Ερωτήσεις που απευθύνθηκαν στις/στους υποψήφιες/υποψήφιους Διευθύντριες/Διευθυντές Σχολικών Μονάδων της Π. Ε. από το συμβούλιο κρίσεων της Β΄ Διεύθυνσης Π. Ε. Αθήνας:
Ερώτηση: «Τι θα κάνατε αν στο σχολείο στο οποίο θα γίνετε Διευθύντρια/Διευθυντής, τώρα που ξεκινά η ατομική αξιολόγηση και οι συναντήσεις των εκπαιδευτικών με τους Σχολικούς Συμβούλους Εκπαίδευσης, συντρέχουν οι τρεις παρακάτω συνθήκες: α) Ο σύλλογος διδασκόντων είναι χωρισμένος σε δύο ομάδες, σε αυτή υπέρ της αξιολόγησης και σε αυτή που επηρεάζεται από τους συνδικαλιστές κατά της αξιολόγησης, β) έξω από το σχολείο σας έχουν συγκεντρωθεί συνδικαλιστές και γ) η Διεύθυνση του σχολείου είναι φίλα προσκείμενη στον συνδικαλισμό κι έχει ιδεοληψία με τον συνδικαλισμό;».
Ερώτηση (σε εν ενεργεία Διευθύντριες και Διευθυντές Δημοτικών Σχολείων): «Στο σχολείο στο οποίο προΐστασθε κάνατε κανονικά αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας με δικά σας πρωτότυπα κείμενα ή με τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε.;», ερώτηση, ανακριτικού περιεχομένου, η οποία επαναλαμβανόταν στερεοτυπικά, επιτακτικά και με έντονο ύφος στις/στους υποψήφιες/υποψήφιους διευθύντριες/διευθυντές καλώντας τους ουσιαστικά σε απολογία προκειμένου να κριθούν, σε μια διαδικασία που αρμόζει περισσότερο σε πειθαρχικό συμβούλιο παρά σε συμβούλιο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης.
Οι παραπάνω ερωτήσεις είναι μόνο μερικές από αυτές που υποβλήθηκαν στις/στους υποψήφιες/υποψήφιους Διευθύντριες/Διευθυντές σχολικών μονάδων από αυτούς που εξετάστηκαν από το συμβούλιο κρίσεων της Β΄ Δ/νσης Π. Ε. Αθήνας που συστήθηκε από το ΥΠΑΙΘ προκειμένου να διενεργήσει τις κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης για τα Δημοτικά Σχολεία της ομώνυμης Διεύθυνσης Π. Ε.
Τα εύλογα και προφανή ερωτήματα που γεννιούνται στον καθένα/καθεμιά από εμάς στο άκουσμα και μόνο των ερωτήσεων αυτών προς τις/τους εξεταζόμενες/εξεταζόμενες υποψήφιες/υποψήφιους Διευθύντριες/Διευθυντές σχολικών μονάδων είναι:
- Από πότε η συνδικαλιστική δράση, η οποία κατοχυρώνεται συνταγματικά στην Ελληνική Δημοκρατία, αποτελεί κίνδυνο και επιβουλή για το Δημόσιο Σχολείο και την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική, ώστε να τίθενται τέτοιου είδους ερωτήσεις στις/στους υποψήφιους Διευθύντριες/Διευθυντές;
- Είναι ή όχι ωμός και απροκάλυπτος εκβιασμός προς τις/τους υποψήφιες/υποψήφιους, ενώ δεν σημειώθηκε καμία παρανομία με βάση τον νόμο 4823/2021, η σχετική ερώτηση περί της υποβολής ή όχι των ενιαίων κειμένων αποδόμησης της «αξιολόγησης» της Δ. Ο. Ε. και μήνυμα προς τις/τους υποψήφιες/υποψήφιους και τους συλλόγους διδασκόντων που υιοθέτησαν τα ενιαία κείμενα της Δ.Ο.Ε. ότι θα έχουν συνέπειες για την πράξη τους αυτή;
- Μία/ένας Διευθύντρια/Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου, εφόσον κριθεί και αναλάβει καθήκοντα, αν παραμείνει στην κυβέρνηση η Ν. Δ., θα έχει το δικαίωμα να συνδικαλίζεται μέσω του πρωτοβάθμιου (Σύλλογος Εκπ/κών Π. Ε.) και δευτεροβάθμιου (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας) συνδικαλιστικού του οργάνου;
Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα θα κριθούν τόσο από τα αποτελέσματα των κρίσεων στελεχών εκπαίδευσης που αναμένεται να ανακοινωθούν, σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, κατά το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου του 2023 όσο και από το αποτέλεσμα των επικείμενων βουλευτικών εκλογών της 21ης Μαΐου του 2023.
Δηλαδή, στην απλή ελληνική γλώσσα: α) Θα συνεχιστεί ο αντιδημοκρατικός κατήφορος, ο οποίος θυμίζει τις χειρότερες εποχές του μετεμφυλιακού κράτους και της περιόδου της επτάχρονης δικτατορίας των συνταγματαρχών 1949 – 1974, με τις «δηλώσεις μετανοίας – νομιμοφροσύνης» προς το καθεστώς;
β) Θα εξοβελιστεί πλήρως και θα γίνει ουσιαστικά παράνομη, χωρίς να κηρυχθεί παράνομη, η συνδικαλιστική δράση στη δημόσια εκπαίδευση και θα συνεχιστεί ο άγριος πόλεμος προς τα συνδικάτα και τα εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζόμενων από την κυβέρνηση και το κυβερνών κόμμα της Ν. Δ., με ό, τι αυτό σημαίνει για τη λειτουργία της δημοκρατίας στη χώρα μας;
γ) Οι σύλλογοι των διδασκόντων και τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές/Διευθύντριες) των σχολείων θα μετατραπούν σε άβουλα ανδράποδα – εκτελεστές των εντολών της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ χάνοντας ακόμα και την παραμικρή ικμάδα παιδαγωγικής αυτονομίας και ελευθερίας;
Η απίστευτη βία και η καταστολή σε βάρος των διεκδικήσεων των εργαζόμενων και των πολιτών εν γένει, που έχει υιοθετήσει ως πρακτική της η κυβέρνηση της Ν. Δ. και το ΥΠΑΙΘ δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αισιοδοξίας, στην περίπτωση που ανανεωθεί η θητεία της κυβέρνησης αυτής και της Υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως, για το μέλλον της χώρας, τις προοπτικές της εύρυθμης λειτουργίας του δημοκρατικού μας πολιτεύματος αλλά και της ίδιας της ύπαρξης της Δημόσιας Εκπαίδευσης με τον χαρακτήρα και τη μορφή που την γνωρίσαμε και υπηρετήσαμε ως τώρα.
Σε ό, τι αφορά τις διεξαγόμενες κρίσεις στελεχών της εκπαίδευσης από το ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση της Ν. Δ. με τα συγκεκριμένα συμβούλια κρίσεων, τα οποία είναι απόλυτα ελεγχόμενα από το ΥΠΑΙΘ και έχουν τοποθετηθεί σε αυτά κομματικά εγκάθετοι και αρεστοί στην κυβέρνηση και στο ΥΠΑΙΘ, χωρίς την παρουσία και τη συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων, για πρώτη φορά μετά την επτάχρονη δικτατορία των συνταγματαρχών 1967 – 1974, είναι σίγουρο ότι θα αντιμετωπίσουν σωρεία δικαστικών προσφυγών σε βάρος των αποφάσεων τους και το μόνο που οφείλει να κάνει μια δημοκρατική κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 21ης Μαΐου του 2023 είναι να μην αποδεχτεί και αναγνωρίσει το αποτέλεσμα των κρίσεων αυτών και να προβεί άμεσα σε νέες κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης με όρους δημοκρατικής διαφάνειας και αντικειμενικότητας και πλαίσιο στοιχειώδους δημοκρατικής – παιδαγωγικής λειτουργίας, με επαναφορά και συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων που θα εκλέγονται από καθολική και μυστική δια ζώσης ψηφοφορία, στα συμβούλια κρίσεων, ώστε να μην καταντήσουν οι Διευθύντριες και οι Διευθυντές των Δημοτικών μας Σχολείων «πραιτοριανοί» του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης – άβουλα όντα που θα περιφρουρούν και θα «αξιολογούν» την «νομιμοφροσύνη» των συναδέλφων τους στην εφαρμογή και την υλοποίηση των καταστροφικών εκπαιδευτικών πολιτικών της εκάστοτε κυβέρνησης.
Αν είναι κάτι που οφείλουμε να διεκδικήσουμε και να κερδίσουμε οι εκπαιδευτικοί είναι να μπορούμε να εργαστούμε και να διδάξουμε τους μαθητές μας στα σχολεία μας μέσα σε πλαίσιο παιδαγωγικής δημοκρατίας και ελευθερίας χωρίς πειθαναγκασμούς, φόβο και υποταγή στις καταστροφικές για το δημόσιο σχολείο πολιτικές που εφαρμόζονται και υλοποιούνται.
Οψόμεθα!!!!
*Ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης είναι Δάσκαλος του 1ου Δημ. Σχ. Αμαρουσίου, Φιλόλογος – Ιστορικός (απόφοιτος του τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου), Διδάκτορας Νεότερης & Σύγχρονης Ιστορίας του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης & Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Πολιτικών & Κοινωνικών Επιστημών, Πρόεδρος του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, τέως μέλος του Δ. Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (εκλεγμένος δις)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη