Η 14η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Σακχαρώδη Διαβήτη σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης σήμερα για τον διαβήτη, την ασθένεια που μαστίζει τα τελευταία χρόνια την ανθρωπότητα και δη τον δυτικό κόσμο.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία στη χώρα μας νοσούν περισσότεροι από 1 εκατομμύριο άτομα , ενώ το 50% των ασθενών δεν γνωρίζουν ότι πάσχουν από διαβήτη. Κι ενώ η ιατρική κάνει αλματώδη πρόοδο τόσο στην πρόληψη όσο και στη θεραπεία του διαβήτη και ενώ τα ποσοστά σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς αυξάνονται, τα δικαιώματα των διαβητικών και η υποστήριξή τους στην εκπαίδευση το 2022, ουδόλως έχουν εξελιχθεί.
Όμως, όπως διαπιστώνει ο σύλλογος Σεφέρης:
Ως προς τους εκπαιδευτικούς με ινσουλινοεξαρτώμενο Διαβήτη Τύπου 1, δεν υπάρχει καμία αναγνώριση του ποσοστού 50% αναπηρίας (ΚΕΠΑ) από την υπηρεσία , καθώς δεν τους παρέχει ούτε μείωση διδακτικού ωραρίου , ούτε απαλλαγή από καθήκοντα όπως εφημερίες , ολοήμερο κλπ, ενώ εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων μετακινούνται ακόμη και σε 4 σχολεία! Οι νηπιαγωγοί πάσχοντες που ήδη το ωράριο και οι συνθήκες έχουν χειροτερέψει σε σχέση με το παρελθόν και υπερβαίνουν τα όρια εξουθένωσης , δεν έχουν την παραμικρή ελάφρυνση στο ημερήσιο εργασιακό ωράριο.
Ως προς τους διαβητικούς μαθητές και τους γονείς του το εκπαιδευτικό σύστημα χρόνια τώρα τους αντιμετωπίζει ως ένα αθέατο κόσμο, που η προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον μοιάζει να έχει μετατεθεί μόνο στην ατομική ευθύνη του μαθητή και του γονέα. Οι δομές ψυχολογικής υποστήριξης ενός μαθητή ή εφήβου που πρωτοεμφανίζει διαβήτη πρέπει να αναζητηθούν σε κάποια δημόσια νοσοκομεία και σε άλλους φορείς, που μεταφράζεται σε ταλαιπωρία μαθητών και γονέων να αναζητήσουν τον τρόπο, τις ώρες , τη σειρά αναμονής για να ενταχθούν σε αυτές.
Η αυτονόητη τοποθέτηση σχολικού νοσηλευτή για διαβητικούς μαθητές περνά από τη γραφειοκρατική «τιμωρία» των ΕΣΠΑ, αφού μπορεί για μια λέξη να απορριφθεί η αίτηση.
Όπως τονίζει ο Σύλλογός «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» το προηγούμενο καλοκαίρι ανέδειξε περιστατικά όπου αιτήσεις απορρίφθηκαν λόγω «λαθεμένων» φράσεων στις ιατρικές γνωματεύσεις, δείχνοντας εκτός από την υποστελέχωση και την ανύπαρκτη ευαισθητοποίηση που διαθέτουν τα αρμόδια υπουργεία και οι υπηρεσίες για να έχουν οι μαθητές αυτοί την αξιοπρέπειά τους στη σχολική τους καθημερινότητα.
Αλλά ακόμη κι αν εγκριθούν οι αιτήσεις αυτές πολλά παιδιά μένουν ακάλυπτα λόγω υποχρηματοδότησης, λόγω ανύπαρκτων οικονομικών πόρων (λιγοστός ο κρατικός προϋπολογισμός και τα ΕΣΠΑ!!), ενώ τους προτείνεται μάλιστα αδιάντροπα να μετακινηθούν σε άλλη σχολική μονάδα, αδιαφορώντας για τον ψυχισμό τους, που έχει άμεση σχέση με τη ρύθμιση του διαβήτη . Σε όλα αυτά θα προσθέσουμε και την απαράδεκτη ρύθμιση επιλογής Παράλληλης Στήριξης ή Σχολικού Νοσηλευτή, ακόμη και αν συντρέχουν λόγοι, που ο μαθητής χρειάζεται και τις δύο μορφές στήριξης.
Παρόλο που η ιατρική επιστήμη και οι νέες τεχνολογίες έχουν φέρει επαναστατικά ευρήματα για τα αναλώσιμα των διαβητικών, εξακολουθούν να αφορούν τους λίγους, που έχουν τη δυνατότητα να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη . Ας μην ξεχνάμε ότι με μεγάλο αγώνα Συλλόγων Διαβητικών, Φορέων και Σωματείων το καλοκαίρι πάρθηκε πίσω μια κατάπτυστη απόπειρα υποχρηματοδότησης των αναλώσιμων των διαβητικών, που θα οδηγούσε πολλές οικογένειες παιδιών σε οικονομική εξαθλίωση. Και όλα τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν στις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές και προσωπικό, στις τεράστιες αναμονές για αναγκαίες εξετάσεις και θεραπείες, στις «υποχρεωτικές» παραπομπές στα ιδιωτικά νοσοκομεία, στις πανάκριβες πληρωμές από τους εργαζόμενους άμεσες και έμμεσες, για όλα.
Απαιτούμε:
- Να εγκρίνονται όλες οι αιτήσεις για σχολικούς νοσηλευτές, εφόσον υπάρχουν τα απαραίτητα έγγραφα από τα νοσοκομεία και τους γιατρούς. Να γίνονται οι αναγκαίες προσλήψεις σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες. Κατάργηση κάθε γραφειοκρατικού εμποδίου σε ό,τι αφορά την παράλληλη στήριξη και τις ευπαθείς ομάδες μαθητών.
- Παροχές και διευκολύνσεις στο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες με ποσοστό αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ ώστε να εργάζονται με όρους αξιοπρέπειας στα σχολεία .
- Να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολική μονάδα που θα συνδέεται με ένα πλήρως στελεχωμένο και αναβαθμισμένο Πρωτοβάθμιο Σύστημα Υγείας.
- Σχολικοί ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε κάθε σχολική μονάδα και δημόσιες δομές για τη στήριξη των ευπαθών μαθητών και των οικογενειών τους.
- Να απορριφθεί το νομοσχέδιο για τη Δευτεροβάθμια περίθαλψη που οδηγεί ξεκάθαρα στην κατεύθυνση της υποβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας, της παραπέρα ενίσχυσης της εμπορευματοποίησης της δημόσιας υγείας και της γιγάντωσης του ιδιωτικού τομέα υγείας. Να απορριφθεί διότι βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις αυξημένες ανάγκες των εργαζομένων για σύγχρονες υπηρεσίες υγείας, που θα αξιοποιούν τις επιστημονικές και τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής μας για να ζούμε περισσότερο και καλύτερα.
Ο Σύλλογός μας «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» είναι στο πλευρό μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών που πάσχουν με διαβήτη , μαζί με τις πάγιες διεκδικήσεις για όλες τις ευπαθείς ομάδες. Καλούμε τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων να ενημερώσουν όσους γονείς αντιμετωπίζουν προβλήματα για να επικοινωνήσουν και να συντονίσουμε τη δράση μας.
Δυναμώνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Υγεία για όλους, για μόνιμες προσλήψεις υγειονομικών σε ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σύστημα υγείας, για κατάργηση των πληρωμών στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, για αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό στην υγεία, για κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη