Γνήσιες «αξιολογικές» διαδικασίες: Απολύθηκε εκπαιδευτικός μετά από …δημοσκόπηση μαθητών!
Αδιανόητο και όμως αληθινό σε σχολείο: Απολύθηκε εκπαιδευτικός μετά από …δημοσκόπηση μαθητών! Αυτό ονομάστηκε εσωτερική αξιολόγηση!

Τραγικά πράγματα συμβαίνουν στην ιδιωτική εκπαίδευση. Ιδιωτικό σχολείο της Δυτικής Αττικής απέλυσε εκπαιδευτικό μόλις μετά από 1,5 (!) μήνα υπηρεσίας αναφέροντας ως αιτιολογία «εσωτερική αξιολογική διαδικασία». Ποια ήταν η περίφημη αυτή διαδικασία; Δημοσκόπηση …μαθητών! Εδώ πρέπει να τονιστεί ότι ο εκπαιδευτικός δεν ήταν καινούριος στην εκπαίδευση, αλλά διέθετε πλούσια διδακτική εμπειρία στο φροντιστηριακό χώρο και γνώριζε πολύ καλά το αντικείμενό του.

Έτσι λοιπόν, με γνήσιες “αξιολογικές” διαδικασίες βασισμένες σε “παιδαγωγικά” κριτήρια, η διοίκηση του σχολείου επικαλέστηκε μια διαδικασία που περισσότερο θυμίζει Big Brother παρά εκπαιδευτήριο και τον απέλυσε.

Δυστυχώς, αυτή είναι η – ανεξέλεγκτη πλέον – κατάσταση στην ιδιωτική εκπαίδευση. Η εργοδοτική ασυδοσία, η καταπάτηση στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων, η εκδικητικότητα σε όποιον έχει άποψη ή διεκδικεί τη νομιμότητα βαφτίζονται «εσωτερική αξιολόγηση». Και την ώρα που οι εντελώς ελεύθερες, χωρίς καμιά αιτιολόγηση, απολύσεις μαίνονται, η Υπουργός Παιδείας υποχρεώνει μέσω δικαστικών αποφάσεων τους δημόσιους εκπαιδευτικούς σε μια αξιολογική διαδικασία-παρωδία.

Επιστολή της ΟΙΕΛΕ

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) το συγκεκριμένο σχολείο απολαμβάνει μιας ιδιότυπης ασυλίας. Επί παραδείγματι, αν και επί χρόνια υπάρχουν επώνυμες καταγγελίες γονέων για την αναγκαστική απομάκρυνση μαθητών με κριτήριο το βαθμό τους, κανένας έλεγχος δεν πραγματοποιήθηκε και καμιά ποινή δεν επιβλήθηκε στο νόμιμο εκπρόσωπο παρά το γεγονός ότι η μη επανεγγραφή μαθητών για λόγους επίδοσης απαγορεύεται ρητά.

Η ατιμωρησία αυτή πλέον οδηγεί σε τέτοιες πρακτικές που προσβάλλουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας και μαρτυρούν την ασυδοσία που χαρακτηρίζει τη λειτουργία του εν λόγω εκπαιδευτηρίου.

Σε επιστολή της προς το υπουργείο Παιδείας η ΟΙΕΛΕ ζητά «να εξεταστούν άμεσα τα καταγγελλόμενα για το ανωτέρω ιδιωτικό σχολείο, αναφορικά με τη διαδικασία και τους λόγους απόλυσης του συναδέλφου μας και, σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης του νομοθετικού πλαισίου, να εκκινήσετε την πειθαρχική διαδικασία σε βάρος του ιδιοκτήτη, με βάση το Κεφάλαιο ΣΤ’ του Ν. 682/1977. Ταυτόχρονα ζητούμε να ελεγχθούν, επιτέλους, οι καταγγελίες γονέων για την απομάκρυνση μαθητών με κριτήριο την απόδοσή τους από το συγκεκριμένο σχολείο».

Εικόνες από το μέλλον στα σχολεία;

Το παραπάνω γεγονός αποκτά μια ιδιαίτερη επικαιρότητα καθώς αυτή την περίοδο «λυσσομανάει» το υπουργείο Παιδείας να επιβάλλει την αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες και  στους εκπαιδευτικούς, με κάθε μέσον (αγωγές, δικαστήρια, απειλή κυρώσεων κλπ). Επιστρατεύονται «θεοί και δαίμονες» για να αναγκαστούν οι εκπαιδευτικοί να την αποδεχθούν ενώ την ίδια ώρα τους στοχοποιούν για τα κενά και τις ελλείψεις στα σχολεία, επειδή παίρνουν άδειες μητρότητας και ασθενείας. 

Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ηλείας σημειώνει:

Είναι ενδεικτικό το που μπορεί να φτάσει η αυθαιρεσία του τρόπου  και των κριτηρίων της αξιολόγησης, καθώς το μόνο τελικό κριτήριο της είναι το δίκαιο του εργοδότη.

Η πραγματικότητα είναι πως ο νόμος Κεραμέως, αλλά και ο νόμος Χατζηδάκη, σε συνέχεια των αντεργατικών νόμων όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχουν αποθρασύνει τελείως τις διευθύνσεις των ιδιωτικών σχολείων. Αδήλωτες ώρες δουλειάς, τηλεργασία χωρίς σύμβαση, παράνομες συμβάσεις ορισμένου αντί αορίστου χρόνου, χρήση 9θέσιων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης για τη μεταφορά μαθητών, είναι ορισμένα δείγματα από την ατελείωτη λίστα των αυθαιρεσιών. Ευθύνες θα πρέπει να απονεμηθούν και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν άψογη συνεργασία με τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης και κάνουν τα στραβά μάτια σε κάθε τους ενέργεια, ακόμα και στην απουσία διοριστηρίων.

 Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τη ζωή μας να γυρίσει αιώνες πίσω, όταν ο εργαζόμενος δεν είχε κανένα δικαίωμα και κανένα λόγο για τους όρους με τους οποίους έκανε τη δουλειά του και αξιολογούνταν σε αυτή. Διεκδικούμε όλα όσα μας αξίζουν στον 21ο αιώνα, σύγχρονα δικαιώματα με βάση τις ανάγκες μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!