Αίτημα για την μείωση του απαιτούμενου χρόνου παραμονής στον τόπο πρώτου διορισμού των εκπαιδευτικών, από δύο χρόνια σε ένα, ζητά μέσω επιστολής που απέστειλε και δημοσιεύει το alfavita.gr, Ομάδα Νεοδιόριστων εκπαιδευτικών 2022.
Παρά την υλοποίηση των διορισμών, οι οποίοι αποτελούσαν πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι πολλά: «Μετά λύπης, διαπιστώνεται, πως αρκετοί συνάδελφοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα. Ο φετινός χειμώνας για τους περισσότερους νεοδιόριστους θα αποτελέσει μια μεγάλη πρόκληση, ενώ η ενεργειακή κρίση αποτελεί συγχρόνως απειλή για τη διεκπεραίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για να επιτευχθούν κατά κανόνα μακροπρόθεσμοι/ ποιοτικοί στόχοι, πρέπει πρώτα απαραιτήτως να διασφαλιστεί ότι οι οικονομικοί πόροι των συναδέλφων εκπαιδευτικών επαρκούν για τις καθημερινές βασικές συνθήκες διαβίωσης, προκειμένου να επιτελέσουν με συνέπεια το έργο τους, κάτι που σημαίνει πρακτικά, πληρωμή ενοικίου, θέρμανση, χρήματα μετακινήσεων» τονίζουν, υπογραμμίζοντας πως ο εκπαιδευτικός κλάδος είναι ο μοναδικός που το δυναμικό του διορίζεται χιλιόμετρα μακριά από τη μόνιμη κατοικία και η επιστροφή τους αποτελεί ένα ζήτημα που ολοένα και μεγεθύνεται.
Σε αυτό το πλαίσιο, και μετά την επικύρωση του νόμου Ν. 4589/19 και Ν. 4722/20 που προβλέπει τη διετή παραμονή κατά τη δόκιμη περίοδο υπηρέτησης της οργανικής στον τόπο διορισμού, οι εκπαιδευτικοί έρχονται σε δυσμενή θέση, με τα έξοδα των μετακομίσεων, τη δημιουργία νέου νοικοκυριού και τους πάγιους λογαριασμούς, μέχρι να τους παραχωρηθεί το δικαίωμα για μετάθεση μετά το δεύτερο έτος.
«Εξοστρακίζεται κάθε δυνατότητα μεταβολής ακόμα και στις περιπτώσεις των κατ ’εξαίρεση περιπτώσεων, γεγονός που επηρεάζει τις εργασιακές μεταβολές συζύγων εκπαιδευτικών που λειτουργούν σε άλλα υπουργεία», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Στην αναφορά του, ο Σύλλογος Νεοδιόριστων εκπαιδευτικών 2022, ζητά να κατοχυρωθεί το δικαίωμα απόσπασης όλων των κατ’ εξαίρεση αποσπάσεων από τον πρώτο χρόνο υπηρέτησης της οργανικής, όπως για παράδειγμα περιπτώσεις συζύγων ένστολων, στρατιωτικών, όλων των Ατόμων με Αναπηρία-ΑμεΑ κλπ, αλλά και το δικαίωμα μετάθεσης/αμοιβαίας στον ένα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής.
Αναλυτικά η επιστολή της Ομάδας Νεοδιόριστων Εκπαιδευτικών 2022
Θέμα: «Μείωση οργανικής-δικαίωμα απόσπασης/μετάθεσης»
Πρόσφατα, υλοποιήθηκε ένα από τα διαχρονικά αιτήματα που έθετε εκ του μακρόθεν, κάθε νόμιμη πανελλήνια εκπαιδευτική ομοσπονδία, ή σύλλογος, που εκπροσωπεί χιλιάδες εκπαιδευτικούς συναδέλφους, αναφορικά με τη μονιμοποίηση, και την άρση του επί δεκαετίες εγκλωβισμού τους σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, και σε τόπους υπηρέτησης ως επί το πλείστον, μακριά από την περιοχή της μόνιμης κατοικίας, με ότι αυτό συνεπάγεται σε υγειονομικό, οικογενειακό και οικονομικό επίπεδο. Στη βάση αυτής της πραγματικότητας, η μονιμοποίηση των 8.487 συναδέλφων εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων γενικής εκπαίδευσης, όπως επίσης και της ΕΑΕ, ΕΕΠ και ΕΒΠ αποτέλεσε ενθαρρυντικό βήμα για την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο Δημόσιο σχολείο, όπως επίσης και ελπίδα για επαναπροσδιορισμό και επανένταξη της ζωής των ίδιων και των οικογενειών τους σε μία κανονικότητα, η οποία ωστόσο όπως διαπιστώνεται επι του πρακτέου, παρουσιάζει αρκετές παθογένειες.
Αν και οι ηγεσίες των δύο αρμόδιων υπουργείων έπραξαν το αυτονόητο με τη συγκεκριμένη απόφαση υλοποίησης διορισμών, μετριάζοντας εν μέρει το αίσθημα άγχους περι του φόβου της εργασιακής αβεβαιότητας, και τη δικαίωση των πολυετών μετακινήσεων υπηρέτησης των συναδέλφων ανά νομό, δεν συμπεριέλαβαν το γεγονός, ότι ο κλάδος των εκπαιδευτικών αποτελεί το μοναδικό κλάδο σε όλο το δημόσιο που το δυναμικό του διορίζεται χιλιομετρικά μακριά από τη μόνιμη κατοικία, χωρίς καμία σχεδόν προοπτική να βρεθεί πάλι κοντά στο σπίτι του. Ζήτημα το οποίο μεγεθύνεται ακόμα περισσότερο, έπειτα από την επικύρωση του νόμου Ν. 4589/19 και Ν. 4722/20 που προβλέπει τη διετή παραμονή κατά τη δόκιμη περίοδο υπηρέτησης της οργανικής στον τόπο διορισμού, εξοστρακίζοντας κάθε δυνατότητα μεταβολής ακόμα και στις περιπτώσεις των κατ ’εξαίρεση περιπτώσεων, γεγονός που επηρεάζει τις εργασιακές μεταβολές συζύγων εκπαιδευτικών που λειτουργούν σε άλλα υπουργεία.
Αξίζει εδώ να τονιστεί, πως ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός σήμερα, καλείται να διαχειριστεί μία εργασιακή δυστοπία, καθώς οι μονιμοποιήσεις τυγχάνουν σε μία περίοδο που η ελληνική κοινωνία αντιμετωπίζει συρροή μίας σειράς σοβαρών κρίσεων, οικονομικών, υγειονομικών, επισιτιστικών, ενεργειακών. Μετά λύπης, διαπιστώνεται, πως αρκετοί συνάδελφοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο δυσβάσταχτο έξοδο των μετακομίσεων, της δημιουργίας νέου νοικοκυριού, και στους πάγιους λογαριασμούς. Ο φετινός χειμώνας για τους περισσότερους νεοδιόριστους θα αποτελέσει μια μεγάλη πρόκληση, ενώ η ενεργειακή κρίση αποτελεί συγχρόνως απειλή για τη διεκπεραίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Για να επιτευχθούν κατά κανόνα μακροπρόθεσμοι/ ποιοτικοί στόχοι, πρέπει πρώτα απαραιτήτως να διασφαλιστεί ότι οι οικονομικοί πόροι των συναδέλφων εκπαιδευτικών επαρκούν για τις καθημερινές βασικές συνθήκες διαβίωσης, προκειμένου να επιτελέσουν με συνέπεια το έργο τους, κάτι που σημαίνει πρακτικά, πληρωμή ενοικίου, θέρμανση, χρήματα μετακινήσεων.
Συμμεριζόμενοι ωστόσο, την παρούσα οικονομική κατάσταση, προτείνουμε ένα ανέξοδο πλάνο το οποίο μπορεί να βοηθήσει όσους συναδέλφους υπηρετούν αυτή τη στιγμή σε περιοχές μακριά από τον τόπο κατοικίας, που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά, όπως επίσης και συναδέλφους που για λόγους υγείας δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην αγωγή τους, καθώς το ποσοστό αναπηρίας δεν απηχεί στις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τη σχετική εγκύκλιο (άνω του 75%). Με βάση άλλωστε τα διαθέσιμα στοιχεία που υπάρχουν, αλλά και τις νέες συνταξιοδοτήσεις που επίκεινται από την αρχή του νέου χρόνου, στο μεγαλύτερο μέρος των σχολικών μονάδων, σε ολόκληρη την επικράτεια υπάρχουν διαθέσιμα οργανικά κενά, και θα προκύψουν νέα για όλες τις ειδικότητες α/βάθμιας και β/βάθμιας εκπαίδευσης, και ως εκ τούτου η μείωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής στη θέση τοποθέτησης από δύο σχολικά έτη σε ένα θα αποτελέσει μία δίκαιη απόφαση για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς και πράξη ανακούφισης για τις οικογένειες τους σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Συγκεκριμένα προτείνουμε:
α) Επαναφορά του νόμου περί υπηρέτησης της οργανικής από δύο έτη σήμερα, σε ένα έτος.
β) Δικαίωμα απόσπασης όλων των κατ’ εξαίρεση αποσπάσεων από τον πρώτο χρόνο υπηρέτησης της οργανικής (π.χ., περιπτώσεις συζύγων ένστολων, στρατιωτικών, όλων των Ατόμων με Αναπηρία-ΑμεΑ κλπ.).
γ) Δικαίωμα μετάθεσης/αμοιβαίας στον ένα χρόνο υπηρέτησης της οργανικής.
Παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη τις προτάσεις μας, αλλά και τις αγωνίες χιλιάδων συναδέλφων που μετά από χρόνια αδιοριστίας, διορίζονται, ενώ καλούνται ταυτόχρονα να αντιμετωπίσουν εκ νέου τις μετακινήσεις ανά νομό. Ευελπιστούμε σε ένα γόνιμο διάλογο, και αναμένουμε κάλεσμα σας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη