Ανησυχώ! Ανησυχώ ιδιαιτέρως!
Τη μέρα που ανακοινώθηκε πως παρά τη δραματική αύξηση των κρουσμάτων τα σχολεία θα ανοίξουν και μάλιστα χωρίς κανένα νέο μέτρο προστασίας, ήταν σαν να έπεσε το ταβάνι να με πλακώσει!
Για τι να πρώτο ανησυχήσω;
Η πλατφορμα για τις μικρές ηλικίες είχε μόλις ανοίξει και φυσικά δεν είχα προλάβει να εμβολιάσω τα παιδιά μου αλλά ακόμα κι αν το είχα κάνει δε θα είχε προλάβει να χτιστεί το «τείχος ανόσιας» καθώς θα πρέπει να περάσουν 14 ημέρες μετά τη δεύτερη δόση εμβολιασμού..
Παράλληλα, η ιδιότητα μου και ως εκπαιδευτικός η οποία μου επιτρέπει να γνωρίζω εκ των έσω τη λειτουργία των σχολείων, με έκανε να ανησυχήσω ακόμα περισσότερο. Μικρές αίθουσες με τμήματα 25-30 ατόμων..
Τα παιδιά κάθονται στο ίδιο θρανίο για 6 ωρες.. τι να σου κάνει μια μάσκα.Τι ψάχνεις..
Δεν τροποποιήθηκε μάλιστα καν το πρωτόκολλο των μέτρων προστασίας στα σχολεία (Τρία σελφ τεστς την πρώτη εβδομάδα/δυο από τη δεύτερη κ μετά, η αναλογία 50% +1 για κλείσιμο του τμήματος, και πενταήμερη μόνο καραντίνα των νοσούντων εμβολιασμένων μαθητών.)
Δεν κατανόησα ποτέ ούτε εγώ ούτε κανένας γονιός γιατί δε δόθηκε εκείνη η εβδομάδα παράτασης για το άνοιγμα των σχολείων παρά τις συστάσεις των ειδικών, για να «τεσταριστεί» ας το πούμε έτσι λίγο η κατάσταση.
Κατά την ταπεινή μου άποψη ήταν φυσικό επακόλουθο οι καταλήψεις και μάλιστα ίσως από τις λίγες φορές που το βασικό αίτημα των μαθητών είναι σοβαρότατο: Η προστασία της υγείας των ιδίων αλλά και των οικείων τους. Μάλιστα αυτή τη φορά οι σύλλογοι γονέων παρέμειναν αδρανείς. Κανείς γονιός δεν ήρθε στην πόρτα κανείς δε φώναξε κανείς δεν προσπάθησε να «σπάσει» την κατάληψη όπως συνέβη σε προηγούμενα έτη και ίσως η αυτή στάση κατά την άποψη μου πάντα, δηλώνει μια σιωπηρή υποστήριξη στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς και έντονο προβληματισμό για άνοιγμα των σχολείων.
Κυκλοφορούν δημοσιεύματα για 2-3 μαθητές που ορίζουν την κατάσταση και κλείνουν αυτοβούλως τα σχολεία ενώ η πλειοψηφία είναι κατά.. Λάθος κύριοι. Κάντε μια βόλτα στα σχολεία και δείτε. Παρά την κακοκαιρία των τελευταίων ημερών τα παιδιά και ήρθαν στο σχολείο και ψήφισαν και οι πλειοψηφίες που ήθελαν τα σχολεία κλειστά ήταν συντριπτικές. Στη συνέχεια δόθηκε η οδηγία από τα 15μελή να φύγουν τα παιδιά και να γυρίσουν στα σπίτια τους για να μη δημιουργείται συνωστισμός και εξαιτίας της κατάληψης και παρέμειναν 5-6 άτομα για να κρατήσουν το σχολείο κλειστό μέσα στην κακοκαιρία.
Θα ήθελα ακόμη να τοποθετηθώ ως εκπαιδευτικός για το πολυσυζητημένο θέμα της τηλεκπαίδευσης. Μια ωραία πρωία έμαθα πως η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Υπολογιστή σε καλή κατάσταση δεν είχα και έτρεξα όπως όπως στη Black Friday κι αγόρασα ένα laptop για να μπορέσω να ανταποκριθώ. Ένα έξοδο που δεν είχα υπολογίσει αλλά παρά ταύτα «έκοψα το λαιμό μου» και το έκανα. Όπως και οι περισσότεροι συνάδελφοι αγόρασαν μόνοι τους τον απαραίτητο εξοπλισμό (και μιλάμε για πολλά χρήματα) όταν ο νόμος που το ίδιο το υπουργείο ψήφισε(Ν.4897/21) λέει ξεκάθαρα ότι η υπηρεσία είναι υπεύθυνη να σου παρέχει τον εξοπλισμό.
Στο skroutz τα μικρόφωνα οι κάμερες και οι γραφίδες εξαφανίστηκαν..
Γνωρίζω συναδέλφους με τρία παιδιά μαθητές/φοιτητές που χρειάζονταν κι εκείνα υπολογιστή ή ταμπλετ για να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση.. Μπήκαμε σε μια πλατφορμα το περιβόητο webex που ήταν στα αγγλικά χωρίς καμία εκπαίδευση δεν ξέραμε πως λειτουργεί.. βγάλαμε τα μάτια μας, άπειρα τηλεφωνήματα μεταξύ μας όπως όπως το καταφέραμε και αυτό. Για χατήρι των μαθητών μας και εξαιτίας της έκτακτης συνθήκης της πανδημίας.
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί δε ρώτησε η ηγεσία ποιος διαθέτει εξοπλισμό και ποιος όχι, ποιος διαθέτει χώρο πέρα από τον προσωπικό του, για να παρέχει τηλεκπαίδευση.. Μια συνάδελφος είχε δίπλα κατάκοιτη τη μάνα της που βογγούσε και την άκουγαν οι μαθητές ενώ εκείνη έκανε μάθημα..
Οι δε μαθητές έμπαιναν οι περισσότεροι από το κινητό τυπικά για να μην πάρουν απουσία. Δε μπορούν να δουν ούτε τα βασικά από μια τόσο δα οθόνη. Μιλάμε για τραγελαφικές καταστάσεις..
Και εγώ αλλά και άλλες συνάδελφισσες, αν και είχαμε το δικαίωμα (καθώς έχουμε παιδιά στην πρωτοβάθμια) δεν πήραμε καν άδεια ειδικού σκοπού για να μην αφήσουμε τους μαθητές μας εκτεθειμενους. Έκανα μάθημα κι άκουγαν οι μαθητές το μικρό μου να μου ζητάει να του φτιάξω πρωινό.
Το κερασάκι στην τούρτα, ήταν η δήλωση της κ.Κεραμέως για το πόσο επάξια έφερε εις πέρας η κυβέρνηση το δύσκολο έργο της τηλεκπαίδευσης! Δεν ακούστηκε καν μια αναφορά ένα ευχαριστώ στους εκπαιδευτικούς που στήριξαν εκείνοι και μόνο εκείνοι το πρωτόγνωρο αυτό και δύσκολο εγχείρημα.
Συν τοις άλλοις, μας έσυρε στα δικαστήρια σαν κλάδο γιατί τολμήσαμε να εναντιωθούμε στον τρόπο που πάει να εδραιωθεί η αξιολόγηση καθώς είναι γνωστά τα τραγικά αποτελέσματα ενός τέτοιου εγχειρήματος που έχει εφαρμοσθεί ήδη σε χώρες του εξωτερικού.
Τέλος να τονιστεί, ότι ακόμα εκκρεμεί η εκδίκαση της χρήσης της πλατφόρμας του Webex με συνέπεια τη μη ορθή λειτουργίας της. Κομματικοποιημένη δεν είμαι, το δίκιο εδώ με πνίγει.. και κάποια πράγματα καλό είναι να λέγονται ως έχουν.
Μια αγανακτισμένη μητέρα-εκπαιδευτικός
Α. Λ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη