augeri
«Λίγα εικοσιτετράωρα πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι, παραμένουν άστεγα το 1ο Γυμνάσιο και το 2ο Γυμνάσιο του δήμου Λαγκάδα, καθώς κρίθηκε επικίνδυνο και ακατάλληλο το σχολικό κτίριο στο οποίο συστεγάζονται. Θα λάβουν μέριμνα το Υπουργείο Παιδείας και τα συναρμόδια υπουργεία ή όχι»;

Στη Βουλή φέρνει το ζήτημα της στέγης για το 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά η Δώρα Αυγέρη, Αναπληρώτρια Τομεάρχης Υγείας και Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.

Αναλυτικότερα το 1ο Γυμνάσιο και το 2ο Γυμνάσιο, που συστεγάζονται ,  παραμένουν δίχως στέγη, καθώς κρίθηκαν επικίνδυνα και ακατάλληλα. 

Έτσι, λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, περίπου 600 μαθητές βρίσκονται στον «αέρα», καθώς δεν γνωρίζουν σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν.

Την ερώτηση συνυπογράφουν 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Αναλυτικά

ΘΕΜΑ: «Λίγα εικοσιτετράωρα πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι, παραμένουν άστεγα το 1ο Γυμνάσιο και το 2ο Γυμνάσιο του δήμου Λαγκάδα, καθώς κρίθηκε επικίνδυνο και ακατάλληλο το σχολικό κτίριο στο οποίο συστεγάζονται. Θα λάβουν μέριμνα το Υπουργείο Παιδείας και τα συναρμόδια υπουργεία ή όχι»;

Λίγες μόνο ημέρες πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους και παρά τα διαφαινόμενα προβλήματα ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας, εξακολουθούν να υπάρχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα και ως προς τις κτιριακές εγκαταστάσεις και την ασφαλή στέγαση μαθητών σε αίθουσες διδασκαλίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του 1ου και του 2ου  Γυμνάσιο του δήμου Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Το σχολικό συγκρότημα,  στο οποίο συστεγάζονται τα δύο γυμνάσια και φοιτούν περισσότεροι από 600 μαθητές, κρίθηκε ακατάλληλο (το πρόβλημα είναι χρόνιο και εντοπισμένο ήδη από το 2013), με μελέτη που ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε μόλις στα τέλη Αυγούστου. Αφήνοντας, έτσι, ανεκμετάλλευτο το χρονικό διάστημα κατά το οποίο τα σχολικά κτίρια ήταν άδεια από μαθητές και τα μαθήματα γίνονταν εξ αποστάσεως λόγω της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, βάσει της από 25.8.2021 Μελέτης Στατιστικής Επάρκειας του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά προκύπτει μεταξύ άλλων ότι: «[…] δεν υπάρχει στατική επάρκεια σε όλα τα δομικά μέρη του συγκροτήματος και απαιτούνται επεμβάσεις αποκατάστασης ή/ και ενίσχυσης διαφόρων βαθμών. Σύμφωνα με τα παραπάνω δεν απαιτείται εκ προοιμίου από το νόμο η εκκένωση του σχολικού συγκροτήματος ως κτίσμα «επικίνδυνο», κάτι το οποίο θα πρέπει να κρίνει το αρμόδιο όργανο της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου». Επιπλέον: «[…] καταγράφηκαν πολλές φθορές τοπικού χαρακτήρα, σε πολλά διαφορετικά σημεία, τόσο στο επίπεδο των δαπέδων όσο και στης οροφής. Η εξέλιξη των φθορών από διαρρήξεις σκυροδέματος είναι η απόσπαση και απροειδοποίητη πτώση τεμαχίων επιχρίσματος (σοβά) και σκυροδέματος (ζώνης επικάλυψης οπλισμού). Κατά συνέπεια, σε ορισμένες θέσεις του συγκροτήματος (και εντός αιθουσών διδασκαλίας) υπάρχει ενεργός κίνδυνος, κατά την καθημερινή λειτουργία και χρήση του κτιρίου».

Ο δήμος και η περιφέρεια δεν έχουν δώσει καμία ουσιαστική λύση μέχρι στιγμής. Το δε υπουργείο Παιδείας λάμπει δια της πλήρους αφωνίας και της απουσίας του, καθώς ουδεμία πρωτοβουλία έχει αναλάβει μέχρι τώρα.

Οι όποιες προτάσεις της τελευταίας στιγμής από τη δημοτική αρχή, όπως η στέγαση του ενός γυμνασίου σε άλλο χωριό του δήμου Λαγκαδά, η εγκατάσταση κοντέινερ ή η διδασκαλία εξ αποστάσεως, δεν απαντούν στον πρόβλημα, αντιθέτως εντείνουν ακόμη περισσότερο την αγωνία των γονιών και των μαθητών, που εξακολουθούν να παραμένουν άστεγοι και σε πλήρη αναστάτωση.

Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λαγκαδά προτάθηκαν πρόχειρες λύσεις- ανάγκης, ωστόσο αυτές κρίθηκαν ότι δεν μπορούν να εξυπηρετούν την εκπαιδευτική διαδικασία στο σύνολό της. Αντιθέτως,  προσθέτουν προβλήματα και δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς κ.α). Είναι εμφανές ότι δεν υπάρχει κανένα μακροπρόθεσμο και ολοκληρωμένο σχέδιο, ενώ το επίσημο πόρισμα για τα όσα πρέπει να γίνουν αναμένεται να εκδοθεί μετά από δύο μήνες από την ανάδοχο εταιρία που έχει αναλάβει την εκπόνησή του.

Επειδή, είναι υποχρέωση της Πολιτείας η διασφάλιση της ακώλυτης πρόσβασης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Επειδή, η κτιριακή ασφάλεια και  η στέγαση των μαθητών σε κατάλληλα εκπαιδευτικά συγκροτήματα είναι αναγκαία προϋπόθεση για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Επειδή, κατά τα δύο προηγούμενα έτη, όπου λόγω της πανδημίας τα μαθήματα γίνονταν διαδικτυακά (τηλεκπαίδευση) και συνεπώς υπήρχε χρονικό περιθώριο για την επίλυση ενός χρονίζοντος προβλήματος.

Επειδή, η σχολική χρονιά ξεκινάει και είναι αναγκαία η εξεύρεση άμεσων λύσεων για την ασφαλή διεξαγωγή μαθημάτων και την μη διατάραξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν για την άμεση λύση στο πρόβλημα στέγασης του 1ου και το 2ου Γυμνασίου του δήμου Λαγκαδά, χωρίς να διαταραχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία;

Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν για την άμεση αποκατάσταση των σοβαρών κτιριακών προβλημάτων στις εγκαταστάσεις του σχολικού συγκροτήματος του 1ου και 2ου Γυμνασίου Λαγκαδά και την ασφαλή διεξαγωγή των μαθημάτων σε αυτό;

Ποιος είναι ο συνολικότερος σχεδιασμός για την σχολική στέγη στο δήμο Λαγκαδά;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Αυγέρη  Θεοδώρα (Δώρα)
Αμανατίδης Ιωάννης
Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)
Γιαννούλης Χρήστος
Ζουράρις Κωνσταντίνος
Καφαντάρη Χαρά
Λάππας Σπύρος
Μάλαμα Κυριακή
Μωραΐτης Αθανάσιος
Νοτοπούλου Αικατερίνη (Κατερίνα)
Πούλου Παναγιου (Γιώτα)
Ραγκούσης Ιωάννης
Τελιγιορίδου Ολυμπία
Τζάκρη Θεοδώρα
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepisthmio_dytikis_makedoniaw.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Νοεμβρίου - Η αξιολόγηση θα είναι ανώνυμη και θα γίνει ηλεκτρονικά
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Οι φοιτητές θα αξιολογήσουν τους διδάσκοντες
school_education_tetradia_notbook_kimolies_chalks_apple.jpg
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
«Kαλούμε όλους τους συναδέλφους - Μέλη μας, τη ΔΟΕ αλλά και τα λοιπά σωματεία να βρίσκονται σε εγρήγορση ενόψει και της έκδοσης του πορίσματος της...
Για την κινητοποίηση στη Διεύθυνση ΠΕ Πειραιά σχετικά με την ΕΔΕ του 1ου Ειδικού Νηπιαγωγείου Πειραιά
sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης