"Αυτονόητο για όλους μας, για λόγους ηθικής τάξης, ότι οι ανάδοχοι των σχολικών εγχειριδίων, στα μαθήματα που επελέγησαν από τις επιτροπές αξιολόγησης, δεν επιτρέπεται να εκδίδουν ταυτόχρονα και σχολικά βοηθήματα, που θα διατίθενται έναντι οποιουδήποτε αντιτίμου εμπορικά. «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια», , όπως εδώ και αιώνες γνωρίζουμε στην πολιτική σκηνή. Η εκπαίδευση δεν επιτρέπεται να είναι αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης"
Αυτό σημειώνουν τα μέλη της συντακτικής Ομάδας Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής, σε ανακοίνωση που συνέταξαν για τα σχολικά βιβλία, καταθέτοντας προτάσεις για τη συγγραφή και διανομή τους.
Η ανακοίνωση
Στα διδακτικά πακέτα που παρέχονται δωρεάν από το ψηφιακό σχολείο για τη Φυσική -και όχι μόνο- περιλαμβάνονται το βιβλίο του μαθητή, το βιβλίο του καθηγητή, ο εργαστηριακός οδηγός και ενδεικτικές λύσεις.
Στις σχολικές αίθουσες παραδίδονται στους μαθητές έντυπα μόνο το βιβλίο του μαθητή και το «λυσάρι». Στα σχολεία παραδίδεται ένα αντίγραφο του εργαστηριακού οδηγού, επίσης.
Το επιθυμητό θα ήταν στις εργαστηριακές ασκήσεις να χρησιμοποιούνται απλά και εύκολο να βρεθούν υλικά, ώστε ακόμα και οι σχολικές μονάδες με ελλιπές εργαστήριο Θετικών Επιστημών να δύνανται να τις πραγματοποιήσουν και στην έσχατη περίπτωση, όπου δεν διατίθεται εργαστηριακά εξοπλισμένος χώρος (δυστυχώς, πολλά σχολεία ακόμα πάσχουν...), εναλλακτικά να τις "εκτελούν" οι μαθητές μέσω προσομοιώσεων (διατίθενται δωρεάν, πολλές και εξαιρετικής ποιότητας, ακόμα και Ελλήνων δημιουργών).
Θα προτείναμε στα υπό συγγραφή σχολικά εγχειρίδια να εμπεριέχεται ο εργαστηριακός οδηγός στο βιβλίο του μαθητή, με προτεινόμενες εναλλακτικές ερευνητικές προτάσεις, ώστε ο εκπαιδευτικός να ενθαρρυνθεί να διδάξει το μάθημα της Φυσικής εργαστηριακά.
Οι ασκήσεις που θα περιέχουν, κυρίως, πρέπει να αφορούν τα θέματα Α και Γ, μιας και τα θέματα Β και Δ εξετάζονται από το αποθετήριο της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία διαρκώς εμπλουτίζεται και είναι διαθέσιμη στους πάντες. Ως προς τη δυσκολία και τις απαιτήσεις των εξεταζομένων θεμάτων από τους μαθητές, οι θεματοδότες οφείλουν να αποφεύγουν τις "υπερπαραγωγές" και να εστιάζουν στον έλεγχο της κατανόησης των Φυσικών εννοιών από τους μαθητές και όχι να αναλώνονται σε μια ανούσια και αποπροσανατολιστική εξέταση των Μαθηματικών μέσω της Φυσικής.
Αυτονόητο για όλους μας, για λόγους ηθικής τάξης, ότι οι ανάδοχοι των σχολικών εγχειριδίων, στα μαθήματα που επελέγησαν από τις επιτροπές αξιολόγησης, δεν επιτρέπεται να εκδίδουν ταυτόχρονα και σχολικά βοηθήματα, που θα διατίθενται έναντι οποιουδήποτε αντιτίμου εμπορικά. «Η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια», , όπως εδώ και αιώνες γνωρίζουμε στην πολιτική σκηνή. Θεμιτή και ευπρόσδεκτη η συμμετοχή αξιόπιστων και έμπειρων εκδοτικών οίκων –όχι φροντιστηρίων- στη συγγραφή σχολικών εγχειριδίων, αλλά η εκπαίδευση δεν επιτρέπεται να είναι αντικείμενο εμπορικής εκμετάλλευσης.
Η συντακτική Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη