχ, προέκυψαν εφέτος πολλά κενά σε Φιλόλογους», δήλωσε προ ημερών στο alfavita.gr ο κ. Θεόδωρος Τσούχλος. Πράγματι, αρκετές ειδικότητες της Δευτεροβάθμιας (φιλόλογοι, μαθηματικοί, βιολόγοι, αγγλικών, κα) έχουν μπόλικα οργανικά κενά. Βέβαια οι ενώσεις διαφόρων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, διεκδικουν η καθεμία για τα μέλη της περισσότερες θέσεις στην κατανομή. Ενδεικτικά, ομάδα αναπληρωτών Φυσικών ΠΕ04.01 τονίζουν πως με κατάπληξη διαπίστωσαν πριν από ένα μήνα οι οργανικές θέσεις των ΠΕ04.01 Φυσικών αναφέρθηκαν να είναι μόλις 84 στο πλαίσιο της διαδικασίας διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικού προσωπικού, παρότι ο μέσος όρος των προσλήψεων των αναπληρωτών φυσικών στην Γενική Αγωγή τα τελευταία τρία σχολικά έτη κυμαίνεται αυξανόμενος, ενώ το τρέχον  σχολικό έτος (2020-21) έχουν προσληφθεί πάνω από 540 αναπληρωτές  φυσικοί. 

Αναπληρωτές Φιλόλογοι ΠΕ02 εξάλλου, απευθύνουν ανοιχτή επιστολή στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς που ανακοινώθηκαν πρόσφατα, ζητώντας την κάλυψη όλων των οργανικών κενών όπως αυτά δημοσιοποιήθηκαν για τις μετατάξεις, τονίζοντας ότι «Οι παραιτήσεις των τελευταίων χρόνων αλλά και οι φετινές συνταξιοδοτήσεις δεν δίνουν άλλα περιθώρια για την κάλυψη των αναγκών σε φιλολόγους στα σχολεία». 

Μάλιστα, σύμφωνα με όσα αναφέρουν στην επιστολή τους οι αναπληρωτές φιλόλογοι «Από την δευτεροβάθμια αποχώρησαν 3.653 εκπαιδευτικοί εκ των οποίων οι 925 ήταν φιλόλογοι (25,3% επί των συνολικών αποχωρήσεων)» τονίζοντας παράλληλα ότι ο κλάδος υπολογίζεται ότι θα έχει ακόμα περισσότερες συνταξιοδοτήσεις κάτι το οποίο θα αυξήσει τον αριθμό των κενών και τις συνολικές ανάγκες.

Αντίστοιχα, εκκλήσεις για ικανό αριθμό προσλήψεων κάνουν κι άλλες ειδικότητες, φερ' ειπείν οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής που τονίζουν ότι τη φετινή σχολική χρόνια χρειάστηκαν περίπου 1.200 προσλήψεις αναπληρωτών  για να καλυφθούν τα κενά του συγκεκριμένου κλάδου. Ανάμεσα σε αυτούς υπάρχουν καθηγητές Φυσικής Αγωγής που εργάζονται ως αναπληρωτές ανελλιπώς τα τελευταία 20 χρόνια... Τα ανάλογα συμβαίνουν και σε άλλες ειδικότητες, όπως λχ οι Θεατρολόγοι, που διαμαρτύρονται ότι πριν χρόνια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ στέρησε τη Θεατρική Αγωγή από τους μαθητές της  Ε’ και ΣΤ’ τάξης, χωρίς αιτιολογία και επιχειρήματα και πρόσφατα, το μάθημα αφανίστηκε και από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. "Πρόκειται για  αδικία στην κατανομή των διορισμών που  μας προσβάλει, και θα χάσουμε την εμπιστοσύνη μας απέναντι σε ένα κράτος δικαίου", λένε,ενώ από την άλλη, η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά στα σχολεία και τις εξετάσεις, αφήνει αδικημένη και την ειδικότητα των Κοινωνιολόγων. Πολλά οργανικά κενά υπάρχουν επίσης και στα Μουσικά Σχολεία.

Πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Δίκαιο είναι το 7 προς 10

Βέβαια τα πράγματα δεν είναι απλά και ήδη οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται. Η ΔΟΕ δε συμφωνεί καθόλου με την προοπτική της κατανομής 50-50% και αντιπροτείνει ένα 70-30% υπέρ της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία προτείνει να γίνει η κατανομή  με βάση την κατανομή των προσλήψεων αναπληρωτών ετησίως η οποία δείχνει και τις ανάγκες ανά βαθμίδα. Το 2020-2021 έγιναν 28.699 προσλήψεις αναπληρωτών στην πρωτοβάθμia και 18.072 στη δευτεροβάθμια. Μάλιστα, αναπληρωτές δάσκαλοι κυκλοφορούν έναν πίνακα (ακολουθεί) σύμφωνα με τον οποίο θα είναι μεγάλη αδικία για τον κλάδο τους αν δε γίνουν τουλάχιστον 4.500 προσλήψεις δασκάλων. Λένε ακόμα ότι η υποχρεωτική προσχολική αγωγή και τα αγγλικά από το Νηπιαγωγείο, θα χρειαστούν αντίστοιχες ειδικότητες. Επίσης, οι πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των ελληνικών ΑΕΙ ζητούν, με επιστολή-υπόμνημα προς τον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τη θέσπιση οργανικών θέσεων ΠΕ 91 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εν όψει των μόνιμων διορισμών. Αξίζει να τονιστεί ότι δεν έχουν ακόμη συσταθεί οι οργανικές θέσεις για τους πέντε κλάδους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Εικαστικοί, Θεατρολόγοι-Ηθοποιοί, Καθηγητές Πληροφορικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας). Με λίγα λόγια πέντε κλάδοι εκπαιδευτικών έχουν εξαφανιστεί από το εκπαιδευτικό τοπίο όσον αφορά  στις οργανικές θέσεις! 

anaplirotes_daskaloi.jpg

 Από τη Νίκη Κεραμέως στον...Σουν Τζου

Βέβαια, είναι προφανές ότι η διχόνοια δεν κάνει καλό στην εκπαιδευτική κοινότητα. Όπως παρατηρεί ο Χρήστος Κάτσικας, η τωρινή και οι προηγούμενες ηγεσίες του ΥΠΑΙΘ, είναι «μανούλες» σε κινήσεις παραπλάνησης, εξαπάτησης και δημιουργίας εμφυλιοπολεμικού κλίματος στη λογική τού «διαίρει και βασίλευε». Το ΥΠΑΙΘ στρώνει το δρόμο για δημιουργία εμφυλίων στους εκπαιδευτικούς, με όχημα το γνωστό παιχνίδι των «κατανομών», την πριμοδότηση αντιπαραθέσεων ειδικοτήτων και κλάδων, την προβολή και ενίσχυση του ψευτοδιλήμματος «ενίσχυση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας»

Ναι, το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας χρησιμοποιεί τις μεθόδους της «τέχνης του πολέμου», νεκρανασταίνοντας έναν πολέμαρχο του παρελθόντος (Σουν Τζου): «...Ο πόλεμος βασίζεται στην εξαπάτηση. Αν ο εχθρός σου ξεκουράζεται, μην τον αφήσεις σε ησυχία. Αν οι δυνάμεις του είναι ενωμένες, διάσπασέ τες. Κάνε επίθεση, όταν είναι απροετοίμαστος. Να εμφανίζεσαι εκεί που δεν σε περιμένει...»

Στο «παιχνίδι» αυτό έχουν συνοδοιπόρους τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών παρατάξεων εκείνων που είναι δεμένες με την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική. Η ΔΑΚΕ για παράδειγμα, δήλωσε προχθές ότι οι διορισμοί την δικαιώνουν και φυσικά,"τώρα απομένει η ορθολογική κατανομή των διορισμών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι ώστε να καλυφθούν τα σοβαρά κενά που υπάρχουν, ιδιαίτερα στα Πανελληνίως Εξεταζόμενα μαθήματα, αναφέρει η ΔΑΚΕ.

Γιατί αυτό βολεύει την Υπουργό; Ας μην ξεχνάμε το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση που έρχεται...

ΕΠΙΣΗΜΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΚΕΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 2021

Σύμφωνα με μελέτη του Πάνου Ντούλα Καθηγητή Αγγλικής και Κοινωνικών Επιστημών, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, τα κενά ανά ειδικότητα έχουν ως εξής:

1.jpg

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα κενά ανά ειδικότητα έχουν ως εξής:

2.jpg

 Από αυτά, σημειώνει ο Π.Ντούλας, προκύπτει ότι κατ’ ελάχιστον, θα έπρεπε να γίνουν αυτές οι 15.655 διορισμοί φέτος και αυτό χωρίς καν να υπολογίζουμε τμήματα μικρότερα (τα κενά αυτά έχουν υπολογιστεί με 25-27 μαθητές ανά τμήμα!), ή άλλες ειδικές κατηγορίες κρίσιμες για τη λειτουργία της εκπαίδευσης (Ειδική Αγωγή, ΕΕΠ-ΕΒΠ, Παράλληλη, Ενισχυτική, Μουσικά, Καλλιτεχνικά, κ.ά.) που κάθε χρόνο απαιτούν δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικών.

Αντί επιλόγου

Και εν αναμονή της κατανομής, να υπενθυμίσουμε ένα κείμενο του εκπαιδευτικού Αντώνη Καραφώτη: 

Ο εμφύλιος για την κατανομή δεν έχει νόημα. Δε θα εξαρτηθεί από τις πιέσεις των αιρετών, ούτε των ομοσπονδιών, ούτε κανενός. Θα προκύψει από τα οργανικά κενά και την διαθεσιμότητα πιστώσεων ΕΣΠΑ στο μέλλον, για την κάθε ειδικότητα. Δεν  θα προκύψει από τις απαιτήσεις της πιο ισχυρής συντεχνίας. Αυτές λίγο ίσως επηρεάσουν, κυρίως επειδή οι ιθύνοντες αδιαφορούν αδιακρίτως για όλες τις ειδικότητες. Μικροεξυπηρετήσεις, αν υπάρξουν, δεν μπορούν να επηρεάσουν τη συνολική στρατηγική σε αξιοσημείωτο βαθμό.

Οι πολιτικοί αδιαφορούν για πρόσωπα και συντεχνιακά συμφέροντα, παρότι τα χρησιμοποιούν για να διασπάσουν το εκπαιδευτικό κίνημα και τις διεκδικήσεις του. Νοιάζονται μόνο για το πολιτικό κόστος και την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής τους. Τεράστιο πρόβλημα προκύπτει για  πολλές ειδικότητες, για τις οποίες δεν έχουν πότε ιδρυθεί  -πλην ελαχίστων- οργανικά κενά. Μόνη λύση είναι η δυναμική διεκδίκηση  ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων. Δυστυχώς ήδη πολλά ΠΥΣΠΕ στην εκτίμηση οργανικής σύνθεσης που έφτιαξαν αυτές τις μέρες, δεν προτείνουν ίδρυση νέων οργανικών. Μόνο αν νιώσουν ότι υπάρχει κίνημα που διεκδικεί, ενοχλεί και προκαλεί πολιτικό κόστος, μόνο τότε θα υπάρξει αποτέλεσμα σε αυτό το ζήτημα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων