kriton arsenis
Nick Paleologos / SOOC
Χωρίς καθηγητές τον Σεπτέμβρη και πάλι τα καλλιτεχνικά σχολεία - Άρνηση υπ. Παιδείας να δεσμευτεί για προκηρύξεις ωρομίσθιων

Για την άρνηση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, να δεσμευτεί για τις προκηρύξεις των ωρομίσθιων στα καλλιτεχνικά σχολεία, κάνει λόγο ο βουλευτής του ΜέΡΑ25, Κρίτων Αρσένης.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής έθεσε το ερώτημα της διαδικασίας προσλήψεων στα καλλιτεχνικά σχολεία, κατά τη διάρκεια συζήτησης επίκαιρης ερώτησής του στη βουλή.

Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, αρνήθηκε να απαντήσει με συγκεκριμένες ημερομηνίες και είπε ότι η διαδικασία έκδοσης της πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων θα ξεκινήσει «άμεσα» και οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθούν «έγκαιρα». 

Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου, στα συγκεκριμένα σχολεία οι τομείς είναι τρεις -και στους δύο από αυτούς, τον κινηματογράφο και τον χορό, τα μαθήματα ξεκινούν μετά τον Ιανουάριο, άρα η μισή χρονιά χάνεται. Σε έγγραφο της βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη προς το υπουργείο Παιδείας στις 12 Απριλίου 2022 αναφέρεται ότι η μη έγκαιρη τοποθέτηση των ωρομίσθιων καθηγητών/τριών στις κατευθύνσεις χορού και θεάτρου (περιλαμβάνεται και ο κινηματογράφος) και η συστηματική έναρξη αυτών και όποιων άλλων μαθημάτων στο μέσο του σχολικού έτους “αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος των συγκεκριμένων παιδιών στην εκπαίδευση. 

Αναλυτικά το δελτίο τύπου

Δεν απάντησε το υπουργείο Παιδείας αν στις 10 Σεπτεμβρίου θα έχουν τοποθετηθεί στα καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας οι καθηγητές των ειδικοτήτων κινηματογράφου και χορού. “Χρειάζεστε τρεις μήνες για να ολοκληρώσετε τη διαδικασία των προσλήψεων. Για να έχουν τον Σεπτέμβριο αυτά τα σχολεία καθηγητές, πρέπει να ξεκινήσετε αύριο τη διαδικασία προσλήψεων. Έχετε σκοπό να ξεκινήσετε αύριο; Θα έχουμε καθηγητές σε αυτά τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, ναι ή όχι;” ρώτησε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 Κρίτων Αρσένης στη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής του στη βουλή. Η υφυπουργός Παιδείας αρνήθηκε να απαντήσει με συγκεκριμένες ημερομηνίες και είπε ότι η διαδικασία έκδοσης της πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων θα ξεκινήσει “άμεσα” και οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθούν “έγκαιρα”. Καμία συγκεκριμένη δέσμευση.

Στα συγκεκριμένα σχολεία οι τομείς είναι τρεις -και στους δύο από αυτούς, τον κινηματογράφο και τον χορό, τα μαθήματα ξεκινούν μετά τον Ιανουάριο. Η μισή χρονιά χάνεται. Σε έγγραφο της βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη προς το υπουργείο Παιδείας στις 12 Απριλίου 2022 αναφέρεται ότι η μη έγκαιρη τοποθέτηση των ωρομίσθιων καθηγητών/τριών στις κατευθύνσεις χορού και θεάτρου (περιλαμβάνεται και ο κινηματογράφος) και η συστηματική έναρξη αυτών και όποιων άλλων μαθημάτων στο μέσο του σχολικού έτους “αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος των συγκεκριμένων παιδιών στην εκπαίδευση (Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, ν. 2101/92, αρ. 28 & 29).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου. Από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιανουάριο το πρόγραμμα άλλαζε διαρκώς κάθε 15 ημέρες. Χάθηκαν τουλάχιστον 120 σχολικές ώρες, 94 στον χορό και 29 στον κινηματογράφο, μεταξύ άλλων. Στην πράξη δηλαδή το σχολείο υπολειτουργούσε. Αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν σε όλα τα καλλιτεχνικά σχολεία.

Γιατί; Επειδή το υπουργείο προσλαμβάνει πρώτα τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, μετά τους αναπληρωτές, και τέλος τους ωρομίσθιους. Στον κινηματογράφο και τον χορό -δηλαδή στα δύο τρίτα των ειδικοτήτων- δεν υπάρχουν μόνιμοι καθηγητές παρά μόνο ωρομίσθιοι, καθώς με ευθύνη της Πολιτείας δεν έχουν συσταθεί κλάδοι. Χρειάζονται τρεις μήνες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία των προσλήψεων με την εξέταση και των ενστάσεων. Στις 8 Απριλίου συγκροτήθηκε Επιστημονική Επιτροπή Καλλιτεχνικής Παιδείας για να γνωμοδοτήσει για τα κριτήρια πρόσληψης και άρα τη μοριοδότηση των ωρομίσθιων. Χρειάστηκε να περάσει σχεδόν ενάμισης μήνας για να συνεδριάσει η επιτροπή στις 18 Μαΐου -παρότι ο χρόνος πίεζε ασφυκτικά-, και μάλλον δεν είχε και πολλά να πει, αφού τελικά αποφάσισε ότι τα προσόντα θα είναι ίδια με του 2018.

Μας είπε η υφυπουργός ότι χρειάζεται η συγκεκριμένη διαδικασία γιατί “προστατεύει και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς”. Πώς προστατεύει τους εκπαιδευτικούς το υπουργείο; Με το να τοποθετούνται στο σχολείο στα μέσα της χρονιάς; Έτσι προστατεύονται οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές; Αν ενδιαφέρεται τόσο πολύ το υπουργείο να προστατέψει τους εκπαιδευτικούς, γιατί δεν ξεκινά τη διαδικασία νωρίτερα αντί για τέλος άνοιξης, ώστε να γίνει έγκαιρα η τοποθέτηση των καθηγητών; Το υπουργείο Παιδείας που δηλώνει ότι ενδιαφέρεται να “προστατέψει” τους εκπαιδευτικούς γιατί δεν προχωρά σε προσλήψεις μόνιμων καθηγητών κινηματογράφου και χορού; Από τον Σεπτέμβριο του 2019 αποφάσισε η Επιτροπή Ένταξης Πτυχιούχων του ΙΕΠ ότι μπορούν να συσταθούν ειδικότητες ΠΕ. Το υπουργείο άφησε να περάσουν 25 μήνες μέχρι να ζητήσει τον Οκτώβριο του 2021 από την Επιτροπή Καλλιτεχνικής Παιδείας να προσδιορίσει το οργανόγραμμα. Και ακόμα δεν έχει γίνει αυτό για τον κλάδο του κινηματογράφου, ενώ για τον κλάδο του χορού δεν υπάρχει καν απόφαση.

Τα καλλιτεχνικά σχολεία της χώρας δε μπορεί να αφήνονται να υπολειτουργούν. Το έγγραφο του Συνήγορου του Πολίτη το λέει καθαρά: Να ολοκληρώνεται η πρόσληψη των εκπαιδευτικών των συγκεκριμένων ειδικοτήτων “πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς και “να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίον θα υλοποιούνται μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών στους κλάδους χορού και κινηματογράφου”.

“Έχετε υποχρέωση στις 10 Σεπτέμβρη οι καθηγητές αυτοί να είναι στις θέσεις τους. Αυτή την αρμοδιότητα αναλάβατε αναλαμβάνοντας την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και την κυβέρνηση”, είπε ο Κρίτων Αρσένης.

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων και ο Σύλλογος εκπαιδευτικών χορού και κινηματογράφου των καλλιτεχνικών σχολείων έχουν στείλει αλλεπάλληλες επιστολές στο υπουργείο, τον Συνήγορο του Πολίτη και τον πρωθυπουργό. Δύο φορές τους τελευταίους μήνες οργάνωσαν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στην Αθήνα. Να σταματήσει τώρα ο εμπαιγμός. 

Είναι αρχές Ιουνίου. Εφόσον χρειάζονται τρεις μήνες για τη διαδικασία προκήρυξης, αυτή πρέπει να γίνει εντός των ημερών. Έκανα μία πολύ συγκεκριμένη ερώτηση στο υπουργείο Παιδείας -την ερώτηση που είναι στο στόμα καθηγητών, μαθητών και γονιών: Θα είναι οι καθηγητές κινηματογράφου και χορού στις θέσεις τους στα καλλιτεχνικά σχολεία στις 10 Σεπτεμβρίου; Αν το υπουργείο έχει σκοπό να το πράξει, η απάντηση είναι πολύ απλή: “Ναι”. Το ότι δεν το λέει είναι προβληματικό -και αν δεν το πράξει οι ευθύνες δε θα είναι πια μόνο πολιτικές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες