μητσοτακης
ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ/INTIME NEWS
«Είμαστε με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες»

Στην σημερινή εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα: “4 χρόνια έργο για την Παιδεία – Αλλαγή στην πράξη”, στο Μέγαρο Μουσικής, μίλησε ο  Κυριάκος Μητσοτάκης για θέματα που αφορούσαν την εκπαίδευση.

Σιωπηλή επανάσταση

«Τολμώ να πω ότι δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι, πράγματι, στην εκπαίδευση τα τελευταία τέσσερα χρόνια συντελείται μία σιωπηλή επανάσταση. Μεγάλες αλλαγές, για τις οποίες μιλούσαμε εδώ και δεκαετίες, επιτέλους υλοποιούνται. Σίγουρα μπορούμε να κοιτάξουμε τους πολίτες στα μάτια και να τους πούμε: ναι, στον κεντρικό πυρήνα του προγράμματός μας για την εκπαίδευση, όπως ακριβώς τα παρουσιάσαμε πριν από τις εκλογές του 2019, τα είπαμε και τα κάνουμε πράξη.

 Ήμασταν συνεπείς στις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Δεν το λέω αυτό ούτε με κομπορρημοσύνη, ούτε με οποιαδήποτε δόση αλαζονείας, αλλά για να τονίσω και πάλι ότι οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και πολιτικής χτίζονται, πρωτίστως, μέσα από την αξιοπιστία των λόγων και των έργων. Ήρθαμε στα πράγματα με μία πολύ ξεκάθαρη θεώρηση για το πώς έπρεπε να κάνουμε βαθιές τομές στην εκπαίδευση, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο και καταλήγοντας στο πανεπιστήμιο.

Πράγματι, πολλές από αυτές τις τομές έχουν ήδη γίνει πράξη. Ξεκινώντας με το νηπιαγωγείο από τα 4 χρόνια, στο οποίο διδάσκουμε πια και αγγλικά, περνώντας σ’ ένα εξαιρετικά εμπλουτισμένο πρόγραμμα για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την οποία θα ήθελα να ξεχωρίσω, τα εργαστήρια δεξιοτήτων για τα οποία με τόσο θέρμη μάς μίλησε και η εκπαιδευτικός πληροφορικής που συμμετείχε στο πάνελ πριν από λίγο»

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

«Γι’ αυτά τα εργαστήρια δεξιοτήτων, κυρίες και κύριοι, έχουμε πάρει τα εύσημα από πολλούς διεθνείς οργανισμούς. Γιατί ακριβώς καταφέρνουμε να εμπλουτίσουμε το πρόγραμμα του σχολείου με νέες δεξιότητες που κάνουν το σχολείο πιο ενδιαφέρον, πιο συναρπαστικό, όχι μόνο για τα παιδιά μας, αλλά και για τους εκπαιδευτικούς μας, οι οποίοι τα έχουν αγκαλιάσει διαισθανόμενοι και οι ίδιοι τη σημαντική τους προστιθέμενη αξία».

 Οι διορισμοί

«Δεν θα μπορούσα σε αυτό το σημείο να μην σταθώ στην, ίσως, σημαντικότερη παρέμβασή μας που αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, που δεν είναι άλλη από τον διορισμό 25.000 μόνιμων εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Δεν πιστεύω ότι δεν υπάρχει ανάμεσά μας αναπληρωτής εκπαιδευτικός, ο οποίος με κάποιο τρόπο να μην ταυτίστηκε με την ιστορία που ακούσαμε από το Γεράσιμο, την ιστορία, δηλαδή, περιπλανώμενων εκπαιδευτικών -αν θυμάμαι καλά πρέπει ο Γεράσιμος να γνώρισε όλη την Ελλάδα, ορεινή, νησιωτική, από το Νευροκόπι στην Αμοργό, στην Αμαλιάδα, στα Γρεβενά, για να καταλήξει τελικά με επιμονή και υπομονή σε αυτό το οποίο έπρεπε το ελληνικό κράτος να του είχε προσφέρει εξαρχής: ένα μόνιμο διορισμό σε ένα σχολείο και να μπορεί να ξέρει ότι θα έχει συνέχεια στην επαγγελματική του διαδρομή, αλλά συνέχεια και στην προσωπική του ζωή»

Ολοήμερο Σχολείο

«Και μιας και μιλάμε για προσωπική ζωή, θέλω να τονίσω πόσο μεγάλη σημασία αποδίδουμε, και η Υπουργός -το έχουμε συζητήσει πολλές φορές- και όλη η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στον πολύ σημαντικό θεσμό -ακούσαμε εξάλλου τις ευεργετικές του επιπτώσεις- της επέκτασης του ολοήμερου σχολείου.

Μία επέκταση την οποία θέλουμε να κάνουμε και θα κάνουμε πράξη για όλα τα σχολεία της χώρας, καθώς είναι αυτή η οποία επιτρέπει, διευρύνοντας το σχολικό ωράριο, να διδάσκουμε περισσότερα πράγματα στα παιδιά μας, διότι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου δεν ισοδυναμεί με «πάρκινγκ παιδιών».

Ισοδυναμεί με δημιουργικό και γόνιμο εκπαιδευτικό χρόνο προσθέτοντας, όμως, και πολύ σημαντικές διεξόδους σε εργαζόμενες οικογένειες και ιδίως σε εργαζόμενες μητέρες, οι οποίες μπορούν να αισθάνονται ότι μπορούν να παραλάβουν το παιδί τους από το σχολείο αργότερα από το προγραμματισμένο, έχοντας όμως την ασφάλεια -θα το τονίσω αυτό- ότι στο σχολείο διεξάγεται ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό έργο»

Η προηγούμενη κατάσταση στην Παιδεία

«Και αναρωτιέμαι, γιατί ξέρετε, αυτή είναι η ομορφιά της Δημοκρατίας, να μπορούμε να δεχόμαστε όλες τις απόψεις και να διαχειριζόμαστε κάθε κατάσταση. Αναρωτιέμαι μερικές φορές αν η προηγούμενη κατάσταση στην Παιδεία ήταν πραγματικά για γέλια ή για κλάματα.

Ειδικά όταν μιλούσαμε για επιλογές, όπως η δημιουργία τμημάτων μέσα σε μια νύχτα, χωρίς καμία απολύτως αξιολόγηση για τα πανεπιστήμια μας. Ή την αφόρητη ανοχή στην παραβατικότητα εντός των πανεπιστημιακών χώρων. Αυτό δεν ήταν για γέλια. Για κλάματα ήταν. Είμαστε με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες.

Το αποδείξαμε στην πράξη. Αλλά δεν ήταν μόνο οι παρεμβάσεις που κάναμε στα πανεπιστήμιά μας. Ο τελευταίος νόμος-πλαίσιο τον οποίον ψηφίσαμε, έδωσε τη δυνατότητα, επιτέλους, στα πανεπιστήμιά μας να χειραφετηθούν από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου Παιδείας»

Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

«Είχα την ευκαιρία πριν από λίγες μέρες να βρεθώ στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και έμεινα εντυπωσιασμένος, όχι μόνο από τις κτιριακές υποδομές, αλλά κυρίως από τη δημιουργικότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού, να αναδείξουν τη σημασία ενός περιφερειακού πανεπιστημίου το οποίο βρίσκεται σε μία κρίσιμη περιοχή για τη χώρα και κυρίως να διασυνδέσουμε, επιτέλους, τη δουλειά που γίνεται στο πανεπιστήμιο με την τοπική οικονομία.

Διότι δεν νοείται σήμερα πανεπιστήμιο, το οποίο να μη συνδέεται με κάποιον τρόπο με την τοπική οικονομία και δε νοείται πανεπιστημιακή έρευνα η οποία να μην έχει κάποιο αντίκρισμα οικονομικό και αναπτυξιακό. Όλα αυτά γίνονται πράξη»

 Η Τηλεκπαίδευση

«Ξέρω πόσο δύσκολο ήταν για όλους σας, δεν είναι απλό να κάνουμε τη μεταπήδηση σε τηλεκπαίδευση με την ταχύτητα την οποία την κάναμε, να κρατάμε τα παιδιά στο σπίτι, να κρατάμε τους εκπαιδευτικούς στο σπίτι, να πρέπει να μπαίνεις από ένα υπολογιστή και να κάνεις μάθημα online.

Ήταν μία λύση ανάγκης, όμως την υπηρετήσατε όλοι σας και σας ευχαριστώ από καρδιάς γι’ αυτό το οποίο πετύχατε αυτά τα δύσκολα χρόνια. Ταυτόχρονα η τηλεκπαίδευση παραμένει μία σημαντική κατάκτηση, λύση ανάγκης, ναι, όταν πέφτει ένα χιόνι να μην ανησυχούμε για το τι θα γίνει αν θα κλείσουν τα σχολεία.

Δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη φυσική εκπαίδευση, είναι, όμως, ένα πάρα πολύ χρήσιμο εργαλείο ακριβώς για τέτοιες περιπτώσεις το οποίο έχουμε πια στη διάθεσή μας. Οπότε και πάλι θερμά συγχαρητήρια σε όλους όσοι υλοποίησαν αυτή την μεταρρύθμιση, στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, στην Υπουργό, στον Υφυπουργό, στην Υφυπουργό, στους Γενικούς μας Γραμματείς, αλλά πρώτα και πάνω από όλα στελέχη της εκπαίδευσης.

Η επιτυχία αυτής της μεταρρύθμισης σας ανήκει και δεν θα μπορούσε ποτέ να γίνει πράξη αν δεν είχε και τη δική σας στήριξη»

Μελλοντικά σχέδια

«Την ίδια στιγμή, αναλογιστείτε και πρέπει να το σκεφτόμαστε πάντα όσους μας ενδιαφέρει η παιδεία, ότι το παιδί το οποίο θα μπει στο δημοτικό το 2023 θα τελειώσει το σχολείο το 2035. Θα τελειώσει το λύκειο το 2035, μετά από 12 χρόνια. Σκεφτείτε, λοιπόν, λίγο, πως πρέπει να σκεφτούμε αλλά και να προγραμματιστούμε για ένα κόσμο ο οποίος αλλάζει ραγδαία.

 Και έχουμε πολλά βήματα ακόμα να κάνουμε, δεν είμαστε ικανοποιημένοι, παραδείγματος χάρη, αγαπητή μου Νίκη, ακόμα από τα αποτελέσματα της χώρας μας στους διαγωνισμούς της PISA. Πρέπει να βελτιωθούμε, πρέπει να είμαστε συγκρίσιμοι και πιο ανταγωνιστικοί σε σχέση με άλλες χώρες.

 Έχουμε μια ιδιαίτερη πρόνοια για τα παιδιά τα οποία χρειάζονται ιδιαίτερα υποστήριξη. Τα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες τα οποία και αυτά πρέπει να τα υποστηρίξουμε, γιατί κανένας δεν πρέπει να μείνει πίσω σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο δεν μπορεί να είναι μόνο ένας χώρος γνώσης, αλλά πρέπει να είναι κι ένας χώρος χαράς και ψυχικής υγείας.

 Γι’ αυτό και αποδίδουμε τόσο μεγάλη σημασία και στις προσλήψεις ψυχολόγων, έτσι ώστε να γνωρίζουμε ότι αυτό το οποίο μας έρχεται ενδεχομένως ως μια μάστιγα και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να το αντιμετωπίσουμε, που είναι τα θέματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, θα μπορούν πρώτα και πάνω απ’ όλα να διαγνωστούν και να αντιμετωπιστούν στο φυσικό τους χώρο, που είναι το σχολείο.

 Στα πανεπιστήμιά μας, έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε ώστε πραγματικά να γίνουν κέντρα γνώσης και κέντρα αριστείας. Να συνάψουν σχέσεις όπως ήδη το κάνουν, με κορυφαία ξένα ακαδημαϊκά ιδρύματα, να ανοίξουν τα πανιά τους, να προσελκύσουν φοιτητές από το εξωτερικό. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η παιδεία εκτός από εργαλείο γνώσης είναι κι ένας σημαντικός αναπτυξιακός βραχίονας.

 Έχω πει πολλές φορές ότι πρέπει να δούμε την Ελλάδα ως περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, πρέπει να μπορούμε να προσελκύουμε φοιτητές και όχι να διώχνουμε φοιτητές. Και τα δημόσια πανεπιστήμια, κυρίως με τα ξενόγλωσσα προγράμματά τους αρχίζουν και αντιλαμβάνονται τις τεράστιες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τομέα αυτό. Κατά συνέπεια, ένα σημαντικό έργο το οποίο έχει γίνει πρέπει, πρέπει να έχει συνέχεια.»

«Την ίδια στιγμή, αναλογιστείτε και πρέπει να το σκεφτόμαστε πάντα όσους μας ενδιαφέρει η παιδεία, ότι το παιδί το οποίο θα μπει στο δημοτικό το 2023 θα τελειώσει το σχολείο το 2035. Θα τελειώσει το λύκειο το 2035, μετά από 12 χρόνια. Σκεφτείτε, λοιπόν, λίγο, πως πρέπει να σκεφτούμε αλλά και να προγραμματιστούμε για ένα κόσμο ο οποίος αλλάζει ραγδαία.

Και έχουμε πολλά βήματα ακόμα να κάνουμε, δεν είμαστε ικανοποιημένοι, παραδείγματος χάρη, αγαπητή μου Νίκη, ακόμα από τα αποτελέσματα της χώρας μας στους διαγωνισμούς της PISA. Πρέπει να βελτιωθούμε, πρέπει να είμαστε συγκρίσιμοι και πιο ανταγωνιστικοί σε σχέση με άλλες χώρες.

 Έχουμε μια ιδιαίτερη πρόνοια για τα παιδιά τα οποία χρειάζονται ιδιαίτερα υποστήριξη. Τα παιδιά με ιδιαίτερες δεξιότητες τα οποία και αυτά πρέπει να τα υποστηρίξουμε, γιατί κανένας δεν πρέπει να μείνει πίσω σε αυτή την εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο δεν μπορεί να είναι μόνο ένας χώρος γνώσης, αλλά πρέπει να είναι κι ένας χώρος χαράς και ψυχικής υγείας.

 Γι’ αυτό και αποδίδουμε τόσο μεγάλη σημασία και στις προσλήψεις ψυχολόγων, έτσι ώστε να γνωρίζουμε ότι αυτό το οποίο μας έρχεται ενδεχομένως ως μια μάστιγα και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να το αντιμετωπίσουμε, που είναι τα θέματα ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, θα μπορούν πρώτα και πάνω απ’ όλα να διαγνωστούν και να αντιμετωπιστούν στο φυσικό τους χώρο, που είναι το σχολείο.

 Στα πανεπιστήμιά μας, έχουμε ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε ώστε πραγματικά να γίνουν κέντρα γνώσης και κέντρα αριστείας. Να συνάψουν σχέσεις όπως ήδη το κάνουν, με κορυφαία ξένα ακαδημαϊκά ιδρύματα, να ανοίξουν τα πανιά τους, να προσελκύσουν φοιτητές από το εξωτερικό. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η παιδεία εκτός από εργαλείο γνώσης είναι κι ένας σημαντικός αναπτυξιακός βραχίονας.

Έχω πει πολλές φορές ότι πρέπει να δούμε την Ελλάδα ως περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο, πρέπει να μπορούμε να προσελκύουμε φοιτητές και όχι να διώχνουμε φοιτητές. Και τα δημόσια πανεπιστήμια, κυρίως με τα ξενόγλωσσα προγράμματά τους αρχίζουν και αντιλαμβάνονται τις τεράστιες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στον τομέα αυτό. Κατά συνέπεια, ένα σημαντικό έργο το οποίο έχει γίνει πρέπει, πρέπει να έχει συνέχεια.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τραγουδιστής
Τι απαντά ο πασίγνωστος τραγουδιστής για τη φοροδιαφυγή του 1,5 εκατομμυρίου
«Δεν έχω φοροδιαφύγει, δεν με κάλεσαν ποτέ για εξηγήσεις», λέει ο τραγουδιστής που ελέγχεται για ξέπλυμα μαύρου χρήματος
Τι απαντά ο πασίγνωστος τραγουδιστής για τη φοροδιαφυγή του 1,5 εκατομμυρίου
Βαγγέλης Μπουρνούς
Βαγγέλης Μπουρνούς: Οδηγός επιτέθηκε στον πρώην δήμαρχο Ραφήνας και στη συνέχεια τον παρέσυρε με το αυτοκίνητο
Άγρια επίθεση σε βάρος του Βαγγέλη Μπουρνούς – Οδηγός τον ξυλοκόπησε και τον παρέσυρε με το αυτοκίνητο
Βαγγέλης Μπουρνούς: Οδηγός επιτέθηκε στον πρώην δήμαρχο Ραφήνας και στη συνέχεια τον παρέσυρε με το αυτοκίνητο