Προκειμένου να γίνει κατανοητή η έννοια της δράσης-αντίδρασης (3ος νόμος Νεύτωνα) από τα παιδιά της Α΄ Λυκείου, προτείνεται σε καθηγητές και παιδιά το θέμα 13269 της τράπεζας θεμάτων φυσικής.
Το θέμα βρίσκεται στην εικόνα 1, παρακάτω
Η ενδεικτική λύση που δίνει το Υπουργείο βρίσκεται στην εικόνα 2, παρακάτω
Έντρομος ο οποιοσδήποτε έχει διδάξει έστω και μια ώρα την δράση-αντίδραση (εκτός εκείνων που σήμερα ετοιμάζουν το Λύκειο του αύριο) βλέπει αμέσως ότι, στη λύση που προτείνει το Υπουργείο, η δράση-αντίδραση δεν λειτουργεί ούτε στην απλή περίπτωση με το κορίτσι και το σχοινί.
Το παιδί τραβά το σχοινί και του ασκεί δύναμη (δράση), αλλά το σχοινί δεν ασκεί δύναμη στο κορίτσι (αντίδραση).
Η λύση του Υπουργείου είναι συνεπώς λανθασμένη.
Το παραπάνω 13269 θέμα φυσικής με την λανθασμένη λύση του θα κληρωθεί πιθανώς ως θέμα για τις εξετάσεις των παιδιών της Α Λυκείου.
Υπεύθυνη επιστημονική επιτροπή (με πολύ πλούσια βιογραφικά, όπως φαίνεται στο διαδίκτυο) για την εν λόγω άσκηση και για όλη την τράπεζα θεμάτων φυσικής είναι η: Επιτροπή 6-Φυσική
Τακτικά Μέλη:
ΠΑΥΛΑΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Καθηγήτρια Σχολής Χημικών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Πρόεδρος
ΤΣΑΚΩΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, Ερευνητικό Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Πληροφορικής Πανεπιστημίου Πειραιώς, Συντονιστής
ΚΑΠΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, Ερευνητικό Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Φυσικής του ΕΚΠΑ
Αναπληρωματικά Μέλη:
ΚΟΡΔΑΤΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, Καθηγητής Σχολής Χημικών Μηχανικών Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, αναπληρωτής Πρόεδρου
ΓΡΑΨΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Χημικός μεταδιδακτορικός ερευνητής, Σύμβουλος Α΄
ΓΚΟΓΚΟΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, Βιολόγος με μεταπτυχιακά στην Κλινική Βιοχημεία και στην Μοριακή Διαγνωστική, Σύμβουλος Β΄
1ος προβληματισμός:
Θεολόγο γιατί δεν έχουν μέσα στην επιτροπή Φυσικής στην τράπεζα θεμάτων; Η εκκλησία γιατί δεν διαμαρτυρήθηκε;
2ος προβληματισμός:
Όλοι αυτοί οι πανεπιστημιακοί όταν ήταν στο σχολείο δεν είχαν ακούσει τίποτε και ποτέ για δράση-αντίδραση;
Το κορίτσι της άσκησης, για την οποία είναι υπεύθυνοι, έχει λιώσει να τραβά το σχοινί (δράση) και δεν είδαν ότι στην λύση που μας προτείνουν το σχοινί δεν αντιδρά καθόλου ώστε να ασκήσει δύναμη στο κορίτσι;
3ος προβληματισμός:
Πόσα άλλα θέματα της τράπεζας είναι άραγε λανθασμένα και πού να βρει κάποιος την διάθεση να ασχοληθεί μαζί τους;
4ος προβληματισμός:
Γιατί ό,τι στήνουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις για την Παιδεία είναι εξαρχής κακοτεχνία;
Γιατί δεν πήραν 4 ικανότατους και έμπειρους Φυσικούς από το Λύκειο ή από το Φροντιστήριο να κάνουν μια τράπεζα θεμάτων Φυσικής Λυκείου που να έχει σοβαρότητα και αξιοπρέπεια;
5ος προβληματισμός:
Σαφώς και η επιτροπή-6 φυσικής έχει τεράστιες ευθύνες και μόνο που άτομα εκτός ειδικότητας ανέλαβαν θέση που δεν τους έπρεπε. Αλλά και ο ανώνυμος θεματοδότης της 13269 δεν έχει ευθύνες;
Όταν κάποιος φιλοδοξεί να γίνει θεματοδότης σε τράπεζα θεμάτων Λυκείου, από την οποία θα κληρωθούν θέματα στα οποία θα διαγωνιστούν παιδιά, δεν πρέπει να έχει τα απαραίτητα προσόντα και κυρίως συνείδηση της ευθύνης του τι θα καταθέσει ως άσκηση και λύση;
Ο θεματοδότης της 13269 άσκησης δεν θα έπρεπε να είχε πάρει γνώμες από συναδέλφους και γνωστούς του πριν την στείλει μέσα στα λάθη στην επιτροπή;
Και γιατί να μην σκεφτεί κάποιος (σκέψεις κάνω) ότι ο θεματοδότης της 13269
- τώρα, που εμείς ταλαιπωρούμαστε με την λανθασμένη λύση του, επιβεβαιώνεται στο ευρύτερο περιβάλλον του ότι στέλνει θέματα στην τράπεζα;
- έχει ανεβάσει την ταρίφα στα ιδιαίτερα ή στο φροντιστήριό του ή δεν ξέρω πού;
- με όλα τα λάθη και τις προχειρότητες στην δουλειά του, θα πάρει τελικά χαρτί προσόντων και θα αναρριχηθεί σε πιο ψηλές θέσεις εξουσίας και θα μας κάνει ακόμη πιο πνιγερό το περιβάλλον μας στο Δημόσιο Σχολείο;
Αν είσαι διορισμένος δεν είναι προσόν να είσαι ένας από τους τέσσερις πέντε (αν δεν κάνω λάθος) θεματοδότες μιας ολόκληρης τράπεζας από την οποία θα τροφοδοτούνται με θέματα όλα τα Λύκεια της χώρας;
6ος προβληματισμός:
Γιατί νιώθω ότι η κυβέρνηση με όλους τους παραγοντίσκους εξουσίας που διαγκωνίζονται εκεί μέσα στο Υπουργείο Παιδείας με αντιμετωπίζει ως εντελώς ηλίθιο πολίτη και ως ακόμη πιο ηλίθιο φυσικό;
Υπάρχουν ευθύνες για το χάλι που ζούμε στην διδασκαλία της φυσικής στο Λύκειο;
Μα νομίζω ότι την μεγαλύτερη ευθύνη την έχουν οι ανοχές μας...
*Φυσικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη