Στη Βουλή έφερε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, το αίτημα της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) για την αναγκαιότητα οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών.
Με κατάθεση Αναφοράς ο Γιάννης Ραγκούσης, απευθύνεται στην Υπουργό Παιδείας και στον Υπουργό Οικονομικών, ζητώντας τη λήψη μέτρων για την οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών που αντιμετωπίζουν μέγιστο πρόβλημα επιβίωσης, λόγω της ακρίβειας και της εκτόξευσης του κόστους διαβίωσης.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ΟΛΜΕ, η καθήλωση των μισθών των εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με τον πληθωρισμό, την ακρίβεια, την ενεργειακή ακρίβεια και το χαμηλό μισθό του νεοδιόριστου (737 €), δεν αρκούν ούτε για την κάλυψη των παγίων εξόδων στέγασής τους.
Για τους λόγους αυτούς αιτούνται την οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, τη διασφάλιση της αξιοπρεπούς διαβίωσης όσων υπηρετούν στις εσχατιές της χώρας, ιδιαίτερα στα δημοφιλή τουριστικά νησιά και την επαναφορά/επέκταση του επιδόματος στέγασης/σίτισης που κατάργησε η κυβέρνηση της Ν.Δ..
Η αναφορά που κατέθεσε ο βουλευτής
Ακολουθεί ολόκληρη η Αναφορά:
Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για
την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
τον Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Μέτρα οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών, ζητά η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)».
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής της Β΄ Πειραιά, Γιάννης Ραγκούσης, έχοντας υπόψη του το υπ. αρ. 1340/8-9-2022 έγγραφο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) το καταθέτει ως αναφορά προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων και τον Υπουργό Οικονομικών, αναδεικνύοντας το μέγιστο πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα οι νεοδιόριστοι και οι αναπληρωτές, οι οποίοι υπηρετούν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας με μεγάλο κόστος προσωπικό, οικογενειακό, οικονομικό.
Στην ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), επισημαίνει μεταξύ άλλων:
Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών για περισσότερα από 10 χρόνια σε συνδυασμό με τον πρωτοφανή πληθωρισμό που καταγράφεται πλέον στη χώρα μας, εκτινάσσει στα ύψη το κόστος των ενοικίων, των λογαριασμών, των μετακινήσεων, αλλά και των βασικών ειδών, οδηγεί στην αδυναμία των εκπαιδευτικών να ανταπεξέλθουν ακόμα και στις βασικές ανάγκες των οικογενειών τους.
Συνάδελφοι νεοεισερχόμενοι στην εκπαίδευση λαμβάνουν μισθό μόλις 737€, μισθός κατώτερος ακόμα και από τον ιδιωτικό τομέα, που δεν αρκεί για την κάλυψη ούτε των παγίων εξόδων στέγασής τους.
Tο 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ αποφάσισε την άμεση διεκδίκηση οικονομικών αιτημάτων, μεταξύ των οποίων:
Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών μέσω υπογραφής συλλογικών συμβάσεων.
Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17.
Άμεση αύξηση μισθών ίση –κατ’ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
Σταδιακή αποκατάσταση όλων των απωλειών σε μισθούς και συντάξεις που έφεραν τα μνημόνια.
Άρση των μισθολογικών ανισοτήτων με οικονομική ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
Αύξηση των αποζημιώσεων για την κάλυψη των οδοιπορικών για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).
Η κυβέρνηση όχι μόνο δεν ικανοποιεί τα αυτονόητα αιτήματα του εκπαιδευτικού κλάδου, αλλά το Υπουργείο Εσωτερικών, με ανακοίνωση - οδηγία προς τους Δήμους καταργεί το χρηματικό επίδομα στέγασης - σίτισης που δινόταν σε Δημοσίους υπαλλήλους.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
Ακολουθεί το υπ. αρ. 1340/8-9-2022 έγγραφο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Αθήνα 23-9-2022
Ο καταθέτων Βουλευτής
Ραγκούσης Γιάννης
Ο.Λ.Μ.Ε. Ερμού & Κορνάρου 2 ΤΗΛ: 210 32 30 073 e-mail: [email protected] | Αθήνα, 08/09/2022 Α.Π.: 1340
|
Μέτρα οικονομικής στήριξης των εκπαιδευτικών
Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών για περισσότερα από 10 χρόνια σε συνδυασμό με τον πρωτοφανή πληθωρισμό που καταγράφεται πλέον στη χώρα μας, εκτινάσσει στα ύψη το κόστος των ενοικίων, των λογαριασμών, των μετακινήσεων αλλά και των βασικών ειδών οδηγεί στην αδυναμία των εκπαιδευτικών να ανταπεξέλθουν ακόμα και στις βασικές ανάγκες των οικογενειών τους.
Συνάδελφοι νεοεισερχόμενοι στην εκπαίδευση λαμβάνουν μισθό μόλις 737€, μισθός κατώτερος ακόμα και από τον ιδιωτικό τομέα, που δεν αρκεί για την κάλυψη ούτε των παγίων εξόδων στέγασής τους. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, ιδιαίτερα νεοδιόριστοι/ες και αναπληρωτές/τριες, υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διατηρούν δύο σπίτια ή να ξοδεύουν τεράστια ποσά για την μετακίνησή τους. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί που καλύπτουν ωράριο σε πολλά σχολεία πληρώνουν χιλιάδες ευρώ ετησίως για καύσιμα, η τιμή των οποίων έχει πλέον εκτοξευθεί.
Με δεδομένες τις συνθήκες αυτές, το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ αποφάσισε την άμεση διεκδίκηση οικονομικών αιτημάτων, μεταξύ των οποίων:
1. Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών μέσω υπογραφής συλλογικών συμβάσεων.
2. Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17.
3. Άμεση αύξηση μισθών ίση –κατ’ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
4. Σταδιακή αποκατάσταση όλων των απωλειών σε μισθούς και συντάξεις που έφεραν τα μνημόνια.
5. Άρση των μισθολογικών ανισοτήτων με οικονομική ενίσχυση των νέων συναδέλφων.
6. Αύξηση των αποζημιώσεων για την κάλυψη των οδοιπορικών για εκπαιδευτικούς που μετακινούνται για να συμπληρώσουν το ωράριό τους ή να ανταποκριθούν σε άλλες υποχρεώσεις (επιτηρήσεις πανελλαδικών εξετάσεων, βαθμολογικά κέντρα κλπ).
Ακόμα πιο οξυμένα οικονομικά προβλήματα αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε τουριστικές περιοχές. Σε κάποια δημοφιλή τουριστικά νησιά είτε η προσφορά στέγης είναι μηδαμινή, είτε οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το ήμισυ του μηνιαίου μισθού τους. Η εξασφάλιση των στοιχειωδών συνθηκών για την αξιοπρεπή διαβίωση των εκπαιδευτικών πρέπει να αποτελεί αυτονόητη υποχρέωση του Υπουργείου Παιδείας. Με τα δεδομένα αυτά το 20ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ αποφάσισε:
«Τόσο το Υπουργείο Παιδείας όσο και οι τοπικές αρχές, οφείλουν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες που προβλέπονται άλλωστε στο άρθρο 32 του Ν.4483/2017 για τη στέγαση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να αρθεί το αδιέξοδο και να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί απερίσπαστοι/ες να επικεντρωθούν στο λειτούργημά τους. Να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν πολιτικές στέγασης των εκπαιδευτικών -αντίστοιχες με πολιτικές που υλοποιούνται για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων- ώστε σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που οριοθετούν τις ακραίες δυσκολίες εξεύρεσης αξιοπρεπούς στέγασης να στηριχτεί πραγματικά η αξιοπρέπεια του κόσμου της εκπαίδευσης. Να διαμορφωθούν πολιτικές ενίσχυσης για όσους/ες εκπαιδευτικούς καλούνται να μείνουν εκτός πρώτης κατοικίας με την καταβολή επιδόματος ενοικίου».
Ωστόσο, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν ικανοποιεί τα αυτονόητα αιτήματα του εκπαιδευτικού κλάδου αλλά το Υπουργείο Εσωτερικών, με ανακοίνωση - οδηγία προς τους Δήμους καταργεί το χρηματικό επίδομα στέγασης - σίτισης που δινόταν σε Δημοσίους υπαλλήλους, ανάμεσα στους οποίους και σε αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς, ορίζοντας ότι από δω και στο εξής το επίδομα αυτό θα πρέπει να παρέχεται μόνο σε είδος.
Να πάρει πίσω η κυβέρνηση την απαράδεκτη οδηγία για κατάργηση του χρηματικού επιδόματος στέγασης/σίτισης προς τους δημοσίους υπαλλήλους και να επεκταθεί το συγκεκριμένο επίδομα και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Να θεσμοθετηθεί πάγια έκπτωση σε εισιτήρια για όσους/ες μετακινούνται εκτός τόπου κατοικίας τους και όχι μόνο για την ανάληψη υπηρεσίας στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη