Αξιολόγηση: Η αντίσταση των εκπαιδευτικών αναγκάζει το ΥΠΑΙΘ σε παρατάσεις
Αξιολόγηση: Τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ και η απροθυμία των εκπαιδευτικών ανάγκασαν το Υπουργείο να ανοίξει εκ νέου, από σήμερα και μέχρι τις 24 Νοεμβρίου, την πλατφόρμα του Συλλογικου Προγραμματισμού

Νέο επεισόδιο στον «πόλεμο» του Υπουργείου Παιδείας με τους εκπαιδευτικούς για την αξιολόγηση ξεκίνησε χθες, με την απόφαση του κ.Αλ.Κόπτση να ανοίξει εκ νέου, από σήμερα μέχρι τις 24 Νοεμβρίου, την πλατφόρμα του ΙΕΠ για την κατάθεση του Συλλογικού Προγραμματισμού των σχολικών μονάδων.

Η πρόφαση είναι αστεία: «Κατόπιν αιτημάτων», ενεργοποιείται η πλατφόρμα του ΙΕΠ για τον Συλλογικό Προγραμματισμό από την Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022 έως και την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας σε σχολεία τα οποία για έκτακτους λόγους δεν μπόρεσαν να την πραγματοποιήσουν.

Η πραγματικότητα βέβαια είναι τελείως διαφορετική, αφού το Υπουργείο Παιδείας είδε για μια ακόμα φορά ότι η πλατφόρμα γέμισε με τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ ενώ τα σχολεία που ανήρτησαν ξεχωριστά κείμενα τελικά δεν ήταν όσα υπολόγιζαν. Πόσα ήταν δεν το ξέρουμε, προσώρας το κρύβουν. Ετσι με την πρόφαση «κατόπιν αιτημάτων», η αποτυχία βαφτίστηκε ευαισθησία και η πλατφόρμα που έπρεπε να είχε κλείσει από τις 20 Οκτωβρίου ανοίγει πάλι από σήμερα, μήπως και πειστεί κάποιο σχολείο ακόμα να καταθέσει κείμενο, ή ακόμα να πιεστούν Διευθυντές να αλλάξουν τα ενιαία κείμενα.

Δεν είναι η πρώτη φορά

Ανάλογη εγκύκλιο είχε εκδώσει ο κ.Κόπτσης και πέρυσι τέτοια εποχή, με την οποία είχε επίσης δώσει παράταση στους  συντονιστές εκπαιδευτικούς των Ομάδων Δράσης  να συμπληρώσουν το Α΄ μέρος της Φόρμας Αποτύπωσης του Σχεδίου Δράσης («Σχεδιασμός της Δράσης») μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2022 αντί του προβλεπόμενου, τότε,  τέλους Δεκεμβρίου. Μάλιστα η αρχική προθεσμία για την ηλεκτρονική υποβολή της συνοπτικής έκθεσης αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του συλλογικού προγραμματισμού στην πλατφόρμα του ΙΕΠ το 2021, ήταν για τις 12 ΝοεμβρίουΜε τέτοιες συνεχείς μεθοδεύσεις που «ξεχειλώνουν» τις ίδιες του τις αποφάσεις, το Υπουργείο προσπαθεί να επιτύχει τους σκοπούς του.

Για όσα σχολεία πάντως έχουν ήδη υποβάλει τον Συλλογικό Προγραμματισμό, έχει ενεργοποιηθεί η Φόρμα Σχεδίου Δράσης, το πρώτο μέρος της οποίας θα πρέπει να υποβληθεί από τους Συντονιστές μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου. Αν δεν παρει κι αυτό παράταση.

Υπενθυμίζεται, ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες της εσωτερικής αξιολόγησης, προέβλεπε τις εξής ημερομηνίες:

χρονοδιαγραμμα αξιολογησης

Μάχη και για την επιμόρφωση για Μέντορες-Συντονιστές

Σε όλα αυτα έρχεται να προστεθεί και η νέα «μάχη» για τους Μέντορες και Συντονιστές, με αφορμή τις επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις με Διευθυντές/ντριες, Προϊσταμένους/νες δημόσιων και ιδιωτικών σχολικών μονάδων Π.Ε. και Δ.Ε., Μέντορες, Ενδοσχολικούς Συντονιστές & Υπεύθυνους Εκπαιδευτικών Ομίλωνθα διεξαχθούν την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022 και την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022. 

Η ΔΟΕ ανακοίνωσε χθες σχετικά ότι η απεργία αποχή που επαναπροκήρυξε το Δ.Σ. της στις 10/10/2022 βρίσκεται σε ισχύ και καλύπτει πλήρως τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους ώστε να μη συμμετάσχουν: «Δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα έχουν υπογράψει δήλωση συμμετοχής στην Απεργία Αποχή από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές, σε πολλές περιπτώσεις καθολικά οι εκπαιδευτικοί των σχολικών μονάδων. Καλούμε όλες και όλους να συνεχίσουμε μαχητικά, αποφασιστικά, μαζικά τον αγώνα ενάντια στην υποβάθμιση του παιδαγωγικού μας έργου, την απαξίωση των συλλόγων διδασκόντων, την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.Συνεχίζουμε τον αγώνα», τόνισε η Διδασκαλική Ομοσπονδία.

Εν αναμονή των εκλογών αλλά και της αδιαλλαξίας Κεραμέως, φαίνεται πως ο «πόλεμος» της αξιολόγησης θα συνεχιστεί και στις αρχές του 2023.

Ποιες είναι οι διαδικασίες του Συλλογικού Προγραμματισμού

(Ηταν μέχρι 20 Οκτωβρίου 2022, τώρα πήγε 24 Νοεμβρίου 2022: Συλλογικός Προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας)

Η σύνδεση στην πλατφόρμα του ΙΕΠ (https://sch-eval.iep.edu.gr/) πραγματοποιείται με τους κωδικούς του σχολείου στο Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο (ΠΣΔ). Υπενθυμίζεται ότι για τις σχολικές μονάδες που υπέβαλαν τον Συλλογικό Προγραμματισμό έχει ενεργοποιηθεί η Φόρμα Σχεδίου Δράσης.

Το Α΄ μέρος της Φόρμας (Σχεδιασμός της δράσης) θα πρέπει να υποβληθεί από τους Συντονιστές εκπαιδευτικούς των Ομάδων μέχρι 10 Δεκεμβρίου 2022, σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 119336/ΓΔ4/29-09-2022 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: «Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής του Συλλογικού προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης του έργου των σχολικών μονάδων για το σχολικό 2022-2023».

Ο ετήσιος συλλογικός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, περιλαμβάνει τον καθορισμό εκπαιδευτικών στόχων και τον σχεδιασμό αντίστοιχων συλλογικών δράσεων για την πρόληψη, παρακολούθηση και αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού της έργου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων θέτει στόχους και συγκροτεί ομάδες εκπαιδευτικών που καταρτίζουν Σχέδια Δράσης για την υλοποίηση των στόχων αυτών. Ο ετήσιος συλλογικός προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου καταχωρίζεται από κάθε σχολική μονάδα στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του ΙΕΠ στο διάστημα 1-20 Οκτωβρίου κάθε έτους. Εφέτος, όπως προαναφέρθηκε, η προθεσμία παρατάθηκε και η σχετική πλατφόρμα ανοίγει πάλι σήμερα και θα μείνει ανοικτή μέχρι 24 Νοεμβρίου.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων:

✓ μελετά την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης εστιάζοντας στις διαπιστωμένες αδυναμίες, όπως έχουν καταγραφεί 

✓ επιλέγει συγκεκριμένους στόχους βελτίωσης, που έχουν προτεραιότητα για το σχολείο και είναι εφικτό να επιτευχθούν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

✓ αποφασίζει τα Σχέδια Δράσης που θα υλοποιήσουν για την επίτευξη των στόχων αυτών

✓ συγκροτεί αντίστοιχες Ομάδες Δράσης, με βάση τη δήλωση ενδιαφέροντος από τους εκπαιδευτικούς, λαμβάνοντας υπόψη την εξειδίκευσή τους, την εμπειρία τους, τα ενδιαφέροντά τους αλλά και τη δυνατότητα συνεργασίας τους (π.χ. ημέρες και ώρες εργασίας στο σχολείο)

✓ ορίζει Συντονιστή/-ίστρια για κάθε Ομάδα

✓ εγκρίνει τους Τίτλους Σχεδίων Δράσης Εφόσον, κατά τη διάρκεια συγκεκριμένου σχολικού έτους ο σύλλογος διδασκόντων δεν συγκληθεί ή δεν συνεδριάσει ή για οποιονδήποτε λόγο δεν προβεί εν γένει στις ενέργειες της αρμοδιότητάς του, όπως αυτές καθορίζονται στα άρθρα 47 και 47Α του ν. 4547/2018 (Α’ 102), αμέσως μετά την παρέλευση δεκαημέρου από τη λήξη των προθεσμιών που ορίζονται στα άρθρα αυτά και χωρίς υπαίτια βραδύτητα, στην περίπτωση που δεν προβλέπονται προθεσμίες, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας προβαίνει, όσον αφορά στο σχολικό αυτό έτος, σε όσες από τις ενέργειες της αρμοδιότητας του συλλόγου διδασκόντων εξακολουθούν να παραλείπονται από τον σύλλογο, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, εφαρμόζοντας κατά τα λοιπά αναλόγως τα ως άνω άρθρα (Υ.Α. 108906/ΓΔ4Ε/10-09- 2021, άρθρ. 10)

Οι στόχοι και οι τίτλοι των Σχεδίων Δράσης καταχωρούνται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ και αποτελούν τον Συλλογικό Προγραμματισμό της σχολικής μονάδας, ο οποίος αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Διευκρινίσεις

❖ Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει συμμετοχή σε μία τουλάχιστον Ομάδα Δράσης, με βάση τις ανάγκες, τις προτεραιότητες και τους στόχους της σχολικής μονάδας, καθώς και τα δικά του/της ενδιαφέροντα.

❖ Κάθε ομάδα δράσης αποτελείται από 2-5 εκπαιδευτικούς. Ο αριθμός των Ομάδων Δράσεων, άρα και των Σχεδίων Δράσης, εξαρτάται, επομένως, από τον αριθμό των εκπ/κών του σχολείου.

❖ Είναι αυτονόητο ότι τα ολιγοθέσια σχολεία (έως 5 εκπ/κοί) μπορούν να υλοποιήσουν ένα μόνο Σχέδιο Δράσης κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς.

❖ Οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων μπορούν να συνεργαστούν με άλλα σχολεία επιλέγοντας στόχους που αφορούν σε κοινούς άξονες π.χ. συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις.

❖ Εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε Δράση της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες. Οι στόχοι και οι τίτλοι των Σχεδίων Δράσης καταχωρούνται στην πλατφόρμα του ΙΕΠ και αποτελούν τον Συλλογικό Προγραμματισμό της σχολικής μονάδας, ο οποίος αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου. 

❖ Για την υλοποίηση Σχεδίων Δράσεων, οι Ομάδες Δράσης μπορούν να συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας, που διδάσκουν στα ίδια ή σε διαφορετικά τμήματα.

❖ Στο πλαίσιο του 1ου άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση», η Ομάδα Δράσης μπορεί να συγκροτείται από:

✔ εκπαιδευτικούς που διδάσκουν κοινά γνωστικά αντικείμενα. Τα μέλη της Ομάδας προγραμματίζουν τη διδασκαλία τους, λαμβάνοντας υπόψη τα Προγράμματα Σπουδών και τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας, σχεδιάζουν κοινές διδακτικές πρακτικές, επιλέγουν ή διαμορφώνουν από κοινού συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό, εφαρμόζουν εναλλακτικές πρακτικές αξιολόγησης των μαθητών και μαθητριών τους κ.λπ.

✔ εκπαιδευτικούς διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων, που διδάσκουν σε κοινά τμήματα. Τα μέλη της Ομάδας προβαίνουν στον σχεδιασμό διδακτικών και παιδαγωγικών πρακτικών, με σκοπό τη βελτίωση της μάθησης των μαθητών και μαθητριών τους, την αντιμετώπιση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά τη διδασκαλία τους, την υλοποίηση διαθεματικών δραστηριοτήτων κ.λπ.

✔ εκπαιδευτικούς διαφορετικών ειδικοτήτων ή τμημάτων. Τα μέλη μπορούν να σχεδιάσουν Δράση για την εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών/παιδαγωγικών πρακτικών, δραστηριοτήτων για την ανάπτυξη των ήπιων δεξιοτήτων, διαθεματικών προσεγγίσεων, πρακτικών αξιολόγησης κ.λπ. σε διαφορετικά τμήματα και γνωστικά αντικείμενα.

Τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ για το Συλλογικό Προγραμματισμό

Στις 30 Σεπτεμβρίου, η ΔΟΕ είχε αποστείλει νέα ενιαία κείμενα στους Συλλόγους για να τα καταθέσουν εν όψει του Συλλογικού προγραμματισμού. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία, επεσήμανε από τότε:

  1. Δεν φτιάχνουμε τα κείμενα για να αξιολογηθούμε με καλό βαθμό ούτε για να αναδείξουμε τα σημεία υπεροχής της μιας σχολικής μονάδας έναντι της άλλης, αλλά για να αποτυπώσουμε την ενιαία και κοινή μας στάση.
  2. Επισημαίνουμε ότι κάθε σχέδιο δράσης αποτελεί υπόθεση όλου του συλλόγου διδασκόντων και στόχος είναι να μην υπάρχει μερισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών. Για το λόγο αυτό οι σύλλογοι διδασκόντων κατά τον ορισμό συντονιστών/στριών των δράσεων, καλούνται να λειτουργήσουν με τον ενιαίο τρόπο που λειτούργησαν και πέρυσι.
  3. Δεν αποτυπώνουμε κανέναν επιπλέον άξονα πέρα από αυτούς που έχουν επιλεγεί από τη Δ.Ο.Ε. Επιλέγουμε από τους άξονες της Δ.Ο.Ε. όσους χρειάζονται σε κάθε σχολική μονάδα.
  4. Τα κείμενα στόχο έχουν να: α. ενώσουν όλους τους συλλόγους διδασκόντων, αναιρώντας έτσι τη δημιουργία επιλέξιμων/ανταγωνιστικών προφίλ για κάθε σχολική μονάδα, β. διατηρήσουν το κριτικό πνεύμα των εκπαιδευτικών, γ. ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης – κατηγοριοποίησης.

Τονίζουμε και πάλι ότι η ιδέα που διαπερνά τα κείμενα είναι ότι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη δουλειά στα σχολεία βρίσκονται έξω από αυτά, και πάντως όχι στις μικροδιαφορές που μπορεί να υπάρχουν από τάξη σε τάξη ή από σχολείο σε σχολείο. Η ενιαία στάση των σχολείων αφορά στη σχέση μας με τη διοίκηση και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής της αξιολόγησης. Η πλούσια δουλειά και οι παιδαγωγικές δράσεις  κάθε συλλόγου διδασκόντων για τους μαθητές του, σε κάθε σχολείο, σε κάθε τάξη, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια, συνεχίζονται και εντείνονται.

Η συλλογική μας στάση απαντά στις απειλές, στη βία, στην ποινικοποίηση των αγώνων, στην περιφρόνηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Ενωμένοι/ες υπηρετούμε το δημόσιο Σχολείο και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Στις συνεδριάσεις στις οποίες θα κληθούν οι Σύλλογοι Διδασκόντων καταθέτουμε τα κείμενα της Ομοσπονδίας για στόχους και τίτλους σχεδίων δράσης, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση. Στο βιβλίο Πρακτικών καταγράφεται (ή επικολλάται) η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων με τα κείμενα της ΔΟΕ  για τον προγραμματισμό, με όσους άξονες αποφασιστούν από τον Σύλλογο Διδασκόντων, όπως και πέρυσι. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι η Δ.Ο.Ε. θα αναλάβει πάλι με ενιαίο τρόπο τον σχεδιασμό και την υλοποίηση όλων των δράσεων που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Ακολουθεί το ενιαίο κείμενο για τα Δημοτικά σχολεία.

ενιαιο κειμενο δοε

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες