Πάγωσε το μυαλό τους στο Υπουργείο από τα χιόνια και έφεραν τη βαθμολόγηση των δεξιοτήτων…
Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών. 

Δεν έχει τέλος από ό,τι φαίνεται η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας. Έτσι, για άλλη μια φορά αιφνιδίασε εκπαιδευτικούς και μαθητές με εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια στην οποία μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας». Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα!

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας

ΕΛΜΕ Κέρκυρας                                        


Πάγωσε το μυαλό τους στο Υπουργείο από τα χιόνια και έφεραν τη βαθμολόγηση των δεξιοτήτων…
Δεν έχει τέλος από ό,τι φαίνεται η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας. Έτσι, για άλλη μια φορά αιφνιδίασε εκπαιδευτικούς και μαθητές με εγκύκλιο που έστειλε στα Γυμνάσια, πολλά από αυτά κλειστά λόγω του χιονιά και των προβλημάτων που δημιούργησε η παντελής έλλειψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία τους. Μέσα σε ελάχιστες γραμμές ενημέρωνε –μόνο!- για την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που φέτος για πρώτη φορά εντάχθηκαν στο αναλυτικό πρόγραμμα. 

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς τόσο με την εγκύκλιο εισαγωγής του μαθήματος, όσο και σε όλες τις επιμορφώσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθοριζόταν ότι στα εργαστήρια δεξιοτήτων «λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους» θα γινόταν περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο «απόκτησης της δεξιότητας». Μία βδομάδα μετά το τέλος του α’ τετραμήνου, καλούνται οι εκπαιδευτικοί παραδώσουν βαθμολογίες σε 20βαθμη κλίμακα! Να αποτιμήσουν δηλαδή ένα πρόγραμμα/μάθημα που έτσι κι αλλιώς στοχεύει στην απόκτηση ήπιων δεξιοτήτων, χωρίς συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο για όλους τους μαθητές, βιβλίο και διδακτικούς στόχους, όπως γίνεται σε κάθε άλλο μάθημα. Αντί να διορθώσουν το ήδη θολό τοπίο της διεξαγωγής των εργαστηρίων, δημιουργούν ακόμα περισσότερες συγχύσεις και προβλήματα τόσο στους εκπαιδευτικούς που τα ανέλαβαν χωρίς καμία υποστήριξη, όσο και στους μαθητές στις πλάτες των οποίων «δοκιμάζονται» όλες οι δήθεν καινοτόμες πολιτικές του Υπουργείου Παιδείας. 
Για άλλη μια φορά αποκαλύπτεται η απόσταση του Υπουργείου από την εκπαιδευτική πραγματικότητα και η παντελής αδιαφορία για τον παιδαγωγικό ρόλο που επιτελεί το σχολείο και για τις συνέπειες των μέτρων που παίρνουν στη λειτουργία του αλλά και στην ψυχολογία των μαθητών. 
Η απόφαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα εξήγγειλε το Υπουργείο κατά την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Και πώς θα μπορούσαν άραγε να βαθμολογηθούν τα εργαστήρια αυτά; Πώς να αξιολογήσεις τις σκέψεις των παιδιών σε μία συζήτηση, τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους στα θέματα που αναπτύσσονται στις θεματικές των εργαστηρίων. Γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία των εργαστηρίων, για τα οποία κόμπαζε η Υπουργός ότι ανοίγουν νέους δρόμους στην εκπαίδευση, οι οποίοι τελικά καταλήγουν στην κλασική και βαθμοθηρία. 
Δεν μας εκπλήσσει, βέβαια, η αντιεπιστημονικότητα του Υπουργείου, η υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης με τη στροφή στις δεξιότητες, που αναβαθμίζονται σε κανονικό μάθημα! Η απόφαση αυτή προκαλεί απίστευτη αναστάτωση τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς. Στους μεν μαθητές γιατί ουδέποτε είχε αναφερθεί με σαφήνεια ότι το συγκεκριμένο μάθημα θα βαθμολογηθεί και θα παίζει ρόλο στην τελική τους βαθμολογία. Και στους δε εκπαιδευτικούς γιατί μαθαίνουν τελευταία στιγμή ότι θα πρέπει να μετατρέψουν την περιγραφική αξιολόγηση σε εικοσάβαθμη αριθμητική κλίμακα! Έτσι απλά νομίζουν οι φωστήρες του Υπουργείου ότι γίνεται η αποτίμηση της μαθησιακής διαδικασίας!
Η κυβέρνηση και το Υπουργείο αντί να φέρνουν νέες εγκυκλίους που δημιουργούν επιπλέον άγχος στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, οφείλουν να ασχοληθούν επιτέλους με τα επείγοντα προβλήματα των σχολείων, με την κάλυψη όλων των κενών και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών αναγκών που δημιούργησαν τα απανωτά λοκντάουν και η τηλεκπαίδευση, να εξασφαλίσουν τη λειτουργία των σχολείων με όρους υγιεινής και ασφάλειας, όπως ζητάει εδώ και δύο χρόνια όλη η εκπαιδευτική κοινότητα.
Εδώ και τώρα το Υπουργείο να αποσύρει την απαράδεκτη εγκύκλιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες