Καταγγελία για συνθήκες αδιαφάνειας στις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αλλά και για «μαγειρέματα» στα κενά, κάνει με ανακοίνωσή της η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα η ΕΛΜΕ υποστηρίζει ότι «ευθύνη για όλα αυτά, εκτός από τη Διεύθυνση, έχει και το «ΠΥΣΔΕ», με μέλη δοτά και διορισμένα. Από τα 4 τακτικά μέλη του «ΠΥΣΔΕ» τα τρία είναι από συμμετέχοντες στα ψηφοδέλτια της ΔΑΚΕ, η ίδια κατάσταση επικρατεί και με τα αναπληρωματικά μέλη! Κανείς τους δεν αισθάνθηκε την ευθιξία να παραιτηθεί, όπως επανειλημμένα τους κάλεσε η ΕΛΜΕ, ενώ σε δύο ανασυγκροτήσεις που έκαναν στο ΠΥΣΔΕ (1/8 και 2/9 η αντικατάσταση ενός τακτικού και ενός αναπληρωματικού μέλους ήταν και πάλι από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ!»
Η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η υποκρισία και τα ψεύδη του ΥΠΑΙΘ δεν έχουν τελειωμό! Σέρνει για πέμπτη φορά τους εκπαιδευτικούς στα δικαστήρια για να κηρύξει παράνομη την απεργία αποχή από τις νέες μορφές προώθησης της αξιολόγησης (μέντορες – συντονιστές), με το πρόσχημα ότι αυτές “βελτιώνουν το εκπαιδευτικό έργο”, ενώ αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλη την χώρα με αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές, παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων για τους εκπαιδευτικούς και μορφωτικών για μαθητές/τριες.
Στην ίδια γραμμή και η ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, όπως προέκυψε και στις παραστάσεις των ΕΛΜΕ (1/9, 15/9). Δεν αποδέχτηκε τα πάγια αιτήματα του κλάδου για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας. Αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία με τα κενά γα τις προσλήψεις των αναπληρωτών που η ίδια ζήτησε από το Υπουργείο να καλυφθούν στην Β΄ φάση,τα οποία θα επιβεβαιώσουν τις μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό. Αρνήθηκε να αποδεχτεί την πρόσθεση και κοινοποίηση της αιτιολόγησης για κάθε νέο κενό που προκύπτει (π.χ. άδεια, ασθένεια, επί πλέον τμήμα, από το σχολείο) , προκειμένου να μην υπάρχουν υπόνοιες για σκόπιμη απόκρυψη κενών. Δεν υλοποίησε τη δέσμευση για δημοσιοποίηση των κενών και αιτήσεις για όσους διατίθενται για συμπλήρωση ωραρίου, για νεοδιόριστους και αποσπασμένους. Ενώ αποδέχθηκε οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να είναι προσωρινές ώστε να μη προηγούνται των μονίμων, διατήρησε τη σειρά των τοποθετήσεων που επέβαλε το Υπουργείο με την οποία προηγούνται οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων από αυτές των αποσπασμένων, παραβιάζοντας μια διαδικασία που ίσχυε στις τοποθετήσεις στο παρελθόν και κατοχύρωνε την αρχαιότητα στις τοποθετήσεις.
Σύμφωνα με όσα κενά γενικής παιδείας δημοσίευσε η ΔΔΕ στην ιστοσελίδα της για τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών όλων των κατηγοριών (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές) και το χρονοδιάγραμμα των τελικών τοποθετήσεων (11/10) θα συνεχίσουν να υπάρχουν ακόμη 130 κενά! Τα κενά που ανακοίνωσε η Διεύθυνση και το νόθο ΠΥΣΔΕ σε όλες τις ειδικότητες είναι 568. Ήδη τοποθετήθηκαν 107 νεοδιόριστοι / σε διάθεση / μεταταγμένοι, έπονται 162 αποσπασμένοι και 169 αναπληρωτές της Α΄ φάσης προσλήψεων, σύνολο 438.
Αντίστοιχα με τα κενά ειδικής αγωγής: Στην παράλληλη στήριξη προσλήφθηκαν φέτος 65 αναπληρωτές, ενώ πέρσι ήταν 88 που και πάλι υπολείπονταν! ΟΙ 65 αναπληρωτές, κατά παράβαση της νομοθεσίας, στέλνονται σε πολλά σχολεία για να καλύψουν μερικώς των συνολικών ωρών κάθε μαθητή/τριας. Στα Τμήματα Ένταξης και στα Ειδικά Σχολεία τα κενά που ανάρτησε η Διεύθυνση στην ιστοσελίδα της συνολικά είναι 60 (30 Τ.Ε. και 30 Σ.Μ.Ε.Α.Ε.). Από αυτά έχουν καλυφθεί μόνο τα 34 (7 νεοδιόριστοι και σε διάθεση εκπαιδευτικοί, 8 αποσπασμένοι από Γενική Παιδεία, 19 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν στην Α΄ φάση). Κατά συνέπεια: παραμένουν 49 κενά (23 Παράλληλη / 26 Τ.Ε. – Σ.Μ.Ε.Α.Ε.)!
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και τα κενά στις εκπαιδευτικές δομές. Πέρσι προσλήφθηκαν 29 αναπληρωτές στις προσφυγικές δομές (Τ.Υ.-ΖΕΠ, ΔΥΕΠ), 45 στην Ενισχυτική διδασκαλία, 27 για τα ΕΠΑΛ/ΜΝΑΕ και ακόμη ωρομίσθιοι για ορισμένες ειδικότητες στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων.
Σχετικά με τις διαδικασίες των τοποθετήσεων όλων των κατηγοριών
• Υπεράριθμοι: Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» αυθαίρετα καθόρισαν 111 υπεράριθμους, χωρίς να ρωτηθούν τα σχολεία και οι συνάδελφοι. Αποτέλεσμα: μόνο 28 έκαναν αίτηση και 26 μετακινήθηκαν για φέτος σε άλλο σχολείο από αυτό της οργανικής τους θέσης.
• Προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων : Οι προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων (αρχικά 112) και αποσπασμένων (162) έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Έτσι, κάποιοι εκπαιδευτικοί είναι σε σχολεία χωρίς ωράριο, άλλοι βρέθηκαν σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ έχουν περισσότερα μόρια, βάζοντας τους το δίλημμα αν, μετά από ένα μήνα μαθημάτων, θα επιλέξουν αλλαγή σχολείου και θα αφήσουν τους μαθητές τους και τον προγραμματισμό τους. Κατά τα άλλα, κόπτονται για “προγραμματισμό και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου”!
• Νεοδιόριστοι, σε διάθεση, μεταταγμένοι: Η Διεύθυνση μπροστά στο αλαλούμ που κινδύνευε να οδηγηθεί με τις τοποθετήσεις, γιατί προηγήθηκαν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών από αυτές των μονίμων, αναγκάστηκε να αποδεχθεί την πρόταση που καταθέσαμε να θεωρηθούν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών προσωρινές και τα κενά να δοθούν για τις τοποθετήσεις των μονίμων. Με τη διαδικασία αυτή τοποθετήθηκαν ήδη 107 συνάδελφοι (νεοδιόριστοι, σε διάθεση, μεταταγμένοι). Η διαδικασία των ενστάσεων που καθόρισε η Διεύθυνση να γίνουν μέσα στο Σαββατοκύριακο (24 - 25/9) αποτελεί άλλη μια παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων.
• Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: Η Διεύθυνση και το νόθο ΠΥΣΔΕ τελικά δεν αποδέχθηκαν το αίτημα των ΕΛΜΕ για δημοσίευση όλων των κενών κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα πλεονάσματα ειδικοτήτων και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν μετά από αίτηση όλων όσων δεν συμπληρώνουν ωράριο. Αυτός ο τρόπος είναι ο μόνος που εξασφαλίζει ισοτιμία για όλους και δημιουργεί όρους για στοιχειώδη έλεγχο στις τοποθετήσεις. Αντίθετα, προχώρησαν σε 82 διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς αιτήσεις από όλους τους συναδέλφους. Με πλήρη αδιαφάνεια, χωρίς κανείς να γνωρίζει με ποια κριτήρια και με ποια σειρά πραγματοποιήθηκαν αυτές. Έτσι αφήνουν τους συναδέλφους έρμαια στις «εξυπηρετήσεις» μέσω διευθυντών και άλλων καλοθελητών ή τους οδηγούν μόνους τους να αναζητούν που υπάρχουν κενά και να κάνουν αιτήσεις αφού γνωρίζουν το βαρύ παρελθόν στις αδιαφανείς τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου.
• Αναπληρωτές: Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών έγιναν στο σκοτάδι και με διαβλητό τρόπο, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση και μόνο όσες ήταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα στην Α΄ φάση, ενώ τους ανακοινώθηκαν ηλεκτρονικά και στον κάθε έναν ξεχωριστά. Στις ειδικότητες γενικής παιδείας τους δόθηκαν συνολικά μόνο 169 κενά όταν το σύνολο των κενών ήταν 599. Στις ειδικότητες ειδικής αγωγής (Τμήματα Ένταξης – ΣΜΕΑΕ – Παράλληλη) τους δόθηκαν μόνο 84 κενά όταν τα κενά ήταν 148. Μείωσαν κατακόρυφα τις ώρες που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί και έστειλαν πολλούς συναδέλφους σε πολλά σχολεία με συμψηφισμό των κενών, αντί κάλυψης όλων των ωρών και όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη την ειδική στήριξη. Η εν κρυπτώ και αδιαφανής αυτή διαδικασία προκάλεσε νέα αναστάτωση σε ορισμένα σχολεία με κάποιους από τους μόνιμους και αναπληρωτές ίδιων ειδικοτήτων να περισσεύουν. Η Διεύθυνση αρνήθηκε να ξαναγίνουν οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών ειδικής αγωγής με δημοσιοποίηση όλων των κενών και με βάση τις αιτήσεις που θα κάνουν. Συνεχίζοντας, κάνει μετακινήσεις χωρίς κριτήρια, ενώ στη Β΄ φάση των τοποθετήσεων θα δημιουργηθούν νέες αδικίες, καθώς θα δοθούν κενά που θα μπορούσαν να διεκδικηθούν από τους αναπληρωτές της Α΄ φάσης και δεν τους ανακοινώθηκαν. Οι νέες τοποθετήσεις των αναπληρωτών γενικής παιδείας που θα ακολουθήσουν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων, θα πρέπει να γίνουν, όπως δεσμεύτηκε η Διεύθυνση, με κοινοποίηση όλων των κενών και για όλες τις ειδικότητες.
• Μέσα σε όλο αυτό το μπάχαλο στις τοποθετήσεις έρχεται να προστεθεί και η ανακοίνωση του υπουργείου που τροποποιεί εκ νέου τις συμβάσεις 563 αναπληρωτών που έχουν τοποθετηθεί κανονικά μέσω ΠΔΕ και τακτικού προϋπολογισμού στα σχολεία τους. Τις μετατρέπει σε προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ και υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς να εργαστούν μόνο σε Γυμνάσια για τα εργαστήρια δεξιοτήτων. Αυτό οδηγεί σε τεράστια αναστάτωση στις αναθέσεις μαθημάτων(χάνεται το νόημα της 1ης ανάθεσης των εργαστηρίων δεξιοτήτων που είχαν κάποιες ειδικότητες), στις συμπληρώσεις ωραρίου των μόνιμων εκπαιδευτικών αλλά και εργασιακή περιπλάνηση των αναπληρωτών που θα οδηγηθούν να εργάζονται σε πολλά σχολεία προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριο τους. Επίσης θα καταστρατηγηθούν οι πίνακες αφού αυτοί οι αναπληρωτές θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε απομακρυσμένα γυμνάσια ενώ οι συνάδελφοι τους που θα προσληφθούν στη β΄ φάση μπορεί να τοποθετηθούν σε Λύκεια ή ΕΠΑΛ μέσα στην πόλη. Ούτε λόγος φυσικά για την αναστάτωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα σχολεία και για τα κενά που θα δημιουργηθούν ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Το υπουργείο αντί να ανακαλύπτει κονδύλια μέσω ΕΣΠΑ για την υλοποίηση των ευρωπαϊκών οδηγιών για ενίσχυση των δεξιοτήτων σε βάρος της στέρεης επιστημονικής γνώσης μέσα στο δημόσιο σχολείο, καλό θα ήταν να μεριμνήσει για δαπάνες για προσλήψεις μονίμων και για τη θέρμανση των σχολείων.
Διοίκηση, νόθο ΠΥΣΔΕ και ΔΑΚΕ πρωταγωνιστές των αυθαιρεσιών στις τοποθετήσεις
Ευθύνη για όλα τα παραπάνω εκτός από τη Διεύθυνση, έχει και το «ΠΥΣΔΕ», με μέλη δοτά και διορισμένα. Από τα 4 τακτικά μέλη του «ΠΥΣΔΕ» τα τρία είναι από συμμετέχοντες στα ψηφοδέλτια της ΔΑΚΕ, η ίδια κατάσταση επικρατεί και με τα αναπληρωματικά μέλη! Κανείς τους δεν αισθάνθηκε την ευθιξία να παραιτηθεί, όπως επανειλημμένα τους κάλεσε η ΕΛΜΕ, ενώ σε δύο ανασυγκροτήσεις που έκαναν στο ΠΥΣΔΕ (1/8 και 2/9 η αντικατάσταση ενός τακτικού και ενός αναπληρωματικού μέλους ήταν και πάλι από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ!
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Όλες οι τοποθετήσεις (νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές) με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας (δημοσιοποίηση όλων των κενών - αίτηση – μόρια – δικαίωμα ενστάσεων).
Στους αναπληρωτές να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων και με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.
Στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής να δοθεί το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης με αίτηση των συναδέλφων πριν τη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.
Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
Να εγκριθούν όλα τα νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών (ΕΒΠ και ΕΕΠ).
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
Μέτρα στήριξης της διαβίωσης συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο τους.
Να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια.
Να παρθούν μέτρα προστασίας στα σχολεία (15 μαθητές – καθαριότητα – Δωρεάν τεστ, κ.ά).
Οι ΕΛΜΕ να προωθήσουν με συντονισμό των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τις διεκδικήσεις του κλάδου με πολύμορφες κινητοποιήσεις (ενημερώσεις, συναντήσεις, δημιουργία επιτροπών, παραστάσεις, διαμαρτυρίες, κ.ά.). Στα πλαίσια αυτά να οργανώσουν οι ΕΛΜΕ παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση την Τρίτη 11/10 και να γίνει σύσκεψη νεοδιόριστων και αναπληρωτών. Οι ΕΛΜΕ σε συνεννόηση και συντονισμό να οργανώσουν την παράσταση διαμαρτυρίας και να καθορίσουν τη σύσκεψη, καθώς και τα μέτρα για την επιτυχία της δράσης και της πρωτοβουλίας των ΕΛΜΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη