sxoleia-mathites-ekpaideusi
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Με το σταγονόμετρο οι μόνιμοι διορισμοί - Το νούμερο που εξαγγέλθηκε στην ουσία δε λύνει το πρόβλημα, δεδομένου τόσο του μεγάλου αριθμού οργανικών κενών

«Σταγόνα στον ωκεανό» η εξαγγελία των 3.770 μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση αναλογιζόμενος κανείς τις υφιστάμενες πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το νούμερο αυτό, όπως επισημαίνει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα, δεδομένου τόσο του μεγάλου αριθμού οργανικών κενών που υπάρχουν στην εκπαίδευση ήδη εδώ και μια δεκαετία.Σχετικά με την κατανομή των μόνιμων διορισμών, ζητά να υπάρξει δίκαιη, ισότιμη και διαφανής κατανομή των θέσεων, στη βάση των αναγκών, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι στους τελευταίους διορισμούς το ΕΕΠ – ΕΒΠ υπήρξε ο παρίας αυτών δεδομένου ότι δόθηκαν μόνο 400 θέσεις σε σύνολο 8.568 διορισμών. Άλλωστε ακόμη και τη στιγμή της ανακοίνωσης των νέων διορισμών το ΕΕΠ – ΕΒΠ διαθέτει χωρίς να έχει καλυφθεί ένα αρκετά μεγάλο νούμερο οργανικών θέσεων που παραμένει ακάλυπτο.

Συγκεκριμένα υπάρχουν ακόμη 266 οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ, 866 σε ΕΔΥ και 392 στα ΚΕΔΑΣΥ, ήτοι σημαίνει 1524 συνολικά, χωρίς σε καμία περίπτωση αυτό το νούμερο να επαρκεί για την πλήρη και ορθή κάλυψη των πραγματικών αναγκών.

Ιδιαίτερα σε έναν ευαίσθητο χώρο όπως αυτός της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τα αρμόδια Υπουργεία θα πρέπει να πάρουν την απόφαση να ιδρύσουν τα νέα οργανικά κενά που χρειάζονται για την εύρυθμη λειτουργία όλων των δομών ανεξαιρέτως, δηλαδή τις ΣΜΕΑΕ, τις ΕΔΥ και τα ΚΕΔΑΣΥ. Παράλληλα θα πρέπει να μετουσιωθούν σε οργανικά κενά τουλάχιστον όλα εκείνα τα κενά που καλύπτουν στη Γενική Εκπαίδευση οι συνάδελφοι ΕΕΠ και ΕΒΠ, μιας και οι ψυχοκοινωνικές ανάγκες μετά την πανδημία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με το παρελθόν. Να επισημανθεί εν προκειμένω ότι για τους κλάδους του ΕΕΠ – ΕΒΠ η πλειονότητα των εκπαιδευτικών εργάζεται τη δεδομένη χρονική στιγμή σαν αναπληρωτές, μιας και από τα στοιχεία του Υπουργείου μόνο τη φετινή χρονιά έχουν προσληφθεί περισσότεροι από 8.200 αναπληρωτές, τη στιγμή που οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι κατά πολύ λιγότεροι.

 

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ:

Για τρίτη χρονιά έγινε εξαγγελία μόνιμων διορισμών από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας, κάτι που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, μιας και δείχνει ότι υπάρχει πρόθεση να επέλθει σε κάποιο βαθμό η κανονικότητα στην εκπαίδευση. Ωστόσο το νούμερο που εξαγγέλθηκε στην ουσία δε λύνει το πρόβλημα, δεδομένου τόσο του μεγάλου αριθμού οργανικών κενών που υπάρχουν στην εκπαίδευση ήδη εδώ και μια δεκαετία.

Παράλληλα μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία επιπλέον κίνηση με σκοπό να ιδρυθούν τα νέα οργανικά κενά, παρά την πρόσφατη εισήγηση της Διεύθυνσης ΕΑΕ για τους κλάδους του ΕΕΠ - ΕΒΠ, προκειμένου να καλυφθούν ορθά και στο ακέραιο οι ανάγκες της μαθητικής κοινότητας. Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία το Υπουργείο ορθά αξιολόγησε και αποφάσισε να προχωρήσει στην διαδικασία των νέων διορισμών, παρά το γεγονός ότι το νούμερο των 3770 αποτελεί σταγόνα στον ωκεανό απέναντι στις υφιστάμενες πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ιδιαίτερα σε έναν ευαίσθητο χώρο όπως αυτός της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τα αρμόδια Υπουργεία θα πρέπει να πάρουν την απόφαση να ιδρύσουν τα νέα οργανικά κενά που χρειάζονται για την εύρυθμη λειτουργία όλων των δομών ανεξαιρέτως, δηλαδή τις ΣΜΕΑΕ, τις ΕΔΥ και τα ΚΕΔΑΣΥ. Παράλληλα θα πρέπει να μετουσιωθούν σε οργανικά κενά τουλάχιστον όλα εκείνα τα κενά που καλύπτουν στη Γενική Εκπαίδευση οι συνάδελφοι ΕΕΠ και ΕΒΠ, μιας και οι ψυχοκοινωνικές ανάγκες μετά την πανδημία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με το παρελθόν.

Να επισημανθεί εν προκειμένω ότι για τους κλάδους του ΕΕΠ – ΕΒΠ η πλειονότητα των συναδέλφων εργάζεται τη δεδομένη χρονική στιγμή σαν αναπληρωτές, μιας και από τα στοιχεία του Υπουργείου μόνο τη φετινή χρονιά έχουν προσληφθεί περισσότεροι από 8200 αναπληρωτές, τη στιγμή που οι μόνιμοι συνάδελφοί μας είναι κατά πολύ λιγότεροι. Ως εκ τούτου είναι πασιφανής ο λόγος για τον οποίο είναι απαιτητό να υπάρξει δίκαιη, ισότιμη και διαφανής κατανομή των θέσεων, στη βάση των αναγκών, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι στους τελευταίους διορισμούς το ΕΕΠ – ΕΒΠ υπήρξε ο παρίας αυτών δεδομένου ότι δόθηκαν μόνο 400 θέσεις σε σύνολο 8568 διορισμών. Άλλωστε ακόμη και τη στιγμή της ανακοίνωσης των νέων διορισμών το ΕΕΠ – ΕΒΠ διαθέτει χωρίς να έχει καλυφθεί ένα αρκετά μεγάλο νούμερο οργανικών θέσεων που παραμένει ακάλυπτο.

Συγκεκριμένα υπάρχουν ακόμη 266 οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ, 866 σε ΕΔΥ και 392 στα ΚΕΔΑΣΥ, ήτοι σημαίνει 1524 συνολικά, χωρίς σε καμία περίπτωση αυτό το νούμερο να επαρκεί για την πλήρη και ορθή κάλυψη των πραγματικών αναγκών.

Στη βάση λοιπόν της ανακοίνωσης των νέων διορισμών τα αρμόδια Υπουργεία θα πρέπει να αυξήσουν περαιτέρω τον αριθμό των διοριστέων έτσι ώστε να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες και παράλληλα για να μην αδικηθεί κανένας κλάδος της εκπαίδευσης. Άλλωστε η σημασία της κάλυψης όλων των κενών από σταθερό και μόνιμο προσωπικό αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των μαθητών ανεξαιρέτως, όπως επιτάσσουν και οι συμπεριληπτικές πρακτικές του παρόντος.

Εν κατακλείδι αναμένουμε από μέρους σας ότι στην κατανομή των διορισμών θα συμπεριλάβετε όλα τα παραπάνω με σκοπό την δίκαιη και ισότιμη κάλυψη των κενών με βάση τις ανάγκες, τα υφιστάμενα οργανικά κενά και την προσφάτως ολοκληρωμένη εισήγηση της Διεύθυνσης ΕΑΕ για τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠ – ΕΒΠ, ευελπιστώντας παράλληλα σε αύξηση του αριθμού των προσλήψεων. Βασικό μας μέλημα πρέπει να είναι άλλωστε η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

Αναμένουμε τέλος την επίσημη ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου για τον ακριβή χρόνο υλοποίησης των προαναφερθέντων διορισμών.

Αναμένουμε τέλος την επίσημη ανακοίνωση του αρμόδιου Υπουργείου για τον ακριβή χρόνο υλοποίησης των προαναφερθέντων διορισμών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_molyvia.jpg
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Ενημέρωση από τον αιρετό Τάκη Ρουμπή για τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Ειδική Αγωγή: Τα λειτουργικά κενά στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
πιερρακακης
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Οι ομάδες θα λειτουργούν εντός ωραρίου εργασίας και στην περίπτωση που θα λειτουργούν εκτός ωραρίου, θα καταβάλλεται αμοιβή σύμφωνα με τις διατάξεις...
Πιερρακάκης: Συγκρότησε 5 ομάδες στο ΥΠΑΙΘΑ για την ανάπτυξη των πληροφοριακών συστημάτων e-εγγραφές, e-doatap, GIS- based «Χωροταξικό», synsyn και formes
Σημαντική διάκριση στο Γεωπονικό πανεπιστήμιο
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου
Σημαντική διάκριση της Ελένης Κρασσά, απόφοιτης του Τμήματος Βιοτεχνολογίας ΓΠΑ στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM
Χρυσό μετάλλιο Καλύτερης Επιχειρηματικότητας σε Έλληνες φοιτητές - Ανάμεσά τους απόφοιτη του Γεωπονικού πανεπιστημίου