Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικού: Ο Έλληνας ιδιωτικός εκπαιδευτικός υπό διωγμό
Η ΟΙΕΛΕ για την Παγκόσμια Ημέρα εκπαιδευτικών

Aποκαρδιωτική κατάσταση επικρατεί στα ιδιωτικά σχολεία, διαπιστώνει η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωση που εξέδωσε για την Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού

Αιτία για την κατάσταση αυτή, κατά την Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, είναι η εφαρμογή του νοσηρού ιδεολογήματος της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. "Τα ιδιωτικά σχολεία θα πρέπει να μετατραπούν σε αμιγείς επιχειρήσεις, όπου δεν θα υπάρχουν εργασιακά δικαιώματα και όπου βαθμοί και τίτλοι σπουδών απλώς θα πωλούνται. Ο μαθητής δεν θα είναι πλέον αποδέκτης δημόσιου αγαθού, αλλά πελάτης. Σε ένα τέτοιο σχολείο δεν χωρούν λειτουργοί, αλλά μόνο σιωπηλοί και πειθήνιοι υπάλληλοι"

Όλη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα του Εκπαιδευτικού δεν βρίσκει κανέναν συνάδελφό μας σε «εορταστική» διάθεση. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ζουν την χειρότερη περίοδο της σύγχρονης ιστορίας τους υφιστάμενοι διωγμό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και άγρια εκμετάλλευση από σημαντική μερίδα των ιδιοκτητών στα ιδιωτικά σχολεία αλλά και σε όλες τις ιδιωτικές μονάδες εκπαίδευσης.

Καθημερινά οι καταγγελίες στην Ομοσπονδία αλλά και στα social media αποκαλύπτουν μια εικόνα που δεν τιμά δημοκρατική χώρα. Μαρτυρίες από νέες και νέους συναδέλφους που με ελπίδα και χαρά πηγαίνουν να πιάσουν δουλειά σε ιδιωτικό σχολείο για να προσφέρουν με όλες τις δυνάμεις τους στα παιδιά, συγκλονίζουν. «Εδώ τώρα πια επικρατεί ο δικός μας νόμος» λένε πολλοί σχολάρχες, όταν απορημένοι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ρωτούν για ποιο λόγο πρέπει να δουλεύουν μέχρι αργά το απόγευμα, Σαββατοκύριακα και αργίες, να κάνουν δουλειές που δεν έχουν καμιά σχέση με το λειτούργημά τους χωρίς να πληρώνονται. Όταν αντιλαμβάνονται ότι οι καταγγελίες τους σε ορισμένες, ευτυχώς λίγες, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δεν θα ληφθούν υπόψη, διότι πολιτικές εντολές «άνωθεν» και το μακρύ χέρι του εργοδότη έχουν φροντίσει να σταματήσουν τους ελέγχους ή να τους μετατρέψουν σε προειδοποιημένη παρωδία. Όταν βρίσκονται αντιμέτωπες και αντιμέτωποι με κάθε είδους βία.

Κάποτε η παράταξη που κυβερνά σήμερα τη χώρα διέθετε Υπουργούς, όπως η Μαριέττα Γιαννάκου, που είχαν το θάρρος να βάζουν λουκέτο σε παρανομούντα ιδιωτικά σχολεία. Σήμερα η εικόνα είναι δυστυχώς εντελώς διαφορετική. Πρόθεση ελέγχου στο χώρο των ιδιωτικών σχολείων δεν υπάρχει. Επικρατεί το ακριβώς αντίθετο. Η ασυδοσία και η παρανομία είναι πλέον ο κανόνας ενώ τα σοβαρά ιδιωτικά σχολεία πλήττονται κατάφωρα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Μάλιστα στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία η κατάσταση είναι εκτός ελέγχου σε τέτοιο βαθμό, ώστε η Ομοσπονδία μας έχει εκφράσει φόβο ακόμη και για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών. Δεν γίνεται καν λόγος για την άθλια κατάσταση που επικρατεί στο χώρο των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, όπου βασιλεύει η αδήλωτη και η υποδηλωμένη εργασία.

Ο λόγος για την αποκαρδιωτική αυτή κατάσταση είναι η εφαρμογή του νοσηρού ιδεολογήματος της εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης. Τα ιδιωτικά σχολεία θα πρέπει να μετατραπούν σε αμιγείς επιχειρήσεις, όπου δεν θα υπάρχουν εργασιακά δικαιώματα και όπου βαθμοί και τίτλοι σπουδών απλώς θα πωλούνται. Ο μαθητής δεν θα είναι πλέον αποδέκτης δημόσιου αγαθού, αλλά πελάτης. Σε ένα τέτοιο σχολείο δεν χωρούν λειτουργοί, αλλά μόνο σιωπηλοί και πειθήνιοι υπάλληλοι.

Όταν πριν από μερικά χρόνια η Γενική Συνέλευση της Επιτροπής Ανθρώπινων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ προειδοποιούσε για την επέλαση της εμπορευματοποίησης στην εκπαίδευση και την καταστροφή του σχολικού θεσμού σε αναπτυσσόμενες χώρες ζητώντας από τα μέλη του αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα φτάναμε εν έτει 2021 να έχουμε σε χώρους Παιδείας την εικόνα κράτους της νοτιοανατολικής Ασίας ή της υποσαχάριας Αφρικής. Ότι θα υπήρχαν σε ευρωπαϊκή χώρα εκπαιδευτικοί που υποχρεώνονται σε 12ωρη και πλέον εργασία, που κάνουν τους συνοδούς λεωφορείων, τις καθαρίστριες, τις μαγείρισσες, τους κηπουρούς υπό την απειλή της χωρίς καμιά αιτιολογία απόλυσης. Ότι θα υποχρεώνονταν να επιστρέφουν στο χέρι του εργοδότη το μισό τους μισθό. Ότι θα τους ζητούνταν να εργαστούν δωρεάν με αντάλλαγμα …προϋπηρεσία!

To φετινό μήνυμα της Education International, της συνδικαλιστικής φωνής των εκπαιδευτικών σε διεθνές επίπεδο, είναι “Alwayspresent”. Είμαστε εδώ, θυμόμαστε, ενεργούμε. Απέναντι στην καταστροφική πολιτική που θεωρεί το χώρο της εκπαίδευσης μια ακόμη επιχειρηματική δραστηριότητα, οι μόνοι που μπορούν να σταθούν ανάχωμα είμαστε εμείς. Οι καταστάσεις είναι δύσκολες, όμως ο αγώνας μας είναι «καταδικασμένος» σε επιτυχία. Δεν θα επιτρέψουμε εμείς, οι γονείς, τα παιδιά μας να μετατραπεί η Παιδεία σε προϊόν για ολίγους. Δεν θα επιτρέψει η κοινωνία το ολοκληρωτικό πισωγύρισμα σε εποχές σκοτεινές, όπου το παιδί του εργάτη, του αγρότη, του υπαλλήλου δεν είχε καμιά ελπίδα κοινωνικής ανέλιξης.

Ας είναι η φετινή ημέρα των εκπαιδευτικών μια ακόμη υπόμνηση ότι όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πολλά. Θα τα καταφέρουμε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»