Thumbnail
«Πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι οι κατευθύνσεις της ΕΕ και το κυβερνητικό σχέδιο νόμου ενταφιάζουν το δικαίωμα οι μαθητές να ξεκινούν από την ίδια μορφωτική αφετηρία, θεωρώντας ότι η ίδια η μόρφωση αποτελεί ευκαιρία κι όχι δικαίωμα, βαθαίνοντας τις ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς;», ρωτά το ΚΚΕ την Κομισιόν

«Την αντιδραστική κατεύθυνση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, που μέσω της λεγόμενης "αυτονομίας" προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων», καταδεικνύει σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του κόμματος, Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ στην Ελλάδα παρουσίασε προ ημερών τους βασικούς άξονες του νέου βαθιά αντιδραστικού εκπαιδευτικού νομοσχεδίου το οποίο έχει προκαλέσει τη δίκαιη αγανάκτηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται η λεγόμενη "αυτονομία" της σχολικής μονάδας που ανοίγει την πόρτα στην επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, στο κυνήγι ιδιωτικών χορηγιών, στην ενίσχυση της οικονομικής αφαίμαξης των γονιών που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων τους σε βάρος των παιδιών των εργατικών-λαϊκών στρωμάτων.

Σχετικά με το περιεχόμενο της μόρφωσης προβλέπονται διατάξεις που ενισχύουν τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης, ενώ με την επίκληση των δήθεν πολλαπλών επιλογών κάνουν ένα ακόμη βήμα προς την ένταση των ταξικών φραγμών και τη δημιουργία ενός σε όλα τα επίπεδα ταξικά διαχωρισμένου σχολείου. Η κατηγοριοποίηση προβλέπεται ότι θα γίνεται και εντός της ίδιας σχολικής μονάδας και πλέον θα περιλαμβάνει τις "ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες", προετοιμάζοντας το έδαφος για δημιουργία τμημάτων με διαφορετικών "ταχυτήτων" μαθητές, ανάλογα με τις επιδόσεις τους.

Στο παραπάνω αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο εντάσσεται και η ανάλογη διαδικασία κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών με κριτήριο τη συμμόρφωση και καθυπόταξή τους σε αυτό τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό, ως εργαλείο ελέγχου της εφαρμογής του λεγόμενου "αυτόνομου" σχολείου, όπως επίσης κι εκφοβισμού για την αποτροπή της οργανωμένης πάλης κι αντίστασης από τους εκπαιδευτικούς, στο πλάι του μαθητικού και γονεϊκού κινήματος, ενάντια σε αυτές τις αντιεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές μεθοδεύσεις» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:

«Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο φθηνού για το κράτος και πιο "φιλικού" για τις επιχειρήσεις καθώς και τη διαμόρφωση ενός μελλοντικού εργαζόμενου φθηνού, ευέλικτου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Συνιστά αντιδραστική παρέμβαση στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βασίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, τις απαιτήσεις των συνδέσμων βιομηχάνων, που η υλοποίησή τους έχει διαπιστωμένα πολλαπλά επιζήμια αποτελέσματα για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς σε σειρά χωρών όπου εφαρμόστηκαν ανάλογες κατευθύνσεις όπως Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Φινλανδία κ.α.».

Βάσει αυτών ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κατέθεσε στην Επιτροπή τα παρακάτω ερωτήματα:

«Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

- Πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι οι κατευθύνσεις της ΕΕ και το κυβερνητικό σχέδιο νόμου ενταφιάζουν το δικαίωμα οι μαθητές να ξεκινούν από την ίδια μορφωτική αφετηρία, θεωρώντας ότι η ίδια η μόρφωση αποτελεί ευκαιρία κι όχι δικαίωμα, βαθαίνοντας τις ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς;

- Πώς τεκμηριώνει ότι η διαφοροποιημένη-κατηγοριοποιημένη παροχή εκπαίδευσης προωθεί την ισότητα κι όχι το προφανές δηλαδή την οπισθοδρομική, άδικη κι ανισότιμη μεταχείριση των μαθητών στη βάση της ταξικής τους προέλευσης;».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανελληνιες
Επαναληπτικές Πανελλαδικές 2024: Πρόγραμμα μαθημάτων ΓΕΛ και ειδικών μαθημάτων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
Πρόγραμμα για τις Επαναληπτικές Πανελλαδικές εξετάσεις των μαθημάτων ΓΕΛ και των ειδικών μαθημάτων (ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) έτους 2024
Επαναληπτικές Πανελλαδικές 2024: Πρόγραμμα μαθημάτων ΓΕΛ και ειδικών μαθημάτων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ
Θέρμανση στα σχολεία
Σχολεία – «Βόμβα»: Μαθητές θα διδάσκονται Ηθική από την Α’ τάξη Δημοτικού μέχρι και το Λύκειο
Μάθημα ηθικής στα σχολεία αντί για θρησκευτικά για όσους έχουν απαλλαγή από τα θρησκευτικά
Σχολεία – «Βόμβα»: Μαθητές θα διδάσκονται Ηθική από την Α’ τάξη Δημοτικού μέχρι και το Λύκειο
ακίνητα
Πρόγραμμα Κάλυψη: Πώς θα πάρετε σπίτι με δωρεάν ενοίκιο για τρία χρόνια
Το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας αναλαμβάνει την κάλυψη του μισθώματος για (3) τρία χρόνια και επιπλέον το κόστος μετακόμισης και...
Πρόγραμμα Κάλυψη: Πώς θα πάρετε σπίτι με δωρεάν ενοίκιο για τρία χρόνια
παδα
ΤΑΥΦΕ-ΠΑΔΑ: Με σημαντικές παρουσίες και παρεμβάσεις η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας
«Σηματοδοτώντας την έναρξη σύμπραξης ανάμεσα σε έναν ιστορικό ασφαλιστικό οργανισμό και ένα Πανεπιστήμιο που διαγράφει συνεχή ανοδική πορεία στον...
ΤΑΥΦΕ-ΠΑΔΑ: Με σημαντικές παρουσίες και παρεμβάσεις η υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας