Σε συνέχεια της 1ης συνάντησης των Σ.Ε.Π.Ε. της Δυτικής Θεσσαλονίκης με τη Δ/ντρια Π.Ε. πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 29 Αυγούστου και 2η συνάντηση για να συζητήσουμε την αναστολή συγχωνεύσεων τμημάτων και υποβαθμίσεων Δημοτ. Σχολείων και Νηπ/γείων και να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών της περιοχής σχετικά με τον τρόπο πραγματοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών. Στη συνάντηση στην οποία παραβρέθηκαν μέλη και των πέντε Δ.Σ. των Σ.Ε.Π.Ε. καθώς και αρμόδιοι υπάλληλοι του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσ/νίκης θέσαμε εκ νέου όλα τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στις μέχρι τώρα διαδικασίες. Επισημάναμε ότι παρά τη συμφωνία και την αποδοχή των προτάσεών μας από την διοίκηση στην 1η συνάντηση, δυστυχώς δεν λήφθηκαν τελικά υπόψη, προκαλώντας την έντονη δυσαρέσκεια εκπαιδευτικών με πολλά χρόνια υπηρεσίας στη Δ/νση Δυτικής Θεσσαλονίκης των οποίων δεν ικανοποιήθηκε η αίτηση απόσπασης εντός ΠΥΣΠΕ, λόγω του ότι οι αποσπάσεις εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ πραγματοποιήθηκαν φέτος από κοινού
Πιο συγκεκριμένα, εισηγητικά και με τις τοποθετήσεις μελών των Δ.Σ.:
- Επισημάναμε ότι στη διαδικασία τοποθέτησης αποσπασμένων εντός ΠΥΣΠΕ και από άλλα ΠΥΣΠΕ θα έπρεπε να προηγηθεί, με βάση και την νομολογία, η τοποθέτηση των εντός και να ακολουθήσουν στη συνέχεια οι τοποθετήσεις των εκτός, όπως γινόταν και όλα τα προηγούμενα χρόνια στο δικό μας και άλλα ΠΥΣΠΕ και όχι με βάση προφορικές οδηγίες και εντολές από το ΥΠΑΙΘ και άλλες υπηρεσίες του.
- Ζητήσαμε να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές τοποθετήσεις σε κενά που δεν καλύφθηκαν και σε νέα που προκύπτουν, με νέες δηλώσεις των εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ εναπομείναντων εκπαιδευτικών που αιτήθηκαν απόσπαση μέχρι την Τετάρτη 31/8 και πριν την τοποθέτηση των αναπληρωτών, για να αποκατασταθεί κατά το δυνατό η αδικία που τελέστηκε σε βάρος συναδέλφων με πολλά χρόνια υπηρεσίας που δεν ικανοποιήθηκε η αίτηση απόσπασής τους.
- Διαφωνήσαμε κάθετα με τη λογική των συγχωνεύσεων τμημάτων που προωθείται από το ΥΠΑΙΘ και υλοποιείται και στην Διεύθυνσή μας, με αποτέλεσμα μεταξύ άλλων και τον πρωτοφανή αριθμό υπεραριθμιών. Ειδικότερα αναφερθήκαμε σε συγχωνεύσεις τμημάτων ολοήμερων νηπιαγωγείων αλλά και υποβαθμίσεις/κλείσιμο τμημάτων Δημοτ. Σχολείων. Επισημάναμε για άλλη μια φορά ότι το σχολείο στην επαρχία διαδραματίζει και κοινωνικό ρόλο και ζητήσαμε να μην συγχωνευτούν τμήματα και υποβαθμιστούν σχολεία όπως προβλέπονταν (Δημοτ. Σχολεία Μικ. Μοναστηρίου, Αγ. Βασιλείου, Ασκού, Κριθιάς, Ηρακλείου, 8ο-12ο Νεάπολης κ.ά. και Νηπ/γεία 2ο-22ο Σταυρούπολης, 8ο-15ο Συκεών κ.ά.).
- Σημειώσαμε τα προβλήματα από την προσπάθεια του Δήμου Ελευθερίου Κορδελιού να συγχωνεύσει στο νέο κτίριο τα 19ο και 24ο Δημ. Σχολεία Ευόσμου και ζητήσαμε από την Δ/ντρια Π.Ε. να μην συναινέσει (και αυτή δεσμεύτηκε σχετικά). Αντίστοιχα απαιτήσαμε για το 8o-15o N/γείο Συκεών να βρίσκονται εκπαιδευτικοί και μαθήτ(ρι)ες στο νέο τους κτίριο στις 12 του Σεπτέμβρη.
- Διαμαρτυρηθήκαμε για το μικρό αριθμό προσλήψεων αναπληρωτ(ρι)ών για την παράλληλη στήριξη των παιδιών (150 εκπαιδευτικοί για 300 περίπου παιδιά) και ζητήσαμε να ικανοποιηθούν όλες οι εγκεκριμένες αιτήσεις.
- Δηλώσαμε την απόλυτη διαφωνία του εκπαιδευτικού κινήματος στο χτύπημα των εργασιακών σχέσεων των αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών μέσα από την εφαρμογή του περίφημου διευρυμένου ολοήμερου και την πρόβλεψη (όπως μας ενημέρωσε η Δ/ντρια Π.Ε. και η αρμόδια υπάλληλος) κάθε εκπαιδευτικός να μετακινείται σε 2-3 σχολεία για την κάλυψη του ωραρίου του (πιθανόν ακόμη και στην περίπτωση που εργάζεται σε μεγάλο σχολείο, όπου μπορεί να καλύψει πλήρως το ωράριό του/της).
- Ζητήσαμε να επικαιροποιούνται σε κάθε πράξη του ΠΥΣΠΕ και να ανακοινώνονται τα κενά ώστε να είναι ενήμεροι οι εκπαιδευτικοί. Απόλυτα αναγκαίο να γίνει αυτό και σε ότι αφορά τις τοποθετήσεις των αναπληρωτ(ρι)ών και γι αυτό ζητήσαμε την ανάρτηση επικαιροποιημένου πίνακα το απόγευμα της Πέμπτης 1/9, με το σύνολο των κενών (χωρίς αποκρύψεις και εμφάνιση τέτοιου αριθμού κενών όσο και οι προσληφθέντες) ώστε να γίνουν οι δηλώσεις τους στις 2/9.
- Ζητήσαμε να εξεταστούν τα τμήματα ιδιαίτερα των νηπιαγωγείων που σε ορισμένες περιοχές ξεπερνούν τον αριθμό που προβλέπεται από τα τετραγωνικά μέτρα των αιθουσών γεγονός που εγείρει ζητήματα ασφάλειας των μαθητών. Σε κάθε περίπτωση απαιτήσαμε η Δ/νση να στηρίξει την παιδαγωγική λειτουργία και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών και να δημιουργήσει επιπλέον τμήματα.
Η τοποθέτηση της Δ/νσης Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης
- Σε ότι αφορά τη διαδικασία των αποσπάσεων μας ενημέρωσε πως μετά την 1η μας συνάντηση επικοινώνησε με το Υ.ΠΑΙΘ., το ΚΥΣΠΕ και άλλες Δ/νσεις Π.Ε. για να επιβεβαιώσει και να ενημερωθεί για την διαδικασία που προβλέπεται και θα ακολουθήσουν για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που έκαναν αίτηση απόσπασης εντός και των αποσπασμένων από άλλα ΠΥΣΠΕ. Κατόπιν ενημέρωσής της από μέλος του ΚΥΣΠΕ, επικοινωνία με την Περιφερειακή Διεύθυνση και λαμβάνοντας επίσης υπόψιν την σχετική εγκύκλιο Κόπτση του 2020-2021, το ΠΥΣΠΕ Δυτ. Θεσ/νίκης προχώρησε στην από κοινού τοποθέτηση των εκπαιδευτικών εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ. Υποστήριξε ακόμη πως πολλές φορές γίνονται λάθη στις αιτήσεις των συναδέλφων-ισσών με αποτέλεσμα να παρακωλύονται οι διαδικασίες και να προκύπτουν καθυστερήσεις στις υπηρεσιακές μεταβολές. Δεσμεύτηκε τέλος να πραγματοποιηθούν συμπληρωματικές αποσπάσεις σε κενά που δεν καλύφθηκαν και σε νέα που προκύπτουν, πριν την τοποθέτηση των αναπληρωτών.
- Σε ότι αφορά την συρρίκνωση σχολικών μονάδων της επαρχίας δεσμεύτηκε να εξετάσει την δυνατότητα αναστολής της απόφασης μείωσης της οργανικότητας των σχολικών μονάδων και περιορισμού των πρωινών ή ολοήμερων τμημάτων (Δημ. Σχολεία Μ. Μοναστηρίου, Αγ. Βασιλείου, Ασκού, Κριθιάς, Ηρακλείου, 8ο-12ο Νεάπολης κ.ά. και Ν/γεία 2ο-22ο Σταυρούπολης, 8ο-15ο Συκεών κ.ά.)
- Μας ενημέρωσε ότι έχουν υπολογιστεί όλες τις ανάγκες των σχ. μονάδων πρωινού και ολοήμερου προγράμματος και την πρόβλεψη για ενδεχόμενα κενά με το άνοιγμα των σχολείων. Υποστήριξε ότι έχει γίνει συνυπολογισμός των αναγκών των ολοήμερων σχολείων για όλες τις ειδικότητες με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των λειτουργικών υπεραριθμιών αλλά και την πρόσληψη όλων των απαραίτητων αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών. Πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά την Γενική Αγωγή μας ενημέρωσε έχουν γίνει οι απαραίτητες προσλήψεις για την πλήρη κάλυψη του πρωινού κύκλου και επαρκή κάλυψη του διευρυμένου ωραρίου ως τις 5:30μ.μ. Θα γίνει επανεκτίμηση των αναγκών του διευρυμένου ολοήμερου (στο οποίο ήδη συνυπολογίζονται όλες οι απαραίτητες ώρες ειδικοτήτων, βάσει γνωστικών αντικειμένων και ΠΕ70-ΠΕ60) με βάση τον τελικό αριθμό τμημάτων που θα συσταθούν βάσει αιτημάτων των γονέων/μαθητ(ρι)ών (και πιθανόν νέες μετακινήσεις/βελτιώσεις θέσεις αναπληρωτ(ρι)ών εκπαιδευτικών)
- Μας ενημέρωσε ότι θα έχει συνάντηση με τον Δήμαρχο Νεάπολης–Συκεών για τα προβλήματα που υπάρχουν σχετικά με την στέγαση τμημάτων προσχολικής αγωγής στην περιοχή.
- Μας ενημέρωσε ότι στη 1 Σεπτέμβρη θα καλέσει στους Διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων για να τους ενημερώσει σχετικά με την λειτουργία του διευρυμένου ολοήμερου ως τις 5:30μ.μ., δίνοντας έμφαση στο ζήτημα λειτουργίας των εκπαιδευτικών ομίλων (σε “εθελοντική” βάση και εκτός ωραρίου των εκπαιδευτικών), με το οποίο διαφωνήσαμε.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να επικοινωνούν με τα μέλη των Δ.Σ. για κάθε προβληματισμό και πρόβλημα που παρουσιάζεται στις διαδικασίες των υπηρεσιακών μεταβολών και αυθαιρεσία στην λειτουργία των σχολικών μονάδων. Δηλώνουμε για άλλη μια φορά παρόντες/ουσες στον αγώνα για την προάσπιση του Δημόσιου Σχολείου και των εκπαιδευτικών του, καλούμε όλους/ες τους εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν στα Σωματεία! Υποστηρίζουμε τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος για υπηρεσιακές μεταβολές που να εξυπηρετούν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών καθώς και τη διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη