Το τελευταίο χρονικό διάστημα ζούμε στα σχολεία μας μια αλματώδη αύξηση καταγγελιών εκ μέρους γονέων η συλλόγων γονέων που στρέφονται εναντίον εκπαιδευτικών για κάθε αιτία.
Ας ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι δεν θεωρώ όλες τις καταγγελίες ανυπόστατες και χωρίς λόγο, ούτε θεωρώ ότι συντεχνιακά και μόνο θα πρέπει να υπερασπιζόμαστε κάθε εκπαιδευτικό, ότι έχει δίκιο, αλλοίμονο σε κάθε κοινωνική ομάδα υπάρχει μια μικρή μειοψηφία που για διάφορους λόγους, λειτουργεί διαφορετικά από τα οριζόμενα.
Εδώ σκοπός μου είναι να διερευνηθούν λόγοι και αιτίες που οδηγούν σε αυτή την αλματώδη αύξηση.
Κοινωνικό-οικονομικοί λόγοι , από το 2010 ζούμε μία τεράστια οικονομική κρίση, η οποία έχει σαν αποτέλεσμα πολλοί εργαζόμενοι μεταξύ αυτών και γονείς μαθητών να χάσουν τις εργασίες τους και άλλοι δε από αυτούς να αρχίσουν να ασχολούνται σε δεύτερες και τρίτες εργασίες έτσι ώστε να τους μην έχουν πολύ χρόνο να μένουν στο σπίτι μαζί με τα παιδιά τους και η φροντίδα παιδιών τους να έχει αμεληθεί ή να περνά σε τρίτα πρόσωπα. Η αποξένωση αυτή δημιούργησε πολλά προβλήματα σε όλες τις οικογένειες .
Μέσα σε αυτή την κρίση τα τελευταία δύο χρόνια ζούμε και τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοιου. Όπου η εκπαίδευση επιπλέον γίνεται τις περισσότερες φορές όχι μόνο δια ζώσης αλλά πέρασε στο είδος της τηλεκπαίδευσης. Τα παιδιά έχασαν την κοινωνικοποίηση τους έμειναν σπίτι κλεισμένα ,έχασαν το παιχνίδι τους την επαφή τους με τους υπόλοιπους, τη λειτουργία του σχολείου σαν θεσμό της Ελληνικής εκπαίδευσης , δράσεις και δεξιότητες παραμελήθηκαν ,χάθηκε η αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς και τα υπόλοιπα παιδιά εξαφανίστηκε το πλαίσιο λειτουργίας που είχε δημιουργηθεί από το σχολείο έπαψε να υπάρχει..
Το τελευταίο δε διάστημα η ύπαρξη του πολέμου έχει δημιουργήσει τεράστια ερωτήματα και ψυχολογικές ανησυχίες τόσο στους μαθητές μας όσο και στους γονείς τους
Η έλλειψη ενημέρωσης, σχετικά με το που αρχίζουν και που τελειώνουν τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των γονέων του σχολείου μας.
Οι περισσότεροι από αυτούς θεωρούν ότι έχουν μόνο δικαιώματα και για τις υποχρεώσεις τους χρησιμοποιούν διάφορες δικαιολογίες οι οποίες και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα .Οι εκπαιδευτικοί είναι πάντα για αυτούς ο εύκολος στόχος αφού όπως θεωρούν τα παιδιά τους έχουν πάντα δίκιο σε οποιαδήποτε διένεξη έχει δημιουργηθεί, αρνούνται να ακούσουν τις γνώμες των εκπαιδευτικών αλλά και των διευθυντών των σχολείων και χρησιμοποιούν την εύκολη έκφραση θα κάνω καταγγελία, και χωρίς να έχουν πουθενά εκπαιδευτεί θεωρούν ότι γνωρίζουν περισσότερο από ότι οι δάσκαλοι των τάξεων που έχουν τα παιδιά τους πολλές φορές τους κατακρίνουν άδικα.
Τις περισσότερες φορές να ζητούν πράγματα τα οποία η σχολική νομοθεσία δεν επιτρέπει, όπως αλλαγές δασκάλων στις τάξεις , απομάκρυνση εκπαιδευτικών από το σχολείο επειδή κατά τους ίδιους αυτοί δεν είναι ικανοί να επιτελέσουν το έργο τους λες και κάποιοι τους έχουν χρίσει τους ίδιους αξιολογητές των εκπαιδευτικών.
Η ευκολία της καταγγελίας, όπου σε ένα απλό χαρτί ο κάθε καταγγέλλων μπορεί να ισχυριστεί το οτιδήποτε ,και να απευθύνει το αίτημα του στις ανώτερες διοικητικές υπηρεσίες ώστε να εμπλακεί μία ολόκληρη σχολική μονάδα σε μία καταγγελία η οποία δυστυχώς έως ότου αποδειχθεί ανυπόστατη έχει ταλαιπωρήσει εκπαιδευτικούς στο σχολείο. Ακόμη χειρότερη είναι η περίπτωση που κάποιοι υποκινούν γονέα οι γονείς του σχολείου έτσι ώστε να εκφοβίσουν ή να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς.
Με όλα τα παραπάνω πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται αβοήθητοι ανυπεράσπιστοι απέναντι στην άποψη και στην κρίση του κάθε γονέα και δεν μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους, αφού πάντα απειλούνται Και προσπαθούν να βρουν μία μέση λύση σε καταστάσεις οι οποίες θα έπρεπε να είχαν λυθεί με άλλους τρόπους.
Τέλος όλα τα παραπάνω θα προσθέσουμε και την ευκολία με την οποία τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προβάλλουν θέματα τα οποία πάντα εκθέτουν εκπαιδευτικούς σε σχέση με μαθητές των σχολείων, με ένα τελευταίο παράδειγμα εκπαιδευτικό που απολύθηκε επειδή χειροδίκησε σε μαθήτρια του, καλώς αν όντως έγινε έτσι, ενώ την ίδια μέρα οι μαθητές του σχολείου αυτού έκαιγαν το αυτοκίνητό του, το τραβούσαν βίντεο και τον διαπομπεύουν παντού πιστεύοντας τη βοήθεια των γονέων ( Αλήθεια δεν μάθαμε αν αυτοί οι μαθητές τιμωρήθηκαν και με ποιόν τρόπο).
Αφού για το κοινό σκοπό παλεύουν και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς θα έπρεπε να επανεξετάσουμε το πλαίσιο των σχέσεων μεταξύ αυτών των δύο μερών να βρεθούν τα όρια των δικαιωμάτων που έχουν οι γονείς απέναντι στο σχολείο αλλά και των υποχρεώσεων αυτών και νομίζω ότι αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει άμεσα .
Επειδή δεν έχουν εκλείψει όλοι οι παραπάνω λόγοι και πολύ φοβάμαι ότι στο μέλλον τα προβλήματα με τις αντιδικίες γονέων εκπαιδευτικών θα εντείνονται και το μόνο που μπορούν να καταφέρουν είναι να καταστρέφουν το σχολικό κλίμα θα πρέπει να ξανασκεφτούμε τη δημιουργία σχολείων για γονείς όπου εκεί θα ενημερώνονται για τους τρόπους αντιμετώπισης των περιστατικών να γνωρίσουν τον τρόπο που θα συμβαδίζουν δίπλα και όχι απέναντι στους εκπαιδευτικούς μας.
ΓΡΙΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Δ/ΝΤΗΣ 18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ και γονέας…
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη