Διευθυντής Εκπαίδευσης κάλεσε την αστυνομία ενάντια σε κινητοποίηση εκπαιδευτικών
Πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις έξω από σχολεία-εξεταστικά κέντρα

Στο πλαίσιο της στάσης εργασίας που είχε κηρύξει για σήμερα η ΑΔΕΔΥ, προκειμένου να καλύψει του εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας που μέσω των σωματείων τους (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ) έχουν πάρει απόφαση για απεργία/αποχή από τις αμφισβητούμενες εξετάσεις PISA, πραγματοποιήθηκαν παρεμβάσεις έξω από σχολεία-εξεταστικά κέντρα οι οποίες κρίνονται επιτυχημένες από τους εκπαιδευτικούς.

Συγκεκριμένα στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, έγιναν συγκεντρώσεις έξω από το 13ο Γυμνάσιο Πειραιά και το 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου – στη δεύτερη περίπτωση τη συγκέντρωση καλούσε η ΕΛΜΕ Πειραιά. Ανταποκρίθηκαν εκπαιδευτικοί και μαθητές, που συγκεντρώθηκαν έξω από το σχολείο, μπήκαν μέσα και κάλεσαν τους καθηγητές να συμμετάσχουν στη στάση εργασίας. Η μεγάλη πλειοψηφία των καθηγητών εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό της για τον στόχο αυτών των εξετάσεων και τη σύνδεσή τους με την αξιολόγηση και τα παρεπόμενά της, ενώ αρκετοί πείστηκαν να συμμετάσχουν στη στάση. Τους ίδιους προβληματισμούς μοιράστηκαν και αρκετοί μαθητές.

Στην άλλη πλευρά, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά κάλεσε την αστυνομία ενάντια στην κινητοποίηση των εκπαιδευτικών. Μάλιστα, το περιπολικό τής αστυνομίας έμεινε αρκετές ώρες έξω από το σχολείο, με στόχο να τρομοκρατήσει τους συμμετέχοντες στην κινητοποίηση - ακόμα και μετά την ολοκλήρωσή της. Κάποια στιγμή, δε, οι αστυνομικοί ζήτησαν τα στοιχεία των συγκεντρωμένων επικαλούμενοι εισαγγελική παρέμβαση. Οι καθηγητές κατήγγειλαν τη στάση της ΕΛ.ΑΣ., απαίτησαν να αποχωρήσει από τον χώρο και, φυσικά, δεν έδωσαν κανένα στοιχείο. Λίγη ώρα αργότερα το περιπολικό αποχώρησε και μόνο τότε αποχώρησαν και οι συγκεντρωμένοι.

Η ανακοίνωση – κάλεσμα της ΕΛΜΕ Πειραιά τόνιζε μεταξύ άλλων για τις εξeτάσεις PISA:

Την ίδια στιγμή που κυβέρνηση και υπουργείο προωθούν και επιχειρούν να επιβάλλουν όλο το πλαίσιο της αξιολόγησης στον κλάδο, που εκβιάζουν τους νεοδιόριστους συναδέλφους να το αποδεχτούν καταλαβαίνουμε πολύ καλά τι σημαίνουν οι εξετάσεις «ελληνική PISA». Tα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση-αποτίμηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και την προώθηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών (κατηγοριοποίηση, προώθηση δεξιοτήτων κ. α.).

Συνοπτικά, με την υλοποίηση του προγράμματος PISA επιχειρούν:

  • να μεταβιβάσουν, τις ολέθριες συνέπειες των δικών τους πολιτικών στη δημόσια εκπαίδευση, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
  • να προωθήσουν αντί της γνώσης τις δεξιότητες. Για να πάει καλά μια χώρα στο διαγωνισμό πρέπει οι μαθητές της να έχουν αντιμετωπίσει τη Γλώσσα σχεδόν αποκλειστικά ως εργαλείο επικοινωνίας, να έχουν διδαχτεί από τα Μαθηματικά κυρίως μεθόδους επίλυσης πρακτικών προβλημάτων, ενώ στις Φυσικές επιστήμες να μην έχουν εμβαθύνει στο γιατί αλλά στο πώς
  • να αποτελέσουν τα σταθμισμένα τεστ και οι επιδόσεις των μαθητών σ΄ αυτά τα μετρήσιμα μεγέθη της εκπαιδευτικής διαδικασίας που σε άμεση συσχέτισή τους με την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση των σχολείων. Η διεθνής πείρα έχει αποδείξει ότι τελικά θα οδηγηθούμε σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων, αλλά και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.

Η ελληνική PISA , δηλαδή οι διαπιστωτικές εξετάσεις πανελλαδικού τύπου (PISA) στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στην Γ΄ Γυμνασίου, αποτελεί κομμάτι των αντιδραστικών αντιεκπαιδευτικών αλλαγών που προωθεί αυτήν την περίοδο η κυβέρνηση (αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αυτονομία , σκληρά εξεταστικά πλέγματα κ.α.).

Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού θα δικαιολογούνται τόσο οι αντιεκπαιδευτικές, αντιδραστικές αναπροσαρμογές που ήδη έχουν δρομολογηθεί.

Θα αποτελέσουν άλλο ένα λιθαράκι στο αφήγημα για την ανάγκη για περισσότερη και πιο «αποτελεσματική» αξιολόγηση, μέτρηση, και προσαρμογή στις αναπροσαρμογές αυτές. Θα αξιοποιηθούν ως εργαλεία δυσφήμισης του έργου του εκπαιδευτικού και του Δημόσιου σχολείου (ήδη κυκλοφορεί σχετικό video), για το τσάκισμα του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες