Αποκλείστηκε από τη διδασκαλία του Σχεδίου η πλειονότητα των μαθητών
Από τις οκτώ Περιφερειακές Διευθύνσεις που  απάντησαν, σε σύνολο δεκατριών, διδάσκονται το Ελεύθερο Σχέδιο σε μόλις 27 κέντρα και το Γραμμικό σε μόλις 25.

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας μετά την ανακοίνωση ολόκληρης της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που έκανε ως φορέας (που έκρινε παράνομη την κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων στην Α΄ Λυκείου, ενώ δεν την θεωρεί αντισυνταγματική για την Γ΄ Λυκείου εφ’ όσον καλύπτεται η ανάγκη διδασκαλίας του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου με τμήματα ενισχυτικής), πραγματοποίησε ερώτημα σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας σχετικά με τον αριθμό των Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) που διδάσκεται το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.

Το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν οικτρό. Από τις οκτώ Περιφερειακές Διευθύνσεις που  απάντησαν, σε σύνολο δεκατριών, διδάσκονται το Ελεύθερο Σχέδιο σε 27 κέντρα και το Γραμμικό σε 25.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε όλη την περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα, ενώ σε όλη την Αττική συμπεριλαμβανομένου του Πόρου και της Αίγινας υπάρχουν μόνο 15 τμήματα!

Το ΣτΕ εξέδωσε μία απόφαση, μετά ενάμιση χρόνο σχεδόν από την κατάθεση της προσφυγής που έκανε το ΕΕΤΕ και 8 μήνες από την εκδίκαση, βασιζόμενο σε
ανύπαρκτα και χωρίς τεκμηρίωση στοιχεία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτά τα ίδια στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν σε συνεντεύξεις και δημοσιεύματα για την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Το βασικό επιχείρημα ήταν, ότι δήθεν όποιος
μαθητής ενδιαφέρεται να διδαχτεί σχέδιο μπορεί να μετακινηθεί στα κέντρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για να προετοιμαστεί στα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε πάνω από 15 σχολές τριτοβάθμιας.

Δεν αναφέρεται όμως ότι το καθημερινό ωράριο των σχολείων λήγει στις 2.00 μ.μ. και η ενισχυτική διαρκεί από τις 2 μ.μ. έως τις 4 μ.μ.

Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι διδάσκονται προσχηματικά σε ελάχιστα Κέντρα τα συγκεκριμένα μαθήματα.

Έτσι για παράδειγμα, ο μαθητής που μένει στη Νίκαια και πρέπει να πάει σε ΣΚΑΕ στον Πειραιά αποκλείεται, όπως και οι περισσότεροι μαθητές της περιφέρειας. Έτσι αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από τη πλήρη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ενώ πριμοδοτούνται οι ιδιωτικές δομές.

 

Η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ / ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΟΥ ΕΕΤΕ
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ:


ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΟΥ ΕΕΤΕ ΣΕ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ


Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας με πρόταση της Επιτροπής Παιδείας, μετά την ανακοίνωση ολόκληρης της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσφυγή που κάναμε ως φορέας (που έκρινε παράνομη την κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων στην Α΄ Λυκείου, ενώ δεν την θεωρεί αντισυνταγματική για την Γ΄ Λυκείου εφ’ όσον καλύπτεται η ανάγκη διδασκαλίας του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου με τμήματα ενισχυτικής), πραγματοποίησε ερώτημα σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας σχετικά με τον αριθμό των Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (ΣΚΑΕ) που διδάσκεται το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο.

Το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν οικτρό. Από τις οκτώ Περιφερειακές Διευθύνσεις που μας απάντησαν, σε σύνολο δεκατριών, διδάσκονται το Ελεύθερο Σχέδιο σε 27 κέντρα και το Γραμμικό σε 25.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι σε όλη την περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν υπάρχει ούτε ένα
τμήμα, ενώ σε όλη την Αττική συμπεριλαμβανομένου του Πόρου και της Αίγινας υπάρχουν μόνο 15 τμήματα!

Το ΣτΕ εξέδωσε μία απόφαση, μετά ενάμιση χρόνο σχεδόν από την κατάθεση της προσφυγής που έκανε το ΕΕΤΕ και 8 μήνες από την εκδίκαση, βασιζόμενο σε
ανύπαρκτα και χωρίς τεκμηρίωση στοιχεία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας.

Αυτά τα ίδια στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν σε συνεντεύξεις και δημοσιεύματα για την παραπλάνηση της κοινής γνώμης. Το βασικό επιχείρημα ήταν, ότι δήθεν όποιος
μαθητής ενδιαφέρεται να διδαχτεί σχέδιο μπορεί να μετακινηθεί στα κέντρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για να προετοιμαστεί στα μαθήματα που απαιτούνται για την εισαγωγή σε πάνω από 15 σχολές τριτοβάθμιας.

Δεν αναφέρεται όμως ότι το καθημερινό ωράριο των σχολείων λήγει στις 2.00 μ.μ. και η ενισχυτική διαρκεί από τις 2 μ.μ. έως τις 4 μ.μ.

Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι διδάσκονται προσχηματικά σε ελάχιστα Κέντρα τα συγκεκριμένα μαθήματα.

Έτσι για παράδειγμα, ο μαθητής που μένει στη Νίκαια και πρέπει να πάει σε ΣΚΑΕ στον Πειραιά αποκλείεται, όπως και οι περισσότεροι μαθητές της περιφέρειας. Έτσι αποκλείονται χιλιάδες μαθητές από τη πλήρη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση ενώ πριμοδοτούνται οι ιδιωτικές δομές.

Τα σχέδια της κυβέρνησης, για ολοκληρωτική κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων
στο Λύκειο δεν πέτυχαν χάριν της πλήρους και τεκμηριωμένης επιχειρηματολογίας
που παρουσίασε ο φορέας μας στο δικαστήριο. Κυρίως όμως, γιατί γνωρίζαμε ότι οι
αγώνες είναι πιο αποτελεσματικοί από τα δικαστήρια κι εμείς μαζί με τους γονείς, τους
μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς και καλλιτεχνικούς φορείς, με την υποστήριξη
αντίστοιχων φορέων του εξωτερικού, δώσαμε ένα μεγάλο αγώνα όλο αυτό το διάστημα που όμως δεν σταματάει εδώ.

Τα τελευταία χρόνια και μετά από μία δύσκολη περίοδο υγειονομικής κρίσης, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την εχθρική προς τη κοινωνία, πολιτική σε κάθε τομέα:
οικονομική ανέχεια και ανεργία για τους πολλούς - ξέφρενος πλουτισμός για τους λίγους, υποταγή σε μεγάλους οικονομικούς ομίλους εις βάρος των εργαζόμενων, απάνθρωπη ακρίβεια και φορολογία, κατάρρευση της Δημόσιας Υγείας με στόχο την ιδιωτικοποίηση, ξεπούλημα και καταστροφή της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, απαξίωση της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Παράλληλα, η κυβέρνηση -σε συνέχεια της ψηφισμένης από την προηγούμενη κυβέρνηση (το 2018) Ελληνοαμερικανικής συμφωνίας για τις στρατιωτικές βάσεις και της συμφωνίας των Πρεσπών- υποτάσσεται πλήρως στα πολεμικά σχέδια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ παίρνοντας ενεργό μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις και στην κούρσα των οικονομικών ανταγωνισμών, με στήριξη του πολέμου και εμπλοκή της χώρας μας σε ένα ανίερο πολεμικό παιχνίδι στην
Ουκρανία με άγνωστες συνέπειες και σοβαρό κίνδυνο για την ασφάλεια του λαού.
Μέσα σε όλα αυτά εκδόθηκε απαγόρευση προβολής και παρουσίασης μνημειωδών
ρωσικών έργων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και του Πνεύματος και
αποκλείονται σπουδαίοι καλλιτέχνες, γεγονός που θυμίζει σκοτεινές περιόδους της
ιστορίας… ενώ από τα ΜΜΕ βρίθει η παραπληροφόρηση και η παρακμή. Έτσι ελπίζει
ότι μπορεί να περιορίσει τη σκέψη, τη κρίση και την αντίδραση του κόσμου: με το
φόβο, τη φτώχεια και τις κοινωνικές διακρίσεις.


Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση,

• που με τις μεθοδεύσεις της οδηγεί τη Δημόσια Εκπαίδευση σε πτώχευση, όπως
και όλη τη κοινωνία. Απογυμνώνει το δημόσιο σχολείο από την ολοκληρωμένη γνώση,
στερεί από τους μαθητές το δικαίωμα στη μόρφωση, στη πνευματική καλλιέργεια, τους
αφαιρεί κάθε ευκαιρία επιλογής και εξέλιξης καταργώντας το ανθρωπιστικό και
κοινωνικό περιεχόμενο από την βασική τους εκπαίδευση. Στόχος της είναι η
εμπορευματοποίηση, η πλήρης ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, η κατάργηση σχολικών
μονάδων και Πανεπιστημιακών Σχολών (είδαμε τα αποτελέσματα από την αύξηση της
Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που επέβαλε το ΥΠΠΑΙΘ καθώς και τις συγχωνεύσεις
σχολικών μονάδων), η πτώση του πνευματικού επιπέδου και κατά συνέπεια η
αδυναμία της κριτικής ικανότητας και της κοινωνικής σκέψης των νέων πολιτών.

• Που αύξησε τον προϋπολογισμό των εξοπλιστικών κονδυλίων σύμφωνα με τις
εντολές του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, την ίδια στιγμή που οδηγεί σε κατάρρευση το σύστημα
υγείας, και μειώνει τις κρατικές δαπάνες για την Παιδεία και την Υγεία του λαού.

Όμως εμείς συνεχίζουμε και δυναμώνουμε τον αγώνα μας, διεκδικούμε αυτά που μας
ανήκουν.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ: Μάθημα εικαστικών μέσα στο πρόγραμμα σε όλες τις τάξεις του
σχολείου. Να χαρακτηριστεί το μάθημα των εικαστικών εργαστηριακό, εργασιακά
δικαιώματα των εκπαιδευτικών, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, κατάργηση
της «τιμωρίας» για το παράβολο, οργανικές θέσεις για τους εικαστικούς στα Δημοτικά.

Η αισθητική αγωγή και η καλλιτεχνική παιδεία είναι ανάγκη και δικαίωμα κάθε μαθητή.
Μα πάνω απ’ όλα λέμε ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ. Το ΕΕΤΕ παλεύει για την ελευθερία της
έκφρασης και δημιουργίας. Λέμε ΟΧΙ σε κάθε σκοταδιστική πράξη, σε κάθε πράξη
εναντίον της Τέχνης και του πολιτισμού.

• Λέμε όχι σε αυτό τον πόλεμο, που μόνο δεινά φέρνει για τους λαούς.
Λέμε:
• Καμία εμπλοκή, καμία συμμετοχή της χώρας μας στον πόλεμο. Η χώρα μας να
μην γίνει πεδίο βολής για τα ΑμερικανοΝΑΤΟϊκά συμφέροντα! Ο λαός μας να μην γίνει
στόχος για αντίποινα. Οι λαοί δεν έχουμε συμφέρον να διαλέξουμε ανάμεσα στον
Πούτιν και το ΝΑΤΟ.
• Καμία στρατιωτική βοήθεια και διευκόλυνση να μην δοθεί μέσω της
Αλεξανδρούπολης και των άλλων αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων στην Ελλάδα.
• Καμία αποστολή εξοπλισμού η έμψυχου δυναμικού, κανένας Έλληνας φαντάρος
να μη γίνει εύφλεκτη ύλη.
Καλούμε τους εικαστικούς καλλιτέχνες να παλέψουν στα σχολεία τους και μέσα και
από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, για την το δικαίωμα κάθε
μαθητή στην τέχνη και στη ζωή. Σε κάθε σχολείο να αναπτυχτεί ένα κίνημα
διεκδίκησης, μια εστία εικαστικής αντιπολεμικής δράσης με τα παιδιά.

Για το Δ.Σ.
Η Πρόεδρος           Η Γενική Γραμματέας
Εύα Μελά                Βικτώρια Νταρίλα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

paidi-tileorasi.jpg
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων
Αυτός ο όρος λοιπόν, που μεταφράζεται ως “τραβιέμαι προς τα μέσα” ή “είμαι περιορισμένος”, φαίνεται πλέον να είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τάση
Hikikomori: Πώς να το αναγνωρίσετε το σύνδρομο που δημιουργεί γενιές απομονωμένων ανθρώπων