Ποιος τους αξιολογητές θα αξιολογήσει;
ΔΟΕ: Ο αυταρχισμός και ο διοικητισμός δεν έχουν θέση στα σχολεία. Υπερασπιζόμαστε τη δημοκρατική λειτουργία τους με σεβασμό από όλους στις συλλογικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τα ενιαία κείμενα

Κρούσματα σοβαρών πιέσεων και περιπτώσεις που δεν γίνεται σεβαστή η απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων να επιλέξουν να αναρτηθούν τα ενιαία κείμενα στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. στη διαδικασία της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας αναφέρονται τις τελευταίες ημέρες, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΔΟΕ.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία τονίζει ότι «πρόκειται για ολοφάνερη προσπάθεια εκφοβισμού των συναδέλφων! Είναι, όμως, σαφές με βάση το νομοθετικό πλαίσιο πως οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων είναι δεσμευτικές για όλους και υλοποιούνται με ευθύνη του διευθυντή.»

Με αφορμή αυτά, η ΔΟΕ ξεκαθαρίζει ότι στηρίζει όλους τους συναδέλφους, με την όποια ιδιότητά τους, να σεβαστούν απόλυτα τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων, ενώ καλεί τα στελέχη της εκπαίδευσης να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να υπερασπιστούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς το δημόσιο σχολείο.

Ολη η ανακοίνωση της ΔΟΕ

Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να δίνουν καθημερινά τη μάχη της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και να αγωνίζονται ώστε να αποτραπεί η επιχειρούμενη κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων των νόμων 4692/20 και 4823/21.

Κυβέρνηση και υπουργείο παιδείας για μια ακόμη φορά στέκονται απέναντι στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών επιλέγοντας το δρόμο της επιβολής και του αυταρχισμού με την αξιοποίηση δικαστικών προσφυγών, συκοφαντιών αλλά και άσκηση συνεχούς πίεσης, επιχειρώντας να καλλιεργήσουν κλίμα φόβου και τρομοκρατίας στα σχολεία.

Οι τοποθετήσεις του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Κόπτση κατά τη διάρκεια των διαδικτυακών συναντήσεων στις 17 και 18/10 με όσες/ους προΐστανται στις σχολικές μονάδες στόχο είχαν όχι να πείσουν για την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας που προβλέπεται για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, αλλά να δώσουν κατευθύνσεις για την επιβολή της, απειλώντας όσους συλλόγους διδασκόντων δεν τις ακολουθήσουν. Τα υποτιμητικά σχόλια για τα συνδικάτα και τους εκπαιδευτικούς που επιλέγουν τα ενιαία κείμενα στόχο είχαν να οριοθετήσουν τη στάση των διευθυντών/ντριών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων απέναντι στις σχετικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων.

Τις τελευταίες ημέρες, έχουν αναφερθεί κρούσματα σοβαρών πιέσεων και περιπτώσεις που δεν γίνεται σεβαστή η απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων να επιλέξουν να αναρτηθούν τα ενιαία κείμενα στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. στη διαδικασία της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

Πρόκειται για ολοφάνερη προσπάθεια εκφοβισμού των συναδέλφων! Είναι, όμως, σαφές με βάση το νομοθετικό πλαίσιο πως οι αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων είναι δεσμευτικές για όλους και υλοποιούνται με ευθύνη του διευθυντή.

Ακόμα και το νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης αναφέρει ρητά (Ν.4692/2020, 4823/2021 και Υ.Α. 108906/10-09-2021) ότι η γενική εκτίμηση του έργου και των λειτουργιών της σχολικής μονάδας του προηγούμενου έτους που αποτελεί τη βάση της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης και ο συλλογικός προγραμματισμός είναι έργο του Συλλόγου Διδασκόντων κάθε σχολικής μονάδας. Συνεπώς και οι διευθυντές δεν έχουν καμιά αρμοδιότητα για τον έλεγχο του περιεχομένου των κειμένων που ανεβαίνουν στις πλατφόρμες του ΙΕΠ και αποτελούν απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Υποχρεούνται μόνο να διασφαλίσουν ότι τα κείμενα (και μόνο αυτά) που αποφασίζουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων, των οποίων αποτελούν αναπόσπαστα μέλη, αναρτώνται εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.

Στηρίζουμε πλήρως, με όλους τους τρόπους, τις αγωνιστικές αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων απέναντι σε πιέσεις, απειλές κι εκβιασμούς από τον διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης.

Δηλώνουμε ότι θα υπερασπίσουμε τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και τον συλλογικό αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην Αξιολόγηση των νόμων 4692/20 και 4823/21. .

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, με την όποια ιδιότητά τους, να σεβαστούν απόλυτα τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων.

Καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να υπερασπιστούν μαζί με τους εκπαιδευτικούς το δημόσιο σχολείο.

Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών να καταγγέλλουν, τυχόν, φαινόμενα αυταρχισμού. Η Δ.Ο.Ε. θα αξιοποιήσει όλα τα μέσα για να τα αντιμετωπίσει και να υπερασπίσει τη δημοκρατική λειτουργία των σχολείων.

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες