Με επιστολή που στέλνει ο Σύλλογος Διδασκόντων στα σχολεία της Νέας Φιλαδέλφειας, επιχειρεί να ευαισθητοποιήσει τους γονείς όσον αφορά τη χρήση των κινητών τηλεφώνων από τα παιδιά εντός των σχολικών μονάδων.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή των εκπαιδευτικών, η συνεχής χρήση των κινητών τηλεφώνων, μπορεί να προκαλέσει πολύ σοβαρές επιπτώσεις όχι μόνο στη σωματική και ψυχική υγεία των μαθητών αλλά και γενικότερα στη διαδικασία της μάθησης. Εκτός των άλλων, η χρήση των κινητών δυσχεραίνει τη συναντησιακή σχέση των εκπαιδευτικών με τους μαθητές.
Παράλληλα, λόγω της συχνά αποστασιοποιημένης και απρόσωπης επικοινωνίας, που προωθεί, εμποδίζει την κοινωνικοποιητική διάσταση του σχολείου, την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα τόσο στους ίδιους τους μαθητές όσο και ανάμεσα στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Για όλους αυτούς τους λόγους, αλλά και άλλους περιγράφονται αναλυτικά στην επιστολή, οι εκπαιδευτικοί προτρέπουν τους γονείς των μαθητών να σταθούν αρωγοί στην προσπάθεια για την μείωση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία και να προσπαθήσουν να πείσουν τα παιδιά να μην φέρνουν το κινητό τους στο σχολείο.
Η επιστολή
Αγαπητές/οί γονείς και αγαπητές/οί κηδεμόνες,
Είναι γεγονός πως στο σύγχρονο κόσμο η χρήση των κινητών είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη όχι μόνο στους ενήλικες αλλά και στα παιδιά. Η χρησιμότητά τους είναι αναμφισβήτητη για την επικοινωνία, για το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρουν αλλά και ως πύλη εισόδου στο διαδίκτυο, κυρίως ως εργαλείο ενημέρωσης. Από την άλλη είναι αναμφισβήτητα πολύ σοβαρές και οι επιπτώσεις στη σωματική και ψυχική υγεία των ενηλίκων αλλά και των μαθητριών/μαθητών και γενικότερα στη διαδικασία της μάθησης. Γι' αυτό ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου μας έχει αναλάβει φέτος με αποφασιστικότητα, συνέπεια και αίσθημα ευθύνης την πρωτοβουλία να διασφαλίσει τη μη χρήση των κινητών τηλεφώνων (στο σχολείο μας).
Σύμφωνα με έρευνες Πανεπιστημίων και τον Π.Ο.Υ (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας) φαίνεται ότι λόγω της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που εκπέμπουν τα κινητά τηλέφωνα, μπορεί να προκληθούν βλάβες στο DNA, να προκληθεί εκφυλισμός των κυττάρων του νευρικού συστήματος, ενώ αυξάνεται ο κίνδυνος από την εκτεταμένη χρήση του για λευχαιμία, καρκίνο του εγκεφάλου και των ακουστικών πόρων. Οι αναπτυσσόμενοι οργανισμοί, όπως είναι τα παιδιά, λόγω του λιγότερο ανεπτυγμένου ανοσοποιητικού συστήματος, είναι πιο ευάλωτοι στις ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες.
Επίσης, η χρήση των κινητών δυσχεραίνει τη συναντησιακή σχέση των εκπαιδευτικών με τις μαθήτριες/μαθητές, αφού αποσπά την προσοχή και μειώνει τις δυνατότητες συγκέντρωσης και μάθησης. Προκαλεί αυξημένη ευερεθιστότητα, πονοκεφάλους, κόπωση και συχνά διαταραχές στον ύπνο, πράγμα που έχει γενικότερες συνέπειες στη σωματική και ψυχική υγεία του ατόμου. Αυξάνει το στρες και συχνά οδηγεί στον εθισμό. Λειτουργούν μάλιστα μονάδες απεξάρτησης από τη χρήση του κινητού και για ενηλίκους αλλά και για μαθήτριες/μαθητές. Έχει συνδεθεί, επίσης, με την ραγδαία αύξηση του ποσοστού εμφάνισης της κατάθλιψης (παγκοσμίως) στους εφήβους από το 2012 και μετά, από τότε δηλαδή που παρατηρείται η κυριαρχία των smartphones στην επικοινωνία και η επικράτηση των κοινωνικών τηλε-δικτύων.
Επιπρόσθετα, λόγω της συχνά αποστασιοποιημένης και απρόσωπης επικοινωνίας, που προωθεί, εμποδίζει την κοινωνικοποιητική διάσταση του σχολείου, την ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα στις μαθήτριες/μαθητές και ανάμεσα σε αυτές/αυτούς και τις/τους εκπαιδευτικούς. Εξάλλου, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο παρενόχλησης, εκφοβισμού, γελοιοποίησης των άλλων, είτε αυτές/ αυτοί είναι μαθήτριες/μαθητές είτε εκπαιδευτικοί.
Επομένως: αναγνωρίζοντας την ανάγκη να αποφευχθούν οι παραπάνω επιπτώσεις στο μετρό του δυνατού και στα όρια δικαιοδοσίας του, ο σύλλογος διδασκουσών και διδασκόντων του ............(ονομασία σχολείου) και λαμβάνοντας υπόψιν και την ανάλογη εγκύκλιο ( Αρ.Πρωτ.Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018/ΥΠΠΕΘ) διατυπώνει τη στάση του απέναντι στη χρήση του κινητού τηλεφώνου με συγκεκριμένο τρόπο.
Συνίσταται, λοιπόν, να μην χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο από τις/τους εκπαιδευτικούς στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και στο προαύλιο του σχολείου παρά μόνο για υπηρεσιακούς λόγους και σε περίπτωση ανάγκης. Κρίνεται πολύ σημαντική η συνεπής στάση των καθηγητριών/καθηγητών σε αυτές τις συστάσεις, αφού αποτελούν πρότυπα συμπεριφοράς.
Και δεν επιτρέπεται η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλων ηλεκτρονικών μέσων αναπαραγωγής ήχου και εικόνας από τις μαθήτριες/μαθητές στους χώρους του σχολείου, όπως και κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (παραδείγματος χάρη επισκέψεις σε Μουσεία. Θα μπορούσε όμως να επιτραπεί η φωτογράφιση εκθεμάτων, εφόσον αυτή επιτρέπεται από το Μουσείο.). Μπορεί να επιτραπεί με την έγκριση των εκπαιδευτικών σε εκδρομές μονοήμερες ή πολυήμερες. Σε περίπτωση ανάγκης οι μαθητές/μαθήτριες, βεβαίως, έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν τα τηλέφωνα του σχολείου και μάλιστα με τρόπο που διασφαλίζει το απόρρητο της επικοινωνίας (της μαθήτριας/μαθητή με τους δικούς της/του).
Κλείνοντας, σας ζητάμε να σταθείτε αρωγοί στην προσπάθεια μας αυτή. Μία πρώτη σημαντική πρωτοβουλία από την πλευρά σας είναι να προσπαθήσετε να πείσετε τα παιδιά σας, έτσι ώστε να μην φέρνουν το κινητό τους στο σχολείο. Αν γίνεται αυτό, γιατί π.χ. το χρειάζονται μετά το σχολείο, να μη το χρησιμοποιούν, αλλά να βρίσκεται ασφαλισμένο π.χ. στην τσάντα τους. Η επιτυχία της πρωτοβουλίας σας θα αποτελέσει ιδιαίτερα πολύτιμη συμβολή στην προσπάθειά μας.
Με εκτίμηση,
Σύλλογος διδασκουσών/διδασκόντων
Υ.Γ. Τα στοιχεία για τις επιπτώσεις των κινητών έχουν αντληθεί από ιατρικά sites.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη