Εν μέσω πανδημίας και την ίδια στιγμή που αναζητούμε τρόπους για να μην εξαπλωθεί από Σεπτέμβριο στα σχολεία, η ΔΔΕ Α' Αθήνας εμφανίζεται να αγνοεί τις πρόσφατες δηλώσεις του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ στις 19/8/2021 ότι "στο κέντρο των μεγάλων πόλεων[…], όπου είναι αυτό δυνατόν σπάμε τα τμήματα και διορίζουμε επιπλέον αναπληρωτές".
Η Διεύθυνση ζητά από το ιστορικό 39ο ΓΕΛ της Κυψέλης να ...μειώσει τα τμήματα από 22 που λειτουργούσαν μέχρι και πέρυσι σε 17 και να κάνει αντίστοιχο διαμοιρασμό των μαθητών ανά 27 άτομα στις μεγαλύτερες και 22 στις μικρές αίθουσες του σχολείου!
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι ανάστατοι και υπέγραψαν την ακόλουθη ανακοίνωση-καταγγελία, την οποία και δημοσιεύουμε. Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν μεταξύ άλλων ότι "μία τέτοια κατάσταση, το ασφυκτικό ,δηλαδή, «στοίβαγμα» των μαθητών αναμφίβολα προκαλεί παράπλευρες απώλειες στην καθημερινότητά τους, επιβαρύνει, κατά την άποψή μας, την ψυχολογία τους, δημιουργώντας αρνητική διάθεση προς το σχολείο και τον «σχολικό χώρο», συναισθηματική αστάθεια, εμμονές, φοβίες, και για άλλα απρόβλεπτα φυσικά φαινόμενα ( ένας σεισμός ή ένα γεγονός πυρκαγιάς), με άμεσο αντίκτυπο στη μαθησιακή-γνωστική πρόοδό τους"
Ίσως κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει στη διεύθυνση ότι αυτό δεν είναι ένα από τα ενδεδειγμένα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού στα σχολεία...
Όλη η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του 39ου Γ. Ε. Λ. Αθήνας
Την Παρασκευή, 20-8-2021, οι εκπαιδευτικοί του 39ο ΓΕΛ ενημερώθηκαν από τη Διευθύντρια, κ. Φουσέκη Μαγδαληνή, σχετικά με την απόφαση της ΔΔΕ Α' Αθήνας, βάσει της οποίας για την τρέχουσα σχολική χρονιά προβλέπεται μείωση των τμημάτων του σχολείου μας από 22 που λειτουργούσαν μέχρι και πέρυσι σε 17 και αντίστοιχος διαμοιρασμός των μαθητών ανά 27 άτομα στις μεγαλύτερες και 22 στις μικρές αίθουσες του σχολείου, με ενδεχόμενο αυξητικής τάσης, χωρίς μείωση του καταγεγραμμένου μαθητικού δυναμικού ούτε κατ’ ελάχιστον.
Υπενθυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι οι μικρές αίθουσες προήλθαν από διχοτόμηση των μεγάλων σε παλαιότερο χρόνο και ότι ήδη οριακά ανταποκρίνονταν στους κανόνες ασφαλείας και υγιεινής για μαθητές και εκπαιδευτικούς, όσο και στις εκπαιδευτικές μας ανάγκες. Το 39ο ΓΕΛ είναι ένα σχολείο που προήλθε από συγχώνευση δύο μεγάλων εμβληματικών σχολείων της περιοχής μας, του 30ου και 39ου Λυκείου, στα οποία φοίτησαν γενιές και γενιές από το 1970 και φιλοξενεί μαθητικά αρχεία από το 1933.
Είναι, ταυτόχρονα, το δημόσιο σχολείο της γειτονιάς, με πλούσια πολιτιστική δράση, συνδεδεμένο με την ιστορία της Κυψέλης και καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες παιδιών μιας όχι και τόσο προνομιούχου περιοχής της Αθήνας, προσφέροντας με την άοκνη προσπάθεια του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού υψηλού επιπέδου εκπαίδευση μέσα από ποικίλες δράσεις και παρεμβάσεις. Ας αναλογιστούμε τις πολύ δύσκολες συνθήκες εν όψει μιας σχολικής χρονιάς, η οποία ξεκινάει ήδη με κάθε άλλο παρά ευοίωνα δεδομένα σύμφωνα και με τις απόψεις της επιστημονικής κοινότητας λόγω της υπάρχουσας πανδημίας.
Η απόφαση της ΔΔΕ Α' Αθήνας, διακόπτει σε μία τόσο κρίσιμη χρονικά περίοδο την απρόσκοπτη συνέχιση της συνολικής αυτής προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών και βασίζεται, κατά την άποψή μας, στο γράμμα του νόμου και την αποτύπωση αριθμητικών μόνο στοιχείων. Σε αυτήν την περίπτωση, το πνεύμα του νόμου αποκαθηλώνεται και η δέσμευση της Πολιτείας να παρέχει ποιοτική εκπαίδευση και ταυτόχρονα συνθήκες υγειονομικής ασφαλείας σε όλους αυτοαναιρείται.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, δεν κρύβουμε, εξάλλου, τους φόβους μας για το μέλλον. Πιθανότατα, η τωρινή μείωση-συρρίκνωση των τμημάτων να δρομολογήσει προσεχώς και τη συρρίκνωση του μαθητικού δυναμικού του σχολείου μας (μεταβολή της υπάρχουσας χωροταξικής κατανομής των μαθητών της περιοχής μας). Μία τέτοια αλλαγή, όμως, θα προκαλούσε αναστάτωση σε δεκάδες οικογένειες μαθητών που πιθανώς διοχετευθούν σε όμορα σχολεία.
Τα δύο τελευταία έτη κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ως κοινωνία- συνολικά αλλά και ως σχολική κοινότητα πρωτόγνωρες καταστάσεις, μία παγκόσμια απειλή, μία πανδημία ανυπέρβλητου μεγέθους με ολέθριες συνέπειες για όλους μας. Η πανδημία αποδόμησε εν τοις πράγμασι μεταξύ άλλων το σχολείο ως ζωντανό οργανισμό και «σχολικό χώρο». Προφανώς, μία τέτοια κατάσταση, το ασφυκτικό ,δηλαδή, «στοίβαγμα» των μαθητών αναμφίβολα προκαλεί παράπλευρες απώλειες στην καθημερινότητά τους, επιβαρύνει, κατά την άποψή μας, την ψυχολογία τους, δημιουργώντας αρνητική διάθεση προς το σχολείο και τον «σχολικό χώρο», συναισθηματική αστάθεια, εμμονές, φοβίες, και για άλλα απρόβλεπτα φυσικά φαινόμενα ( ένας σεισμός ή ένα γεγονός πυρκαγιάς), με άμεσο αντίκτυπο στη μαθησιακή-γνωστική πρόοδό τους.
Ως εκ τούτου, η σύγχρονη συνεργατική διδασκαλία ακυρώνεται στην πράξη ενώ διαταράσσονται σοβαρά οι διαπροσωπικές σχέσεις μαθητή-εκπαιδευτικού. Iσχυρότατος δεσμός, ο οποίος διατηρήθηκε αλώβητος ακόμη και κατά τη διάρκεια της εφαρμογής της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης χάρη στην ανυπέρβλητη προσφορά από ψυχής όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Επίσης,, δε θα πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε στον αντίκτυπο των παραπάνω συνθηκών στο οικογενειακό περιβάλλον των μαθητών, το οποίο ήδη έχει δοκιμαστεί πολύπλευρα τα δύο τελευταία χρόνια.
Ολοκληρώνοντας παραθέτουμε αυτούσιο απόσπασμα συνέντευξης του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ, σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ στις 19/8/2021 : «Στο κέντρο των μεγάλων πόλεων[…], όπου είναι αυτό δυνατόν σπάμε τα τμήματα και διορίζουμε επιπλέον αναπληρωτές. Εμείς είμαστε σε επικοινωνία με τους δήμους όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος παίρνουμε τον χώρο αυτό και τον δίνουμε στα σχολεία για να αναπτυχθούν τα τμήματα».
Υπενθυμίζουμε ότι το 39ο ΓΕΛ Αθήνας διαθέτει τις απαιτούμενες αίθουσες. Εν κατακλείδι, η δική μας παιδαγωγική θεώρηση δε συνάδει με μία τυπική, στεγανή, αυστηρά υπηρεσιακή προσέγγιση ως προς τους τρόπους αντιμετώπισης παρόμοιων καταστάσεων· τελικά, θα θέλαμε να γνωρίζουμε εάν θα ισχύσουν τα λεγόμενα του γ. γ. του ΥΠΑΙΘ ή η εντολή του Διευθυντή της ΔΔΕ Α΄ Αθήνας ως προς τη συγκρότηση των τμημάτων.
Στον αγώνα μας αυτόν για τη διασφάλιση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας η οποία θα παρέχεται σύμφωνα με τους βασικούς όρους της σύγχρονης παιδαγωγικής και ταυτόχρονα θα εγγυάται την υγεία όλων των εμπλεκομένων, απευθύναμε ανοιχτή επιστολή συμπαράστασης με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και στους μαθητές/-τριες του σχολείου μας. Αυτή την κρίσιμη στιγμή καλούμε εσάς, συναδέλφους, συναδέλφισσες και φορείς να σταθείτε δίπλα μας και να μας υποστηρίξετε ενεργά.
Οι εκπαιδευτικοί-διδάσκοντες σχολικού έτους 2021-22 του 39ο ΓΕΛ Αθήνας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη