«Eίναι κοινωνικό φαινόμενο» η σχολική βία σημειώνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, με αφορμή τα απανωτά περιστατικά που έρχονται στο φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα, τονίζοντας παράλληλα ότι «έχει αποδειχθεί ότι το 90% οφείλεται σε γονεϊκά πρότυπα».
«Αυτή δεν είναι η εικόνα των σχολείων μας. Το σχολείο που εμείς φτιάχνουμε θέλουμε να δημιουργήσει ανθρώπους με στάση ζωής με αξίες και αυτό επιτυγχάνεται με ένα πλήθος ενεργειών», υποστήριξε ο κ. Κόπτσης, μιλώντας στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις».
«To σχολείο δεν είναι ένας γυάλινος κόσμος αποκομμένος από την κοινωνία. Είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας και το ζήτημα της βίας είναι πολυπαραγοντικό», πρόσθεσε ο γ.γ. Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
«Έχει αποδειχθεί ότι το 90% οφείλεται σε γονεϊκά πρότυπα. Όσες παρεμβάσεις και να γίνονται και όσο ουσιαστικές και να είναι αυτές οι παρεμβάσεις δεν θα έχουν την αποτελεσματικότητα που πρέπει αν δεν υπάρχει ομοθυμία από όλους τους εμπλεκόμενους», τόνισε ο κ. Κόπτσης.
Μιλώντας για τα περιστατικά βίας στα σχολεία υποστήριξε ότι το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να λύσει πρωτίστως παιδαγωγικά το θέμα, δίνοντας ταυτόχρονα εντολή για πειθαρχικές ευθύνες εφόσον υπάρχουν.
«Δεν δίνουμε καμία ευθύνη αν δεν βγουν πρώτα επίσημα πορίσματα και ανακοινώσεις των επίσημων θεσμοθετημένων φορέων» είπε και πρόσθεσε ότι το υπουργείο Παιδείας δεν είναι είναι ανακριτικός μηχανισμός. «Είμαστε παιδαγωγικός οργανισμός που θέλουμε υγιείς μαθητές, ανάπτυξη συναισθηματικου – ψυχικού κόσμου και παράλληλα γνωστική ανάπτυξη».
Σύμφωνα με τον ίδιο η βία σταματάει με την αλλαγή κουλτούρας. «Δώσαμε επιπλέον ψυχολόγους στα σχολεία. Όπου υπάρχει θέμα παρεμβαίνουμε άμεσα. Eίναι κοινωνικό φαινόμενο».
Αναφερόμενος στις ευθύνες των εκπαιδευτικών ο κ. Κόπτσης είπε ότι «είμαστε κοντά στους γονείς αλλά δεν λιθοβολούμε τους εκπαιδευτικούς. Αυτά τα περιστατικά θα εκλείψουν μόνο αν υπάρχει συνεργασία και ομοθυμία».
«Βλέπαμε το πρόβλημα να έρχεται»
Για το θέμα της σχολικής βίας μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» και ο Θωμάς Γεωργιάδης, Γενικός Γραμματέας Α' ΕΛΜΕ Αθήνας. «Από τον Σεπτέμβρη ζητάμε το θεσμικό πλαίσιο για να ξεπεραστεί μια κρίση που βλέπαμε να έρχεται» είπε και διευκρίνισε ότι το αίτημά τους αφορούσε την πρόσληψη ψυχολόγων και τον μικρότερο αριθμό τμημάτων για την καλύτερη προσαρμογή των μαθητών μετά την πανδημία.
«Δυστυχώς οι ψυχολόγοι ήρθαν τον Γενάρη με Μάρτη και δεν πήγαν σε όλα τα σχολεία» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ένας ψυχολόγος είναι για 1.000 παιδιά.
Ο ίδιος υποστήριξε ότι «οι καθηγητές δέχονται ένα ιδιόμορφο μπούλινγκ αναφορικά με το ότι δεν κάνουν τίποτα», άποψη με τη οποία είπε ότι διαφωνεί. Αναφερόμενος στις καταγγελίες είπε ότι οι καθηγητές θα πρέπει να έχουν στοιχεία για να προχωρήσουν σε μέτρα.
Ο κ. Γεωργιάδης εξέφρασε την άποψη ότι πλέον «κάνουμε την τρίχα, τριχιά» και ότι μεγιστοποιούμε τα ζητήματα που έρχονται στην επικαιρότητα.
«Όποτε υπάρχει καταγγελία το σχολείο πάντοτε τα παίρνει υπόψη του. Όταν εκ των υστέρων μαθαίνουμε κάποια πράγματα δεν μπορούμε την ευθύνη από τον διευθυντή, ο οποίος θα πρέπει να φορτωθεί όλη την κοινωνική παθογένεια».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη