Η κόρη μου και οι συμμαθητές της, στην Γ΄ Δημοτικού τη σχολική χρονιά 2014-2015, δεν είχαν δάσκαλο για τρείς μήνες και διαμοιράζονταν στα τμήματα που λειτουργούσαν, συνήθως όχι της ίδιας τάξης ή περιφέρονταν στο προαύλιο του σχολείου. Η εκπαιδευτικός αποχώρησε με αναρρωτική άδεια ή άδεια εγκυμοσύνης, δεν θυμάμαι, περίπου ένα μήνα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η διαδικασία αντικατάστασης είχε και φαντάζομαι έχει, κάπως έτσι:
Ο διευθυντής του σχολείου ενημερώνει-δηλώνει το κενό που δημιουργήθηκε και σε μια εβδομάδα συνέρχεται κάποια επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας όπου τοποθετεί νέο εκπαιδευτικό στο σχολείο. Εάν ο νέος εκπαιδευτικός δεν αποδεχθεί την τοποθέτηση, σε μια εβδομάδα ο διευθυντής του σχολείου δηλώνει εκ νέου το κενό και σε μια εβδομάδα από τη δήλωση συνέρχεται η αρμόδια για την τοποθέτηση επιτροπή κ.ο.κ.. Δεκαπενθήμερο, δεκαπενθήμερο πέρασαν τρείς μήνες. Και τολμώ να πω ότι το θέμα λύθηκε μέσα από τις σχέσεις γονέων με πολιτικά πρόσωπα. Στο ενδιάμεσο, είχε τοποθετηθεί εκπαιδευτικός όπου εμφανίστηκε τη μια ημέρα και την επόμενη αποχώρησε με άδεια εγκυμοσύνης.
Όλα αυτά πού; Στην πρωτεύουσα, όπου ζει και εργάζεται ο μισός πληθυσμός της χώρας. Ήταν αδύνατο για τρεις ολόκληρους μήνες να βρεθεί εκπαιδευτικός να στελεχώσει ένα σχολείο, όχι σε κάποια απομακρυσμένη και δυσπρόσιτη περιοχή αλλά στην πρωτεύουσα. Αν διαβάσει κανείς το λεύκωμα που δημιούργησαν τα παιδιά με την ευκαιρία της αποφοίτησης από το Δημοτικό σχολείο, θα διαπιστώσει ότι το γεγονός αυτό αναφέρεται πολύ συχνά από τα παιδιά σαν ένα από τα γεγονότα που θα θυμούνται από τις σχολικές τους χρονιές.
Αλλά αν αυτό ήταν ένα γεγονός που συνέβη μια φορά στα έξι πρώτα σχολικά χρόνια, αυτό που θα περιγράψω παρακάτω συνέβαινε, συμβαίνει και θα συμβαίνει τον πρώτο μήνα, στην καλύτερη περίπτωση, ή πρώτο δίμηνο κάθε σχολικής χρονιάς.
Αργοπορημένος στη δουλειά προκειμένου να συνοδεύσεις τα παιδιά στο σχολείο, το οποίο σχολείο, στην Α΄βάθμια εκπαίδευση αναφέρομαι, δεν υποδέχεται παιδιά πριν τις 8:00 καθώς δεν λειτουργεί η πρωινή ζώνη 7:00-8:00. Αποχώρηση πολύ νωρίτερα από τη δουλειά προκειμένου να παραλάβεις τα παιδιά από το σχολείο καθώς δεν λειτουργεί το ολοήμερο σχολείο και τα μαθήματα ολοκληρώνονται γύρω στις 13:00. Γιατί; Γιατί δεν έχουν τοποθετηθεί όλοι οι απαιτούμενοι, για να διδαχθούν τα μαθήματα που προβλέπονται από το σχολικό πρόγραμμα όχι περισσότεροι, εκπαιδευτικοί πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς με συνέπεια να μην επαρκεί ο αριθμός των διδασκόντων ώστε να εξυπηρετηθεί η λειτουργία της πρωινής ζώνης και ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου. Η στελέχωση των σχολικών μονάδων ολοκληρώνεται αργότερα, συνήθως μετά την παρέλευση του πρώτου μήνα ή διμήνου.
Του διμήνου της κολάσεως.
Τη στιγμή ακριβώς που συντάσσω αυτό το κείμενο, η σύζυγός μου διαμαρτύρεται στο τηλέφωνο ότι αισθάνεται έντονες στομαχικές ανωμαλίες λόγω άγχους καθώς οδηγεί, αφού δεν προλαβαίνει λόγω της κίνησης στους δρόμους να είναι στις 13:15 στο σχολείο να παραλάβει το γιό μου, παρότι αποχώρησε από την εργασία της στις 12:00.
Και κάτι αντίστοιχο συμβαίνει καθημερινά. Εντάσεις, αναβολές και εκκρεμότητες στην εργασία, εντάσεις στην οικογένεια, οικονομικό κόστος. Η οποιαδήποτε προσπάθεια προγραμματισμού ακυρώνεται στην πράξη. Το κράτος δεν μπορεί να υποστηρίξει το σχολείο, τα παιδιά, τους εργαζόμενους γονείς. Βέβαια, έχουν δημιουργηθεί νέοι τομείς και θέσεις εργασίας. Αυτών που πληρώνεις για να μεταφέρουν τα παιδιά από και προς το σχολείο και να αναλάβουν την παρακολούθηση της μελέτης τους και τη φύλαξή τους, μέχρι να επιστρέψεις από τη δουλειά σου.
Συζητάμε για τις βάσεις του 8 του 10 ή του 12 για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια ενώ είναι δεδομένο ότι ουσιαστικά δεν λειτουργούν τα Λύκεια και έχουν πλήρως υποκατασταθεί από τα φροντιστήρια. Η Ελλάδα πρέπει να είναι μόνη χώρα στον κόσμο όπου το σχολείο τελειώνει ουσιαστικά στην Γ΄ Γυμνασίου, άντε στην Α΄ Λυκείου. Στη συνέχεια τη σκυτάλη της εκπαίδευσης παραλαμβάνουν τα φροντιστήρια καθώς το επίπεδο των παρεχόμενων στο Λύκειο γνώσεων είναι πολύ κατώτερο του επιπέδου που απαιτείται για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.
Συζητάμε για την ανώτατη εκπαίδευση ενώ δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά. Ζητήματα λυμένα στα σύγχρονα και όχι μόνο κράτη, στην Ελλάδα του 2021 αποτελούν τεράστια άλυτα προβλήματα, σε τέτοιο βαθμό που θεωρούνται πλέον φυσιολογικά και υπομένουμε με καρτερικότητα, πότε το καλύτερο Υπουργείο του πλανήτη, το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, θα λύσει και φέτος τον δυσεπίλυτο γρίφο. Ανακοινώνονται όμως, χωρίς καμία αιδώ, η δημιουργία νέων πρότυπων σχολείων, η λειτουργία εργαστηρίων δεξιοτήτων, δραστηριότητες στα αγγλικά από τα νηπιαγωγεία, νέα πιλοτικά προγράμματα σπουδών, ψηφιακός μετασχηματισμός και παροχή ψηφιακών υπηρεσιών από τα σχολεία. Με ποιους εκπαιδευτικούς; Πότε; Υπάρχει ολιστικό μεταρρυθμιστικό σχέδιο για την εκπαίδευση; Να ρυθμίσουμε μήπως πρώτα τα βασικά, δηλαδή να λειτουργεί τουλάχιστον τις ώρες που πρέπει το σχολείο και μετά να συζητήσουμε τα υπόλοιπα; Κλαυσίγελος.
Κατά τα άλλα,
γουάου, μπορείτε να κλείσετε ραντεβού για το εμβόλιο με τη μία και για τις δύο δόσεις και θα σας έρθει και μήνυμα επιβεβαίωσης στο κινητό σας.
Τι κράτος, τι οργάνωση! Ψηφιακή επανάσταση! Ψηφιακός μετασχηματισμός! Ανάπτυξη δίχως όρια!
Που πας ρε … φίλε.
Καθρεφτάκια για ιθαγενείς θα έλεγα εγώ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη