Η ΕΛΜΕ Ηλείας καλεί στην παράσταση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιηθεί στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας αύριο, Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021 και ώρα 13:00 με θέματα την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων καθώς και το ασφαλές άνοιγμα των σχολικών μονάδων.
Όσον αφορά την έγκριση των ολιγομελών Τμημάτων, η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2021-22 με κατάργηση σχολικών τμημάτων αδιαφορώντας για την διετή ταλαιπωρία μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών από την πανδημία. Μάλιστα, έφτασε σε σημείο να καταργεί ολιγομελή τμήματα σχολείων των δήμων Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου που δοκιμάστηκαν από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές. Με αυτή της την απόφαση δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στους μαθητές και στις οικογένειές τους, τα παιδιά θα είναι αναγκασμένα να βρίσκονται για πολλές ώρες στους δρόμους προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους.
Μάλιστα, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί στην Ανδρίτσαινα δεν προτάθηκε από τη Δ/νση Δ/θμιας η έγκριση ολόκληρου του τμήματος Θετικών Σπουδών, ενώ η νομοθεσία της έδινε το δικαίωμα, και καλείται ένας μαθητής που έχει επιλέξει το μάθημα των Μαθηματικών (6 ώρες) να αλλάξει σχολείο και να μεταβεί σε όμορο σχολείο όπου εγκρίθηκε τμήμα Θετικών Σπουδών με έναν (1) μαθητή, μετά από σχετική θετική εισήγηση της Δ/νσης και κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας.
Τέλος, μέσα από τις κινητοποιήσεις που διοργανώνουν τα εκπαιδευτικά σωματεία, όχι μόνο στην Ηλεία, αλλά σε ολόκληρη την χώρα, διεκδικούν τη λήψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Στα αιτήματα τους περιλαμβάνεται η μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία καθώς και επιπλέον προσωπικό για την καθαριότητα των σχολείων.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηλείας:
Για την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων
Η κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας ξεκίνησε το σχολικό έτος 2021-22 με κατάργηση σχολικών τμημάτων αδιαφορώντας για την διετή ταλαιπωρία μαθητών γονέων και εκπαιδευτικών από την πανδημία. Έφτασε σε σημείο να καταργεί ολιγομελή τμήματα σχολείων των δήμων Αρχαίας Ολυμπίας και Πύργου που δοκιμάστηκαν από τις πρόσφατες καταστροφικές πυρκαγιές. Με αυτή της την απόφαση δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στους μαθητές και στις οικογένειές τους, τα παιδιά θα είναι αναγκασμένα να βρίσκονται για πολλές ώρες στους δρόμους προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους.
Επαληθεύεται η άποψή μας που έχει διατυπωθεί στις σχετικές ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Ηλείας τα τελευταία χρόνια ότι, όλες οι κυβερνήσεις έχουν αποδεχτεί τα κριτήρια αξιολόγησης του ΟΟΣΑ - Ευρωπαϊκής Ένωσης τα οποία μεταξύ άλλων προβλέπουν τη μείωση των μαθητών που φοιτούν στα ΓΕΛ καθώς και τη μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων τη συγκέντρωση και τις συγχωνεύσεις τους.
Ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της πολιτικής στους μαθητές γονείς και εκπαιδευτικούς.
- Οι μαθητές ιδιαίτερα της Γ Λυκείου καλούνται την τελευταία στιγμή να αλλάξουν σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον, να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες χάνοντας πολύτιμο χρόνο στην πιο κρίσιμη χρονιά για τη φοίτησή τους στο Λύκειο. Φοιτώντας για 5 συνεχή χρόνια στο Γυμνάσιο - Λύκειο με τους περισσότερους καθηγητές κοινούς, αφ' ενός έχουν δημιουργηθεί σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών και των καθηγητών αλλά και μεταξύ τους, αφ' ετέρου είναι διαπιστωμένες οι εκπαιδευτικές ανάγκες τους από τους καθηγητές τους, κάτι που θα βοηθήσει ιδιαίτερα τον κάθε μαθητή να πετύχει τον στόχο του.
- Τα παιδιά θα αναγκαστούν να κάνουν διαδρομές δεκάδων χιλιομέτρων, για να πάνε στο σχολείο, τη χρονιά μάλιστα που θα πρέπει να είναι ήρεμα και προσηλωμένα στους στόχους τους.
- Χωρίζονται βίαια τα αδέλφια που φοιτούν στην ίδια βαθμίδα..
- Δημιουργείται ρεύμα απομάκρυνσης των παιδιών από τα περιφερειακά σχολεία από μικρότερες τάξεις ακόμα, αφού γονείς και μαθητές αντιλαμβάνονται ότι η πολιτεία δεν αφήνει τους μαθητές συγκεκριμένων ομάδων προσανατολισμού να ολοκληρώσουν το σχολείο.
- Επιβαρύνονται οι Σχολικές Μονάδες των αστικών κέντρων ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, που λόγω του covid 19 και των μέτρων για την προστασία των μαθητών, με επιπλέον αριθμό μαθητών, που μάλιστα θα αναγκάζονται καθημερινά να μετακινούνται με λεωφορεία, με όποιους κινδύνους συνεπάγεται αυτό για την υγεία τους αλλά και την υγεία των οικογενειών τους.
- Δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων με την ουσιαστική αποδυνάμωση των Συλλόγων Διδασκόντων. (Οι ελάχιστοι οι καθηγητές που θα απασχολούνται με πλήρες ωράριο, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν ούτε οι βασικές γραφειοκρατικές υποχρεώσεις της σχολικής μονάδας.)
Έχουμε επισημάνει κατ' επανάληψη, ότι οι διατάξεις που θέτουν περιορισμούς στη συγκρότηση τμημάτων είναι προβληματικές και πρέπει να καταργηθούν. Ιδιαίτερα στις ορεινές και δυσπρόσιτες περιοχές είναι αυτονόητο ότι πρέπει να λειτουργήσουν τα παραπάνω τμήματα και με τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
- Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα.
Για το άνοιγμα των σχολείων
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το υπουργείο Παιδείας έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Εκπαίδευση, για το γεγονός ότι μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας. Γι’ αυτό να μην κουνάνε το δάχτυλο στον λαό και στους εκπαιδευτικούς, δεν έχουν κανένα δικαίωμα!
Τα Πρωτοβάθμια Σωματεία της Ηλείας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα μεταξύ των οποίων και η ΕΛΜΕ Ηλείας πραγματοποίησαν τους προηγούμενους μήνες κινητοποιήσεις με στόχο να αναδείξουν τα προβλήματα υγείας απαιτώντας ταυτόχρονα άμεσα μέτρα για την πανδημία. Η κυβέρνηση επέλεξε, αντί για μέτρα, να προχωρήσει στην πεπατημένη, με την εφαρμογή των πρωτοκόλλων που επέβαλαν οι τουριστικοί όμιλοι, με τα ανύπαρκτα μέτρα για τη θωράκιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας και την προστασία στους χώρους δουλειάς.
Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων:
- Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απαντούν με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζουν την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
- Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, απαντούν με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη και όχι μόνο.
- Απέναντι στο αίτημα για καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό, απαντούν με 2ωρες συμβάσεις (!) και απολύσεις καθαριστριών/ών.
- Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, απαντούν με self-test στους μαθητές και επι πληρωμή τεστ στους εκπαιδευτικούς, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στην ατομική ευθύνη.
- Απέναντι στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, απαντάει με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.
- Αντί να λάβουν υπόψη τις σοβαρές ευθύνες που τους βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες τους εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, αντί να πάρουν μέτρα για την αναπλήρωση των πολλαπλών μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στους μαθητές, για μια ακόμα φορά προσπαθούν με επικοινωνιακά τρικ να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω τους, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους και την ίδια ώρα παίρνουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα που τσακίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.
Με τα «μέτρα» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ο Υπ. Υγείας γίνεται μια απαράδεκτη προσπάθεια να δείξουν με το δάχτυλο τους εργαζόμενους με στόχο να αποποιηθούν τις τεράστιες ευθύνες τους. Μετατρέπουν το εμβόλιο από ανάγκη, δικαίωμα και όπλο της επιστήμης σε μέσο διαίρεσης των εργαζομένων, εκβιασμών, επίθεσης στα εργασιακά δικαιώματα. Υποχρεώνουν μια σειρά εργαζόμενους που δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί (ανάμεσά τους και εκπαιδευτικούς) να προσκομίζουν στην υπηρεσία τεστ αντιγόνου αποκλειστικά από ιδιωτικές μονάδες κόστους 10€, δυο φορές την εβδομάδα. Δε χάνουν την ευκαιρία ακόμα και αυτή την κρίσιμη στιγμή να δώσουν αέρα στα πανιά των ιδιωτικών ομίλων με σκοπό να αυξήσουν την πελατεία τους.
Απειλούν με ποινές (περικοπή αποδοχών, απόλυση για αναπληρωτές κ.ά.) συναδέλφους που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές τους κυνήγι μαγισσών! Ο κλάδος απέδειξε με τη στάση του ότι είναι συνεπής απέναντι στα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη χωρίς καμία βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Φρόντισε για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο και του παγουρίνο και τις αντιεπιστημονικές θεωρίες της κυβερνητικής επιτροπής των ειδικών ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο κορωνοϊός» ή ότι σε «τάξεις με λιγότερους μαθητές κολλάει πιο εύκολά»!!
- Στήριξε με προσωπικό κόπο και κόστος την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, χωρίς καμία βοήθεια.
- Σχεδόν το 80% των συναδέλφων έχει ήδη εμβολιαστεί, ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν νοσήσει.
Οι κυβερνητικές ευθύνες είναι πλέον εγκληματικές, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς τους εργαζόμενους.
Εδώ και τώρα:
- Άμεσα μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές, επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας.
- Μέτρα για την ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν καθολικού εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων, στα πλαίσια ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
- Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με σκοπό το σπάσιμο της αλυσίδας μετάδοσης. Καμία οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων που χρειάζεται να προσκομίσουν τεστ. Να πολλαπλασιαστούν τα σημεία που ο ΕΟΔΥ πραγματοποιεί δωρεάν τεστ και να επεκταθεί χρονικά η διαδικασία.
- Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, 15 μαθητές ανά τάξη. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
- Να εξασφαλιστεί επαρκές προσωπικό για την καθαριότητα για όλα τα σχολεία, ώστε να μπορούν επί της ουσίας να τηρηθούν τα πρωτόκολλα.
- Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
- Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.
- Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.
- Να ληφθούν άμεσα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά - παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.
Εδώ και τώρα η ΟΛΜΕ να πάρει θέση, να αναδείξει τις ευθύνες της κυβέρνησης και να βρεθεί δίπλα στις ΕΛΜΕ που παίρνουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες.
Για την αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος του μαθητή στην Ανδρίτσαινα
Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 96754/Δ2/14-06-2019 Υ.Α με θέμα «Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο» (Β΄ 2462) (διόρθωση σφάλματος ΦΕΚ Β΄ 2860/05-07-2019):
«Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η’-ΙΒ’ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.»
Η Ανδρίτσαινα ανήκει στην κατηγορία Θ΄ γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο τα ολιγομελή τμήματα της είχαν εγκριθεί από την Περιφέρεια ήδη από τις 29-7-21 με την υπ’ Αριθ. Πρωτ. Φ.22.3/6322 απόφασή της. Στην συγκεκριμένη όμως απόφαση απουσιάζει από το τμήμα Θετικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου το μάθημα επιλογής των Μαθηματικών που έχει επιλέξει ένας (1) μαθητής και αναφέρεται μόνο το μάθημα επιλογής της Βιολογίας που έχουν επιλέξει δύο (2) μαθητές. Σύμφωνα όμως με το υπ’ αρ. πρωτ. 108575/Δ2/04-07-2019 έγγραφο του ΥΠΠΕΘ:
«Για τον σχηματισμό τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού διευκρινίζεται ότι, εφόσον ο αριθμός μαθητών μιας σχολικής μονάδας που ενδιαφέρονται για τις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας ικανοποιεί αθροιστικά τις προϋποθέσεις της ανωτέρω σχετικής Y.A. (96754/Δ2/14-06-2019 Υ.Α), δύναται να δημιουργηθεί τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Επιστημών και τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Επιστημών Υγείας. Στην περίπτωση αυτή γίνεται συνδιδασκαλία στα κοινά μαθήματα των δύο ομάδων Προσανατολισμού (Φυσική και Χημεία), ενώ τα άλλα δύο (Μαθηματικά και Βιολογία) διδάσκονται χωριστά.»
Συμπερασματικά δεν προτάθηκε από τη Δ/νση Δ/θμιας η έγκριση ολόκληρου του τμήματος Θετικών Σπουδών, ενώ η νομοθεσία της έδινε το δικαίωμα, και καλείται ο μαθητής που έχει επιλέξει το μάθημα των Μαθηματικών (6 ώρες) να αλλάξει σχολείο και να μεταβεί σε όμορο σχολείο (κατηγορίας Ζ΄) όπου εγκρίθηκε τμήμα Θετικών Σπουδών με έναν (1) μαθητή, μετά από σχετική θετική εισήγηση της Δ/νσης και κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας, με την υπ’ αρ. πρωτ. 106077/Δ2/01-09-21 απόφαση του Υπουργείου.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Την άμεση έγκριση του τμήματος Θετικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου του σχολείου της Ανδρίτσαινας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη