Thumbnail
Ένα ακόμα αίτημα για το χρονοδιάγραμμα των αξιολογικών πινάκων κατάταξης που οδηγούν σε προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή - Τι αναφέρουν ΣΑΤΕΑ και ΣΑΚΕΑ

Νέο αίτημα για τη δημοσιοποίηση του χρονοδιαγράμματος έκδοσης των αξιολογικών πινάκων κατάταξης που οδηγούν σε προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή κατέθεσαν στο υπουργείο Παιδείας ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ) και ο Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ).

«Η έκδοση της νέας προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ σε διάστημα εύλογο είναι απολύτως απαραίτητη. Αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός του παρόντος σχολικού έτους, ώστε να επιτραπεί στον ΑΣΕΠ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, έτσι ώστε να έχουν δημοσιοποιηθεί οι νέοι οριστικοί πίνακες κατάταξης της ΕΑΕ αμέσως μετά τη λήξη των ισχυόντων πινάκων κατάταξης. Με τον τρόπο αυτό, θα αρθούν οι αδικίες που υπάρχουν μέχρι και σήμερα, ενώ θα αποτραπούν οι στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν πριν από δύο χρόνια, στη Γενική Αγωγή, με την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τους προσωρινούς πίνακες», σημειώνουν μεταξύ άλλων οι δύο Σύλλογοι.

Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχο αίτημα πρόβαλε ο ΠΑΣΑΔ σε ανοιχτή επιστολή του προς τη Νίκη Κεραμέως, ενώ κατατέθηκε και αναφορά στη Βουλή από τον βουλευτή Αργολίδας του ΚΙΝΑΛ, Ανδρέα Πουλά.

Αναλυτικά το αίτημα των ΣΑΤΕΑ και ΣΑΚΕΑ προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

Προς:

Υπουργό, Υφυπουργούς και Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Αξιότιμες/οι κυρίες/ιοι,

Σύμφωνα με τον Ν.4589/2019, Παράγραφος 1, οι αξιολογικοί πίνακες κατάταξης «ισχύουν έως τη λήξη του δεύτερου σχολικού έτους που έπεται της λήξης του σχολικού έτους κατά το οποίο έλαβε χώρα η δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».

Καθώς οι οριστικοί αξιολογικοί πίνακες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) δημοσιεύθηκαν σε ΦΕΚ τον Ιούνιο του 2020, κατά το σχολικό έτος 2019-2020 ορίζεται, βάσει της παραπάνω διατύπωσης του Ν.4589/2019, ότι μπορούν να βρίσκονται σε ισχύ μέχρι και τη λήξη του φετινού σχολικού έτους, δηλαδή μέχρι τον Ιούνιο του 2022.

Ακόμη, αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί σύλλογοι είχαν ταχθεί ενάντια και στην αρχική πρόβλεψη του νόμου, ο οποίος όριζε την τριετή ισχύ των πινάκων, που όμως με τροπολογία στον Ν. 4692/2020, άρθρο 64, μετατράπηκε σε διετή διάρκεια.

Οι κλειστοί πίνακες αποκλείουν από την εργασία τους νέους απόφοιτους, ενώ διαθέτουν την απαραίτητη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση ώστε να προσφέρουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ένα ακόμη αποτέλεσμα της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι να προσλαμβάνονται συνάδελφοι οι οποίοι δεν έχουν την απαραίτητη εξειδίκευση στο χώρο της ΕΑΕ, έναντι των νέων αποφοίτων οι οποίοι μπορεί να παραμένουν άνεργοι έως και δύο χρόνια.

Παράλληλα, με τους κλειστούς πίνακες, οδηγήθηκαν σε μακρόχρονη ανεργία και συνάδελφοι οι οποίοι εργάζονταν στην εκπαίδευση, αλλά υπήρξε πρόβλημα κατά την οριστικοποίηση της αίτησής τους, όπως έγινε για παράδειγμα με τη μη πληρωμή ή μη αποδοχή του παραβόλου από τον ΑΣΕΠ.

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, η έκδοση της νέας προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης των υποψήφιων εκπαιδευτικών ΕΑΕ σε διάστημα εύλογο είναι απολύτως απαραίτητη. Αυτό θα πρέπει να πραγματοποιηθεί εντός του παρόντος σχολικού έτους, ώστε να επιτραπεί στον ΑΣΕΠ να προβεί σε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες, έτσι ώστε να έχουν δημοσιοποιηθεί οι νέοι οριστικοί πίνακες κατάταξης της ΕΑΕ αμέσως μετά τη λήξη των ισχυόντων πινάκων κατάταξης. Με τον τρόπο αυτό, θα αρθούν οι αδικίες που υπάρχουν μέχρι και σήμερα, ενώ θα αποτραπούν οι στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν πριν από δύο χρόνια, στη Γενική Αγωγή, με την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών από τους προσωρινούς πίνακες.

Να επισημάνουμε ότι οι πίνακες θα πρέπει να ανανεώνονται πριν από κάθε σχολικό έτος, ώστε να έχουν δικαίωμα εργασίας οι νέοι επιστήμονες, αλλά και να ανανεώσουν τα προσόντα τους (π.χ. προϋπηρεσία) οι ήδη εργαζόμενοι στην εκπαίδευση.

Το κλείσιμο των πινάκων δεν εξυπηρετεί κανέναν εκπαιδευτικό σε καμία περίπτωση και δεν είναι προς όφελος των μαθητών, καθώς δεν θα μπορέσουν να καλυφθούν όλες οι απαραίτητες θέσεις για τους εκπαιδευτικούς εγκαίρως. Με αυτό τον τρόπο, πολλοί μαθητές θα μένουν για μεγάλο διάστημα ή και όλη τη σχολική χρονιά χωρίς εκπαιδευτική υποστήριξη.

Επιπλέον, έπειτα από τις νέες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στις 20/12/21 για ένα νέο σύστημα προσλήψεων, διαφορετικό από το σημερινό, θα πρέπει να υπάρξει άμεσα ενημέρωση για τον τρόπο με τον οποίο υπάρχει η πρόθεση να καταρτιστούν οι οριστικοί πίνακες κατάταξης. Το περιβάλλον της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι σταθερό και το κράτος να έχει σταθερή πολιτική για αρκετά έτη και όχι να μεταβάλλεται διαρκώς εις βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών και κατά συνέπεια της εκπαίδευσης.

Με βάση όλα τα παραπάνω, παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε και δημοσιοποιήσετε το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την έκδοση και την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης των οριστικών πινάκων κατάταξης στην Ειδική Αγωγή, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύετε να καταρτιστούν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολειο
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρενόχλησης μαθητριών: Ο εκπαιδευτικός που κατηγορείται και ο Διευθυντής είχαν ... απαλλαγεί στην ΕΔΕ!
Προκύπτει ζήτημα και για τον ΔΙΔΕ Πειραιά, που έθεσε στο αρχείο μια τόσο σοβαρή υπόθεση. Μάλιστα, πρόκειται για τον ίδιο Διευθυντή Δ.Ε ο οποίος έχει...
«Λουκέτο» σε ιδιωτικό σχολείο λόγω παρενόχλησης μαθητριών: Ο εκπαιδευτικός που κατηγορείται και ο Διευθυντής είχαν ... απαλλαγεί στην ΕΔΕ!