Στην πορεία για την εκλογή ηγεσίας του Κινήματος Αλλαγής, οφείλουμε να κάνουμε δημόσιο διάλογο επί της ουσίας της πολιτικής και φυσικά επί της παιδείας.
Η συγκυρία είναι ευνοϊκή. Η όλη παρακαταθήκη της Φώφης Γεννηματά έχει μετασχηματιστεί σε πολιτικό κεφάλαιο για το κόμμα μας. Επίσης, οι τρέχουσες εξελίξεις στην Ευρώπη αναδεικνύουν τη Σοσιαλδημοκρατία σε βασικό πεδίο διακυβέρνησης, ως λύση στα μεγάλα κοινωνικά προβλήματα και στις πολλαπλές προκλήσεις των καιρών. Έχει άλλωστε καταδειχτεί ιστορικά ότι οι “φωτεινές περίοδοι δημοκρατίας” στην ήπειρό μας συνδέθηκαν με αυτό το πολιτικό ρεύμα.
Οι προσπάθειες, που κάνουν τόσο η Ν.Δ. όσο και ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. με παρακμιακές κινήσεις άλωσης της Σοσιαλδημοκρατίας, εξάντλησαν τη φενακισμένη δράση τους. Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει συνέκφραση της Σοσιαλδημοκρατίας ούτε με τις συντηρητικές πολιτικές ούτε με τις αριστερές. Κάτι τέτοιο θα ακύρωνε την ουσία της πολιτικής.
Η ενίσχυση της πολιτικής και της ιδεολογικής μας ταυτότητας είναι το βασικό πεδίο για την ανάπτυξη του κόμματός μας και για την πολιτική του υπεροχή εκφράζοντας τις μεταρρυθμιστικές και δημιουργικές κοινωνικές δυνάμεις, που αποτελούν την προνομιακή του αναφορά. Και η παιδεία πάντα συνεισέφερε με καταλυτικό τρόπο στη διαμόρφωση του Κοινωνικού Κράτους και στην πολλαπλασιαστική επιρροή της Σοσιαλδημοκρατίας.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αντί να ανοίξει την ατζέντα των πολλαπλών προκλήσεων των σημερινών εποχών για την εκπαίδευση, επιδίδεται σε μια κομματική αντιεκπαιδευτική πολιτική, που μας απομακρύνει από τους δρόμους των Κοινωνιών της Γνώσης.
Το τρίπτυχο του κόμματός μας για “Ενότητα, Αυτόνομη Πορεία και Σοσιαλδημοκρατική, Προοδευτική Ταυτότητα” και η πρότασή μας για το “Πράσινο Κοινωνικό Συμβόλαιο” αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής και της ιδεολογικής μας φυσιογνωμίας. Είναι πηγή για δυναμική ανάπτυξη της κοινωνικής επιρροής μας.
Βασικά πεδία της δράσης μας στην παιδεία είναι:
α) μια μεταρρυθμιστική προοδευτική πρόταση,
β) η ενίσχυση του πολιτιστικού και παιδαγωγικού περιεχομένου του σχολείου,
γ) ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης ενταγμένος στον ευρύτερο κοινωνικό και εθνικό στόχο ενός “Ψηφιακού Διαφωτισμού”,
δ) η εφαρμογή διαφοροποιημένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων με στόχο μια συμπεριληπτική εκπαίδευση, μια εκπαίδευση για όλους,
ε) η ανάπτυξη ουσιαστικής αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για την άμβλυνση των ανισοτήτων στο σχολείο,
στ) η συνεχής επικαιροποίηση των θέσεών μας με βάση τις γενικότερες εξελίξεις,
ζ) η ενίσχυση της εξωστρέφειας με την αξιοποίηση των πορισμάτων διεθνών θεσμών και φορέων (Ευρωπαϊκής Ένωσης, UNESCO, Education International κλπ) και
η) η διαμόρφωση ολοκληρωμένου προγράμματος για τη συνολική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών.
Η UNESCO αναδεικνύει την ουμανιστική εικόνα του σχολείου. “Η εκπαίδευση μεταμορφώνει ζωές και βρίσκεται στο επίκεντρο της αποστολής μας για οικοδόμηση της ειρήνης, εξάλειψη της φτώχειας και προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης. Πιστεύουμε ότι η εκπαίδευση είναι ανθρώπινο δικαίωμα για όλη τη ζωή και ότι η πρόσβαση σε αυτή πρέπει να συνδυάζεται με την ποιότητα του περιεχόμενού της”.
Η βασική αγωνία μας πρέπει να είναι η διαμόρφωση μιας εκπαιδευτικής πρότασης, που θα εμπνέει και θα ενθαρρύνει τους μαθητές για να ανακαλύψουν τη χαρά της γνώσης, να είναι ακόρεστη η δίψα τους για μάθηση σ’ όλη τους τη ζωή. Υπάρχει ένα κατώφλι στη σχέση μας με την παιδεία. Το έχει προσδιορίσει με όμορφο τρόπο παλιότερα η UNESCO σε σχετικό motto της. “The more Education you have the more Education you want”.
Ο Νίκος Τσούλιας είναι Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη