Οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν από την κ.Κεραμέως επί μήνες ολόκληρους, διάλογο για την αξιολόγηση.
Η κ.Κεραμέως τους αγνόησε και πέρασε το νόμο για την αξιολόγηση όπως εκείνη ήθελε, ΕΞΑΙΡΩΝΤΑΣ τις παραμέτρους που αφορούν στις υποδομές και υποστελέχωση των σχολείων. Για την ακρίβεια, εξαίρεσε από τους δείκτες της αξιολόγησης αυτούς που υπήρχαν στην ανάλογη νομοθεσία του 2013, και περιλάμβαναν υλικοτεχνική υποδομή, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικών χώρων, επάρκεια και καταλληλόλητα σχολικού εξοπλισμού, επάρκεια οικονομικών πόρων, στελέχωση σχολείων. Για αυτά λοιπόν οι εκπαιδευτικοί δεν θα υποβάλουν εκθέσεις, ώστε να μη φαίνεται η γύμνια του κράτους. Αλλά τους ζητείται να αξιολογηθούν για όλα τα υπόλοιπα με τρόπο που οδηγεί με μαθηματικό τρόπο σε κατάταξη των σχολείων σε καλά και κακά, με βάση τις επιδόσεις των μαθητών τους ιδίως (αγνοώντας βέβαια τη διαφορετική σύσταση μαθητικών πληθυσμών, τον υπερπληθυσμό σε κάποιες τάξεις, τις υποδομές, τη δυσκολία των δυσπρόσιτων, τη νησιωτικότητα, κλπ)
Γιατί αυτά έχουν σημασία; Ας δούμε την ανάρτηση μόνο ενός προσώπου (από τις εκατοντάδες που διαθέτει πλέον το alfavita.gr και αναφέρονται σε απαράδεκτες ελλείψεις υποδομών και προσωπικού) του Διευθυντή σχολείου κ.Δημήτρη Λυμπεράκη, Φιλόλογου στο 2ο ΓΕΛ Καβάλας και Περιφερειακού Συμβούλου Καβάλας:
Για το σχολείο ρε γαμώτο!
"Υποδύομαι, ως Διευθυντής, τον μπαμπούλα καθημερινά (και δικαίως) κυνηγώντας 16χρνους,17χρονους και 18χρονους να φορούν μάσκες, να ελέγχω τα self tests, να μη συγχρωτίζονται στους διαδρόμους και τον αυλόγυρο! Κι έρχεται σε μια νύχτα η κυρία υπουργός της Παιδείας και συγχωνεύει τμήματα στο σχολείο μου και στοιβάζει 26 και 27 μαθητές μέσα σε 35 τετραγωνικά επί 7 ώρες καθημερινά! Κι αισθάνομαι γελοίος ρε γαμώτο και οργισμένος για την υποκρισία της υπουργού και ανυπόληπτος απέναντι στους ίδιους τους μαθητές και μαθήτριες μου.Και τρελαίνομαι γιατί δεν με σέβεται και με απαξιώνει ως επιστήμονα κι ως παιδαγωγό και γιατί αντιμετωπίζει την Παιδεία ως οικονομικό μέγεθος κι όχι ως χώρο όπου σμιλεύονται ψυχές και πνεύματα. Και μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας σε δημόσιο σχολείο βιώνω μια απαξίωση προς το λειτούργημα μου και μια τιμωρητική διάθεση από ανθρώπους που μισούν το δημόσιο σχολείο κι εκδικούνται εμάς που το υπερασπιζόμαστε. Και δεν μπορώ να αντιδράσω ρε γαμώτο!!! Οργή και θλίψη μόνο!!!!"
Τι να πει κανείς σε αυτόν τον άνθρωπο που έγραψε μέσα από την ψυχή του;
Όταν η τυφλή Δικαιοσύνη "κρυφοκοιτάζει"
Αφού λοιπόν η κ.Κεραμέως ΑΡΝΗΘΗΚΕ το διάλογο, μετά ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕ τους εκπαιδευτικούς, μεταξύ άλων, ότι ΔΕΝ ΖΗΤΗΣΑΝ οι ίδιοι διάλογο μέσω του ΟΜΕΔ (Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας) όπως προβλέπει ο νόμος. Ούτε η ίδια είχε ζητήσει βέβαια τέτοιο διάλογο. Αλλά έχει αυτό καμιά σημασία; Οχι! Βρέθηκε δικαστής που έκρινε ότι δεν καμιά σημασία ότι το δημόσιο δε ζήτησε διάλογο στον ΟΜΕΔ, αλλά έχει καθοριστική σημασία ότι δεν τον ζήτησαν οι εκπαιδευτικοί. Δείτε εδώ:
Παρότι χαρακτηρίζει "παράλειψη" το ότι δεν τη ζήτησε το δημόσιο, αποφασίζει ότι αυτή η παράλειψη δεν ισχύει για τις Ομοσπονδίες. Όχι, αυτές όφειλαν να επιμένουν παρότι έτρωγαν επί μήνες "πόρτα" από την Κεραμέως. Εδώ πάλι, τι να πει κανείς; Πως να χαρακτηρίσεις αυτό το σκεπτικό του παραλόγου και των δύο μέτρων; Το αφήνουμε στην κρίση σας.
Η απεργία-αποχή "προκαλεί βλάβη στο κοινωνικό σύνολο"
Στη συνέχεια μάλιστα, η ίδια δικαστής μας λέει ότι η αξιολόγηση που θέλει να επιβάλει η Κεραμέως στοχεύει στη βελτίωση και διασφάλιση ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Κάτι δηλαδή που λέει ΜΟΝΟ το γραφείο Τύπου της Κεραμέως, η ίδια και η κυβέρνηση. Υιοθετεί δηλαδή το δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ και εμφανίζεται βεβαία ότι η αξιολόγηση, έτσι όπως την έχει κόψει και ράψει η κ.Κεραμέως "στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου". Απορία: Δεν έχει ακούσει καθόλου τι λένε τα άλλα κόμματα, τι λένε οι εκπαιδευτικοί, τι λένε οι γονείς; Δεν έχει ιδέα ότι οι εκπαιδευτικοί λένε ΝΑΙ στην αξιολόγηση, αλλά ΟΧΙ σε ΑΥΤΗ την αξιολόγηση, επειδή θεωρούν ότι εξυπηρετεί το διαχωρισμό των σχολείων σε κατηγορίες και, σε επόμενη φάση, το "ντίλινγκ" της κυβέρνησης για θέσπιση των voucher της εκπαίδευσης προκειμένου να ξεφορτωθεί το κράτος μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης των σχολείων; Δείτε εδώ:
Όχι, οι εκπαιδευτικοί θέλουν να προκαλέσουν βλάβη στην κοινωνία. Λες κι οι ίδιοι ανήκουν σε κάποια άλλη κοινωνία, πέρα μακριά. Τίποτα δεν έχει ακούσει η δικαστής για όσα λένε. Μόνο τι λέει το υπουργείο άκουσε. Και βέβαια, δεν άκουσε ότι η κ.Κεραμέως τελευταία ΤΙΜΩΡΕΙ τους εκπαιδευτικούς.
Τιμωρεί τις Ομοσπονδίες με άρνηση αποσπάσεων...
Είναι τέτοια η εχθρότητα της κ. Κεραμέως προς τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, που περιλαμβάνει και απλά διαχειριστικά ζητήματα: Δεν υπογράφει τις αποσπάσεις των μελών των Επιστημονικών Φορέων της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ! Αντί να ενθαρρύνει τις Ομοσπονδίες να παράγουν μορφωτικό και επιστημονικό έργο για την εκπαίδευση και τον εκπαιδευτικό, επιλέγει να τις τιμωρήσει αφαιρώντας τους μια τεχνική στήριξη, την οποία είχαν υιοθετήσει όλοι οι πρώην Υπουργοί Παιδείας όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων!
Υπάρχουν πολλά ακόμα σημεία στην εν λόγω απόφαση που μπορεί να σχολιάσει κανείς, όπως το αν περιλαμβάνει και καταχρηστικότητα για την απεργία όπως υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας ή όχι, το αν είναι πολιτική η απεργία ή όχι (κι αν έχει το δικαίωμα να απεργεί κάποιος σε ψηφισμένο νόμο ή όχι) αλλά θα το αποφύγουμε. Το έχει εξάλλου κάνει με αδρό τρόπο η ΟΙΕΛΕ, σε προχτεσινή της ανακοίνωση, εντοπίζοντας 3 κανόνες δικαίου που παραβίασε η κ.Κεραμέως με την επίσπευση της αγωγής της:
ΟΙΕΛΕ: Συνθήκες "έκτακτου ειδικού δικαστηρίου"
Η αρχή του φυσικού δικαστή: Μια υπόθεση δικάζεται μεν σε καθορισμένο δικαστήριο (Εφετείο), αλλά από το φυσικό δικαστή, ο οποίος δεν είναι ορισμένος αλλά προκύπτει από την ημερομηνία εκδίκασης. Στην περίπτωση της Έφεσης της Υπουργού Παιδείας, αυτή θα έπρεπε να εκδικαστεί κανονικά την επόμενη Τρίτη, 19/10 σε πινάκιο με άγνωστο δικαστή (καθώς οι δικαστές ορίζονται σε σειρά που καθορίζεται με βάση τις αναβολές κ.λπ.). Ωστόσο, άγνωστο για ποιο λόγο, η σημερινή υπόθεση ορίστηκε για τη σημερινή ημέρα, με καθορισμένο δικαστή, με αποτέλεσμα να δίδεται η αίσθηση έκτακτου ειδικού δικαστηρίου! Ορθά παρατήρησε ο νομικός μας παραστάτης Γ. Μελισσάρης ότι ο πατέρας της σημερινής Υπουργού, ως Καθηγητής της Δικονομίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τόνιζε πάντοτε στους φοιτητές του τη μεγάλη σημασία της αρχής αυτής για το θεσμό της δικαιοσύνης…
Η αρχή της αμεροληψίας: Σχετίζεται με την προηγούμενη αρχή. Από τη στιγμή που ο δικαστής είναι καθορισμένος και δεν είναι άγνωστος, όπως επιβάλει η αρχή του φυσικού δικαστή, χάνεται η αίσθηση της αμεροληψίας που τραυματίζει βαρύτατα τη διαδικασία, ιδίως όταν πρόκειται για μια υπόθεση με μεγάλη κοινωνική σημασία και απήχηση σε εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους.
Η αρχή της δημοσιότητας: Μια τέτοια υπόθεση όπου εμπλέκονται το Υπουργείο Παιδείας και όλες οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, θα έπρεπε να δικαστεί σε κανονική αίθουσα με ακροατήριο. Αντιθέτως, οι διάδικοι μεταφέρθηκαν στο γραφείο της Προέδρου του Εφετείου στριμωγμένοι κόντρα ακόμη και στο υγειονομικό πρωτόκολλο σε μια απαράδεκτη διαδικασία fast track. Αρκεί να αναφερθεί ότι το αίτημα της αναβολής συζητήθηκε και απορρίφθηκε (με σοβαρότατους ισχυρισμούς από την πλευρά μας) εντός δεκαλέπτου!
Σήμερα, αύριο και το Σάββατο, οι εκπαιδευτικοί των ΕΛΜΕ συνεδριάζουν για να δώσουν απάντηση σε όλα αυτά. Εμείς να σημειώσουμε μόνο ότι είναι σπάνιες οι φορές που από μια απόφαση τέτοιου τύπου, εξαρτώνται περισσότερα πράγματα από όσα διεκδικούν οι φορείς της.
Εδώ δεν έχουμε πια να κάνουμε πια με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μόνο, αλλά με την ίδια τη λειτουργία του κράτους Δικαίου και των θεσμών του.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη