Διαβάζω συνεχώς άσχημα σχόλια για την αντίδραση των εκπαιδευτικών για την αξιολόγηση. «Δεν θέλουν οι τεμπέληδες να αξιολογηθούν. Που παίρνουν τον μισθό τους και δεν κάνουν τίποτα.» που «κάθονται και κοπροσκυλιάζουνε τρεις μήνες τον χρόνο»
Όλο το καλοκαίρι βαρέθηκα να τα ακούω από τους δημοσιογράφους αλλά και σε σχόλια πολιτών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Μπήκατε στον κόπο όμως να ασχοληθείτε ακριβώς τι πάει να γίνει; Εσείς που μόνο ξέρετε να κρίνετε εκ του ασφαλούς; Το να κρίνουμε είναι εύκολο. Το να προσπαθούμε όμως να κατανοήσουμε είναι το δύσκολο.
Τι είναι όμως αυτό που κάνει τους εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στην αξιολόγηση; Σχολεία πολλών ταχυτήτων δημόσια μόνο στο όνομα!!!!
Σχολεία που θα διοικούνται από ιδιώτες γιατί θα παρέχουν χορηγίες.
Σχολεία που θα είναι αυτόνομα θεωρητικά αλλά θα εξαρτάται η λειτουργία τους από ιδιωτικούς φορείς.
Σχολεία που θα απειλούνται με λουκέτο όπως ακριβώς και οι ζημιογόνες επιχειρήσεις.
Αυτό θέλουμε για τα παιδιά μας;
Να γίνει το σχολείο τους κάποιου είδους επιχείρηση;
Θέλουμε το τέλος της δημόσιας εκπαίδευσης όπως μέχρι τώρα την γνωρίζαμε;
Είμαστε δάσκαλοι πάνω απ όλα και αυτό σημαίνει να στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας. Σε όλους ανεξαιρέτως. Στον μαθητή με τους ανέργους γονείς, στο παιδί από μετανάστες γονείς, στο παιδί που παλεύει με μαθησιακές δυσκολίες. Στα σχολεία όλα ανεξάρτητα που βρίσκονται, σ όλες τις γειτονιές της Ελλάδας. Σ ένα σχολείο για όλους!!!
Η αξιολόγηση δεν είναι υπόθεση των εκπαιδευτικών μόνο. Είναι υπόθεση και μάλιστα σοβαρή, όλης της κοινωνίας.
Οφείλουμε να κρατήσουμε το δικαίωμα των παιδιών για δωρεάν παιδεία αλώβητο. Να παραμείνει το δημόσιο σχολείο προσβάσιμο για όλα τα παιδιά χωρίς δεσμεύσεις κοινωνικές ή οικονομικές.
Το να κρινόμαστε για το έργο μας είναι το λιγότερο. Το ότι θα δημιουργηθούν ελίτ δημόσια σχολεία όμως που θα στηρίζεται η λειτουργία τους σε ιδιωτικές επιχορηγήσεις αυτό πρέπει να μας στεναχωρεί και να μας θυμώνει.
Είναι το μόνο εύκολο η κοινωνία να στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς. Χρόνια τώρα έχουμε υποστεί μια ανελέητη σκληρή κριτική από μεγάλη μερίδα ανθρώπων . Η κοινή γνώμη στέκεται στην επικεφαλίδα, στους τίτλους, και κατακρίνει δασκάλους και εκπαιδευτικούς έχοντας σαν πειστήριο της άρνησης τους για την αξιολόγηση, τον φόβο της αποκάλυψης ανικανότητας.
Είμαστε δάσκαλοι, και όπως σημαίνει η λέξη ‘’ δάσκαλος ‘’ καλούμε την δάδα’’ το φως της γνώσης ενάντια στο σκοτάδι της άγνοιας. Αυτό οφείλουμε, είναι χρέος μας απέναντι στον ρόλο μας στην διαπαιδαγώγηση των μαθητών μας.
Γιατί τα παιδιά, ότι τα διδάξαμε μπορεί να το ξεχάσουν. Αυτό όμως που δύσκολα θα ξεχάσουν, είναι ο τρόπος μας, η φωνή μας , το μεράκι μας, η χαρά μας όταν βλέπουμε να κατακτούν γνώσεις.
Ας μην θυμούνται τα θεωρήματα και τους κανόνες που τα διδάξαμε. Ας θυμούνται την προσπάθεια μας να τα μάθουμε να σκέφτονται. Και αυτό δεν έχει απόδειξη. Είναι ‘’ αξιωμα’’
Έλενα Βαλατσού, εκπαιδευτικός
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη