sxoleio aithousa tsantes
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/ INTIME NEWS
«Ακόμη και αν δεχτούμε ότι η τηλεκπαίδευση εκπληρώνει το στόχο της εκπαίδευσης υπάρχουν πολλές ακόμα παράμετροι να ληφθούν υπόψη για τη διεξαγωγή τηλεκπαίδευσης σε περιόδους καταλήψεων»

Περίοδος καταλήψεων πάλι. Έχει γίνει πια θεσμός να κλείνουν οι μαθητές και κι μαθήτριες το σχολείο περίπου αυτή την εποχή. Λουκέτο στην εκπαίδευση. Λουκέτο σε αυτό που βλέπουν ως καταπίεση. Δεν θα αναλύσω τους λόγους που γίνονται οι καταλήψεις. Οι λόγοι υπάρχουν σαφώς. Ακόμα και αν κλείνουν το σχολείο για να χάσουν μάθημα, δυστυχώς έχουν πολλές αιτίες να επικαλεστούν για να δικαιολογήσουν την ενέργειά τους.

Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς συμφωνούν ότι η κατάληψη δεν θα δώσει λύσεις. Αντίθετα οδηγεί σε μία μεγαλύτερη παρακμή και διάλυση της εκπαίδευσης. Οδηγεί στην απαξίωση της δημόσιας παιδείας με όσα αυτό συνεπάγεται. Αλλά εμένα με καίνε οι στίχοι της Gabriela Mistral:

«Κάνε να γεμίσει με πνεύμα

το χτισμένο με τούβλα σχολειό μου.

Να τυλιχτεί με τη λάμψη του ενθουσιασμού μου

η φτωχή του αυλή, η γυμνή του αίθουσα.

Η καρδιά μου να είναι η κολώνα του

και η αγνή μου θέληση πιο δυνατή

από τις κολώνες και το χρυσάφι

των πλούσιων σχολείων»

Η λύση που δίνεται από το Υπουργείο είναι η τηλεκπαίδευση. Ένα άψυχο σύστημα διδασκαλίας που εφαρμόστηκε σε συνθήκες πανδημίας- σε ακραία δηλαδή κατάσταση- φαίνεται πως πάει να παγιωθεί ως επίσημη μέθοδος διδασκαλίας. Όμως ακόμη και αν δεχτούμε ότι η τηλεκπαίδευση εκπληρώνει το στόχο της εκπαίδευσης (Προσωπικά διαφωνώ. Ακόμα και αν λειτουργούσε άψογα η τηλεκπαίδευση δεν καλύπτει τις παιδαγωγικές ανάγκες του σχολείου) υπάρχουν πολλές ακόμα παράμετροι να ληφθούν υπόψη για τη διεξαγωγή τηλεκπαίδευσης σε περιόδους καταλήψεων:

  1. Δεν καλύπτονται με τον απαραίτητο εξοπλισμό εκπαιδευτικοί και μαθητές.

  2. Ο προσωπικός χώρος των καθηγητών μετατρέπεται σε «σχολική αίθουσα» παραβιάζοντας την ιδιωτικότητα της ζωής του.

  3. Δεν είναι αυτονόητο ότι είναι κατάλληλος ο χώρος της οικίας μας για τηλεκπαίδευση. Ποιος προβλέπει ότι είναι το σαλόνι μου επαρκές για να σχολική τάξη;

  4. Ακόμη και αν έχουμε ένα κινητό σύγχρονης τεχνολογίας επαρκεί αυτό για διδασκαλία;

  5. Θα επαναπαυτούμε στη λύση της τεχνολογίας αφήνοντας έρμαιο τα σχολεία σε μαθητές αλλά και σε εξωσχολικούς παράγοντες; Δεν θα ενδιαφερθεί κανείς για τα δημόσια κτήρια;

  6. Πώς θα καλυφθεί το κενό που δημιούργησε η τηλεκπαίδευση επί δύο χρόνια πανδημίας; Πάλι με τηλεκπαίδευση;

  7. Αν δεχτούμε ότι μία μειοψηφία καταλαμβάνει τα σχολεία, πώς προστατεύουμε τα δικαιώματα των υπολοίπων μαθητών και μαθητριών; Τους παρέχουμε τηλεκπαίδευση που είναι φανερό ότι δεν συγκρίνεται με τη δια ζώσης διδασκαλία και που τα παιδιά δεν αντέχουν άλλο να εμπλέκονται σε αυτήν;

  8. Λειτουργεί δια ζώσης η ιδιωτική εκπαίδευση και η δημόσια βάζει λουκέτο;

Σε μία εποχή που υπάρχει η δυνατότητα της δια ζώσης διδασκαλίας ποιος ο παιδαγωγικός ρόλος της τηλεκπαίδευσης; Αυτή ήταν μία λύση λόγω ανωτέρας βίας. Ζητήθηκε από εκπαιδευτικούς, αλλά και μαθητές να στηρίξουν την εκπαίδευση στην πανδημία και το έκαναν. Χρησιμοποιήσαμε τα μέσα που διαθέταμε, υπερνικήσαμε τις δυσκολίες σύνδεσης, τα με ακούτε, δεν σας ακούω, δεν έχω κάμερα κτλ. και παλέψαμε κυριολεκτικά να σώσουμε μία σχολική χρονιά. Και τα καταφέραμε χωρίς βοήθεια. Το αποτέλεσμα; Να εκβιαζόμαστε σήμερα για τη διεξαγωγή του μαθήματος εν μέσω καταλήψεων με webex, όταν οι μαθητές μας βρίσκονται ή μπορούν να βρίσκονται μέσα στο σχολείο. Όταν παραβλέψαμε ως κλάδος όλες τις παραπάνω ενστάσεις για την τηλεκπαίδευση το πράξαμε γιατί νιώσαμε την ανάγκη να συνεισφέρουμε με κάθε δύναμή μας στην κοινωνία που ΔΕΝ μπορούσε να αντιμετωπίσει ένα ακραίο φαινόμενο. Ίσως κακώς τελικά δεχτήκαμε την τηλεκπαίδευση, παρόλο που πιέσαμε για μικρότερες τάξεις, καλύτερες συνθήκες υγιεινής, απολύμανση, περισσότερο εκπαιδευτικό προσωπικό. Μπορεί ο φόβος- δεν υπήρχε και η επιλογή του εμβολίου- να μας οδήγησε σε μία συμβιβαστική λύση για να μη χαθεί η σχολική χρονιά. Όμως αυτός ο συμβιβασμός φαίνεται να στρέφεται εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης. Αυτή την ενοχή λοιπόν νιώθω. Προσπάθησα να βοηθήσω και ίσως τελικά συνέβαλλα στην απαξίωση του σχολείου.

Κλείνα με στίχους του ποιητή Στ. Γερανή:

«Ὅλοι μου λὲν πὼς εἶμαι ἀθῶος

καὶ πὼς μπορῶ ἡσύχως ν’ ἀναπαύομαι•

νὰ περπατῶ ἀνενόχλητος στοὺς δρόμους•

γιὰ τοὺς κοινοὺς κακούργους μὲ ἀπέχθεια νὰ μιλῶ

καὶ ν’ ἀποσύρομαι χωρὶς

τὴν ἐντροπὴ τοῦ ἐνόχου.

Μὰ ἐγὼ δὲν ἀναπαύομαι. Τὶς νύχτες

μὲ κυκλώνουν οἱ σκιές. Ἄγρια φαντάσματα

καραδοκοῦν πίσω ἀπ’ τὶς πόρτες μου.

Καὶ δὲν μπορῶ νὰ εἶμαι ὁ διαυγής•

ὁ καθαρὸς καὶ ἀμόλυντος δὲν εἶμαι•

κι ἂς μὴν ὑπάρχει στὰ χαρτιὰ

μιά καταδίκη

εἰς θάνατον»

*Φιλόλογος και ποιήτρια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kataigida_vroxi
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
Στο επίκεντρο καταιγίδων μεγάλης διάρκειας η Αττική και η Θεσσαλία - Πότε θα «χτυπήσουν»
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
chess_skaki_ekpaideytikoi_aksiologisi_pionia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
Αντίδραση στην ενημερωτική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών κατά της «αξιολόγησης»
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού