Ο Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στέλνει ανοικτή επιστολή στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την ανακοίνωση των μόνιμων διορισμών των εκπαιδευτικών καθώς και την κατανομή των θέσεων αυτών.
Όπως τονίζουν οι θεατρολόγοι, οι 11.700 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών αποτελούν «σταγόνα σε έναν ωκεανό κενών» τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αφού φέτος μόνο ο αριθμός των αναπληρωτών έφτασε τους 45.000. Με απλές μαθηματικές πράξεις προκύπτει λοιπόν ότι τον Σεπτέμβριο 33.000 εκπαιδευτικοί θα πάρουν για ακόμα μια φορά το δρόμο της αναπλήρωσης, κάτι που σίγουρα δεν αποτελεί γεγονός για «θριαμβολογίες».
Επιπλέον, όσον αφορά τον κλάδου τους, οι θεατρολόγοι τονίζουν πως οι 171 οργανικές θέσεις που έχουν ανακοινωθεί για τον κλάδο τους δεν είναι τίποτα παραπάνω από «Ψύλλους στ’ άχυρα», όταν την φετινή χρονιά εργάστηκαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση 1.000 σχεδόν αναπληρωτές θεατρολόγοι.
Η επιστολή
Ας μιλήσουμε με αριθμούς, λοιπόν.
Καιρό τώρα ακούμε και διαβάζουμε θριαμβολογίες για 12.000 διορισμούς στην εκπαίδευση. Μόλις δέκα μέρες νωρίτερα 45.000 αναπληρωτές γράφτηκαν για ακόμη μία φορά στα κιτάπια του ΟΑΕΔ. Ε, λοιπόν, όχι, δε θα γιορτάσουμε για τους 12.000 αναπληρωτές που επιτέλους μετά από 20 χρόνια αναπλήρωσης θα αποκτήσουν τα αυτονόητα. Αυτές οι 12.000 θέσεις είναι σταγόνα σε έναν ωκεανό κενών τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τον Σεπτέμβριο 33.000 εκπαιδευτικοί θα πάρουν για ακόμα μια φορά το δρόμο της αναπλήρωσης.
Κι ας έρθουμε τώρα στα του «οίκου» μας. Αφού καταργήσαμε το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής από την Ε’ και Στ’ Δημοτικού – κι ούτε μια σκέψη για την επαναφορά του - , αφού εξοστρακίσαμε το Θέατρο από Γυμνάσια και Λύκεια, είδαμε τη σύσταση 171 νέων οργανικών θέσεων για θεατρολόγους.
Να πανηγυρίσουμε; Δυστυχώς ή ευτυχώς δε θα το κάνουμε. Θα ήταν εγωιστικό εκ μέρους μας. Φέτος, στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση εργαστήκαμε 1.000 σχεδόν αναπληρωτές θεατρολόγοι. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, καλύτερα από εμάς ότι οι 171 συνάδελφοι μας που, με αγωνία περιμένουν ότι θα διοριστούν, είναι απλώς ψύλλοι στ’ άχυρα! Οι περισσότεροι από εμάς θα παραμείνουμε αναπληρωτές στα 40 μας χρόνια, με αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις και λειψά εργασιακά και εκπαιδευτικά δικαιώματα.
Με την παρούσα επιστολή μας ζητάμε τα αυτονόητα:
- Ισοκατανομή θέσεων για όλων τους κλάδους κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας
- Σύσταση περισσότερων οργανικών θέσεων για θεατρολόγους, βάση των πραγματικών εκπαιδευτικών αναγκών
- Διορισμούς θεατρολόγων και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια, Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία, με αφορμή τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Η Θεατρική Αγωγή είναι το κατεξοχήν μάθημα που καλλιεργεί αξίες και δεξιότητες στους μαθητές ενώ το Εκπαιδευτικό Δράμα, στο οποίο γίνεται ιδιαίτερη μνεία, αποτελεί εργαλείο που μόνο οι επιστημονικά καταρτισμένοι θεατρολόγοι μπορούν να εφαρμόσουν.
Σας καλούμε να θυμηθείτε πως το Θέατρο γεννήθηκε και θέριεψε σε αυτή τη χώρα και δεν πρέπει να αποτελέσει το παραπαίδι της Εκπαίδευσης. Σας ζητάμε να μας δείτε όχι ως νούμερα αλλά ως ανθρώπους, ως εκπαιδευτικούς που αξίζουν μια ισότιμη θέση στα σχολεία της χώρας μας.
Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη