Εδώ και 13 ολόκληρα χρόνια, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που είχαν επιτύχει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς το 2008 αλλά δεν διορίστηκαν τότε, προσπαθούν να επιτύχουν το διορισμό τους αλλά συναντούν τις συνεχείς αρνήσεις της πολιτείας, παρά τις δικαστικές αποφάσεις που δικαίωσαν όσους είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη.
Εκείνοι όμως που δεν προσέφυγαν δικαστικά ακόμα περιμένουν το διορισμό τους, έχοντας πια φτάσει κοντά στην ηλικία συνταξιοδότησης, δουλεύοντας ως αναπληρωτές ορισμένοι, κι άλλοι έχοντας αναγκαστικά. απομακρυνθεί από την εκπαίδευση. Οι άνθρωποι αυτοί επειδή δεν είχαν σωστή ενημέρωση, όπως λένε, για τις δικαστικές προσφυγές, δεν έσπευσαν να τις κάνουν. Ετσι απέμειναν αδικημένοι, βλέποντας άλλους εκπαιδευτικούς με χαμηλότερες θέσεις στους πίνακες κατάταξης να διορίζονται, καθώς στο μεταξύ άλλαξε και το σύστημα διορισμών. Ανεξάρτητα από τη γνώμη που έχει κανείς για τους γραπτούς διαγωνισμούς για εκπαιδευτικούς, δε μπορεί να μη βλέπει την αδικία που επί τόσα χρόνια βιώνουν αυτοί οι άνθρωποι.
423 δικαιώθηκαν, όμως άλλοι δεν δικαιώθηκαν
Ο παραλογισμός είναι απόλυτα ελληνικός και διαχρονικός. Πριν από 6 χρόνια, με την υπ’ αρ. 527/2015 απόφαση της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας κρίθηκε ομόφωνα ότι στους διορισμούς στην εκπαίδευση κατά το χρονικό διάστημα από το σχολικό έτος 2009 – 2010 έως και 2013 – 2014 διορίστηκαν εκπαιδευτικοί που δεν είχαν συμμετάσχει στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έτους 2008 (ή που συμμετείχαν και απέτυχαν) και στερήθηκαν το διορισμό σε αντίστοιχο αριθμό εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του διαγωνισμού αυτού, με πολύ υψηλές σειρές κατάταξης στον πίνακα του ΑΣΕΠ.
Σε συνέχεια της απόφασης αυτής και μετά από σειρά αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, ψηφίστηκε το άρ. 73 του ν. 4589/2019 δυνάμει του οποίου διορίστηκαν 423 εκπαιδευτικοί από τους επιτυχόντες αυτούς, οι οποίοι είχαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις. Ωστόσο, ενδιάμεσα – στη σειρά κατάταξης – στους παραλειφθέντες επιτυχόντες και τους 423 τελικώς διορισμένους, ευρίσκεται αριθμός εκπαιδευτικών με υψηλότερη βαθμολογία, οι οποίοι δεν είχαν προσφύγει στην Δικαιοσύνη διότι δεν γνώριζαν και δεν άσκησαν τα δικαιώματα που απέρρεαν απ’ την απόφαση της Ολομελείας, ώστε να εκδώσουν και αυτοί αμετάκλητες αποφάσεις όπως οι συνάδελφοί τους, αλλά υπέβαλαν μεταγενέστερα αιτήσεις διορισμού ενώπιον της Διοίκησης...
Τραβάει καιρό η βαλίτσα: Η κόντρα με Γαβρόγλου
Μάλιστα για το θέμα αυτό, τον περασμένο Αύγουστο προέκυψε αντιπαράθεση μεταξύ εκπαιδευτικών αυτής της κατηγορίας και του πρώην υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, που ξεκίνησε όταν ο τελευταίος με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέλησε να εκφράσει τα συγχαρητήριά του σε όσους διορίστηκαν τότε σε θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών, τονίζοντας ότι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση είναι αποτέλεσμα των συντονισμένων πιέσεων της ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ στην τρόικα καθώς και των άπειρων ωρών δουλειάς.
Όμως η εκπαιδευτικός Αντιγόνη Σδρόλια, του απάντησε ότι υπάρχουν επιτυχόντες του ΑΣΕΠ του 2008, που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μπλόκαρε τον διορισμό τους, την στιγμή που διόρισε εκπαιδευτικούς με χαμηλότερες βαθμολογίες. Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε «παραπληροφόρηση» το σχόλιό της, με αποτέλεσμα να προκαλέσει ανακοίνωση του Συντονιστικού Επιτυχόντων Εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008, που του απάντησε τι οι αδιόριστοι «νιώθουν αγανάκτηση που παραγκωνίστηκαν επιδεικτικά από τους 11.700 διορισμούς ενώ εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις για την αδικία των διορισμών του 2008. «Τις τελευταίες μέρες εμείς οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008, που είχαμε υψηλότερες βαθμολογίες από τους συναδέλφους μας -επίσης επιτυχόντες- που διορίστηκαν με νομοθετική ρύθμιση τον Μάϊο του 2019, είδαμε άλλους συναδέλφους μας που είχαν προσόντα σύμφωνα με το σύστημα Γαβρόγλου και προϋπηρεσία να διορίζονται ενώ εμείς μένουμε στάσιμοι. Ακόμη τρέχουμε στα δικαστήρια για να διεκδικήσουμε το αυτονόητο δηλαδή το δικαίωμα στην ίση μεταχείριση με τους επιτυχόντες συναδέλφους που διορίστηκαν. Και δε φθάνει η δεινή θέση μας και η ανασφάλεια για το μέλλον αλλά έρχεται ο κύριος Γαβρόγλου σε σχόλιο συναδέλφου που έλεγε τον πόνο της κάτω από τα συγχαρητήρια που έδινε ο κ. Γαβρόγλου στους νεοδιορισθέντες και την εγκαλεί γιατί, λέει, παραπληροφορεί τον κόσμο λέγοντας πως πρέπει να διοριστούν όλοι οι επιτυχόντες ΑΣΕΠ 2008 που έχουν μεγαλύτερες βαθμολογίες από τους ήδη διορισθέντες. Ενώ το σωστό είναι ότι αυτοί είχαν δικαστική απόφαση γι ΄αυτό διορίστηκαν", ανέφερε ανάμεσα σε άλλα η ανακοίνωση. Σημειώνεται πως οι αδιόριστοι επιτυχόντες του 2008 έχουν προσφύγει δικαστικά διεκδικώντας τη δικαίωσή τους -κι ακόμα την περιμένουν...
Επιστολή προς Κεραμέως
Τον ίδιο μήνα, οι αδιόριστοι έστειλαν και επιστολή στην υπουργό Παιδείας στον απόηχο των 11.700 μόνιμων διορισμών που πραγματοποίησε το Υπουργείο Παιδείας μετά από δώδεκα χρόνια αδιοριστίας: "Θα θέλαμε να σας ζητήσουμε για μια ακόμη φορά να επανεξετάσετε το ζήτημα του διορισμού μας. Είμαστε επιτυχόντες εκπαιδευτικοί ΑΣΕΠ 2008 που έχουμε εξεταστεί γραπτώς και έχουμε επιτύχει. Όμως παραγκωνιστήκαμε στη λίστα κατάταξης του εν λόγω διαγωνισμού από τους έχοντες προυπηρεσία που αφενός διορίστηκαν μόνιμοι καθ΄υπέρβαση του ποσοστού που όριζε ο σχετικός νόμος αφετέρου προσελήφθησαν ως αναπληρωτές στη θέση επιτυχόντων γραπτού διαγωνισμού με αποτέλεσμα κάποιοι από εμάς να μην κληθούμε ποτέ για αναπλήρωση παρά την επιτυχία μας. Επιπροσθέτως, τον Μάϊο του 2019 είδαμε συναδέλφους μας επιτυχόντες να διορίζονται σε μόνιμες θέσεις έχοντας βαθμολογίες χαμηλότερες από τις δικές μας. Έτσι, η σειρά κατάταξης του γραπτού ΑΣΕΠ 2008 καταστρατηγήθηκε ακόμη μια φορά. Το υπουργείο δικαιολογεί αυτούς τους διορισμούς ως διορισμούς με δικαστική απόφαση που εμείς δεν έχουμε γι΄αυτό και αποκλειόμαστε σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του. Όμως πώς θα μπορούσαμε να έχουμε δικαστικές αποφάσεις εφόσον ουδέποτε ενημερωθήκαμε για τις προσφυγές ώστε να διεκδικήσουμε το έννομο δικαίωμά μας; Πολύ περισσότερο δε σε ένα κράτος δικαίου που προκρίνει την ισονομία, δε θα έπρεπε να γίνεται λόγος για δικαστικές αποφάσεις ως προυπόθεση απόδοσης δικαιοσύνης. Μας προξενεί, επιπλέον, εντύπωση πως το υπουργείο, ενώ προτάσσει την έννοια της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, αγνοεί πεισματικά μερίδα εκπαιδευτικών που έχουν αξιολογηθεί μέσω γραπτού διαγωνισμού- που ειρήσθω εν παρόδω φημολογείται πως θα επαναφέρει ως κριτήριο αξιολόγησης σε μελλοντικές προσλήψεις- και έχουν επιτύχει εμμένοντας στην άνιση μεταχείρισή τους σε σχέση με τους διορισθέντες επιτυχόντες", ανέφεραν.
Τέσσερις ανάλογες περιπτώσεις έχουν λυθεί
Ενώ οι αδιόριστοι επιτυχόντες λοιπόν ακόμα περιμένουν δικαίωση, συναφή ζητήματα -και μάλιστα χωρίς την κάλυψη των θετικών δικαστικών αποφάσεων- έχει αντιμετωπίσει η Πολιτεία και έχει αποκαταστήσει υπαλλήλους, οι οποίοι παρέμεναν αδιόριστοι, παρότι συνάδελφοί τους με χαμηλότερες βαθμολογίες στον ίδιο διαγωνισμό μ’ αυτούς, είχαν διοριστεί. Ειδικότερα :
α) Με νομοθετική ρύθμιση διορίστηκαν οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του 1994 που δεν είχαν προσληφθεί.
β) Ήδη από το 2005 ο ν. 3320/2005 έδωσε τη δυνατότητα σε όσους αδιόριστους επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 1998 δεν είχαν δικαστικές αποφάσεις, να συμμετάσχουν και αυτοί στη διαδικασία αποκατάστασης και καθόσον είχαν διοριστεί υποψήφιοι με χαμηλότερες βαθμολογίες. Με την εν λόγω ρύθμιση διορίστηκαν τελικά 500 ακόμα περίπου υποψήφιοι.
γ) Στη συνέχεια για την πλήρη και ολοσχερή αποκατάσταση των υπόλοιπων αδιόριστων επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 1998, με τον ν. 4369/2016 διορίστηκαν όλοι ανεξαιρέτως.
δ) Ομοίως και διαχρονικά η Πολιτεία έχει εξαντλήσει τους πίνακες επιτυχίας σε περιπτώσεις όπως των δικαστικών υπαλλήλων όλων των διαγωνισμών, των επιτυχόντων του πανελλήνιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ έτους 1995 κλπ.
Ξανά στη Βουλή το ζήτημα
Το θέμα επανέφερε (γι άλλη μια φορά, καθώς έχουν κατατεθεί κι άλλες ερωτήσεις όλα αυτά τα χρόνια) προχτές στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου, αναφέροντας:
Επειδή επί του ζητήματος έχει αποφανθεί θετικά ο Συνήγορος του Πολίτη με σχετικό πόρισμά του (βλ. 260558/53112/2019/29.10.2019 ΣτΠ) επιλαμβανόμενος κατόπιν 53 αναφορών και έχουν κατατεθεί σχετικές ερωτήσεις τόσο από κυβερνητικούς βουλευτές όσο και από ολόκληρους σχηματισμούς της αντιπολίτευσης για την οφειλόμενη αποκατάστασή τους.
Επειδή πρόκειται για συνδυασμό αφενός αποκατάστασης ατομικών δικαιωμάτων και αδικιών αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος με την αξιοποίηση επιλεγμένου προσωπικού.
Ερωτάσθε κα Υπουργέ
Προτίθεστε να αναλάβετε νομοθετική πρωτοβουλία για εναρμόνιση με τις δικαστικές αποφάσεις;
Τι άλλο προτίθεστε να πράξετε για την αποκατάσταση των αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 που έχουν παραλειφθεί;
Μάλιστα το ΚΙΝΑΛ έχει από το καλοκαίρι καταθέσει σχετική τροπολογία για την αποκατάσταση των εκπαιδευτικών αυτών: "Σε πλήρη συμμόρφωση με την υπ’ αρ. 527/2015 απόφαση της Ολομελείας του ΣτΕ και των αποφάσεων των Διοικητικών Εφετείων, οι επιτυχόντες του τελευταίου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την δημόσια Εκπαίδευση έτους 2008, που προκηρύχθηκε με τις υπ’ αρ. 1–5Π/2008 Προκηρύξεις, κατατάσσονται με αίτησή τους σε νέο πίνακα διοριστέων ανά ειδικότητα, που θα καταρτιστεί μετά από νέα Προκήρυξη, εφόσον είχαν συγκεντρώσει υψηλότερη βαθμολογία στην ειδικότητά τους, από τους επιτυχόντες του διαγωνισμού αυτού που διορίστηκαν δυνάμει του άρ. 73 του ν. 4589/2019"
Ας ελπίσουμε να μην περάσουν κι άλλες δεκαετίες μέχρι να επιλυθεί το ζήτημα -που δεν τιμά ένα κράτος που θέλει να λέγεται επιτελικό και σύγχρονο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη