Ο εκάστοτε Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί το Διοικητικό και Πειθαρχικό Προϊστάμενο των Ιδιωτικών Σχολείων. Δηλαδή, έχει ρόλο ελεγκτικό απέναντί τους κι όχι ρόλο συνεργάτη-διαφημιστή-χορηγού των σχολαρχών! Ακόμα και με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, ο εκάστοτε ΔΙΔΕ Πειραιά έχει στην ευθύνη του τα Δημόσια Σχολεία, για την εύρυθμη λειτουργία των οποίων οφείλει να φροντίζει και σε καμία περίπτωση για την προβολή των Ιδιωτικών Σχολείων.
Η ημερίδα για την προβολή των ιδιωτικών σχολείων, που απευθυνόταν μάλιστα σε μαθητές και γονείς του Πειραιά, προφανώς για να αυξηθεί η πελατεία των Ιδιωτικών Σχολείων, δεν είχε καμία απολύτως σχέση, ούτε καν με τα τυπικά καθήκοντα ενός ΔΙΔΕ. Συνεπώς, δεν ήταν μια ακόμα … Διημερίδα, ήταν μια απόφαση-πρόκληση.
Ποτέ δεν είχε επιχειρηθεί κάτι ανάλογο στο παρελθόν. Ο ΔΙΔΕ έχει από το νόμο την ευθύνη να εξετάζει αν τηρείται η εργατική νομοθεσία στα ιδιωτικά σχολεία του Πειραιά, δεν εκπροσωπεί όμως σε καμία περίπτωση τους ιδιοκτήτες τους και τις επιχειρήσεις τους. Συνεπώς, άλλο η εποπτεία, που όντως είναι στην ευθύνη του εκάστοτε ΔΙΔΕ κι άλλο η διοργάνωση ημερίδας για την προβολή τους! Τέλος, είναι πραγματικά απορίας άξιο, πώς είναι δυνατόν να ελέγξει ένας Δημόσιος Λειτουργός (στην προκειμένη περίπτωση ο ΔΙΔΕ Πειραιά) τους σχολάρχες, όταν συναγελάζεται μαζί τους και μάλιστα αναλαμβάνει τη διοργάνωση ημερίδων για να προβάλει την προσφορά τους.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά με μια πεντακάθαρη και σαφέστατη επιστολή απαντά στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας από εκπαιδευτικό συντάκτη της Καθημερινής σχετικά με την διημερίδα - ντροπή της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗ ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟ ΤΗΣ “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ” κ. ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΛΑΚΑΣΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ-ΝΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΔΙΔΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΙΣ 17/3 ΜΕ ΘΕΜΑ: “Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΜΕΛΛΟΝ”
κ. Λακασά
Σε ρεπορτάζ σας στην εφημερίδα “Καθημερινή” στις 21/3/2023 με τίτλο “Ύβρεις, μηνύσεις και επιθέσεις για μια … διημερίδα”, προβαίνετε σε μία κατάφωρη αλλοίωση των πραγματικών γεγονότων, γεγονός που προκαλεί πολλά ερωτηματικά. Δεν μπήκατε καν στον κόπο να διασταυρώσετε πρώτα τα όσα αναφέρετε, ως οφείλατε. Συγκεκριμένα:
1) Την κινητοποίηση δεν διοργάνωσε “ομάδα αριστερών εκπαιδευτικών”. Τη διοργάνωσε η ΕΛΜΕ
Πειραιά, δηλαδή το σωματείο που εκπροσωπεί όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα
σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης στον Πειραιά, ανεξαρτήτως ιδεολογικής τοποθέτησης. Για την
συγκεκριμένη κινητοποίηση, σχετική ανακοίνωση και κάλεσμα συμμετοχής είχαν εκδώσει: η
ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ, η ΟΙΕΛΕ (η Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς),
δηλαδή σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.
2) Ουδέποτε υπήρξαν προπηλακισμοί, ύβρεις, πολύ περισσότερο … τραυματισμοί (!). Η ΕΛΜΕ
Πειραιά, κοινοποίησε σε σχετικό Δελτίο Τύπου δημόσια (και προς την εφημερίδα “Καθημερινή”)
δεκάδες φωτογραφίες και βίντεο από την συγκεκριμένη κινητοποίηση, που δεν πιστοποιούν τίποτα
από τα όσα αναφέρετε. Τα είδατε; Κάνατε ρεπορτάζ; Ή σάς ενδιαφέρει να γράψετε αυτά που θέλετε
εσείς, ακόμα και αν δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα;
3) Κάτω από την μαζική, μαχητική και αποφασιστική παρέμβαση των εκπαιδευτικών, που
διαδήλωσαν ειρηνικά στο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου, αλλά κι εξαιτίας της απουσίας κόσμου (η
αίθουσα ήταν άδεια, η παρουσία του κόσμου ήταν μηδαμινή), η Διημερίδα-ντροπή δεν ξεκίνησε
καν. Δεν διακόπηκε επειδή εισέβαλαν στην αίθουσα 30-35 άτομα, όπως αναφέρει ψευδώς ο ΔΙΔΕ
Πειραιά, τον οποίο επικαλείστε, χωρίς όμως να διασταυρώσετε τα όσα λέει. Οι σχολάρχες και οι
εκπρόσωποί τους ήταν μέσα στο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου, κανείς δεν εμποδίστηκε να μπει
στο χώρο. Δυστυχώς όμως γι’ αυτούς και τον ΔΙΔΕ Πειραιά που διοργάνωσε τη Διημερίδα, οι
“εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς και κηδεμόνες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά”, στους οποίους
απευθυνόταν, τούς γύρισαν την πλάτη.
4) Ο ΔΙΔΕ Πειραιά δεν ήταν απλά προσκεκλημένος ή ομιλητής σε μία ημερίδα που οργάνωσαν τα
ιδιωτικά σχολεία, αλλά ήταν ο διοργανωτής, με προσκλήσεις, με πόρους, μέσα και προσωπικό της
ΔΙΔΕ Πειραιά, δηλαδή με πόρους του Δημοσίου!
5) Πάμε και στην ουσία: Ο εκάστοτε Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί (υποτίθεται) το Διοικητικό και Πειθαρχικό Προϊστάμενο των Ιδιωτικών Σχολείων. Δηλαδή, έχει ρόλο ελεγκτικό απέναντί τους κι όχι ρόλο συνεργάτη-διαφημιστή-χορηγού των σχολαρχών! Ακόμα και με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, ο εκάστοτε ΔΙΔΕ Πειραιά έχει στην ευθύνη του τα Δημόσια Σχολεία, για την εύρυθμη λειτουργία των οποίων οφείλει να φροντίζει και σε καμία περίπτωση για την προβολή των Ιδιωτικών Σχολείων.
Η ημερίδα για την προβολή των ιδιωτικών σχολείων, που απευθυνόταν μάλιστα σε μαθητές και γονείς του Πειραιά, προφανώς για να αυξηθεί η πελατεία των Ιδιωτικών Σχολείων, δεν είχε καμία απολύτως σχέση, ούτε καν με τα τυπικά καθήκοντα ενός ΔΙΔΕ. Συνεπώς, δεν ήταν μια ακόμα … Διημερίδα, ήταν μια απόφαση-πρόκληση.
Ποτέ δεν είχε επιχειρηθεί κάτι ανάλογο στο παρελθόν. Ο ΔΙΔΕ έχει από το νόμο την ευθύνη να εξετάζει αν τηρείται η εργατική νομοθεσία στα ιδιωτικά σχολεία του Πειραιά, δεν εκπροσωπεί όμως σε καμία περίπτωση τους ιδιοκτήτες τους και τις επιχειρήσεις τους. Συνεπώς, άλλο η εποπτεία, που όντως είναι στην ευθύνη του εκάστοτε ΔΙΔΕ κι άλλο η διοργάνωση ημερίδας για την προβολή τους! Τέλος, είναι πραγματικά απορίας άξιο, πώς είναι δυνατόν να ελέγξει ένας Δημόσιος Λειτουργός (στην προκειμένη περίπτωση ο ΔΙΔΕ Πειραιά) τους σχολάρχες, όταν συναγελάζεται μαζί τους και μάλιστα αναλαμβάνει τη διοργάνωση ημερίδων για να προβάλει την προσφορά τους. Την προφανή για εμάς απάντηση, την αφήνουμε σε εσάς! Αναμένουμε με ενδιαφέρον να τη διαβάσουμε.
6) Ναι, οι εκπαιδευτικοί στα Δημόσια Σχολεία δίνουμε και την ψυχή μας για τα παιδιά, που κατά κύριο λόγο προέρχονται από φτωχές, λαϊκές οικογένειες και αδυνατούν να πληρώνουν μερικές χιλιάδες ευρώ το χρόνο για να μορφωθούν. Στο καθημερινό δύσκολο έργο μας συναντούμε μια σειρά εμπόδια, που με ευθύνη της Πολιτείας, δεν αντιμετωπίζονται, αντίθετα διογκώνονται συνεχώς, εξαιτίας των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Τα έχουμε αναδείξει σαν ΕΛΜΕ χιλιάδες φορές.
Αλήθεια, ασχοληθήκατε ποτέ με αυτά, μέσα από την εφημερίδα σας; Όπως π.χ. ότι 123 μαθητές από το Πέραμα αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, διαθέτουν γνωμάτευση για φοίτηση σε Τμήμα Ένταξης, αλλά αυτό δεν συμβαίνει, γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης σε κανένα σχολείο του Περάματος (Β/θμια Εκπαίδευση);
Αντί ο ΔΙΔΕ Πειραιά, να ασχοληθεί με τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Δημόσια Σχολεία της Β/θμιας Εκπαίδευσης στον Πειραιά, οργανώνει ημερίδα για την προβολή των ιδιωτικών σχολείων! Στα
πλαίσια πάντα ασφαλώς, της κυβερνητικής πολιτικής. Αλήθεια, πώς σάς φαίνεται αυτό;
7) Τέλος, δεν κρύψαμε ποτέ ότι παλεύουμε σαν εκπαιδευτικοί υπέρ της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Ναι, η Εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί κοινωνικό αγαθό, δεν μπορεί να είναι πανάκριβο εμπόρευμα, που κοστίζει σε μια λαϊκή οικογένεια χιλιάδες ευρώ το χρόνο. Είτε αφορά το Ιδιωτικό Σχολείο, είτε την παραπαιδεία (φροντιστήρια, “ιδιαίτερα”). Για μια τέτοια Παιδεία, εμείς οι εκπαιδευτικοί παλεύουμε καθημερινά, με όλες μας τις δυνάμεις, μέσα κι έξω από την τάξη.
Κάποιοι, αντί να ντρέπονται που έχουν μετατρέψει το κοινωνικό αγαθό και το δικαίωμα της Παιδείας σε εμπόρευμα και κερδοφόρο επάγγελμα, ζητάνε και τα ρέστα. Με τις ευλογίες του ΔΙΔΕ Πειραιά και του ίδιου του Υπουργείου. Αυτοί με τα κέρδη τους, εμείς με τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, για όλα τα παιδιά!
Σας προωθούμε την σχετική επιστολή, αλλά και το Δελτίο Τύπου (ξανά) για την κινητοποίηση της
ΕΛΜΕ (μαζί με το σχετικό φωτογραφικό υλικό), προκειμένου να προβάλετε, ως οφείλετε, τη δική
μας άποψη ολοκληρωμένα. Διαφορετικά, επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη