Περιστατικό βίας με θύμα έναν εκπαιδευτικό σημειώθηκε στο Γυμνάσιο Περίστασης Κατερίνης, όπου γονείς και συγγενείς ενός μαθητή προπηλάκισαν καθηγητή πληροφορικής και του άσκησαν σωματική βία, ενώ στη συνέχεια προχώρησαν σε μήνυση εναντίον του.
Σύμφωνα με το ThessToday.gr, το περιστατικό σημειώθηκε πριν από 15 ημέρες στο Γυμνάσιο Περίστασης.
Σύμφωνα με πληροφορίες τον διαπληκτισμό αντιλήφθηκε ο καθηγητής, ο οποίος έσπευσε να χωρίσει τα δύο παιδιά. Ο καθηγητής κράτησε τον Ρομ μαθητή για να τους σταματήσει και όσο τον κρατούσε, ο άλλος μαθητής βρήκε την ευκαιρία να χτυπήσει το παιδί στο πρόσωπο. Αργότερα οι γονείς και οι συγγενείς του πρώτου μαθητή έφτασαν στο σχολείο, απείλησαν τον καθηγητή, τον προπηλάκισαν και προχώρησαν σε χειροδικία.
Αργότερα οι γονείς και οι συγγενείς του Ρομά έφτασαν στο σχολείο, απείλησαν τον καθηγητή, τον προπηλάκισαν και προχώρησαν σε χειροδικία. Ο καθηγητής χρειάστηκε να μεταφερθεί στο Γ.Ν. Κατερίνης.
Ακολούθως, οι γονείς, καταλογίζοντας ευθύνες στον εκπαιδευτικό για ό,τι συνέβη με το γιο τους, προχώρησαν σε μήνυση. Το περιστατικό οδήγησε τους συναδέλφους του στο Γυμνάσιο Περίστασης να εκδώσουν ανακοίνωση, εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους στον καθηγητή, ενώ ανακοίνωση εξέδωσε και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Πιερίας. Συνάδελφός του μάλιστα, έκανε λόγο στο ThessToday για έναν καθηγητή ήπιων τόνων, ο οποίος δε θα προχωρούσε σε πράξη ρατσιστικού χαρακτήρα.
ΕΛΜΕ Πιερίας: «Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον εκπαιδευτικό»
Όπως αναφέρει στο ThessToday.gr ο Μιχάλης Δελής από την ΕΛΜΕ Πιερίας, πρόκειται για ένα πρωτόγνωρο περιστατικό, όπου οι γονείς επιτέθηκαν απρόκλητα στον καθηγητή, τονίζοντας τη θέση των εκπαιδευτικών σύμφωνα με την οποία τέτοιες πράξεις δε μπορεί να συμβαίνουν στις σχολικές κοινότητες. «Είναι ένα θέμα στο οποίο πρέπει να εστιάσουμε για να δούμε γιατί οι έφηβοι μαθητές έχουν αντιπαραθέσεις και οι γονείς αντί να βρουν λύσεις και να βοηθήσουν τα παιδιά τους με διάλογο, επιλέγουν να οξύνουν τα πράγματα και να ασκήσουν βία πάνω σε εκπαιδευτικούς. Δεν είχαμε περιστατικά βίας στην Πιερία και ελπίζω να μην έχουμε συνέχεια».
Ο κ. Δελής υπογράμμισε ότι η κατάσταση στο γυμνάσιο είναι ήρεμη έκτοτε και πως ο καθηγητής συνεχίζει τη δουλειά του. Όπως επισημαίνει: «Οι εκπαιδευτικοί είναι στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης των κρίσεων στα νέα παιδιά. Μετά από τον εγκλεισμό δύο χρόνων, οι μαθητές μένοντας μακριά από το σχολείο και την κοινωνικοποίηση, έχουν κι αυτοί προβλήματα. Κατανοούμε τα φαινόμενα και τα βάζουμε στη σωστή διάσταση. Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον εκπαιδευτικό και τους εκπαιδευτικούς και πάμε παρακάτω».
Απειλές και επιθέσεις «στενεύουν» το σχολείο!
Είναι φανερό ότι υπάρχει κλονισμός της εμπιστοσύνης των γονέων για το σχολείο, κοντολογίς, διάβρωση του κύρους και της αξιοπιστίας του σχολικού συστήματος. Αν τους ρωτήσουμε ποιος νομίζουν ότι φταίει, η πιο συχνή απάντηση «δείχνει» τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός είναι ο εύκολος στόχος. Από την άλλη, στις μαρτυρίες εκπαιδευτικών περιγράφεται μια εκπαιδευτική κόλαση, στην οποία το θύμα είναι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός και οι θύτες μαθητές και γονείς. Βεβαίως, οι αναπαραστάσεις των εκπαιδευτικών που μιλούν έχουν σχέση με την πραγματικότητα που βιώνουν, ωστόσο το γεγονός ότι απουσιάζει η ματιά που θα έπαιρνε υπόψη την εκπαιδευτική πολιτική, τις σχέσεις εξουσίας, το κοινωνικό περιβάλλον και πάνω από όλα την κατεύθυνση του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος πριμοδοτεί λανθασμένα συμπεράσματα. Μπερδεύεται η αιτία με το αποτέλεσμα, με συνέπεια η πρώτη να χάνεται. Με αυτόν τον τρόπο, διαβάζοντας κανείς τις μαρτυρίες των εκπαιδευτικών, μπορεί εύκολα να καταλήξει σε ένα λανθασμένο συμπέρασμα, ότι το βασικό πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης είναι η «επιθετικότητα» μαθητών και γονέων εναντίον ανυπεράσπιστων εκπαιδευτικών.
Ωστόσο, μένει στο περιθώριο της συζήτησης ότι οι εκπαιδευτικοί λειτουργούν οι ίδιοι σ’ ένα ασφυκτικό πλαίσιο, κάτω από ολοένα εντεινόμενο έλεγχο, κοντολογίς υφίστανται τον κρατικό καταναγκασμό, αλλά είναι αντικειμενικά και οι βασικοί ιμάντες διοχέτευσής του στον μαθητικό πληθυσμό, καθώς είναι «θεσμικά» υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν προς τους μαθητές τους ένα μίνιμουμ από την εξουσία που τους παρέχει η θέση τους στο σχολείο (διδασκαλία ορισμένης ύλης, εξέταση, βαθμολογία, απουσίες, ποινές κ.λπ.), πρακτική που δημιουργεί «αυτεπαγγέλτως» αντιθέσεις, σε κάποιες περιπτώσεις εκρηκτικές.
Η κυρίαρχη εκδοχή για τις αιτίες αυτής της κατάστασης προσωποποιεί την αντίθεση μαθητών – καθηγητών και εστιάζει τις ευθύνες, κατά περίπτωση, είτε στη «δυσπροσάρμοστη» προσωπικότητα του μαθητή και στις «ανεπάρκειες και ελλείψεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος» είτε στον «άδικο» και «αντιπαιδαγωγό» εκπαιδευτικό που «δεν γνωρίζει να εκτελεί σωστά το λειτούργημά του». Σπάνια ανιχνεύεται στη γενίκευση της κοινωνικής βίας στο σχολείο, στη σχέση ανάμεσα στη βίαιη συμπεριφορά μαθητών ή εκπαιδευτικών και στις σχολικές συνθήκες, στην εξέταση του νοήματος των εκπαιδευτικών πρακτικών που υλοποιούνται, δηλαδή στην ίδια τη δομή και τη λειτουργία του σχολικού συστήματος. Πολύ περισσότερο, διαφεύγει το γεγονός ότι, κάθε φορά που τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζουν την κατάργηση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, πριν από τον «πόλεμο», κατηγορούν τα θύματά τους για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους ευκολοχώνευτες στην κοινή γνώμη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη