Εκατοντάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες χωρίς καμιά υποστήριξη στα σχολεία 2,5 μήνες μετά το πρώτο κουδούνι
Πολλές ελλείψεις στον τομέα της Ειδικής Αγωγής - Εκατοντάδες κενές θέσεις - Γονείς σε απόγνωση

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 18/11/22 η πολυαναμενόμενη Γ΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών ειδικής αγωγής, αλλά τα αποτελέσματα για μια ακόμη φορά ματαίωσαν τις προσδοκίες και τις ελπίδες εκατοντάδων οικογενειών που περίμεναν με αγωνία την κάλυψη των αναγκών και την υποστήριξη του παιδιού τους.

Μια ακόμη σοβαρή καταγγελία που αφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν γονείς με παιδιά ΑΜΕΑ στα σχολεία της χώρας μας, έφτασε alfavita.gr. Μια "γροθιά στο στομάχι" της εκπαίδευσης που κάνει φύλλο και φτερό τις "τρανταχτές" διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας και την "κανονικότητα" στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Η καταγγελία:

Ειμαι τριτεκνη μητερα απο την Πελλα. Εδω και δεκα ημερες περιπου η σχολικη νοσηλευτρια που παρακολουθουσε στις σχολικες δραστηριοτητες την πορεια της υγειας της εξαχρονης κορη μου (μαθητρια Α' Δημοτικου) ελαβε αδεια κύησης.

Εκτοτε αναγκαζομαι εγω και ο σύζυγος μου να "κατασκηνωνουμε" εναλλαξ περιξ του αυλειου χωρου του σχολειου της μηπως της συμβει κατι επιζημιο 'η ακομη και ανεπανορθωτο για την υγεια της. Εχοντας την αμέριστη στηριξη απο τον Δντη της σχολικης μοναδας αλλα και της δασκαλας της, προσπαθουμε να αντικαταστησουμε εναν θεσμικο ρολο που η Πολιτεια εχει υποχρεωση απεναντι μας αλλα και απεναντι στο ΑΜΕΑ παιδι μας που πασχει απο Διαβητη 1 και εχει υποστει κατα το παρελθόν σοβαρη κετοξέωση και διαβητικο κωμα.

Παρα τις προσωπικες μου οχλησεις θεσμικα στο Υπουργειο Παιδειας καθως και στο γραφειο της Υπουργου το μονο που λαμβανουμε ειναι υποσχεσεις. Αποφασισαμε λοιπον να προσφυγουμε στην δικαιοσυνη την τρεχουσα εβδομαδα ωστε να αναζητηθουν οι οποιες ευθυνες υπαρχουν, γιατι το ιδιο προβλημα αντιμετωπιζουν ακομη δωδεκα οικογενειες στον ακριτικο Νομο μας.

Εκατοντάδες κενά

Παρόμοια απογοήτευση και αγανάκτηση εκφράζουν και εκατοντάδες αναπληρωτές ειδικής αγωγής, που προσέβλεπαν σε μια καλύτερη κάλυψη των αναγκών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής οι ανάγκες που δηλώθηκαν συνολικά για τους Φιλολόγους Ειδικής Αγωγής (ΠΕ 02.50) από τις αρμόδιες ΔΔΕ ήταν 638, ενώ μετά βίας η κάλυψη άγγιξε τα 196 κενά και το συνολικό ποσοστό ανέρχεται σε 30%.

Ας μεταφράσουμε, λοιπόν, τα νούμερα για να γίνουν απόλυτα κατανοητά από όλους. Αύριο Δευτέρα 21/11/22 πάνω από 440 παιδιά θα συνεχίσουν να μην έχουν φιλόλογο στο Τμήμα Ένταξης του σχολείου τους.

Πάνω από 440 παιδιά θα συνεχίσουν να μην έχουν Παράλληλη Στήριξη παρά τη γνωμάτευση του ΚΕΔΑΣΥ που τα αξιολόγησε.

Θα συνεχίσουν να ασφυκτιούν μέσα στο γενικό σχολείο παλεύοντας να καλύψουν τη δυσβάσταχτη ύλη χωρίς βοήθεια. Θα συνεχίσουν να βλέπουν, ως απλοί παρατηρητές, τους συμμαθητές τους να διαπρέπουν.

Οι γονείς θα συνεχίσουν να πληρώνουν από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

Το ΥΠΑΙΘ θα συνεχίσει να διαφημίζει κάλυψη σχεδόν 100% των αναγκών κατά τη φετινή σχολική χρονιά, γεγονός που ερμηνεύεται αφενός ως υποτίμηση της νοημοσύνη γονέων και εκπαιδευτικών και αφετέρου ως χλευασμός, αφού η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει πανηγυρικά τέτοιου είδους προεκλογικές, διαφημιστικές δηλώσεις...

Ηράκλειο: Κενές 226 θέσεις στην πρωτοβάθμια - Πολλές ελλείψεις στον τομέα της Ειδικής Αγωγής

Σχεδόν 2,5 μήνες μετά το πρώτο κουδούνι, τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού Ηρακλείου και συγκεκριμένα στον τομέα της Ειδικής Αγωγής παραμένουν! Ειδικότερα, από το ευαίσθητο κομμάτι της παράλληλης στήριξης απουσιάζουν σήμερα 226 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα παρείχαν συμπληρωματικό και υποστηρικτικό ρόλο στη σχολική αίθουσα.

Το αποτέλεσμα είναι να διερωτάται η εκπαιδευτική κοινότητα πότε η Πολιτεία θα καλύψει τα εκπαιδευτικά κενά, καθότι η επόμενη φάση αναμένεται από τον Ιανουάριο κι έπειτα. Όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι διττό αφενός για τους εκπαιδευτικούς, που έχουν έξτρα επιβάρυνση, και αφετέρου για τα ίδια τα παιδιά που πρέπει μόνα τους να προσαρμοστούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ειδικότερα, σοβαρό πρόβλημα έχει προκύψει με την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών στην Ειδική Αγωγή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κάθε χρόνο και πιο συγκεκριμένα την περίοδο τέλη Αυγούστου-αρχές Σεπτεμβρίου ανακοινώνονται τα κενά στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Ηρακλείου, τόσο για τη Γενική Εκπαίδευση όσο και την Ειδική Αγωγή. Το ζήτημα είναι πως ο αριθμός των κενών στην Ειδική Αγωγή παραμένει εύθραυστος, καθόσον πολλά παιδιά στην Α’ τάξη Δημοτικού ενδεχομένως να έχουν ανάγκη και οι απαραίτητες διαδικασίες να γίνουν από Οκτώβρη.

Ο αριθμός των κενών που προέκυψαν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέχρι και τα μέσα Οκτωβρίου ήταν 255. Από τα 255 κενά, τα 199 εντοπίστηκαν στο δημοτικό και τ’ άλλα 56 κενά εντοπίστηκαν σε νηπιαγωγεία. Από το σύνολο των κενών, μόνο 29 προσλήψεις έγιναν, με αποτέλεσμα να μένει ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός κενών, που ανέρχεται στα... 226.


Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης, μίλησε στο neakriti.gr, τονίζοντας: «226 κενά υπάρχουν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του ν. Ηρακλείου στο ευαίσθητο κομμάτι της παράλληλης στήριξης. Είναι αρκετά μεγάλος αριθμός. Κενά υπάρχουν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ο αριθμός στην Ειδική Αγωγή είναι πιο ακριβής τον Οκτώβριο, όταν οι μαθητές της Α’ τάξης δημοτικού έχουν διαγνωστεί με κάποια μαθησιακή ιδιαιτερότητα. Το πρόβλημα είναι πως το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε προσλήψεις, με τον αριθμό ωστόσο να είναι μικρός σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν».

Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε: «Όταν μιλάμε για την παράλληλη στήριξη, θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως μιλάμε για μια εξατομικευμένη μαθησιακή διαδικασία. Είναι ένας δεύτερος δάσκαλος στη σχολική αίθουσα, που προσέχει το παιδί, με απώτερο σκοπό τόσο την αφομοίωση γνωστικών και συμπεριφορικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων, όσο και την προσαρμογή του μαθητή που έχει κάποια μαθησιακή δυσκολία στην εκπαιδευτική κοινότητα και πραγματικότητα. Επίσης, είναι άξιο αναφοράς πως η επόμενη φάση προσλήψεων θα γίνει από τον Ιανουάριο κι έπειτα. Αυτό σημαίνει πως πολλοί μαθητές που χρειάζεται έναν ειδικό παιδαγωγό θα αναγκαστούν να περάσουν το μισό σχολικό έτος χωρίς την παρουσία του. Και επίσης επιβαρύνεται υποδειγματικά το έργο του εκπαιδευτικού».

«Τα κενά στην παράλληλη στήριξη είναι πάρα πολλά. Δυστυχώς, η μισή σχολική χρονιά έχει φύγει με τα παιδιά που χρειάζονται εξατομικευμένη μαθησιακή στήριξη να μένουν απροστάτευτα. Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Και ο μαθητής έχει προβλήματα με την έλλειψη διδάσκοντος και ο ίδιος ο καθηγητής επιβαρύνεται. Είναι μια επιπλέον υποχρέωσή του. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να πιέσουν όλοι οι εκπαιδευτικοί φορείς, ώστε να γίνουν όσο γίνεται πιο άμεσα οι προσλήψεις. Το πρόβλημα είναι βασικό και αφορά το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πρέπει να γίνουν γρήγορες επικαλύψεις. Η Ειδική Αγωγή είναι ευαίσθητο πεδίο και η Πολιτεία πρέπει να δείξει την ευαισθησία της», ανέφερε, από την πλευρά του, ο Γιώργος Σαϊτάκης, ο οποίος είναι δάσκαλος στο Δημοτικό Σχολείο της Αγίας Βαρβάρας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πίνακας αξιολογικός ΚΕΣΥ Κ.Μακεδονίας
Η πραγματικότητα από την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση των σχολικών μονάδων
«Τα σχολεία όμως είναι δημόσια και είναι ευθύνη του κράτους να φροντίζει άμεσα την απρόσκοπτη λειτουργία τους»
Η πραγματικότητα από την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση των σχολικών μονάδων