Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει την επιστολή καθηγητών του 65 Γενικού Λυκείου Αθηνών αναφορικά με τα παιδαγωγικά και μορφωτικά προβλήματα στα σχολεία της χώρας.
Αναλυτικότερα, η επιστολή αποστέλλεται στο υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο ΙΕΠ, στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην Α' ΕΛΜΕ Αθήνας.
Στην επιστολή αναφέρουν πως διαπίστωσαν σοβαρά προβλήματα όπως την έλλειψη σεβασμού και την απαξίωση του ρόλου των εκπαιδευτικών από τους μαθητές και τους γονείς, αλλά και την σταθερή πτώση του γνωστικού επιπέδου των μαθητών. Σημειώνουν δε, ότι τα εν λόγω προβλήματα είναι ιδιαιτέρως οξυμμένα μετά το κλείσιμο των σχολείων για 1,5 χρόνο λόγω την μέτρων για την μείωση διασποράς του κορονοϊού.
Τονίζουν ακόμη πως πρέπει να υπάρξει άμεση παρέμβαση ή κατά το δυνατόν πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση και προτείνουν τρόπους όπως, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία παρατηρητηρίου σχολικής βίας, την ενίσχυση του Συλλόγου Διδασκόντων όσον αφορά τον διοικητικό και πειθαρχικό τομέα των αρμοδιοτήτων του, το διορισμό κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων και την ενισχυτική διδασκαλία για το σύνολο των μαθητών σε μικρότερα τμήματα.
Με αυτές τις προτάσεις υπογραμμίζουν πως είναι δυνατό να υπάρξει καλύτερη εικόνα στα προβλήματα.
Aναλυτικά
Σύλλογος Καθηγητών 65ου Γενικού Λυκείου Αθηνών
ΠΡΟΣ: α) Υπουργείο Παιδείας/Δ/νση Σπουδών Δ.Ε. (μέσω Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας)
β) Ι.Ε.Π. (μέσω Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας)
γ) Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας
δ) Α΄ ΕΛΜΕ Αθήνας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Με βάση τις τοποθετήσεις των διδασκόντων εκπ/κών του σχολείου μας και τη μεταξύ μας συζήτηση στο πλαίσιο της παιδαγωγικής συνεδρίασης του Α’ τετραμήνου διαπιστώνουμε σοβαρά παιδαγωγικά και μορφωτικά προβλήματα, τα οποία εμφανίζονται ιδιαιτέρως οξυμμένα μετά το κλείσιμο των σχολείων για 1,5 χρόνο λόγω κορονοϊού.
Όπως παρατηρούμε, η συμπεριφορά και η γενικότερη στάση των μαθητών προς το σχολείο καθιστά πλέον φανερή, σε πολλές περιπτώσεις, την έλλειψη σεβασμού προς τους εκπαιδευτικούς, αλλά και την απαξίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού, καθώς και του ίδιου του σχολείου, από θεσμικές και εξωθεσμικές παρεμβάσεις. Απαξίωση των εκπαιδευτικών παρατηρείται σε ορισμένες περιπτώσεις και από τους γονείς, αν και δεν έχουν σημειωθεί -ευτυχώς- επιθέσεις γονέων εναντίον καθηγητών στο σχολείο μας ανάλογες με αυτές που πληροφορούμαστε σε άλλες περιπτώσεις. Ωστόσο παρατηρήθηκαν μεμονωμένες διαμαρτυρίες και απροθυμία συνεργασίας με το σχολείο στην προσπάθεια εφαρμογής των προβλεπόμενων από τη σχετική νομοθεσία μέτρων προστασίας από την πανδημία. Δεν υπήρξε, εξάλλου, οργάνωση «σκληρών» ομάδων στο σχολείο μας. Η αυξανόμενη αυτή απαξίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού και του ίδιου του σχολείου θεωρούμε ότι ασφαλώς συνδέεται με το γεγονός ότι, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πρόσφατη πανδημία, οι μαθητές απομακρύνθηκαν για 1,5 χρόνο από το χώρο του σχολείου, από τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους, ενώ το ίδιο το σχολείο, όταν πλέον επαναλειτούργησε, μετατράπηκε σε γραφειοκρατικό μηχανισμό και οι εκπαιδευτικοί σε διεκπεραιωτές «πρωτοκόλλων» σε βάρος του εκπαιδευτικού τους ρόλου.
Οι εκπαιδευτικοί ομόφωνα διαπιστώνουμε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σταθερή πτώση του γνωστικού επιπέδου των μαθητών, καθώς και έλλειψη γνώσεων σε βασικά πεδία γνωστικών αντικειμένων. Το φαινόμενο αυτό εντάθηκε ιδιαιτέρως μετά το «κλείσιμο» των σχολείων για 1,5 χρόνο λόγω του κορονοϊού, αφού η τηλεκπαίδευση που εφαρμόστηκε, κατά γενική ομολογία, δεν μπόρεσε και δεν μπορεί να έχει τα ίδια παιδαγωγικά και μορφωτικά αποτελέσματα με την φυσική εκπαιδευτική διαδικασία μέσα στην σχολική τάξη. Τα κενά που έχουν δημιουργηθεί είναι αδύνατον να καλυφθούν κατά την διάρκεια της καθημερινής διδασκαλίας, και μάλιστα υπό την πίεση της κάλυψης της ύλης που θα εξεταστεί με εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων για την Α’ και Β’ Λυκείου, αλλά και της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων της Γ’ Λυκείου. Το σοβαρό αυτό πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο, αφού δεν έχει προβλεφθεί από την πολιτεία μηχανισμός για την κάλυψη των μαθησιακών κενών, και ιδιαίτερα αυτών που προέκυψαν από το «κλείσιμο» των σχολείων για 1,5 χρόνο λόγω κορονοϊού.
Τα προβλήματα που συνοπτικά αναφέραμε παραπάνω απαιτούν άμεσες παρεμβάσεις ώστε να υπάρξει η κατά το δυνατόν πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση, με τρόπους / λύσεις που έχουν επανειλημμένα προταθεί. Σημειώνουμε τις παρακάτω δέκα προτάσεις:
1. Ενίσχυση του Συλλόγου Διδασκόντων όσον αφορά τον διοικητικό και πειθαρχικό τομέα των αρμοδιοτήτων του.
2. Διορισμός γραμματέων και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία. Η χώρα μας είναι τελευταία σε αναλογία στην Ευρώπη.
3. Διορισμός κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων σε κάθε σχολείο ή σε πολύ μικρή ομάδα σχολείων ( 1 λειτουργός για 2 ή 3 το πολύ σχολεία).
4. Μισθολογική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού και αναγνώριση από την πολιτεία του ιδιαίτερου ρόλου του.
5. Επαναφορά του ωραρίου των εκπαιδευτικών στα προ του 2013 επίπεδα.
6. Δημιουργία παρατηρητηρίου σχολικής βίας.
7. Αναβάθμιση του σχολείου με τον απαραίτητο εξοπλισμό.
8. Ενισχυτική διδασκαλία για το σύνολο των μαθητών σε μικρότερα τμήματα.
9. Εισαγωγή μαθημάτων όπως η Θεατρική παιδεία και τα Καλλιτεχνικά.
10. Νέα Αναλυτικά προγράμματα και συγγραφή βιβλίων με ενεργή συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη