Στις 10 Μαϊου θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA και οι εκπαιδευτικοί ξεσηκώνονται για την ακύρωσή της.
Παράλληλα η ΟΛΜΕ προκηρύσσει 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας, που να καλύπτει τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων, ενώ η ΔΟΕ 4ωρη στάση εργασίας, καλόντας τα μέλη τους να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA.
Υπενθυμίζεται πως οι εξετάσεις αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και θα υλοποιηθούν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα τουλάχιστον 6.000 μαθητών σε ανώνυμη βάση, από τουλάχιστον 600 συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ΟΛΜΕ, «τα αποτελέσματα του διεθνούς διαγωνισμού είναι αποκαλυπτικά και μεταξύ άλλων αποδεικνύουν την άμεση σύνδεση των μαθησιακών αποτελεσμάτων με την κοινωνικο-οικονομική προέλευση των μαθητών/τριών» και συμπληρώνει πως έχει αποδειχτεί πως «αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές και τις μαθήτριες: όχι μόνο δε βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη τους και δεν αμβλύνει τις ταξικές ανισότητες, όπως οι ίδιοι ευαγγελίζονται, αλλά τις παγιώνει και τις αναπαράγει».
ΔΟΕ: «Ακυρώνουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού»
Με σκοπό να ματαιώσει «τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού», η ΔΟΕ κήρυξε σήμερα 4ωρη διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 10 Μαΐου.
Όπως τονίζει η ΔΟΕ, οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας, με μη εκπαιδευτικά κριτήρια.
«Η δίωρη εξέταση σε Γλώσσα και Μαθηματικά με ποσοτικούς δείκτες και κοινά θέματα για όλη τη χώρα μετατρέπει τους/τις μαθητές/τριες σε πειραματόζωα ενός πειράματος που έχει ως στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον μορφωτικό αποκλεισμό μεγάλου μέρους του μαθητικού πληθυσμού. Οι μαθητές/τριές μας οδηγούνται σε ένα αγώνα δρόμου ώστε να ανταπεξέλθουν σε «φασόν», πανελλήνιου τύπου εξετάσεις, που καλλιεργούν την κουλτούρα απόρριψης που θα τους συνοδεύει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης», σημειώνει η διδασκαλική ομοσπονδία.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα να μπλοκάρει τις εξετάσεις
Ανάλογες αντιδράσεις βλέπουμε από ΕΛΜΕ και συλλόγους εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που δηλώνουν πως διαφωνούν απόλυτα με θέσπιση αυτών των εξετάσεων.
Οι εκπαιδευτικοί καλούν μαθητές και γονείς να ενώσουν τις φωνές τους, διεκδικώντας δημόσιο δωρεάν σχολείο, για όλα τα παιδιά, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις
αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης.
Η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, τονίζει πως οι τυποποιημένες εξετάσεις οδηγούν στον σχολικό αποκλεισμό, ειδικότερα μαθητών από χαμηλότερα κοινωνικό-οικονομικά στρώματα.
«Τα αποτελέσματά τους θα χρησιμοποιηθούν για να αξιολογηθούν και να κατηγοριοποιηθούν οι σχολικές μονάδες με βάση τις επιδόσεις των μαθητών. Αποτελούν μέρος μιας επιχείρησης καθολικής εφαρμογής του μορφωτικού αποκλεισμού στην εκπαίδευση, της διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης, με στόχο την ιδιωτικοποίηση της», τονίζουν χαρακτηριστικά.
H ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης και η ΕΛΜΕ Κέρκυρας, επισημαίνουν πως «οι επαιδευτικοί γνωρίζουμε ότι η διδασκαλία δεν είναι ένα μονόπρακτο έργο που κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων, με ενιαίους ισοπεδωτικούς όρους, ανεξάρτητα από την κοινωνική προέλευση, τις συνθήκες διαβίωσης, την οικογενειακή κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν σε αυτές».
O Σύλλογος «Ρόζα Ιμβριώτη», σε ανακοίνωσή του καλεί να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης και οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. «Έχει ήδη βγει το ενημερωτικό που αφορά τον συγκεκριμένο διαγωνισμό που εξηγεί με ποιο τρόπο και αυτό το εργαλείο του ΟΟΣΑ θα συμβάλει στην αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Βύρωνα-Καισαριανής-Παγκρατίου «Ρόζα Ιμβριώτη», αναφέρει πως μέσα από την πρώτη εφαρμογή των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα, συνιστά κυρίαρχη βάση στην οποία θεμελιώνονται οι προωθούμενες αλλαγές στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, με αφετηρία την εκπόνηση των νέων Προγραμμάτων Σπουδών πριν καν αυτά εφαρμοστούν.
«Έχουμε δηλαδή την παγκόσμια επιστημονική πρωτοτυπία η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων μιας έρευνας για ένα επιστημονικό έργο να γίνεται αφού σχεδιαστεί και πριν υλοποιηθεί», λένε χαρακτηριστικά.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ