Γαύδος: Στον «αέρα» οι μαθητές - «Ντροπή μια μάνα που ζει στα σύνορα να παρακαλεί για σχολείο» (βίντεο)
«Τα παιδιά μας είναι ευτυχισμένα εδώ και δεν θέλουμε να φύγουμε» αναφέρει η Έφη Γεωργακά Λουγιάκη, μητέρα τριών παιδιών - τα δύο από τα οποία φέτος μεταβαίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Λύση για να παραμείνουν τα παιδιά της ακριτικής Γαύδου στο νησί και να μην αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τον τόπο τους για να φοιτήσουν σε γυμνάσιο της Κρήτης, ζητά από την πολιτεία ο μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιος.

Με δημόσια παρέμβαση του, καλεί το Υπουργείο Παιδείας να μην αντιμετωπίσει την εσχατιά της Ευρώπης σαν μια απλή περίπτωση παραμεθόριας περιοχής , αλλά να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση γυμνασίου.

Σύμφωνα με όσα μεταδίδει η neakriti.gr, ο μητροπολίτης, παίρνει ξεκάθαρα αποστάσεις από τις θέσεις που έχουν διατυπώσει η αντιπεριφέρεια Χανίων και ο δήμος Γαύδου και τάσσεται κατά της θέσπισης επιδόματος για τις οικογένειες ακριτών που αναγκάζονται να ξεριζωθούν από τον τόπο τους για εκπαιδευτικούς λόγους, επισημαίνοντας πως μια τέτοια προοπτική, καταργεί κάθε κίνητρο παραμονής των ακριτών στα σύνορα.

Την ίδια στιγμή η οικογένεια ,της οποίας τα δύο από τα τρία παιδιά θα φοιτήσουν σε γυμνάσιο, βρίσκεται κυριολεκτικά στον αέρα, μια ανάσα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Έχοντας ενημερωθεί από τον περασμένο Ιανουάριο – οπότε και βρέθηκε στη Γαύδο με αφορμή την επίσκεψη της προέδρου της Δημοκρατίας για τον εορτασμό των Θεοφανίων - για το αδιέξοδο μπροστά στο οποίο θα βρισκόταν σύντομα η οικογένεια Λουγιάκη, ο μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ.κ. Αμφιλόχιος σημειώνει στην επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα: «Οι οικογένειες αυτές που συνειδητά επιλέγουν την διαμονή τους στα σύνορα της πατρίδας μας, με ό,τι δυσκολίες και στερήσεις αυτό συνεπάγεται, δεν είναι άξιες μόνον επαίνων πολλών, αλλά οφείλει, είναι χρέος της πολιτείας, ως και όλων των συναρμόδιων θεσμών και φορέων, όχι απλά να στηρίζουν και ενισχύουν την παραμονή τους στα ακριτικά μας σύνορα, αλλά και να παρέχουν κίνητρα παραμονής τους, ως και επιπλέον ελκυστικά κίνητρα επιλογής και άλλων οικογενειών για μόνιμη ή έστω πολυετή κατοίκηση στα ακριτικά σύνορα της Πατρίδας».

Ο κ.κ. Αμφιλόχιος εξηγεί ότι αν η μητέρα με τα τρία της παιδιά ξεριζωθούν από τη Γαύδο αυτόματα ο πατέρας θα στερηθεί την οικογένεια του και αντίστοιχα τα παιδιά τον πατέρα τους και επιπλέον το τέταρτο παιδί του νησιού θα μείνει μόνο του, με δυσκολίες στην κοινωνικοποίηση του. Θέτει δε εμμέσως πλην σαφώς και εθνικά ζητήματα υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά: «Διερωτώμαι: Στις μοναδικές με παιδιά οικογένειες που ζουν στα σύνορα, όπως η Γαύδος, τι είδους κίνητρα θα πρέπει να δίδονται; Κίνητρα να φεύγουν, να εγκαταλείπουν τον ακριτικό αυτό τόπο, που συνειδητά επέλεξαν να χτίσουν τις ζωές τους ή κίνητρα να μείνουν, να φυλάξουν τον τόπο, να τον κρατούν ζωντανό; Και εάν αναγκαστούν να φύγουν, να ξεριζωθούν, από τα σύνορα, από τον τόπο τους, ποιοι θα κατοικήσουν σε αυτόν;»

Στο μεταξύ, η κ. Έφη Γεωργακά Λουγιάκη, μητέρα τριών παιδιών – τα δύο από τα οποία φέτος μεταβαίνουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως και ο σύζυγος της, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα. «Εμείς επιλέξαμε να κάνουμε την οικογένεια μας εδώ. Ο σύζυγος μου ζει όλη του τη ζωή στο νησί κι εγώ βρίσκομαι εδώ δεκαπέντε χρόνια και υπεραγαπώ τον τόπο. Τα παιδιά μας είναι ευτυχισμένα εδώ και δεν θέλουμε να φύγουμε». Η ίδια ,φανερά απογοητευμένη από την απροθυμία της πολιτείας να στηρίξει τους ακρίτες αρνούμενη να ιδρύσει γυμνάσιο, διερωτάται «ποιος είναι αυτός που θα κρίνει τι είναι καλύτερο για τα παιδιά. Δεν μπορεί η πολιτεία να ανοίξει στα σύνορα της Ελλάδας ένα γυμνάσιο ενώ μπόρεσε να δημιουργήσει δήμο τιμής ένεκεν επειδή βρισκόμαστε στα σύνορα;».

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κ. Νίκος Καλογερής με έγγραφο του προς το Υπουργείο Παιδείας, ζήτησε τη θεσμοθέτηση οικονομικού βοηθήματος για τους μαθητές των ακριτικών νησιών στα οποία δεν λειτουργούν Γυμνάσια και Λύκεια προκειμένου να υποστηριχθούν οι οικογένειές τους, για μπορούν τα παιδιά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους, αίτημα στο οποίο συμφώνησε η δημοτική αρχή της Γαύδου.

«Ως Δήμος δεν διαθέτουμε ούτε την κατάλληλη τεχνογνωσία, ούτε την αρμοδιότητα να αποφασίσουμε για το πού είναι ορθό παιδαγωγικά, κοινωνικά και ακαδημαϊκά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους τα παιδιά, κάτι που υπονοείται από την επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων με την οποία συμφωνούμε και που από τη μεριά μας ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας που έχει την ευθύνη να αποφασίσει και να πράξει» αναφέρει σε ανακοίνωση του ο δήμος Γαύδου.

Η οικογένεια ωστόσο των τριών από τα συνολικά τέσσερα παιδιά που ζουν μόνιμα στην ακριτική Γαύδο, δεν αποδέχεται την οικονομική ενίσχυση ξεκαθαρίζοντας πως δεν ζητά αντάλλαγμα για να εγκαταλείψει το νησί, αλλά κίνητρα για να παραμείνει σε αυτό δημιουργώντας τους μελλοντικούς πολίτες του μικρότερου δήμου της ελληνικής επικράτειας.

Η μητέρα της Κέλλυς και του Νικόλα, αυριανών μαθητών του γυμνασίου που ακόμη δεν γνωρίζουν που θα τους βρει το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, έχει απευθυνθεί μέχρι και στον Πρωθυπουργό. Η φωνή της όμως, αν και αντηχεί από το νοτιότερο άκρο της Ευρώπης σε κάθε σπιθαμή ελληνικής γης, δεν έχει ακουστεί στο πρωθυπουργικό γραφείο το οποίο δεν έχει δώσει την παραμικρή απάντηση. «Είναι ντροπή για την πολιτεία, μια μάνα που μεγαλώνει τρία παιδιά στα σύνορα της Ελλάδας μας να παρακαλάει να ανοίξει ένα σχολείο» σημειώνει η κ. Έφη Γεωργακά Λουγιάκη, ελπίζοντας έστω την ύστατη στιγμή, το Υπουργείο να πράξει το χρέος του απέναντι στους ακρίτες.

Η ανακοίνωση του Δήμου Γαύδου για το ζήτημα:

«Με αφορμή τη μετακίνηση δύο εκ των τεσσάρων μαθητών της ακριτικής Γαύδου σε άλλο μέρος προκειμένου να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στο Γυμνάσιο, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, καθώς σε τέτοια ευαίσθητα ζητήματα δεν χωρά ούτε η παραπληροφόρηση, ούτε οι λανθασμένες εντυπώσεις.

Ως Δήμος από την πρώτη στιγμή (μετά τα μέσα Δεκεμβρίου 2021) που ενημερωθήκαμε για την επιθυμία της οικογένειας να παραμείνει στη Γαύδο, προχωρήσαμε άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονταν για την ίδρυση Γυμνασίου στο νησί μας. Πιο συγκεκριμένα:

Στις 12-1-2022 ο Δήμος Γαύδου με επιστολή προς την υπουργό Παιδείας κα Κεραμέως υπογεγραμμένη από τη Δήμαρχο, αιτήθηκε την ίδρυση Γυμνασίου στη Γαύδο. Η εν λόγω επιστολή κοινοποιήθηκε και στην Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Στις 19-1-2022 ζητήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και πιο συγκεκριμένα τη Γενική Γραμματεία Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης γνωμοδότηση από το Δημοτικό Συμβούλιο Γαύδου σχετικά με την ίδρυση Γυμνασίου στο νησί μας.

Στις 26-1-2022 το Δημοτικό Συμβούλιο Γαύδου συνεδρίασε αποφασίζοντας ομόφωνα α) την έκδοση θετικής γνώμης για τη δημιουργία Γυμνασίου, β) τη στέγαση του Γυμνασίου σε χώρο του Δημοτικού Σχολείου και γ) τη διαχείριση του σχολείου και την κάλυψη λειτουργικών του δαπανών από ιδίους πόρους. Η εν λόγω απόφαση εστάλη στους αρμόδιους φορείς, καθώς και στην αρμόδια για θέματα Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλο Κρήτης κα Κουτεντάκη καθώς και στην Προεδρία της Δημοκρατίας που επέδειξε ενδιαφέρον για το αίτημα του Δήμου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αίτημα του Δήμου Γαύδου προς το Υπουργείο Παιδείας περί ίδρυσης γυμνασιακών τάξεων στη Γαύδο, αναφέραμε μεταξύ άλλων: «Η ίδρυση αυτής της σχολικής μονάδας είναι ζωτικής σημασίας για το νησί μας, καθώς κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός θα καταφέρουμε να κρατήσουμε τα παιδιά στην ακριτική Γαύδο, αφετέρου θα είμαστε στην «προνομιακή» θέση να σκεφτόμαστε και να γνωρίζουμε πως στο νησί μας υπάρχει ΜΕΛΛΟΝ. Ειδάλλως, το ενδεχόμενο αφενός της εγκατάλειψης της μετέπειτα εκπαίδευσης των εν λόγω παιδιών, αφετέρου της περαιτέρω «ερημοποίησης» του ακριτικού μας νησιού είναι ορατό, κάτι που όλοι μας απευχόμαστε και ως εκ τούτου καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την ίδρυση του Γυμνασίου.

Δεν απαιτείται νέα στεγαστική δομή για την ίδρυση Γυμνασίου, καθώς αυτό δύναται να στεγαστεί στο χώρο του δημοτικού σχολείου λόγω επαρκούς χωρητικότητας, ενώ σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των μαθητών, το κόστος μεταφοράς είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό του σχολικού έτους 2021-2022, καθώς οι τρεις εκ των τεσσάρων μαθητών είναι αδέρφια και το λεωφορείο τα μεταφέρει από και προς το ίδιο σημείο.

Αναφορικά με τις δαπάνες, τα ευρύτερα λειτουργικά έξοδα και τη διαχείρισή των σχολείων, διευκρινίζεται πως ελλείψει σχολικής επιτροπής ο Δήμος θα καλύψει τις λειτουργικές δαπάνες από ιδίους πόρους».

Με δεδομένο ότι η εκπαίδευση είναι ένας εκ των βασικών θεμελίων της κοινωνίας μας, αλλά και με το γεγονός ότι μια οικογένεια του ακριτικού νησιού μας αναγκάζεται να φύγει από τη Γαύδο προκειμένου τα δύο εκ των τριών παιδιών της να είναι σε θέση να μαθητεύσουν σε Γυμνάσιο, κάναμε όλες τις απαραίτητες ενέργειες -σεβόμενοι την επιθυμία των γονέων να παραμείνουν στη Γαύδο- για την ίδρυση γυμνασιακών τάξεων στο νησί μας.

Παρόλα αυτά, ως Δήμος δεν διαθέτουμε ούτε την κατάλληλη τεχνογνωσία, ούτε την αρμοδιότητα να αποφασίσουμε για το πού είναι ορθό παιδαγωγικά, κοινωνικά και ακαδημαϊκά να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους τα παιδιά, κάτι που υπονοείται από την επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων με την οποία συμφωνούμε και που από τη μεριά μας ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας που έχει την ευθύνη να αποφασίσει και να πράξει.

Από τη δική μας πλευρά, πέραν όλων των απαραίτητων κινήσεων που έχουμε ήδη κάνει, τονίζουμε πως είμαστε έτοιμοι να πράξουμε και να βοηθήσουμε στην ομαλή μετάβαση των μαθητών μας στη νέα τους σχολική βαθμίδα καθ’ οιοδήποτε τρόπο υποδειχθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Ευχόμαστε ολόψυχα, τα μικρά μας «Γαυδωτάκια» να έχουν πρόοδο, να γεμίσουν τις ψυχούλες τους με εμπειρίες και συναισθήματα, να ανοίξουν τα φτερά τους στο νέο κόσμο που τα περιμένει να τα υποδεχθεί και φυσικά όταν θα είναι έτοιμα να γυρίσουν πίσω στην ιδιαίτερη πατρίδα τους για να μεγαλουργήσουν. Η Γαύδος άλλωστε, τους ανήκει!!!

Τέλος θα θέλαμε να απευθυνθούμε στα παιδιά μας:

«Όλη η ζωή είναι μπροστά σας! Εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες που θα έρθουν στο δρόμο σας, γίνετε μέλη μιας μεγαλύτερης κοινωνίας, γνωρίστε ανθρώπους, μάθετε πράγματα, γίνετε Σωστοί και Χρήσιμοι ΆΝΘΡΩΠΟΙ, καταφέρετε αυτό που ονειρεύεστε! Εμείς θα είμαστε ΕΔΩ στη Γαύδο ΣΑΣ να σας καμαρώνουμε και να προσευχόμαστε για εσάς»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

perisos_0.jpg
Το ΚΚΕ για τη διαγραφή Σαμαρά: Σε εξέλιξη η προσπάθεια αναμόρφωσης του σάπιου αστικού πολιτικού συστήματος
Η διαγραφή του πρώην πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά από την κοινοβουλευτική ομάδα της ΝΔ είναι ενδεικτική της όξυνσης των αντιθέσεων στο αστικό πολιτικό...
Το ΚΚΕ για τη διαγραφή Σαμαρά: Σε εξέλιξη η προσπάθεια αναμόρφωσης του σάπιου αστικού πολιτικού συστήματος