Για έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού, που καθιστά ανέφικτη την ορθή εφαρμογή της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των υπαλλήλων του υπουργείου Παιδείας και την υλοποίηση της στοχοθεσίας των τμημάτων των Διευθύνσεων εκπαίδευσης, κάνει λόγο ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ (Σ.Υ.Π.Υ.Υ.Π.)
Σε επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ο ΣΥΠΥΥΠ αναφέρεται σε »δαιδαλώδες σύστημα της αξιολόγησης, με κριτήρια υποκειμενικά και μη μετρήσιμα, που προσπερνά την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών μας και την έλλειψη εξοπλισμού και μέσων, με ρυθμίσεις που μεταθέτουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν, σε προϊσταμένους και υπαλλήλους και έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα».
Οι διοικητικοί υπαλληλοι επισημαίνουν τον ανεδαφικό σχεδιασμό, καθώς «καλούνται οι περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες, σε διάστημα λίγων μόνο ημερών (έως 31-03-2023) να ολοκληρώσουν το Α’ στάδιο της Αξιολόγησης. Υπηρεσίες που πολλές εξ αυτών παραμένουν υποστελεχωμένες. Υπηρεσίες με συνεχή αύξηση των υποχρεώσεων τους. Με συνεχή επιφόρτιση από αλλεπάλληλους ανεδαφικούς σχεδιασμούς, εγκυκλίους και εργασίες που πρέπει να υλοποιούν οι Περιφερειακοί Υπάλληλοι σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, χωρίς καμία μέριμνα σχετικής επιμόρφωσης και χωρίς την υποστήριξη της Κεντρικής Διοίκησης».
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Καταδικασμένη να αποτύχει η Αξιολόγηση
Μόλις προχθές, οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης, έλαβαν ενημέρωση και «οδηγίες» από το ΥΠΑΙΘ, σχετικά με την εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την εφαρμογή της αξιολόγησης. Μόνο που απουσίαζε ο βασικότερος πυλώνας η στοχοθεσία και η κατανομή έργων, η παροχή διευκρινίσεων, οι σχετικές οδηγίες και βεβαίως η ομάδας υποστήριξης προς τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης. Στόχοι που σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΕΣ αποτελούν την αφετηρία του όλου εγχειρήματος και οποίοι πρέπει εξ’ ορισμού να οριστούν κεντρικά από το ΥΠΑΙΘ (Υπηρεσία Συντονισμού).
Η έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού, καθιστά ανέφικτη την ορθή εφαρμογή της εγκυκλίου και την υλοποίηση της στοχοθεσίας των τμημάτων των Διευθύνσεων εκπαίδευσης. Δεν εναρμονίζεται με τη στρατηγική που οφείλει να χαράζει το υπουργείο και η εκάστοτε Περιφερειακή Διεύθυνση.
Η συγκεκριμένη αξιολόγηση δήθεν θα οδηγήσει στη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών. Πως θα γίνει αυτό όμως όταν κατ’ ουσία ο κύριος σκοπός της είναι η υποταγή των εργαζομένων και η άμεση σύνδεση της με τη μισθολογική εξέλιξη και το βαθμό επίτευξης στόχων που προωθείται μέσα από το λεγόμενο «σύστημα κινήτρων και ανταμοιβής»; Θα οδηγήσει εν τέλη στη συρρίκνωση μισθών και συντάξεων, στην εξέλιξη των αρεστών και το χειρότερο ανοίγει το δρόμο για την εντατικοποίηση της εργασίας, με εργαζόμενους σιωπηλούς και φοβισμένους.
Όλοι στις υπηρεσίες μας είδαμε στα έντυπα που μας απεστάλησαν το δαιδαλώδες αυτό σύστημα της αξιολόγησης, με κριτήρια υποκειμενικά και μη μετρήσιμα, που προσπερνά την τραγική υποστελέχωση των υπηρεσιών μας και την έλλειψη εξοπλισμού και μέσων, με ρυθμίσεις που μεταθέτουν ευθύνες που δεν τους αναλογούν, σε προϊσταμένους και υπαλλήλους και έχουν τιμωρητικό χαρακτήρα. Η αξιολόγηση αυτή που προωθείται, δεν έχει καμία σχέση με την απαίτηση για υπηρεσίες σύγχρονες και ποιοτικές.
Καλούνται οι περιφερειακές υπηρεσίες εκπαίδευσης μέσα σε ασφυκτικές προθεσμίες, σε διάστημα λίγων μόνο ημερών (έως 31-03-2023) να ολοκληρώσουν το Α’ στάδιο της Αξιολόγησης Υπηρεσίες που πολλές εξ αυτών παραμένουν υποστελεχωμένες. Υπηρεσίες με συνεχή αύξηση των υποχρεώσεων τους. Με συνεχή επιφόρτιση από αλλεπάλληλους ανεδαφικούς σχεδιασμούς, εγκυκλίους και εργασίες που πρέπει να υλοποιούν οι Περιφερειακοί Υπάλληλοι σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα, χωρίς καμία μέριμνα σχετικής επιμόρφωσης και χωρίς την υποστήριξη της Κεντρικής Διοίκησης. Ειδικά η περίοδος αυτή είναι ασφυκτικά επιβαρυμένη από έκτακτες διαδικασίες όπως οι κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και ΣΕΚ και ο έλεγχος των δικαιολογητικών για τους νέους πίνακες του ΑΣΕΠ για τους νέους προσωρινούς αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς. Πως να μην είναι επομένως, με όλα αυτά που συμβαίνουν, οι συνάδελφοι μας αγανακτισμένοι και οργισμένοι!
Γνωρίζετε ότι υπάρχουν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με ελάχιστους διοικητικούς υπαλλήλους; Ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου Προϊστάμενοι Τμημάτων προΐστανται μόνο του εαυτού τους; Ότι υπάρχουν Διευθύνσεις που λειτουργούν κυρίως με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικούς με διάθεση που δεν αξιολογούνται με αυτές τις διατάξεις; Βεβαίως και τα γνωρίζετε διότι επανειλημμένως σας τα έχουμε πει και σας τα έχουμε γράψει, χωρίς ωστόσο να δούμε το παραμικρό έμπρακτο ενδιαφέρον.
Επιπλέον θα υπάρξει σωρεία ανομοιομορφίας ως προς τη στοχοθεσία. Όχι μόνο μεταξύ των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αλλά και μεταξύ των φορέων αρμοδιότητάς τους.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αντιληφθεί, έστω και τώρα, ότι δεν μπορούμε να είμαστε συνεχώς τα θύματα κάθε είδους ανεδαφικού σχεδιασμού. Να επιφορτιζόμαστε συνεχώς με νέες εργασίες, να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ασφυκτικές προθεσμίες και πρόχειρους σχεδιασμούς που δημιουργούν επιπρόσθετα προβλήματα στην ήδη επιφορτισμένη λειτουργία των υπηρεσιών μας. Υπηρεσίες που καλούνται κάθε φορά να ερμηνεύσουν εγκυκλίους, χωρίς να έχουν την «πολυτέλεια» να απευθύνουν κάπου τα εύλογα ερωτήματά τους ώστε να λάβουν υπεύθυνα απάντηση. Χωρίς να έχουν την απαραίτητη νομική υποστήριξη, κάτι που θα είχε ξεπεραστεί εφόσον είχατε εισακούσει τις φωνές αγωνίας μας για τη δημιουργία Τμημάτων Νομικής υποστήριξης και στελέχωσής τους.
Αυτή η Αξιολόγηση, είναι καταδικασμένη να αποτύχει, υπονομεύοντας ταυτόχρονα τον ίδιο τον Οργανισμό μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής - Αιτήσεις έως 30/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση