Συγχωνεύσεις τμημάτων: Κινητοποίηση εκπαιδευτικών στην Αν. Αττική
Ο ΣΕΠΕ Ανατολικής Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις τμημάτων σε σχολεία του Συλλόγου

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ανατολικής Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» καταγγέλλει με την σειρά του, τον «κόφτη» του υπουργείου που την προηγούμενη εβδομάδα έστειλε στις διευθύνσεις εκπαίδευσης έγγραφο που πρότεινε τρόπους εξοικονόμησης εκπαιδευτικών, κυρίως μέσω συμπτύξεων τμημάτων, ώστε να καλυφθούν κενά εκπαιδευτικών.

Η απόφαση του υπουργείου για «εξοικονόμηση εκπαιδευτικών» έρχεται κατά παράβαση ακόμη και της κείμενης νομοθεσίας ΝΟΜΟΣ ΥΠ΄ ΑΡΙΘ. 3848  ΦΕΚ Α 71/19.5.2010 άρθρο 7 παρ. 4 όπου αναφέρεται ότι η απόφαση των προσδιορισμένων τμημάτων «μπορεί να τροποποιείται μόνο για εξαιρετικούς λόγους με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους» .

Είναι γεγονός πως με την κίνηση αυτή το υπουργείο θέλει έτσι να κρύψει τις τουλάχιστον 6.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών.

«Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και η κυβέρνηση υποβαθμίζουν κυνικά και άμεσα το δημόσιο σχολείο. Στοχεύουν στη δημιουργία τμημάτων με 25 μαθητές παντού κι αυτό εν μέσω πανδημίας», σχολιάζει σε ανακοίνωση του ο Σύλλογος Κ. Σωτηρίου.

Και προσθέτει: «Η Διεύθυνση Π.Ε Αν. Αττικής σε εφαρμογή αυτής της πολιτικής δίνει προφορικές εντολέςστους Δ/ντες των σχ. μονάδων να προχωρήσουν σε συμπτύξεις τμημάτων». 

Όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί, «θύματα» της νέας πολιτικής της κυβέρνησης στην περιοχή ευθύνης του Συλλόγου είναι 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου καθώς και το Δημοτικό Σχολείο Κουβαρά.

Εν μέσω έξαρσης της πανδημίας ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες και δύο χρόνων καταστροφικής για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τηλε-«εκπαίδευσης», η κυβέρνηση όχι μόνο δεν υλοποιεί τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος για 15 μαθητές στο τμήμα, αναδιάταξη της ύλης, ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική, ψυχολογική στήριξη, αλλά προχωρά σε στοίβαγμα μαθητών σε 25 άρια τμήματα προκειμένου να περικόψει προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Θυσιάζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών στη λογική του εξορθολογισμού. 

Να σημειώσουμε εδώ πως το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων δεν έχει εκπαιδευτικό πληροφορικής, υπολείπονται ώρες κάλυψης γυμναστικής και αγγλικών ενώ δε λειτουργεί παρά μόνο το 1 από τα 2 τμήματα του ολοημέρου και αυτό μέχρι τις 3μ.μ.

Επιπλέον, τα δύο τμήματα της Γ΄ τάξης που επιχειρούν να συγχωνεύσουν σε ένα, έχουν πλήθος μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (9 μαθητές), ενώ δεν υπάρχει ιδρυμένο Τμήμα Ένταξης (παρά τα αλλεπάλληλα αιτήματα του σχολείου) παρά του ότι υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν την ελληνική ως πρώτη - μητρική γλώσσα. 

Όπως καταγγέλλει ο ΣΕΠΕ, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μαρκοπούλου είναι «ένα σχολείο που οι πολιτικές των τελευταίων χρόνων το έχουν υποβαθμίσει από 12 θέσιο σε 9θέσιο κινδυνεύει από νέα υποβάθμιση σε 8θέσιο». 

Αντίστοιχη κατάσταση επικρατεί και στο Δημοτικό Σχολείο Κουβαρά όπου μαθητές της Δ΄ τάξης δύο διαφορετικών τμημάτων επιχειρείται από το ΥΠΑΙΘ συγχωνευτούν σε ένα τμήμα παρά τις πολύ σοβαρές περιπτώσεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες/αναπηρία  οι οποίες ανέρχονται πάνω από έναν και βάσει του 4452/2017 - ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017 άρθρο 11, «ο αριθμός των μαθητών του τμήματος μπορεί να μειώνεται και να υπολείπεται συνολικά κατά τρεις (3) μαθητές από το μέγιστο προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις αριθμό μαθητών ανά τμήμα». Την ίδια στιγμή στο σχολείο το τμήμα ένταξης δε λειτουργεί λόγω έλλειψης  εκπαιδευτικού ενώ υπάρχει κενό σε ΖΕΠ (για υποστήριξη αλλοδαπών μαθητών) αλλά και μια παράλληλη στήριξη. 

Οι εκπαιδευτικοί στην ανακοίνωση τους σημειώνουν πως, «είναι απαράδεκτο να αναστατώνονται οικογένειες και μαθητές που έχουν ήδη μπει σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, ρουτίνα τάξης, σχέση με εκπαιδευτικό τάξης. Επιπλέον, είναι καταγγελτέα και παράνομη κάθε μετακίνηση παρά τη θέληση  εκπαιδευτικού είτε αναπληρωτή, είτε μόνιμου εφόσον έχει εκκινήσει η σχολική χρονιά». 

Η επιλογή της συγχώνευσης – κατάργησης των σχολικών τμημάτων, δημιουργεί τμήματα μεγάλου συνωστισμού με παιδιά μικρής ηλικίας σε ακατάλληλες αίθουσες σε περίοδο πανδημίας. 

Τέλος, στην ανακοίνωση του, ο ΣΕΠΕ Κ. Σωτηρίου αναφέρει πως με τις επικείμενες συγχωνεύσεις τμημάτων, δεν τηρούνται ούτε οι υποχρεωτικοί και προβλεπόμενοι όροι του κανονισμού πυρασφάλειας σχολικών μονάδων σε αίθουσες περιορισμένης χωρητικότητας, όπως αναφέρεται στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει για τις αίθουσες διδασκαλίας 2τμ ελεύθερα ανά μαθητή + τον εκπαιδευτικό, αναιρουμένης της έκτασης των σταθερών επίπλων.

Αυτό δεν αυξάνει μόνο το συγχρωτισμό στη σχολική τάξη αλλά δημιουργεί και απαράδεκτους όρους επικινδυνότητας πέρα από την πανδημία.

Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν:

  • την άμεση ανάκληση της επιχειρούμενης συγχώνευσηςτων 2 τμημάτων της Γ΄ Δημοτικού σε  1 στο 2ο Δ.Σ. Μαρκοπούλου και της συγχώνευσης των 2 τμημάτων της Δ΄ Δημοτικού σε 1 στο Δ.Σ. Κουβαρά  
  • καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού 
  • έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών
  • προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. 
  • να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά πρωινής και απογευματινής ζώνης. 

Και καλού:

  • τους συλ. γονέων/Ενώσεις  και τους φορείς των Δήμων Μαρκοπούλου και Σαρωνικού να προβούμε από κοινού σε παράσταση διαμαρτυρίας στην έδρα της Δ/νσης Π.Ε. Ανατολικής Αττικής την Πέμπτη 14/10/21 στις  13:30
  • το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. να καταγγείλει τις μεθοδεύσεις του ΥΠΑΙΘ και να αναδείξει τη σπουδαιότητα των περικοπών αυτών για μαθητές και εκπαιδευτικούς 

Η κάλυψη των κενών με μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων εξαφανίζει τις ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών και νομιμοποιεί τις περικοπές εν μέσω της σχολικής χρονιάς και με την πανδημία να προελαύνει.

Το υπουργείο να αφήσει τις συμπτύξεις, τις περικοπές, τους κόφτες και να καλύψει άμεσα τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες», σχολιάζει ο ΣΕΠΕ Κ. Σωτηρίου.

Ο ΣΕΠΕ Ανατολικής Αττικής «Κώστας Σωτηρίου» καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα, Πέμπτη 14 Οκτωβρίου και ώρα 13:30, στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, για τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις τμημάτων στα δύο σχολεία ευθύνης του Συλλόγου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες