Επαγγελματική Εκπαίδευση Απαρχαιωμένη και Παραπεταμένη
«Είναι μια υπεύθυνη δουλειά που θα αποδείξει ότι πραγματικά νοιάζονται οι πολιτικές ηγεσίες για την επαγγελματική εκπαίδευση και δεν την έχουν παραπεταμένη και απαρχαιωμένη»

Πόσες φορές, έχουμε ακούσει για την στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και πόσες φορές έχουμε σχολιάσει, ότι από λόγια όλοι πάνε καλά, αλλά από ουσιαστικά έργα στήριξης πάσχουν. Η Κυβέρνηση βέβαια της ΝΔ διαχρονικά το έχει επιβεβαιώσει και δεν υπάρχει για αυτό καμία αμφιβολία.

Ξεχνιέται η πολιτική επιλογή για την διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικών επαγγελματικής εκπαίδευσης και το κλείσιμο τομέων και ειδικοτήτων με το έτσι θέλω, μόνο και μόνο για να χαρίσουν στους ιδιώτες τις δημοφιλέστερες ειδικότητες  της επαγγελματικής εκπαίδευσης, να πετάξουν στο δρόμο τόσους εκπαιδευτικούς και να αφήσουν εκτός σχολείου τους μαθητές;

Τίποτα δεν ξεχνιέται και τίποτα δεν έχει αλλάξει όσο αφορά την πολιτική τους, άδικη και άνιση με σχολεία και εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων. Ακούμε να επιχειρούν για τα επιτεύγματα τους, για την αριστεία, την αξιολόγηση, τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία και τις δήθεν προσπάθειες στήριξης του δημόσιου σχολείου.

Νοιώθω ότι τα περισσότερα εξ αυτών έχουν έναν υποκριτικό, διεκπαιρεωτικό χαρακτήρα και μια ακόμη προσπάθεια να παρουσιασθούν ως σοβαροί και άριστοι. Επειδή όμως πολλά χρήζουν περαιτέρω σχολιασμού θα αναφερθώ σε κάποια που νομίζω ότι απαιτούν προσοχή και επανεξέταση.

Η ουσιαστική αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης κατά την γνώμη μου έχει να κάνει με την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς, την υποχρέωση της πολιτείας να επιμορφώνει τους εκπαιδευτικούς, τις κτιριακές υποδομές και τα προγράμματα σπουδών, τα οποία πρέπει να συμβαδίζουν με τις αλλαγές που γίνονται στην αγορά εργασίας και στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα.

Αυτό που γίνεται σήμερα είναι προσλήψεις εκπαιδευτικών-οι περισσότερες από αυτές είχαν προγραμματιστεί από την προηγούμενη κυβέρνηση-,μια αγχωτική και πιεστική δήθεν αξιολόγηση από τους πρόσφατα επιλεγέντες συμβούλους και το πιο κωμικό είναι ότι σε τομείς όπως ο Υγείας Πρόνοιας η αξιολόγηση των βρεφονηπιοκόμων  σε κάποιες περιπτώσεις, να γίνεται ακόμα και από οδοντίατρους. Τρελά πράγματα αποτέλεσμα στρεβλών παθογενειών και προχειρότητας στην διαχείριση και τον προγραμματισμό.

 Όσο αφορά την επιμόρφωση που υποχρεούται η πολιτεία να παρέχει στους εκπαιδευτικούς ανύπαρκτη. Από μόνο του αυτό υποβαθμίζει την επαγγελματική εκπαίδευση και συγχρόνως επιβαρύνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι από επαγγελματική φιλοτιμία επιμορφώνονται ατομικά με την όποια οικονομική επιβάρυνση, στους ήδη χαμηλότατους μισθούς.

Αγκάθι μεγάλο έχει αποδειχθεί το κομμάτι των κτιριακών υποδομών, όπου παρατηρείται  25 μαθητές να στοιβάζονται σε ένα προκάτ. Όλη αυτή η απαράδεκτη κατάσταση υποτιμά τον εκπαιδευτικό γιατί του στερεί το δικαίωμα να επιτελέσει το έργο του και είναι τρομερά άδικο για τους μαθητές αφού είναι αδύνατον να διδαχθούν ότι και όπως πρέπει.

Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό να αναφέρω την αναντιστοιχία  που επιφέρει η συνύπαρξη στον τομέα Υγείας και Πρόνοιας της ειδικότητας των β. βρεφονηπιοκόμων με τις υπόλοιπες ειδικότητες που έχουν σχέση με την υγεία και την πρόνοια. Είναι μια παιδαγωγική ειδικότητα και αυτό φαίνεται από τα μαθήματα που διδάσκονται αλλά έχει εγκλωβιστεί σε έναν τομέα που δεν την αντιπροσωπεύει.

Παλιότερα η ειδικότητα βρεφονηπιοκόμων στα ΤΕΙ άνηκε στην ΣΕΥΠ (σχολές επαγγελμάτων υγείας πρόνοιας), αλλά αυτά άλλαξε , μετά από αγώνες του Πανελλήνιου Συνδέσμου Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας και λόγω της σπουδαιότητας του εκπαιδευτικού έργου που επιτελεί. Αναγνωρίσθηκε ως  τμήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με την ονομασία Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία.

Νομίζω ,ότι είναι καιρός να αρχίσει σοβαρά η συζήτηση για την δημιουργία τομέα βοηθών παιδαγωγών Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία, στα ΕΠΑΛ. Αυτή είναι μια υπεύθυνη δουλειά μαζί με τα προηγούμενα που θα αποδείξει ότι πραγματικά νοιάζονται οι πολιτικές ηγεσίες για την επαγγελματική εκπαίδευση και δεν την έχουν παραπεταμένη και απαρχαιωμένη.

*Εκπαιδευτικός

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες