makri_zetta_vouli
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Όσα δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας για το ωράριο, το διοικητικό έργο και τις προσλήψεις στα Νηπιαγωγεία

Για την κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγείατο διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών και τις συνθήκες λειτουργίας των νηπιαγωγείων μίλησε στην ολομέλεια της Βουλής η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή.

Η υφυπουργός απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Ιωάννης Δελής, με θέμα «Για την κατάσταση στα νηπιαγωγεία και το ωράριο των νηπιαγωγών» και απάντησε στο αν το υπουργείο Παιδείας προτίθεται να λάβει μέτρα ώστε να εξισωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια δημοτικά σχολεία με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών και να γίνουν όλες οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού.

Σχετικά με το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών δήλωσε πώς καθορίζεται με Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε την πρώτη 01/08/2016 και με ανάλογο τρόπο εφαρμόζεται στα νηπιαγωγεία ως ακολούθως:

  • Οι νηπιαγωγοί που υπηρετούν σε τετραθέσια και άνω νηπιαγωγεία έχουν διδακτικό ωράριο, αν έχουν μέχρι 10 χρόνια υπηρεσίας, 24 ώρες εβδομαδιαίως.
  • Αν έχουν από δέκα έως δεκαπέντε χρόνια υπηρεσίας, είκοσι τρεις ώρες εβδομαδιαίως.
  •  Εάν έχουν δεκαπέντε μέχρι είκοσι χρόνια υπηρεσίας, είκοσι δύο ώρες εβδομαδιαίως και, αν έχουν πάνω από είκοσι χρόνια, είκοσι μία ώρες εβδομαδιαίως.
  • Αν υπηρετούν σε μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από τον χρόνο υπηρεσίας τους, έχουν διδακτικό ωράριο είκοσι πέντε ώρες εβδομαδιαίως.

Σε ό,τι αφορά το διοικητικό έργο και τη διεκπεραίωσή του δήλωσε πως διαμορφώνεται το διδακτικό ωράριο ως εξής:

  1. Μειώνεται δηλαδή σε είκοσι ώρες εβδομαδιαίως για διευθυντές και διευθύντριες τετραθέσιων και πενταθέσεων νηπιαγωγείων, σε δώδεκα ώρες εβδομαδιαίως όταν τις αντίστοιχες θέσεις τις έχουν στα εξαθέσια νηπιαγωγεία.
  2. Για τους προϊσταμένους που υπηρετούν στα μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία η μείωση του διδακτικού ωραρίου είναι κατά μία ώρα την ημέρα όταν πρόκειται για νηπιαγωγεία με προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα χωρίς λειτουργία τμήματος πρόωρης υποδοχής.

Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων δήλωσε πως "είναι μια βραβευμένη εκπαιδευτική δράση της χώρας μας , για τα οποία εμείς καμαρώνουμε. Και καμαρώνουμε γιατί διδάσκονται θεματικές ενότητες, οι οποίες δεν υπήρχαν μέχρι τώρα στα ωρολόγια προγράμματα με βιωματικό τρόπο. Και θα σας αναφέρω τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, την οδική ασφάλεια, τον σεβασμό στο περιβάλλον, τη ρομποτική, τις σύγχρονες τεχνολογίες, όλα αυτά που κανονικά θα έπρεπε να τα υποστηρίζετε".

Προσλήψεις-διορισμοί εκπαιδευτικών

"Την τελευταία δωδεκαετία για πρώτη φορά διορίστηκαν 16.184 εκπαιδευτικοί και για πρώτη φορά, επίσης, υπάρχει ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, καθώς προσελήφθησαν 43.284 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.   

Ειδικότερα, όμως, για τα νηπιαγωγεία, στη γενική εκπαίδευση προσελήφθησαν 1.500 νηπιαγωγοί με την απόφαση της προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση 289 νηπιαγωγοί με την απόφαση της ίδιας της προϊσταμένης λόγω των αυξημένων αναγκών που ήταν συνέπεια της καθολικής εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης.

Συνολικά, 4.932 νηπιαγωγοί. Συγκεκριμένα, 2.954 σε δομές γενικής εκπαίδευσης, 1.570 σε δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και 1.376 από αυτές για την παράλληλη στήριξη και 408 επιπλέον προσλήψεις προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών."

Σχετικά με τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα δήλωσε πως τα νηπιαγωγεία ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών είναι μονοθέσια ή πολυθέσια.

Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών και μαθητριών ανά τμήμα είναι δεκαπέντε για τα διθέσια και άνω νηπιαγωγεία και πέντε για μαθητές και μαθητές σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών που έχουν δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών στις οποίες απαιτείται μεταφορά και μετακίνηση των μαθητών και μαθητριών.

Ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα καθορίζεται στους είκοσι πέντε, σύμφωνα με τις προβλέψεις οι οποίες γίνονται από τις οικείες νομοθετικές διατάξεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες