φυσική
Και μόνο το γεγονός ότι φέτος, μέχρι και τη Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, προσελήφθησαν  489 αναπληρωτές φυσικοί, αριθμός σχεδόν υπερδιπλάσιος αυτού των λοιπών ειδικοτήτων ΠΕ04 (266 χημικοί, 253 βιολόγοι, 53 γεωλόγοι) καταδεικνύει την έλλειψη μονίμων φυσικών από τα ελληνικά σχολεία, τόσο από τα γυμνάσια όσο και από τα λύκεια.

Οι διορισμοί των τελευταίων δύο ετών ήταν μια ανάσα για τους εκπαιδευτικούς μετά την υπερδεκαετή περίοδο αδιοριστίας, όχι όμως για όλες τις ειδικότητες. Στην περίπτωση των φυσικών (ΠΕ04.01) ο αριθμός των διορισθέντων υπήρξε ανεπαρκέστατος, όπως φάνηκε περίτρανα στην πράξη.

Και μόνο το γεγονός ότι φέτος, μέχρι και τη Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, προσελήφθησαν  489 αναπληρωτές φυσικοί, αριθμός σχεδόν υπερδιπλάσιος αυτού των λοιπών ειδικοτήτων ΠΕ04 (266 χημικοί, 253 βιολόγοι, 53 γεωλόγοι) καταδεικνύει την έλλειψη μονίμων φυσικών από τα ελληνικά σχολεία, τόσο από τα γυμνάσια όσο και από τα λύκεια. Ας μη λησμονούμε βέβαια και την ύπαρξη του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Φυσικής. Οι προσληφθέντες φέτος αναπληρωτές φυσικοί για να διδάξουν στη Γ’ Λυκείου ήταν 210, σε αντίθεση με τους 126 χημικούς και τους 134 βιολόγους.

Είναι προφανές ότι η Φυσική πρέπει να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς που έχουν σπουδάσει το αντικείμενο, δηλαδή φυσικούς. Όσο κι αν φαίνεται παράξενο στους μη παροικούντες την Ιερουσαλήμ, πολύ συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να διδάσκουν Φυσική οι υπόλοιπες ειδικότητες ΠΕ04 (μέχρι και μαθηματικοί), γεγονός που συνεπικουρείται από τους αθρόους διορισμούς βιολόγων και χημικών σε σύγκριση με αυτούς των φυσικών την τελευταία διετία. Δυστυχώς η β και γ ανάθεση αποτελεί παθογένεια του συστήματος διαχείρισης προσωπικού, που όσα προβλήματα λύνει τα φορτώνει στις πλάτες των μαθητών. Εννοείται φυσικά ότι τα παραπάνω δεν πρέπει να ισχύουν για κανένα μάθημα, αλλά με τέτοιο αριθμό διορισμών η Φυσική έχει την «τιμητική» της σε αυτόν τον τομέα, κυρίως στα γυμνάσια που τίθενται οι βάσεις, αλλά και στα λύκεια που αποφασίζουν οι μαθητές τον προσανατολισμό που θα ακολουθήσουν.

Παρατηρήθηκε ακόμη, σε πολλές περιπτώσεις, ότι αρκετές ώρες Φυσικής στα γυμνάσια διδάσκονται ως β ανάθεση και από τους νεοδιόριστους μαθηματικούς (ΠΕ03), οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο συμπληρώνουν ωράριο για να μην αλλάζουν σχολείο. Πρόκειται για μια κατάσταση που, λόγω της στρέβλωσης και ανισοκατανομής των διορισμών, παρατηρείται φέτος και στα αστικά κέντρα και όχι κατά κύριο λόγο σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.

Μια πρόσθετη παρενέργεια της μη σύμφωνης με τις εκπαιδευτικές ανάγκες κατανομής διορισμών στον κλάδο ΠΕ04 την τελευταία διετία είναι οι μη σύννομες τοποθετήσεις χημικών, βιολόγων και γεωλόγων σε οργανικά κενά, τοποθετήσεις δηλαδή χωρίς την ύπαρξη των απαιτούμενων 12 ωρών. Δυστυχώς η πλειοψηφία των ΔΔΕ προβαίνει σε τέτοιες τοποθετήσεις, πράγμα που προφανώς ζημιώνει τους φυσικούς, διορισμένους και αδιόριστους.

Για να μην τριτώσει, λοιπόν, το κακό, ζητάμε την εξισορρόπηση της αδικίας και την κάλυψη των πραγματικών αναγκών των σχολείων με τον διορισμό φέτος τουλάχιστον 250 φυσικών, δεδομένου και του ότι είχαμε, μόνο για φέτος, 169 συνταξιοδοτήσεις στην ειδικότητά μας. Επιβάλλεται να επιστρέψουν οι φυσικοί (ΠΕ04.01) στα σχολεία ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί και όχι ως αναπληρωτές υπό διωγμό. Έτσι θα βελτιωθεί σημαντικά η διδασκαλία της Φυσικής σε γυμνάσια και λύκεια, στα οποία αυτή τη στιγμή πραγματοποιείται, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, από άλλες ειδικότητες που δεν γνωρίζουν το αντικείμενο και οι μαθητές μας θα διδάσκονται Φυσική από φυσικούς (ΠΕ04.01). Αυτό θα αποτελέσει ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του μαθήματος και θα στηρίξει τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Ευελπιστούμε ότι υπάρχει τέτοια βούληση.

Παράλληλα καλούμε τις ΔΔΕ να μην προβαίνουν σε παράνομες τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις ειδικοτήτων ΠΕ04 χωρίς την ύπαρξη του απαιτούμενου 12ωρου.

ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ!

Με εκτίμηση,

Αναπληρωτές Φυσικοί ΠΕ04.01

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού