Κρίσιμη χρονιά για τα εναπομείναντα δωρεάν Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΠΜΣ) στη χώρα είναι το 2023, καθώς όλα τα ΠΜΣ και ιδίως τα νέα, οφείλουν να συντάξουν μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, προκειμένου να λάβουν πιστοποίηση και να συνεχίσουν να λειτουργούν.
Αυτό προκύπτει από απόφαση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) η οποία, σε συνδυασμό με εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ που προβλέπει ότι κανένας πανεπιστημιακός δεν θα αμοίβεται για τη διδασκαλία του, αν το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο οποίο διδάσκει δεν έχει δίδακτρα, οδηγεί σε μαρασμό και ενδεχομένως σε κατάργηση -ή σε εξάρτηση από χορηγούς- όσα δωρεάν μεταπτυχιακά απέμειναν. Πόσα είναι; Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ για τα Μεταπτυχιακά, από τα 824 που λειτουργούν σήμερα, χωρίς δίδακτρα είναι 193.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα το πρόσφατο (Νοέμβριος 2022) «Πρότυπο ποιότητας για την πιστοποίηση των νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών» της ΕΘΑΑΕ (ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΕΔΩ), με απόφαση/εις της Συγκλήτου, τα Ιδρύματα θα πρέπει να περιλαμβάνουν στη στρατηγική τους τα θέματα ανάπτυξης προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, τα οποία υποστηρίζουν την φυσιογνωμία, το όραμα, την αποστολή και τη στρατηγική στόχευση του Ιδρύματος.
Μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας
«Στη στρατηγική του Ιδρύματος θα πρέπει να προσδιορίζονται τα πιθανά οφέλη και οι ενδεχόμενες δυσκολίες ή κίνδυνοι για την ίδρυση νέων προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και να προγραμματίζονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη των στόχων. Οι στρατηγικές επιλογές του Ιδρύματος θα πρέπει να τεκμηριώνονται με ειδικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, ιδίως για τα νέα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών», αναφέρει το έγγραφο.
Η ΕΘΑΕΕ τονίζει ακόμα ότι «τα Ιδρύματα και οι ακαδημαϊκές τους μονάδες πρέπει να διαθέτουν επαρκείς πόρους και μέσα, σε προγραμματισμένη και μακροχρόνια βάση, προκειμένου να υποστηριχθεί η μάθηση και η εν γένει ακαδημαϊκή δραστηριότητα, ώστε να προσφέρουν στους φοιτητές των ΠΜΣ το βέλτιστο δυνατό επίπεδο σπουδών»
Επιπλέον, σύμφωνα με την εγκύκλιο που εξέδωσε επίσης το Νοέμβριο ο γενικός γραμματεάς Ανώτατης Εκπαίδευσης κ.Οδ.Ζώρας με βάση το νέο νόμο πλαίσιο, ουσιαστικά η κυβέρνηση γενικεύει τα δίδακτρα σε όλα τα μεταπτυχιακά. Το κάνει με έμμεσο τρόπο, αφού δεν απαγορεύει τα δωρεάν μεταπτυχιακά αλλά προβλέπει οτι κανείς πανεπιστημιακός δεν θα αμοίβεται για τη διδασκαλία του, αν το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στο οποίο διδάσκει δεν έχει δίδακτρα... Με αυτή τη μεθόδευση, ποιός πανεπιστημιακός θα πάει να διδάξει σε δωρεάν μεταπτυχιακό; Συγκεκριμένα στην εγκύκλιο προβλέπεται ότι:
“Όλες οι κατηγορίες διδασκόντων δύνανται να αμείβονται αποκλειστικά από τους πόρους του Π.Μ.Σ. Δεν επιτρέπεται η καταβολή αμοιβής ή άλλης παροχής από τον κρατικό προϋπολογισμό ή το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων….Περαιτέρω, τα μέλη Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. και Ε.Τ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., δικαιούνται αμοιβής μόνο αν το Π.Μ.Σ. έχει τέλη φοίτησης, υπό την έννοια ότι η λειτουργία του Π.Μ.Σ. βασίζεται σε εξωτερική χρηματοδότηση”. Δηλαδή, οι διδάσκοντες θα πληρώνονται μόνο αν το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών έχει δίδακτρα, πράγμα που φυσικά σημαίνει ότι ακόμα και όσα μεταπτυχιακά δεν έχουν ήδη τέλη φοίτησης θα αναγκαστούν να βάλουν ή να αναζητήσουν χορηγούς, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη λειτουργία των ΑΕΙ με όρους επιχείρησης ...
Τι σημαίνουν αυτά; Ότι για να «πιστοποιηθούν», να συνεχίσουν να λειτουργούν και να οδηγούν σε αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών τα μεταπτυχιακά χρειάζεται να αποδείξουν το πως θα καλύπτονται τα έξοδα τους (χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση) και ποια θα είναι η σκοπιμότητα τους, δηλαδή η χρησιμότητά τους σε επιχειρήσεις και όχι για την προαγωγή της επιστήμης. Ο τρόπος για να βρεθούν τα έσοδα είναι γνωστός. Είτε θα επιβληθούν δίδακτρα στους φοιτητές είτε θα αναζητηθούν χορηγοί, με αποτέλεσμα το περιεχόμενο ακόμη και η συνέχιση της λειτουργίας τους να εξαρτάται από τις ορέξεις του κάθε «ευεργέτη».
Συναγερμός στους φοιτητές
Οπως ήταν επόμενο, αυτή η μεθόδευση δεν ξέφυγε από τους φοιτητές. Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ) σημαίνει συναγερμό για την κατάργηση των δωρεάν μεταπτυχιακών και τονίζει ότι οι φοιτητές δε θα επιτρέψουν να περάσει αυτή η μεθόδευση:
«Τη βρώμικη δουλειά για την επιβολή των διδάκτρων αναλαμβάνει πλέον η ΕΘΑΑΕ (Εθνική Αρχή για την Ανώτατη Εκπαίδευση), απαιτώντας από όλα τα ΠΜΣ να καταθέσουν έκθεση βιωσιμότητας και σκοπιμότητας με ορίζοντα το τέλος της χρονιάς. Συγκεκριμένα για να «πιστοποιηθούν», να συνεχίσουν να λειτουργούν και να οδηγούν σε αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών τα μεταπτυχιακά χρειάζεται να αποδείξουν το πως θα καλύπτονται τα έξοδα τους (χωρίς καμία κρατική χρηματοδότηση) και ποια θα είναι η σκοπιμότητα τους, δηλαδή η χρησιμότητά τους σε επιχειρήσεις και όχι για την προαγωγή της επιστήμης. Ο τρόπος για να βρεθούν τα έσοδα είναι γνωστός! Είτε θα επιβληθούν δίδακτρα στους φοιτητές είτε θα αναζητηθούν χορηγοί, με αποτέλεσμα το περιεχόμενο ακόμη και η συνέχιση της λειτουργίας τους να εξαρτάται από τις ορέξεις του κάθε «ευεργέτη»!
Δεν θα περάσει!
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες της χώρας δεν ανεχόμαστε να γινόμαστε πελάτες μέσα στις ίδιες μας τις σχολές, στη προσπάθεια μας να μάθουμε την επιστήμη μας, να μπορέσουμε αύριο να ασκήσουμε το επάγγελμα μας. Δεν τσιμπάμε στους εκβιασμούς της κυβέρνησης. Λέμε ως εδώ! Δεν είναι δυνατόν τη στιγμή που εμείς και οι οικογένειες μας στενάζουμε από την ακρίβεια, με το κόστος σπουδών να έχει χτυπήσει κόκκινο, να θέλουν να μας φορτώσουν ένα ακόμη βάρος στη πλάτη μας. Δεν θα το αφήσουμε να περάσει. Έχουμε αποδείξει όλο το προηγούμενο διάστημα πως με τον αγώνα μας μπορούμε να καταφέρουμε πολλά. Τώρα με ευθύνη όλων των Διοικητικών Συμβουλίων πρέπει να ενημερωθούν όλοι οι συνάδελφοι μας. Δυναμώνουμε τον αγώνα για:
Να μην γενικευθούν τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά. Κατάργηση κάθε είδους διδάκτρων στην εκπαίδευση,
Να καταργηθεί ο νέος νόμος-πλαίσιο και όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι των προηγούμενων κυβερνήσεων όπως ο νόμος Γαβρόγλου επί ΣΥΡΙΖΑ που επέκτεινε τα δίδακτρα σε πάνω από 280 μεταπτυχιακά.»
Τα 193 δωρεάν μεταπτυχιακά
Τα 193 δωρεάν μεταπτυχιακά που λειτουργούν στη χώρα σήμερα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ https://masters.minedu.gov.gr/
ΠΜΣ | Ίδρυμα | |
---|---|---|
BUSINESS ECONOMICS AND MANAGEMENT | ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΑΓΡΟΝΟΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΧΑΝΙΩΝ | |
Eπιστήμες της Αγωγής: Eκπαίδευση Ενηλίκων, Ειδική Αγωγή | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | |
FOOD QUALITY AND CHEMISTRY OF NATURAL PRODUCTS | ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΑΓΡΟΝΟΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΧΑΝΙΩΝ | |
GEOINFORMATION IN ENVIRONMENTAL MANAGEMENT | ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΑΓΡΟΝΟΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΧΑΝΙΩΝ | |
HORTICULTURAL GENETICS AND BIOTECHNOLOGY | ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΑΓΡΟΝΟΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΧΑΝΙΩΝ | |
Lasers, Πλάσμα και Εφαρμογές | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
SUSTAINABLE AGRICULTUTE | ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΑΓΡΟΝΟΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΧΑΝΙΩΝ | |
Αγγλικές Σπουδές: Λογοτεχνία και Πολιτισμός | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΑΕΙΦΟΡΙΚΑ ΓΕΩΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Αλγόριθμοι, Λογική και Διακριτά Μαθηματικά (Α.Λ.ΜΑ.) | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Ανάλυση και Εφαρμογή Κοινωνικής Πολιτικής | ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΦΑΡΜΑΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Απομόνωση και Σύνθεση Φυσικών Προϊόντων με Βιολογική Δραστικότητα | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Αρχαίος Κόσμος: Ιστορία και Αρχαιολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Αρχαίος Μεσογειακός Κόσμος-Ιστορία και Αρχαιολογία (ΑΜΚΙΑ) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Αρχαιολογία και Ιστορία του Αρχαίου Κόσμου: από την Απώτατη Προϊστορία έως την Ύστερη Αρχαιότητα. | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΒΙΟΗΘΙΚΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Βυζαντινές και Μεσαιωνικές Σπουδές | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Βυζαντινές Σπουδες | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Βυζαντινή και Νεοελληνική Φιλολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Βυζαντινή Φιλολογία | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Βυζαντινός Κόσμος: Ιστορία και Αρχαιολογία | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
Γενετική, Βελτίωση Φυτών και Παραγωγή Πολλαπλασιαστικού Υλικού | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ : ΘΕΩΡΙΑ - ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΓΕΩΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Γεωτεχνολογία και Περιβάλλον | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Γλωσσικές, Λογοτεχνικές και Διαπολιτισμικές Σπουδές στο Γαλλόφωνο και Ευρωπαϊκό Χώρο | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Γλωσσολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ: ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Γλώσσα και Πολιτισμός στον γερμανόφωνο χώρο | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Δημόσια Υγεία - Πολιτική Υγείας | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Δημόσια Υγεία και Πολιτική Υγείας | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΔΙIΔΡΥΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ-ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ" | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ και ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ και ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (STAR) | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ "ΙΑΤΡΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ" | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΔΠΜΣ-ΠΕ) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΔΠΜΣ) «Μετάφραση: Ελληνική, Αγγλική, Ρωσική» | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
Διαχείριση Εδαφικών, Υδατικών, Ενεργειακών Πόρων και Αγροτικού Περιβάλλοντος | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Διαχείριση και Ανάδειξη Πολιτιστικής Πληροφορίας | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
Διδακτική της Φυσικής και Εκπαιδευτική Τεχνολογία | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Διδακτική της Χημείας, Νέες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΔιΧηΝΕΤ-ΕΑΑ) | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: εκπαίδευση στη γλωσσική και πολιτισμική διαφορετικότητα των σχολικών πληθυσμών | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ | |
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
Διεπιστημονικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα σε έξυπνη αγροκαλλιέργεια | ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ | |
Διεργασίες και Τεχνολογία Προηγμένων Υλικών | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Διοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (M.B.A.) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Διοίκηση και Ψηφιακός Μετασχηματισμός | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση των Κατασκευών | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
ΔΠΜΣ «Φυσικές και Χημικές Μέθοδοι Διάγνωσης Φθοράς Υλικών Πολιτιστικής Κληρονομιάς» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΔΠΜΣ Διακυβέρνηση-Περιφερειακή Ανάπτυξη | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΔΠΜΣ Κλινικές Παρεμβάσεις στις Εξαρτήσεις | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΔΠΜΣ στην Εφαρμοσμένη Οπτοηλεκτρονική | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Ειδικές προσεγγίσεις στις παραστατικές τέχνες και τον κινηματογράφο (ιστορία, θεωρία, πολιτικές της ταυτότητας) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Ενεργειακά Συστήματα | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
Επιστήμες και Μηχανική Περιβάλλοντος | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Επιστήμες της Αγωγής με Νέες Τεχνολογίες | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | |
Επιστήμες της Αγωγής: Δημιουργικά περιβάλλοντα μάθησης και παιχνίδι | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
Επιστήμες της Αγωγής: Θεωρία και Εφαρμογές | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Επιστήμη και Τεχνολογία των Υλικών | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Επιστήμη Τροφίμων και Διατροφή | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - ΧΩΡΟΣ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Ερευνητικές Κατευθύνσεις στην Πληροφορική | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
Ερευνητική Μεθοδολογία στην Ιατρική και στις Επιστήμες Υγείας | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Ερευνητικό ΠΜΣ σε Αντικείμενα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Ευρωπαϊκό και Συγκριτικό Κοινωνικό Δίκαιο | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Ευφυή Συστήματα Πληροφορικής | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | |
Εφαρμογές της Φυσικής στην Ατμόσφαιρα και στην Ηλεκτρονική | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Εφαρμογές της Ψυχολογίας στην Εκπαίδευση: Εναλλακτικές-Βιωματικές και Ενσώματες-Πολυτροπικές ψυχοπαιδαγωγικές Προσεγγίσεις | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Εφαρμοσμένη Φυσική | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ | ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
Ηλεκτρικές και Ηλεκτρονικές Επιστήμες μέσω Έρευνας | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ (ΡΑΔΙΟΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ) | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Θεατρικές και Κινηματογραφικές Σπουδές | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΘΕΜΑ) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (ΜΕΘΙΣΤΕ) | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | |
ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ -ΑΚΤΙΝΟΦΥΣΙΚΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Ιστορία της Τέχνης | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Κλασικές Σπουδές | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
Κοινωνική και Ιστορική Ανθρωπολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | |
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ | ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
Κοινωνιολογία: Θεωρία, Πολιτισμός, Μετασχηματισμοί | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΟΥΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης (ΜΔΕ) στην Ηλεκτρονική – Ραδιοηλεκτρολογία (Ρ/Η) και στον Ηλεκτρονικό Αυτοματισμό (Η/Α) | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ (Μ.Ε.Τ.) | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | |
Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Χημεία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Μετεωρολογία - Κλιματολογία και Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Μηχανικων Πληροφορικης | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
Μοριακή Βιολογία-Βιοϊατρική | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Μοριακή και Εφαρμοσμένη Βιολογία Φυτών-Πράσινη Βιοτεχνολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Μοριακή-Κυτταρική Βιολογία και Βιοτεχνολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Νευροεπιστήμες | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία και Ιστορία της Τέχνης | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Οθωμανική Ιστορία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Οικονομική Επιστήμη | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Οικονομική Θεωρία και Πολιτική | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Π.Μ.Σ στην Επιστήμη των Υπολογιστών | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
Π.Μ.Σ. «Φυσική Εφαρμογών» | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
Π.Μ.Σ. «Φυσική» | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
Π.Μ.Σ. Νοσηλευτική Φροντίδα Ενηλίκων | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Περιβαλλοντική Βιολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Πληροφορικής και Δικτύων | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΖΩΗΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΠΜΣ «Έλεγχος Ποιότητας - Χημική Ανάλυση - Περιβάλλον» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ «Επιστήμη και Τεχνολογία Ηλεκτροχημικών Συστημάτων» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ «Μοριακός Σχεδιασμός και Μοντελοποίηση-Χημική Εκπαίδευση» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ «Συνθετική Χημεία, Βιοχημεία και Εφαρμογές» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ «Χημική Τεχνολογία και Βιομηχανικές Εφαρμογές» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ Ελληνοϊταλικές Σπουδές: Ιστορία, Λογοτεχνία, Κλασική Παράδοση | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΠΜΣ ΕΜΒΟΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ ΛΟΙΜΩΞΕΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΠΜΣ ΜΟΡΙΑΚΗ ΒΑΣΗ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΠΜΣ ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΠΜΣ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΠΜΣ ΣΤΗΝ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ» | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΜΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ - ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Πολιτική, Γλώσσα και Διαπολιτισμική Επικοινωνία | ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ | ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
Πολιτικό Σύστημα και Δημόσιες Πολιτικές | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Πολιτισμική Ανάλυση και Εκπαίδευση | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΠΡΑΣΙΝΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ: ΕΥΦΥΕΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΚΑΙ MHXANIKH ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Προηγμένα Συστήματα Παραγωγής, Αυτοματισμού και Ρομποτικής | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
Προηγμένες Πειραματικές και Υπολογιστικές Βιοεπιστήμες | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
Προηγμένες Τεχνολογίες Μηχανολόγου και Αεροναυπηγού Μηχανικού | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΧΗΜΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΠΡΟΗΓΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ | ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ | |
Προχωρημένες Σπουδές στην Κλωστοϋφαντουργική Τεχνολογία (WE-TEAM) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | |
ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Πρωτεϊνική Βιοτεχνολογία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Κλασικής Φιλολογίας | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Νεοελληνικής Φιλολογίας: Νεοελληνικής Φιλολογίας Νεοελληνική Φιλολογία: Ερμηνεία, κριτική και κειμενικές σπουδές | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στις επιστήμες της τέχνης και τις εικαστικές τέχνες | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στους κλάδους της Μαθηματικής Επιστήμης | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Σπουδές στα Μαθηματικά | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ | |
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
Συστήματα Επεξεξεργασίας Πληροφορίας και Μηχανική Νοημοσύνη | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Σχεδιασμός Μαθήματος σε Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης και Παραγωγή Διδακτικού Υλικού | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
Σύγχρονες Ασύρματες Επικοινωνίες | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | |
Σύγχρονη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ιστορία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
Τεχνητή Νοημοσύνη και Αναλυτική Δεδομένων | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | |
ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | |
ΤΕΧΝΟ - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΩΝ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΑΚΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΩΝ ΥΛΙΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΤΟΥ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΥΔΑΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (MCDA) | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ | |
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ | |
Υπολογιστκή Φυσική | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
Φιλοσοφία: Γνώση, Αξίες και Κοινωνία | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ | |
ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ | ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | |
ΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΦΥΤΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | |
ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ | |
Χωρικός Σχεδιασμός για Βιώσιμη και Ανθεκτική Ανάπτυξη | ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ | |
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΕΧΝΗΣ | ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | |
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ | ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ | |
ΩKEANOΓΡΑΦΙΑ - Εξερεύνηση, αποτύπωση και διαχείριση θαλάσσιου περιβάλλοντος | ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη